JVC X500 på plass i taket! - Side 37

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  3
Side 37 av 60 FørsteFørste ... 7 17 27 33 34 35 36 37 38 39 40 41 47 57 ... SisteSiste
Viser resultater 721 til 740 av 1184
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Sted
    Akershus
    Poster
    258
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hei igjen,

Takk for et meget hyggelig besøk i kinoen din i går. Var så heldig å få lift med råkjører Scrooge som tok en tårevåt avskjed med en Hegel H200. Jeg går selv med planer om å grave ut under terrasse og bygge dedikert hjemmekino og da er slike besøk gull verdt. Byggetråden din har masse informasjon, men kan liksom ikke måle seg med det å oppleve det selv. Og opplevelsen var stor, utrolig flott hjemmekino!!! Vienna'ene låt meget bra, mens B&W'ene ble litt puslete selv om de har sine kvaliteter, hehe.

En erfaring rikere ble vi også i og med at selv om målekurver fra medbragt utstyr hadde litt dipper her og der låt det jo riktig så bra. Sender deg kurvene i løpet av helgen så kan du enten bruke de som referanse i videre kalibrering eller rett og slett ignorere de og slå deg til ro med at det låter bra åkkesom

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Råkjører??
    Vart du skræmt no?
    Hyggelig å lese at du fikk noe positivt ut av besøket, dvs, det var jeg jo ganske sikker på, i forkant!
    Så nå vet du jo hva du har å gjøre, så fort offentligheta har godkjent det hele.
    En byggetråd er et absolutt krav, bare så du vet det! 8)

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Sted
    Akershus
    Poster
    258
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skremt nei, skal nok mer til enn som så. Følte meg 100% trygg hele tiden når en innehaver av Gullrattet styrer kjerra :-D

Kan love at jeg skal opprette byggetråd etterhvert. Først skal mesteparten av vinteren brukes til planlegging og forhåpentligvis besøk i noen flere hjemmekinoer og 2-kanals oppsett. Det er jo mange inkludert Homecinema her som har flotte hjemmekinoer, men jeg er litt nysgjerrig på ideen rundt det å kombinere batcave med et lyst, trivelig og akustisk riktig rom for 2-kanals nytelser...

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke ofte det skjer noe i tråden om dagen, men i dag har jeg faktisk fått snekret litt på et nytt rack. Komponentene står bare stablet på gulvet og det er vel på tide å få ordnet litt på det. Var på Ikea og kjøpte et par plater samt en tur innom Byggmax etter noen meter med 48x48mm. Resultatet ble omtrent slik:
    -rack-jpg
    Benken er 160cm bred slik at det er plass til 3 komponenter i bredden. Den nederste plata er 55cm dyp, mens den øverste er 50cm. Det blir da komponenter på nederste hylle og så kommer senter'n øverst. De 2 Embla blokkene får vi se hvor de havner. Det kan tenkes at de blir stående på hver sin side av senter'n.
    Jeg har planer om å male benken sort og trekke den øverste hylla med molton for å unngå gjenskinn fra malinga. En annen ting er om jeg trenger mer støtte under midten av benken. Jeg har bein fra Ikea av denne typen:

Etter at benken er malt skal jeg vurdere om det passer med litt sølv i tillegg til alt det sorte på benken. Det kan jo tenkes at det blir greit med en farge til...

Strøm og lys/lamper i reception room er også ferdig nå. På veggen har jeg 3 stk av disse:
    -vegglampe-jpg

mens det i taket henger 2 skinner av denne typen:
    -spot_skinne-jpg
    Alt av lys er koblet til dimmere slik at det er mulig å justere lyset slik man vil ha det.

Nå er alt lagt til rette for litt jobbing med vegger og tak. Begynner å bli litt lei av gipsplater nå. Hadde vært greit å fått litt farger på veggene etterhvert... en fin jobb for kalde mørke vinterkvelder :-D

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser fint ut Håvard. En benk trenger jo ikke være mer komplisert enn dette. kunne du ikke bare satt på en 48x48 mm midt under også i stedet for bordbenet? Alternativt 3 bordben i fronten i stedet for 48x48 mm-erne.

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser jo flott ut ja!
    Ville kanskje vurdert å "style" det hele, ved å runde hjørnene litt?
    Ellers ville jeg absolutt ha vurdert en avstivning for den øverste plata. Uansett belastning, har slike heltre plater en tendens til å sige litt, over tid.
    I stedet for bein, kan du jo lage til et par "vegger" på to sider av den midterste komponenten? (Receiveren?).
    Disse veggene behøver slett ikke trekkes helt ut, men kan gjerne avsluttes 10-12cm innenfor fronten på platene.
    Møbelteknisk sett, vil det også være riktigere.

Ellers vil jeg sterkt anbefale hjul i stedet for de seks beina du har utstyrt benken med. Utrolig praktisk, den dagen du behøver litt god tilgang bak racket! Som fort kan representere en samlet vekt på mellom 50 og 100kg. ;-)

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tols1
    Ser fint ut Håvard. En benk trenger jo ikke være mer komplisert enn dette. kunne du ikke bare satt på en 48x48 mm midt under også i stedet for bordbenet? Alternativt 3 bordben i fronten i stedet for 48x48 mm-erne.
    Alternativet er å sette 2 stk bordben slik at det blir 3 "båser" å sette komponenter i. Jeg skal male benken og se hvordan det blir både estetisk og ikke minst med tanke på vekt av det som måtte stå øverst.

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scrooge
    Ser jo flott ut ja!
    Ville kanskje vurdert å "style" det hele, ved å runde hjørnene litt?
    Ellers ville jeg absolutt ha vurdert en avstivning for den øverste plata. Uansett belastning, har slike heltre plater en tendens til å sige litt, over tid.
    I stedet for bein, kan du jo lage til et par "vegger" på to sider av den midterste komponenten? (Receiveren?).
    Disse veggene behøver slett ikke trekkes helt ut, men kan gjerne avsluttes 10-12cm innenfor fronten på platene.
    Møbelteknisk sett, vil det også være riktigere.
    Pussemaskinen kommer nok fram ja, men tror ikke jeg gjør noe mer avrunding enn den klarer...
    Siging kan vi jo ikke ha noe av, kan vi vel? :-? Antar jeg tar anbefalingen din til etterretning og setter opp 2 bordben på midten. Tror det kan bli greit med innslag av sølvfarge ettersom hele benken ellers vil bli sort.

EDIT: tror du det bør være ben både i forkant og bakkant, eller holder det med 2 ben i front...?

Ellers vil jeg sterkt anbefale hjul i stedet for de seks beina du har utstyrt benken med. Utrolig praktisk, den dagen du behøver litt god tilgang bak racket! Som fort kan representere en samlet vekt på mellom 50 og 100kg. ;-)
    Ja, jeg har tenkt i samme baner og det vil med dagens komponenter nærme seg 0,1t med stormskritt... men jeg tenker at jeg setter benken slik at det blir "litt" plass bak dersom det skulle være nødvendig. Forøvrig er det ikke ben som sådan jeg har satt under. De strekker seg fra front til bakkant så det skal "i teorien:shock: " være mulig å skyve... benken på disse. Men det kan nok bli tungt ja... hmmm... må vurderes nøye...

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal du kun bruke to bein, ville jeg nok satt disse midt mellom front og bak på platene.
    Setter du disse i front, (eller bak for den saks skyld), vil du uvegerlig få "sig" i den delen som ikke understøttes!
    Forøvrig vill jeg vurdert å lage vegger i stedet for bein, da sistnevnte løsning stjeler ganske mye plass. ;-)
    Har lagt opp et bilde av "min" løsning.

Beinløsningen slik du har laget den, kan nok fungere ok den også! Men da må du selvsagt runde av disse a´la "skitupp", for å få de til å gli på teppet.

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gøy å se at dette lange prosjektet ditt nærmer seg ferdig. Det helhetlige resultatet er det bare å ta av seg hatten for. Utrolig gjennomført
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal du kun bruke to bein, ville jeg nok satt disse midt mellom front og bak på platene.
    Setter du disse i front, (eller bak for den saks skyld), vil du uvegerlig få "sig" i den delen som ikke understøttes!
    Forøvrig vill jeg vurdert å lage vegger i stedet for bein, da sistnevnte løsning stjeler ganske mye plass. ;-)
    Har lagt opp et bilde av "min" løsning.

Beinløsningen slik du har laget den, kan nok fungere ok den også! Men da må du selvsagt runde av disse a´la "skitupp", for å få de til å gli på teppet.
    Det beste er selvsagt å bruke 4 bein (har nok av dem...) for å få jevn støtte. Når det gjelder plass så er det (ikke tilfeldig :wink: ) plass til å bruke disse beina. Jeg får da 46cm i hver "bås" så det holder til standard komponenter. Elegant løsning du har brukt der - ingen bombe når det kommer fra en kar med ymse talenter :-D . Har du brukt en plate når du formet/designet "veggen"?

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Gøy å se at dette lange prosjektet ditt nærmer seg ferdig. Det helhetlige resultatet er det bare å ta av seg hatten for. Utrolig gjennomført
    Takk takk Einar, men ferdig... :shock: jeg har jo et helt rom som ikke er ferdig! Kinoen er dog for det meste ferdig når benken kommer på plass.
    Ser det stadig skjer ting hos deg også - i kjent stil. En utrolig aktivitet i huset i øst :-D .

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av homecinema
    Det beste er selvsagt å bruke 4 bein (har nok av dem...) for å få jevn støtte. Når det gjelder plass så er det (ikke tilfeldig :wink: ) plass til å bruke disse beina. Jeg får da 46cm i hver "bås" så det holder til standard komponenter. Elegant løsning du har brukt der - ingen bombe når det kommer fra en kar med ymse talenter :-D . Har du brukt en plate når du formet/designet "veggen"?
    Takk!
    Bruker du fire bein, så er du helt sikker ja.
    Plata / platene jeg har brukt er 18mm finér. For å lage "buene", brukte jeg rett og slett en passende bøtte / spann for å tegne disse. Deretter var det jo bare å ta stikksaga fatt. ;-)

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når det gjelder reception room så vurderer jeg der om jeg skal sparkle og male eller om jeg skal, som flere her på forumet, bruke smartpanel... vet ikke helt om jeg synes disse panelene er fine eller ikke... må disse males etter at de er satt opp eller holder det med behandlingen de har fra fabrikk? Jeg tror jeg kan gjøre ganske mye for å slippe å stå å sparkle og ikke minst pusse etterpå... :-x

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,432
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg stemmer for å sparkle og male, mener at det blir finest.

Edit: Ordnet litt, det ble et litt(veldig) rotete innlegg. (ikke helt våken enda, trenger mer kaffe;-))

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alternativet er å sette 2 stk bordben slik at det blir 3 "båser" å sette komponenter i. Jeg skal male benken og se hvordan det blir både estetisk og ikke minst med tanke på vekt av det som måtte stå øverst.
    note to myself *tenke gjennom og telle før man skriver*

Ja det var det jeg egentlig tenkte, bruke kun bordben foran altså. Med 3 båser blir det jo 4 ben... Det burde bli solid nok hvertfall.

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når det gjelder reception room så vurderer jeg der om jeg skal sparkle og male eller om jeg skal, som flere her på forumet, bruke smartpanel... vet ikke helt om jeg synes disse panelene er fine eller ikke... må disse males etter at de er satt opp eller holder det med behandlingen de har fra fabrikk? Jeg tror jeg kan gjøre ganske mye for å slippe å stå å sparkle og ikke minst pusse etterpå... :-x
    Tapet??
    Sjøl er jeg ikke altfor imponert av smartpanel-løsningen, selv om de ikke behøver ytterligere behandling.
    Spørsmålet blir jo også om du kan finne en "riktig" farge på panelene?
    Så stilig som resten er, kan vi jo ikke gi deg særlig slingringsmonn her!

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tapet...nja...da heller jeg kanskje mer til sparkel/maling. Tapet er jo dømt til å bli synlige skjøter, er det ikke...:cry:
    Jeg tenkte også på fargemulighetene når det gjelder smart panel og om man må male dem uansett for å få "riktig" farge så er vi jo like langt nesten...

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synlige skjøter?? Nope! Er du nøyaktig nok, så eksisterer ikke problemet. ;-)

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lover du?

men uansett; om man skal tapetsere så må man vel både sparkle og pusse først og det var jo det jeg ville unngå...:wink: ikke lett dette her!

Side 37 av 60 FørsteFørste ... 7 17 27 33 34 35 36 37 38 39 40 41 47 57 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •