JVC X500 på plass i taket! - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  3
Side 4 av 60 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 14 24 34 44 54 ... SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 1184
    Intermediate kid sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hehe, ryktene sier jo så at det skal være en god oppgradering. Hvorvidt det stemmer, vet jeg ikke, da jeg bare har prøvd 12.3 i mitt eget rom. :wink:

Intermediate Smurfen sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,324
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Homecinema og takk for sist Hyggelig å hilse på deg også hos Devilej
    Kom oppgraderingsmonsteret på besøk :-) får håpe att du også får en merkbar forandring som det vi opplevde der nede hos devilej. Du får legge ut en rapport når du har byttet da og kansje sende ut en invitasjon til å få høre dine flotte produkter også.

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk det samme Smurfen! :-D
    Vil tro det høres hos meg også...:twisted: Satte meg ned i går og hørte på Usher testskiva jeg fikk hos Devil. Det er slike anlegg hos Devil har som ødelegger gleden hos oss andre... snakk om å gå tilbake til "boksanlegg" type Elkjøp i forhold... det blir noe spinkelt liksom... men så er det på den andre siden fint å ha noe å oppgradere mot...:-D vi må jo invitere oppgraderingsmonsteret fra tid til annen!

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av homecinema
    vi må jo invitere oppgraderingsmonsteret fra tid til annen!
    ...og i dag kom det på besøk igjen! En liten utvidelse/oppgradering på kamerasiden kommer godt med når vi skal ta HiFi-bilder :-D
    Lurte på å kjøpe Canon EF 10-22mm, men tok Aktos ord for god fisk og gikk for Sigma 10-20mm som jo har fått meget god kritikk. Så i stedet for å kjøpe bare Canon objektivet fikk jeg Sigma vidvinkel, UV filter OG Manfrotto stativ (bytter ut det nesten 20 år gamle Velbon stativet...) til samme prisen som BARE Canon objektivet! :-D Har savnet vidvinkelen lenge nå så det var på tide å få den i kamerasekken. Holdt på å ta med en Canon EF 70-200mm f2.8 IS også, men en veldig kvalifisert gjetning sa meg at min W ikke ville bli veldig happy om jeg svidde av 20k+ enda en gang... får ta det litt over tid...

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,324
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grattis med enda mere snadder :-D Du begynner å få mye gromt fotoutstyr nå..nok en kul hobby å bruke pengene på. Du får legge ut og dele noen erfaringer med dette objektivet da nå du har testet det litt..

Jeg har også nesten bestemt meg nå, men det blir ikke cannon:shock: time will show

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I morgen blir det skruing på SVS'en tror jeg! er spent på om det blir så mye ekstra trøkk som DevilEj fikk når han byttet elementer (måtte skru ned gain fra nesten 4 til litt over 1...)... nå har jeg bare ett element så det blir vel ikke like heftig, men håper det svarer til forventningene.:-D Elementet ser i alle fall kraftig nok ut! :twisted:

-svs-pakke-jpg

-svs-element-jpg

-svs-12-3-jpg

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulere!:-)

Jeg har selv 12.3 elementene. Men vet ikke hvordan 12.2 låter. Så er usikker på hvor stor forskjellen er... Men 12.3`ene spiller rått hvertfall:-D

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I dag har jeg lobotomert SVS'en og satt inn 12.3 elementet :-D Det var merkbar forskjell i attack på dette elementet kontra 12.2. Jeg målte før og etter bytte med Darla scenen: med volum på -10 dB målte jeg 94dB med gammelt element, mens det nye målte 97dB. Jeg måtte ikke skru ned gain så veldig mye, fra ca3,5 til litt under 3. Tror det er større forskjell på Plus/2 sub'ene etter bytte. Det er dog trøkk i overflod med denne ene 12-tommeren! :-D Snart ligger det et 12.2 element på avtorget hvis noen skulle være interessert...

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ...og i dag kom det på besøk igjen! En liten utvidelse/oppgradering på kamerasiden kommer godt med når vi skal ta HiFi-bilder :-D
    Lurte på å kjøpe Canon EF 10-22mm, men tok Aktos ord for god fisk og gikk for Sigma 10-20mm som jo har fått meget god kritikk. Så i stedet for å kjøpe bare Canon objektivet fikk jeg Sigma vidvinkel, UV filter OG Manfrotto stativ (bytter ut det nesten 20 år gamle Velbon stativet...) til samme prisen som BARE Canon objektivet! :-D Har savnet vidvinkelen lenge nå så det var på tide å få den i kamerasekken. Holdt på å ta med en Canon EF 70-200mm f2.8 IS også, men en veldig kvalifisert gjetning sa meg at min W ikke ville bli veldig happy om jeg svidde av 20k+ enda en gang... får ta det litt over tid...
    Gratulerer med nytt utstyr. Etter at du tok noen bilder hos meg ble vi så tent på speilrefleks at vi kjøpte oss et. Vurderte sterkt et Nikon D80, men lot fornuften seire og gikk for et pent brukt D70 som begynnerkamera. Blir gøy å leke seg litt med dette utover vinteren.
    Ser du har kjøpt deg nytt stativ også. Du skal ikke tilfeldigvis selge det gamle? Ble imponert over hvor lite det var når det ble sått sammen. Andre jeg har sett på blir litt for store
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk Devil! :-D du vet, det er du som har skylda/æren for den siste oppgraderingen. 12.3 elementet innfridde absolutt. Jeg har ikke fått testa så mye i dag, men oppgraderingen var helt klart ingen dum idè :-D
    Det gamle stativet ja; det kan du få for en slikk og ingenting (stryk slikk, med mindre det ikke er du som skal stå for det... nei, smekk på lanken...). Det blir vel flere demoer med ny elektronikk, så jeg kan ta det med da.
    D70 er helt sikkert et helt kurant kamera og når du ikke har SLR-utstyr fra før av så er det jo det samme om man går for Nikon eller Canon (eller andre for den sakens skyld). Og brukt er jo ikke å forakte heller.

Intermediate Marantz sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grattis med nytt element Man kan jo snart ikke reise på demokvelder med tom lommebok, for det ender alltid med at man får lyst på noe nytt Har lyst på nytt kamera selv, men det er nok ganske bunnskrapt i kassa når 1027 er kommet på plass. Kanskje jeg skulle lagt ut 1 lunge, 1 nyre og 1 testikkel på finn.no? Hva skal man med 2 av hver ?

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Marantz
    Kanskje jeg skulle lagt ut 1 lunge, 1 nyre og 1 testikkel på finn.no? Hva skal man med 2 av hver ?
    Jess...! Jeg kan selge begge for vi skal ikke ha flere... noen som vet MSRP på testikler nå til dags..? :shock:

Intermediate Marantz sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje noe forhandlere tar innbytte....

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk Devil! :-D du vet, det er du som har skylda/æren for den siste oppgraderingen. 12.3 elementet innfridde absolutt. Jeg har ikke fått testa så mye i dag, men oppgraderingen var helt klart ingen dum idè :-D
    Det gamle stativet ja; det kan du få for en slikk og ingenting (stryk slikk, med mindre det ikke er du som skal stå for det... nei, smekk på lanken...). Det blir vel flere demoer med ny elektronikk, så jeg kan ta det med da.
    D70 er helt sikkert et helt kurant kamera og når du ikke har SLR-utstyr fra før av så er det jo det samme om man går for Nikon eller Canon (eller andre for den sakens skyld). Og brukt er jo ikke å forakte heller.
    Det sto lenge mellom Nikon og Cannon, men det ble til slutt kameragrepet som avgjorde. Nikon lå bedre i hånden. Supert om jeg kan kjøpe stativet av deg. Tittet på et par i fornuftig prisklasse, men de var i lengste laget sammenslått. Skal jo være enkelt å få med seg ellers blir det bare liggende hjemme.
    Ser du har målt effekten av 12.3 elementet i Db. Jeg målte aldri overgangen hos meg. Det var mer den fysiske opplevelsen enn lydnivået som økte. Virker som om de nye elementene beveger mer luft i rommet. Dette gjør også at bassen fordeler seg gjevnere
    Venter Parasound inn en av de første dagene i uka, så da finner jeg forhåpentligvis ro rundt stereo-oppsettet. I kinoen er jeg ikke helt sikker på hva det blir til enda. Får jeg det jeg ønsker for 926 har jeg tittet litt på muligheter som JMlab 836V, JBL TL260, Triangel, Patos Lyric 502 og Usher 6 serie. Er ingen villig til å gi hvertfall 13 for de jeg har blir de stående en stund til.
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dagens investering er på bildesiden. :-D Dog ikke for å vise bilder, men for å ta bilder! Alt jeg har lest på nett om dette objektivet er udiskutabelt positivt. Det jeg primært var ute etter (og fortsatt er på de neste objektivene som skal inn i fotosekken...) er lysstyrke. Å ha muligheten til å ta bilder uten å måtte bruke blitz er en stor fordel da blitz ofte ødelegger den stemningen som dempet lys ofte gir. :-D

-canon_ef_135mm_f2l_usm-jpg

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,324
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratis med nok ett flott objektiv i samlingen din.....fikk kone/samboer blomster i dag

Jeg har ett spm til deg,jeg ser att du handlet ett nytt fotostativ litt lenger opp i tråden,jeg kan se varenr på selve stativet..kan du fortelle meg varenr på selve hodet eller en link til dette..Begynner å bli litt desperat nå japanphoto bare surrer og roter med min bestilling så jeg vurderer å ta turen til Fotovideo i morgen...

Mvh Tom

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Smurfen
    Gratis med nok ett flott objektiv i samlingen din.....fikk kone/samboer blomster i dag

Jeg har ett spm til deg,jeg ser att du handlet ett nytt fotostativ litt lenger opp i tråden,jeg kan se varenr på selve stativet..kan du fortelle meg varenr på selve hodet eller en link til dette..Begynner å bli litt desperat nå japanphoto bare surrer og roter med min bestilling så jeg vurderer å ta turen til Fotovideo i morgen...

Mvh Tom
    Takk for det! :-D

Stativhodet heter 804RC2 (Basic pan tilt head w/qck lock).
    Hos fotovideo.no ligger det i nettbutikken, men ser det ikke hos japanphoto...
    Foto & Video Nett - Manfrotto M804RC2
    Er forøvrig meget godt fornøyd med stativet.

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På tide med en liten update her... har fått installert noen godsaker i dag! :-D
    -canaldigitalparabolhd-jpg

Full pakke med 4 HD kanaler! :-D
    Tuneren ser slik ut i front
    -canaldigitaltunerfront-jpg

og slik er bakpanelet. Veldig bra at den har både Scart, komponent og HDMI. Det burde holde for de fleste.
    -canaldigitaltunerrear-jpg

Kunne kanskje også hatt optisk lyd ut, men coax fungerer fint så lenge man har en ledig inngang på recieveren. Å se filmer etc. i HD er helt digg og ikke minst på tide her på berget!!!:neutral: :-D I helga blir det premier league i HD og DET har vi ventet lenge på...

Intermediate Mori sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer så mye med ny dvd spiller ! (forhåndsgratulasjon :-D )

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mori
    Gratulerer så mye med ny dvd spiller ! (forhåndsgratulasjon :-D )
    Takk i like måte Mori!
    Har nettopp hentet den. :-D Den blir testet senere i dag hos Marantz. Blir en bra kveld med mye god lyd og HD kvalitet på bildedelen! :-D
    Bilder legges ut når jeg tid...

Side 4 av 60 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 14 24 34 44 54 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •