JVC X500 på plass i taket! - Side 42

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  3
Side 42 av 60 FørsteFørste ... 2 12 22 32 38 39 40 41 42 43 44 45 46 52 ... SisteSiste
Viser resultater 821 til 840 av 1184
    Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Den nye benken ble veldig fin! Definitivt kult med grå ben, sto i stil med komponentene som jo er samme kombo, grå/svart
    Sitat Opprinnelig postet av homecinema
    .......Jeg fikk også laget en plate for å ha under senter'n slik at den vinkles opp mot lytteposisjon. Også den ble trukket med molton for å unngå refleksjoner
    .......
    Hva med senterhøytaler? Jeg har lagt stoff oppå min for å ta bort refleksjoner og den er matt sort. Du kunne kanskje få laget en "hette" av noe slag hvis du kjenner noen som er hendige med symaskinen. Nå skal det sies at jeg er alvorlig opphengt i å dempe lysrefleksjon så det kan hende du ikke synes det er viktig.
    Viennaene du har på besøk er ikke bra med tanke på lysrefleksjon fra lerretet.

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har allerede tenkt på tanken om å lage en "hette" eller i alle fall en bit molton som passer oppå sentern. Kan nok tenkes at det blir noe slikt også.
    Vienna'ene er definitivt ikke noen ønskehøyttaler i så måte nei! Stor reflekterende flate på sidene av de så de merkes når du ser film... B&W'ene er i så måte mye bedre på det punktet... men dog ikke på så mange andre punkter... antar Mahler'ne ryker ut før jul, men vi får nå se...

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, hvorfor ikke se på lerretet i stedet for høyttalerne da?
    Jeg reagerte i alle fall ikke over "problemet", på siste filmseanse hos deg!

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alt kan jo trekkes med stoff Og det gode med det er at det er lett å reversere. Da kan jo bare slenge et par biter med stoff over Viennaene.
    Det fortjener jo faktisk det utrolig gode bildet du har i din kino. Burde vært understreket tidligere etter den glimrende demoen, med "Baraka"

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scrooge
    Hmm, hvorfor ikke se på lerretet i stedet for høyttalerne da?
    Jeg reagerte i alle fall ikke over "problemet", på siste filmseanse hos deg!
    Sorry Jan. Da er det ikke bare de høye frekvensene som svikter men det perifere gangsynet også :roll: Eller kanskje du som de fleste racerførere har sterkt tunnellsyn

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er det ikkeno´ som svikter gitt!
    Vel, ok da. Litt hist og pist, må jeg vel innrømme. :-?
    Tunnellsyn er jo normalt ikke noe problem, før man passerer 250km/t.
    Og såå fort går det ikke unna hverken i kino- eller bilsammenheng for min del, selv om jeg har vært nære på et par ganger, hva sistnevnte tema angår.

Og det blir vel som med regnbueeffekten fra enkelte LCD-projektorer som med reflekser: Har man først oppdaget disse, så er de ofte vanskelig å ignorere!
    Så ideelt sett, så bør man selvsagt fjerne det man kan fjerne, av sjenerende reflekser.
    Ikke minst når oppgaven blir så enkel som en remse med molton over høyttalerne. ;-)

Edit: "leifs"

Newcomer EHED sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skikkelig stilig Håvard:grin:

Ble litt mer ryddig nå....

Det er Deco-molton du har på racket ditt.
    Flott at IR går igjennom, da har jeg en plan hos meg også, tror jeg
    Elektrisk:grin: Jan, du må komme opp med en ide her!

Var nede og så den siste Too Fast Too Furious nå og det er sjenerende med alt lyset fra forsterkere, etc.
    Hva med en list oppe hvor man fester moltonet, tre sterke magneter på listen. Molton henger ned med en metallist i enden. Bare å rulle opp og henge på magnetene når man ikke vil ha den nede?

BTW: Fikk faktisk DP'en min til å gå i Protect tidligere i dag. Rista LITT i huset, da den plutselig sa stopp. 2x1000w i 8 Ohm er jo ikke my da:grin:

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av EHED
    ................
    Gratulerer med "nytt" navn 8) Det er jo gode gamle Mor10 formoder jeg.

Intermediate Mor10 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Gratulerer med "nytt" navn 8) Det er jo gode gamle Mor10 formoder jeg.
    Heisann!

Beklager, en liten bommert der8)

Se bort fra nicket i denne sammenhengen - ikke meningen.

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Takker For Kjempedemo!

Takker for nok en kjempefin demo! Kjempehyggelig med god servering og greier, en duggfrisk en gjør alltid godt for kropp og sjel

Det gjorde seg med det nye racket ditt. Flink du:-D

Mahler'ne imponerer meg hver gang over hvor dypt de går. Den lånte elektronikken du hadde sist, passer mye bedre synes jeg da. H200 er jo knallmatch med Vista, men på Mahler så synes jeg mellomtonen blir litt tilbakelent og diskant'en litt vel pågående.

Men ingen tvil om at det er en svært god høyttaler man har med å gjøre, og matching er jo som kjent utrolig viktig.

Og du verden hvor bra W5000 er. Gorm-kalibrert, så leverer den jo helt ville bilder, når man tenker på den latterlige fine prisen. Jeg har alltid synes den er bra. Men jiiiises så mye bedre når den er skikkelig kalibrert. Helt rått

Rommet ditt er uten tvil det beste jeg noen gang har besøkt. Så utrolig tight, og INGEN ulyder å høre, selv i de villeste basscenene. RESPECT for den jobben du har gjort!!! Neste gang skal Scrooge og jeg ha hjemmebakte kaker og ikke no færdiggreier fra nærbutikken

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, ikke bry deg om "krava" fra Vettemann du!
    Han ble nok kanskje litt bortskjemt etter å ha tygget i seg brorparten av mine hjemmelagede lakse-rullader, kvelden før?

Apropos "basscener": Vi har vel hørt disse "litt" villere enn hos Håvard, har vi ikke Trond? 8)

Men som vi "alle" vet, så er jo ikke siste ord sagt der oppe på Jessheim, hva slikt angår!
    Så Håvard, du vet jo hvor du kan låne et par "tuber", om det frister. ;-)

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Først fórer han deg med lakserullader, deretter låner han deg noe som du kan "teste". Skummelt...

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Neida, det er ikke så skummelt som du tror! :-D
    Det var Vettemann som gumla laks kvelden før, men Håvard som "mangler" bass!
    Sistnevnte er forøvrig veldig klar over at det godt kunne ha vært litt bedre punch "der nede", og derfor tilbød jeg ham å låne mine tuber for å teste litt!

Vi fant jo fort ut at Håvard har et par ubrukte hjørner i kinoen, som nærmest er skreddersydd for et par av de runde du vet! 8)

Sjøl har jeg ingen, INGEN planer om å erstatte de med noe annet!

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vetteman
    Takker for nok en kjempefin demo! Kjempehyggelig med god servering og greier, en duggfrisk en gjør alltid godt for kropp og sjel
    Sånne saker må man ALLTID ha for hånden

Det gjorde seg med det nye racket ditt. Flink du:-D
    Ble noe ryddigere kan man si ja. Når man tenker på hvor lite jobb det egentlig er så må jeg jo si meg fornøyd med resultatet.

Mahler'ne imponerer meg hver gang over hvor dypt de går. Den lånte elektronikken du hadde sist, passer mye bedre synes jeg da. H200 er jo knallmatch med Vista, men på Mahler så synes jeg mellomtonen blir litt tilbakelent og diskant'en litt vel pågående.

Men ingen tvil om at det er en svært god høyttaler man har med å gjøre, og matching er jo som kjent utrolig viktig.
    Det er ingen tvil om at Mahler er en god høyttaler, men mellomtonen er etter min mening ikke god nok i forhold til prisen på høyttalerne. Jeg synes mellontonen falt gjennom med Sim Audio/ Acoustic Research kombo'n også, men resten er jo meget bra. H200 er nok uansett en bedre match med 704 etter min mening.

Og du verden hvor bra W5000 er. Gorm-kalibrert, så leverer den jo helt ville bilder, når man tenker på den latterlige fine prisen. Jeg har alltid synes den er bra. Men jiiiises så mye bedre når den er skikkelig kalibrert. Helt rått
    Ja, den karen gjør underverker med disse "boksene" :-D

Rommet ditt er uten tvil det beste jeg noen gang har besøkt. Så utrolig tight, og INGEN ulyder å høre, selv i de villeste basscenene. RESPECT for den jobben du har gjort!!!
    Takk for det. Slike rosende ord er ikke å forakte:-D
    ... ikke rart det ikke er ulyder med SÅ lite bass det er her... ;-)

Neste gang skal Scrooge og jeg ha hjemmebakte kaker og ikke no færdiggreier fra nærbutikken
    hmmm... visste det var ett punkt til der kvelden ikke stod til godkjent... :? ...må snakke èn gang til med min "bedre" halvdel ettersom hun nekta å lage vafler...:shock: :roll:

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, ikke bry deg om "krava" fra Vettemann du!
    Han ble nok kanskje litt bortskjemt etter å ha tygget i seg brorparten av mine hjemmelagede lakse-rullader, kvelden før?

Apropos "basscener": Vi har vel hørt disse "litt" villere enn hos Håvard, har vi ikke Trond? 8)

Men som vi "alle" vet, så er jo ikke siste ord sagt der oppe på Jessheim, hva slikt angår!
    Så Håvard, du vet jo hvor du kan låne et par "tuber", om det frister. ;-)
    Bare jeg som tuller. Ferdigkakene smakte alldeles utmerket:-D Eller var det pilsen

Hadde tenkt å skrive noen ord og laste opp noen bilder fra besøket hos deg Jan, men HVOR er tråden din. Kan du fyre den igang:-D

Og det var ikke bare bassen som var vill hos deg. Har ikke vært så skremt på lenge

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Haha, begge deler vil jeg tro?
    Kakene smakte jo alldeles utmerket, og en kald halvliter er jo aldri å forakte!

I all beskjedenhet, her er en link: http://avforum.no/forum/hvilket-utst...os-luksus.html

Intermediate freddie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rommet ditt er uten tvil det beste jeg noen gang har besøkt. Så utrolig tight, og INGEN ulyder å høre, selv i de villeste basscenene.
    På dette området har jeg litt igjen iallefall... Må snike inn en pakning i døra da den begynte å "blafre" under et par bombeangrep i "Valkyrie" nå nettopp. Slikt er jo litt forstyrrende.

Rommet til homecinema er nok ikke noe dårlig forbilde for andre som måtte ha byggeplaner - gratulerer med vel gjennomført jobb!

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av freddie
    Rommet til homecinema er nok ikke noe dårlig forbilde for andre som måtte ha byggeplaner - gratulerer med vel gjennomført jobb!
    Alle som har vært der, kan glatt skrive under på den påstanden! 8)

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Neida, det er ikke så skummelt som du tror! :-D
    Det var Vettemann som gumla laks kvelden før, men Håvard som "mangler" bass!
    Sistnevnte er forøvrig veldig klar over at det godt kunne ha vært litt bedre punch "der nede", og derfor tilbød jeg ham å låne mine tuber for å teste litt!

Vi fant jo fort ut at Håvard har et par ubrukte hjørner i kinoen, som nærmest er skreddersydd for et par av de runde du vet! 8)

Sjøl har jeg ingen, INGEN planer om å erstatte de med noe annet!
    Sikker på at du ikke putter noe i de rulladene?

Neida, de runde sparker greit fra seg kan jeg underskrive på, kunne godt tenke meg et par stykker.

For øvrig, benken din ble bra Homecinema!

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gjør et forsøk på å laste opp noen nye bilder til "Min hjemmekino" profilen, men får denne meldingen:

The maximum upload size has been exceeded

Hva er det for noe vissvass... :-?

Lite irriterende ettersom det bare er 2 bilder igjen å laste opp...

Side 42 av 60 FørsteFørste ... 2 12 22 32 38 39 40 41 42 43 44 45 46 52 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •