JVC X500 på plass i taket! - Side 40

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  3
Side 40 av 60 FørsteFørste ... 10 20 30 36 37 38 39 40 41 42 43 44 50 ... SisteSiste
Viser resultater 781 til 800 av 1184
    Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Det var hyggelig Jan :-D Vi får se på formkurven......

@Håvard, jeg skal en tur til Jan først og prøver å lure han ut av huset, mulig vi/jeg derfor kommer noe senere. Håper dette er greit.

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sure thing! 8)
    Noen grunn til at dagsformen ikke skulle være på TOPP!!! (fest midt i uka eller... )
    Ser dere utpå kvelden da!

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så ble det noen timer med musikk og film i går kveld. Timene går fort i godt selskap og en liten kveld mitt i uka gir jo bare en smakebit på god lyd og bilde. Hyggelig var det uansett og det blir ikke den siste kvelden Ola dukket opp først og vi kjørte gjennom en del musikkspor av ymse slag. Etterhvert banket Jan på og noen minutter etter var Knut også der... dog litt etter "søndagskjøreren" Scrooge... Knut var bare så vidt kommet inn før han utbrøt: "Du kjører jo som et DYR" :shock: Bombe sa vi og var ikke det minste overrasket!!! 8-)
    Etter at alle mann alle var på plass gikk vi etter et par musikkspor til over til filmdelen. Knut hadde med en, ja hva skal vi si, en variert plate med demomateriale. Baraka inneholder både morsomme, surrealistiske temaer/innslag, men også mer alvorlige ting som får en til å tenke litt over vår verdens holdninger til bl.a. andre levene vesener...
    Kvelden ble avsluttet med Angelina Jolie og Morgan Freeman i "Wanted". En actionspekket skytefilm på stereoider, men dog underholdende Synd at Knut skulle tidlig opp og på seminar og derfor gikk glipp av filmen, men den får vi ta igjen ved neste korsvei.
    Tusen takk for nok en hyggelig AV-kveld!

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mange takk for en hyggelig kveld!

Tiden fly når man har det artig! Vi rakk jo både det ene og det andre i form av lyd og bilde. Lyden var upåklagelig som ellers og selskapet like så. Det frister jo helt klart til snarlig gjentagelse.

Etter å ha kjørt omkjøringsveien over Skjerva i tåke med fem blå på gradestokken var det godt å finne senga, så jeg er noe redusert i dag.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for et veldig hyggelig treff (selv om det ble for kort). Baraka er en tankevekkende film på mange måter, veldig bra å se den i et felleskap med intelligente likesinnede. Satte også stor pris på "Ho Kari" og Nils. Gresk korsang er imidlertid ikke favoritt, til tross for upåklagelig lydkvalitet.

Du har virkelig fått en topp kino Håvard Behagelig, vellydende og smakfull.

"Wanted" har jeg sett før så det var ikke katastrofalt å gå glipp av den.

Håper du koser deg med "Divertementi"

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for det Knut
    Det ble Wanted da de 2 andre ikke klarte å bestemme seg... så da måtte jeg bare ta en sjefsavgjørelse
    Hørte litt på Divertimenti nå nettopp. Det er en type musikk som må modnes litt da jeg ikke er der heeeelt enda ;-) men lyden er jo upåklagelig! (Scrooge er vel mer i riktig aldersgruppe... 8-) )

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For å være helt ærlig så er det ikke min favoritt heller. Måtte bare ha en BD med musikk og det var den første på markedet som var norsk.

Newcomer Jackx_krell sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Divertementi er nok litt "for viderekommende", ja Men det er aldeles flott klassisk musikk, og på BR får man gåsehudeffekt så det holder.

Forresten - flott anlegg du har. Og flott rom. Jeg lurer litt på de stolene du har. Du har sikkert et eller annet sted i tråden din skrevet hvor du handlet: på hvilken side/post kan jeg finne opplysningen?

mvh
    JackX

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk takk

Stolene ble kjøpt fra Danmark, men avshop.no har noen som er (helt?) like. Jeg har ikke sett dem selv, men utfra bildene ser de veldig like ut.

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er det min tur til igjen å takke for et koselig "treff"!
    Kvelden fikk jo nær sagt heldigvis, et litt mer sosialt preg over seg, i den forstand som at vi fikk skravla litt om stort og smått.
    Av og til er jo dette minst like morsomt, som "gravalvorlige" vurderinger av anlegg, lyd, og bilde!
    Det ble allikevel litt tid til å låne ører og øyne til både musikk og film, og Håvard´s kino har i så måte, forlengst befestet seg som et av de bedre stedene å besøke!
    "Wanted" er jo en særdeles underholdende film, som fikk avslutte kvelden. Og som fikk meg til å sitte en god del lenger enn jeg hadde tenkt.
    Men, hva gjør vel det?
    Turen fra Jessheim og hjem til Furuset var jo unnagjort på rundt 20 minutter, så da gjorde det strengt tatt ikke noe om klokka nærmet seg 24, før avgang. Man må jo holde stilen, og leve opp til forventningene!
    Nok om det.
    Takk igjen folkens, for nok en hyggelig seanse!

Ola: Nå må du snart gjøre alvor av å hilse på dine gamle høyreiste venner. Jeg våger å tro, at du neppe blir skuffet! ;-)

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gjelder avtalen om neste onsdag fortsatt:-D

Skal være i Oslo fra mandags ettermiddag til torsdags kveld, sååå.....

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Granted!
    Herfra til Jessheim er jo bare for en svipptur å regne.
    Om du er i Oslo fra mandag av, så kan det kanskje friste med en tur innom mitt lille etablissement en kveld, også?
    Her står jo døra alltid åpen for AV-freaks, vettu!

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi satser fortsatt på neste onsdag ja. Blir hyggelig å se igjen slike langveisfarende også, selv om det nå ikke er så langt som det var før :-D
    Hva tror du Jan; tror du det er mulig å få ferdig racket til da... må se om jeg kan få tak i en sprayboks med matt sort. Racket er jo det eneste vesentlige som står uferdig innvendig i kinoen.

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selvsagt blir du ferdig med racket!
    Det er jo ikke lange pina å gå over med litt fint slipepapir, før du evnt går på med sprayboksen.
    Synd forestående helg er så travel for min del, ellers kunne jeg sikkert ha bidratt litt mtp sliping / lakking!
    Mye av lørdagen går imidlertid med til å hente en Tandberg TR 1010 jeg har fått overhalt oppe på Åmot i Modum, og søndag går jo årets siste F1-race av stabelen i AbuDabi.
    Og det, MÅÅ jeg jo få med meg!

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scrooge
    Granted!
    Herfra til Jessheim er jo bare for en svipptur å regne.
    Om du er i Oslo fra mandag av, så kan det kanskje friste med en tur innom mitt lille etablissement en kveld, også?
    Her står jo døra alltid åpen for AV-freaks, vettu!
    Det sier jeg gjerne ja takk til:-D

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så hyggelig!
    Kan evnt både hente og bringe deg tilbake, om det frister? Så slipper du å rote deg bort i Oslo-trafikken. 8)

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scrooge
    Så hyggelig!
    Kan evnt både hente og bringe deg tilbake, om det frister? Så slipper du å rote deg bort i Oslo-trafikken. 8)
    Vet ikke om jeg tør å sitte på

Sender deg en PM når det nærmer seg, så kan vi utveksle tlf.nr:-D

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ingen fare, jeg har ikke bulka på de siste 30 årene! :twisted:
    Send meg gjerne en PM ja, så tar vi det derfra!

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dagens gjæremål! :-D Har kappet til beina som skal stå i midten av benken. 4 stk. Ikea bordbein er nå omgjort til støttebein. På bildet står de opp ned av hva de skal i benken. De skal da skrus fast under øverste plata og støtte opp så den øverste plata ikke siger på midten.
    -rack_bein-jpg

Den nederste plata fikk 4. strøket i dag etter en tur på Fargerike. Et par maletekniske tips og jeg tror det blir bedre enn med stripene etter rullen ved 3. strøk... Vi får se i morgen når det er tørt!
    -4estr-jpg

Litt avhengig av hvordan det ser ut så blir det ett strøk til, eller kanskje ikke... Hvis ikke blir det å skru fast beina og begynne med molton. Var en tur innom Mor10 og fikk med meg litt molton tidligere i kveld. Skal si det hadde skjedd ting på utsiden der. Skjønner at Morten har hatt det travelt med snekring i sommer, men så ble det bra også da!
    En annen ting som skal lages er en plate som senterhøyttaleren skal legges på slik at den blir vinklet opp mot lytteposisjon. Denne har jeg også tenkt å kle med molton så vi får se om vi får startet på den også i morgen.

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette blir jo supert!

Om du har tid så er jeg på Jessheim i helgen og kan titte innom om det er interessant?

Side 40 av 60 FørsteFørste ... 10 20 30 36 37 38 39 40 41 42 43 44 50 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •