JVC X500 på plass i taket! - Side 35

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  3
Side 35 av 60 FørsteFørste ... 5 15 25 31 32 33 34 35 36 37 38 39 45 55 ... SisteSiste
Viser resultater 681 til 700 av 1184
    Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    De fire skruene som manglet når jeg var innom på onsdag la ingen demper på inntrykket av den "ferdige" kinoen. Siden sist jeg var innnom var resten av taket og lyset på plass, noe som økte helhetsopplevelsen betraktelig.

Når jeg fikk oversikt over alt utstyret Håvard hadde i kinoen (ikke så reint lite altså), så satte jeg meg ned i de meget komfortable setene og fikk servert musikken av de visuelt grandiose Vienna høyttalerne. Lyden satt som ei kule uten unoter fra rommet, noe som må kvalifisere til mission accomplished?

Det blir spennende å følge med her fremover, men akkurat nå gleder jeg meg til den første filmen i fullsatt sal

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var Marantz'en igjen tilbake hos en fornøyd eier :-D Gorm var innom og så på kino etc. og tak samtidig med SA7'en. Hunger'n etter musikk begynte vel å tære på og det skjønner jeg godt! :-D Det er egentlig greit å "trappe ned" gradvis da både SA7 og Mahler skal ut over tid. Det er uansett morsomt å ha fått testet et high-end stereo-oppsett når man har muligheten til det.
    Ettersom kinoen på det nærmeste er ferdig har jeg begynt på reception room for å få gjort det også ferdig. Er litt for mye stæsj rundt om i kinoen så det ser ikke akkurat ryddig ut pr. nå... Nesten alle veggene er "tapetsert" med gipsplater nå så da er det bare det verste igjen... taket... men det skal vel gå det også. Ser fram til hele å få alt ferdig og stå igjen med et skikkelig "Entertainment center" :-D Musikk, film, øl og dart må da bli en bra kombo på sure og kalde kvelder 8)
    Det kommer vel et par bilder etter hvert, men gipsplater er vel ikke det mest interessante å ta bilder av nå om dagen...

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med en fantastisk flott hjemmekino Håvard!

Må si jeg virkelig er imponert over det du har fått til.

I tillegg er rommet grisebra rent lydmessig. Så god detaljrikdom, kanalseperasjon og pinpointing av instrumenter er det ikke mange som kan fremvise. Lytterommet er fullstendig maskert, og innspillingsrommet tegnes opp med stor nøyaktighet. Til det kreves er tilnærmet perfekt dempet rom, og det har du virkelig fått til.

Og ja, det var deilig å få hjem SA7 igjen. Musikken formidlet via blu-ray spilleren ble liksom ikke helt det samme. ;-)
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for det! :-D
    Må vel kunne si at rommet har blitt bra tatt i betraktning hvem som har bygget... kan ikke akkurat påberope meg lang erfaring hverken med snekring eller akustikk. At oppturen fra stua til dette rommet er formidabel er vel ingen overraskelse.

Nå får jeg gå å "nyte" min usle Cayin... :cry: men den gjør dog en akseptabel jobb den også synes jeg da. :-D

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det skjer ikke så mye på det visuelle inne i kinoen om dagen, men her er et par situasjonsbilder...
    Mahler'ne blir vel å flytte til sin rettmessige eier om ikke veldig lang tid, men inntil videre står de nå her :-D -bilde1-jpg

Som dere ser så er det enda ikke skikkelig ryddig i kinoen. Med tiden skal et tilpasset rack på plass slik at komponentene får et litt mer strukturert preg. Småpuss så som maling av skruehoder etc. står også igjen, men dette har jeg ikke prioritert den siste tiden. Reception room er heller ikke ferdig så alt av filmer og CD'er må lagres inne i kinoen :-?
    Det er dog levelig slik det er nå, men skal bli bedre :-D
    -bilde2-jpg

Det siste som kom inn i form av komponenter var 4 stk. dipole bakhøyttalere av merket Earthquake. De synes jeg gjør en utmerket jobb og surroundeffektene sitter nå som de skal! :-D
    -bilde3-jpg

Imens jobber jeg fortsatt med ventilasjonsanlegget. Jobben nå består i å bygge inn ventilasjonsrørene slik at de blir skjult. Det tar litt tid, men jeg håper det skal betale seg i frisk og temperert luft når alt er unnagjort. :-D

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Friskluft er viktig. Men selv om du dør av oksygenmangel, dør du i alle fall lykkelig med den utrolig stilige kinoen du har fått til!

Intermediate freddie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av homecinema
    ... Med tiden skal et tilpasset rack på plass slik at komponentene får et litt mer strukturert preg...
    Har du tenkt å ha racket på siden, eller i front? Tenker i forhold til diverse display/dioder osv.

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RuneW
    Friskluft er viktig. Men selv om du dør av oksygenmangel, dør du i alle fall lykkelig med den utrolig stilige kinoen du har fått til!
    Ja, tenk å få dø i Sweetspot...:shock:

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av freddie
    Har du tenkt å ha racket på siden, eller i front? Tenker i forhold til diverse display/dioder osv.
    Det må nok bli i front. Det blir ikke plass på siden så jeg skal tenke ut en måte å få dimmet ned de verste diodene uten at det tar knekken på fjernkontrollfunksjonalitet.

Intermediate Megawatt sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    536
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det der ble griselekkert mister! Gratulerer så mye med et flott rom og en godt utført jobb!

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det må nok bli i front. Det blir ikke plass på siden så jeg skal tenke ut en måte å få dimmet ned de verste diodene uten at det tar knekken på fjernkontrollfunksjonalitet.
    Jeg har tenkt litt på det der. Har vurdert å lage et rack med sotet glass og bruke noe slikt for å sikre fjernstyringen:

(ups - beklager stort og ubehagelig bilde...)

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Megawatt
    Det der ble griselekkert mister! Gratulerer så mye med et flott rom og en godt utført jobb!
    Takk for det. :-D Det er deilig å se at resultatet blir slik man håper etter all jobbinga. Virkelig et rom å slappe av i og nyte musikk og film uten forstyrrelser av noe slag! :-D

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har tenkt litt på det der. Har vurdert å lage et rack med sotet glass og bruke noe slikt for å sikre fjernstyringen:

(ups - beklager stort og ubehagelig bilde...)
    hmm...ja kanskje det der var noe å tenke på. Hvor får du tak i dette?

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slenger med et par bilder til 8) Å ta bilder i stummende mørke er ikke så greit, men det gir et visst inntrykk av bakre del av rommet
    -bilde4-jpg
    Som nevnt... skruehoder skal kamufleres med tiden :-? ...

Friskluften skal komme inn i denne ventilen som er plassert i venstre hjørne foran i kinoen.
    -bilde5-jpg

Avtrekk bakerst i kinoen er montert, men det gjenstår å lage hull i molton slik at ventilen kommer fram. Ting tar tid vet dere... :roll:

Intermediate Mori sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dritbra !! Gratulerer så mye med et knallpent kinorom !

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hmm...ja kanskje det der var noe å tenke på. Hvor får du tak i dette?

Hint: Trykk på bildet ;-)

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veldig flott jobb! Dette rommet er i referanseklasse :-D

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hint: Trykk på bildet ;-)
    hmmm..snedig...ops:

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for hyggelige kommentarer alle sammen :-D Må jo medgi at jeg er fornøyd med rommet slik det framstår i dag!

Intermediate Zocral sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    551
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette ble virkelig flott. Jeg liker spesielt bildet av stolrekkene som viser en svært innbydende kino.

Side 35 av 60 FørsteFørste ... 5 15 25 31 32 33 34 35 36 37 38 39 45 55 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •