JVC X500 på plass i taket! - Side 31

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  3
Side 31 av 60 FørsteFørste ... 11 21 27 28 29 30 31 32 33 34 35 41 51 ... SisteSiste
Viser resultater 601 til 620 av 1184
    Intermediate roeng2 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    857
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Scrooge
    Åjasså ja!
    Om enn det måtte ta noe tid, så venter vi (jeg) spent!

Hei Scrooge.

For en hyggelig overraskele og finne ut at du har blitt en kabelnisse etter et besøk hos Homecinema:-D

Ønsker deg velkommen Nisseklubben.

Har 3 sett med XLR kabler på 1 m og jeg hører klar forskjell på de alle, jeg rangerer de slik i mitt oppsett:

Nr. 1 - Nordost Heimdall (4795,-)
    Nr. 2 - Audioqest King Cobera (1700,-)
    Nr. 3 - Monster M1000 (ca 2500,-)

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roeng2
    Hei Scrooge.

For en hyggelig overraskele og finne ut at du har blitt en kabelnisse etter et besøk hos Homecinema:-D

Ønsker deg velkommen Nisseklubben.

Har 3 sett med XLR kabler på 1 m og jeg hører klar forskjell på de alle, jeg rangerer de slik i mitt oppsett:

Nr. 1 - Nordost Heimdall (4795,-)
    Nr. 2 - Audioqest King Cobera (1700,-)
    Nr. 3 - Monster M1000 (ca 2500,-)
    Hehe, jotakk!:-D
    Men nyskjerrigheten ble jo først og fremst vekket på landstreffet sist helg, da vi vekslet mellom noen "home-made" produkter og et sett med Van den Hul høyttalerkabler, og etterhvert et sett med ViaBlue, tror jeg det var. Jeg var imidlertid ikke med på test av sistnevnte.
    Jeg hadde aldri trodd at jeg skulle oppleve slikt, utpreget skeptiker som jeg er / var.
    RoKo´s lille "genistrek" i denne sammenheng, var at vi hele tiden byttet kabler på kun én av høyttalerne.
    Dermed hadde vi en referanse mot orginalen, og da ble det jo straks noe enklere å høre forskjell.

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tester dere slik at dere vet hvilken kabel som er koblet til til enhver tid, eller ikke? (Dere visste vel at spørsmålet måtte komme... ;-) )

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blindtest!....Blindtest!.......Blindtest!.....!!!!

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roffe
    Tester dere slik at dere vet hvilken kabel som er koblet til til enhver tid, eller ikke? (Dere visste vel at spørsmålet måtte komme... ;-) )
    Det spiller jo liten trille, all den tid vi er ute etter å høre forskjellene mellom kablene.

Vi har ingen som helst agenda, det være seg om kablene er dyre eller egne "dyrekjøpte".. ;-)

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Blindtest!....Blindtest!.......Blindtest!.....!!!!
    I helgen har vi stort sett kjørt blindtester, men fortsatt med utgangspunkt i å bytte kabel på kun én side.

Enkelte ganger er dog forskjellen så stor at en partest må til for å høre hvordan lydbildet "stemmer". Og selv denne teknikken bekrefter mistanken ovenfor den enkelte kabel.

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ...landstreffet sist helg, da vi vekslet mellom noen "home-made" produkter og et sett med Van den Hul høyttalerkabler, og etterhvert et sett med ViaBlue, tror jeg det var. Jeg var imidlertid ikke med på test av sistnevnte.
    Det var 2x6mm EKKJ samt Van den Hul og Supra som ble testet på landstreffet.

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk, for info!
    Van den Hul bet jeg meg merke i ja. Eller var det kanskje heller den som bet merke i meg?
    Resultatet er i alle fall at jeg i dag har kapret meg noen meter av samme slag, i kombinasjon med et par sett utmerkede DALI bananplugger.
    Og har selvsagt sammenliknet denne komboen mot mine eksisterende 4kvadratmillimeters kabler fra Clas Olsson. På samme måte som på det forgagne landstreffet.
    Og resultatet?
    Om jeg ikke ropte "Eureka", så er i alle fall forskjellen god nok til at jeg ikke bytter tilbake.
    Den var riktignok ikke så markant som jeg opplevde det med EKKJ kontra Van den Hul sist helg, men jeg fant i alle fall detaljer / sibilanter i lydbildet som jeg ikke har lagt merke til før. Dermed var jo turen til HiFi-klubben slett ikke bortkastet!
    --
    Er ganske spent på å høre resultatene fra "Kringlyd"´s mer omfattende studier i Son.
    Når får vi høre noe om disse, fra dere to der nede? Er faktisk ganske spent på resultatet! ;-)

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hmmm... disse kabelgreiene tar jo helt av her... skumle saker

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RoKo
    Det spiller jo liten trille, all den tid vi er ute etter å høre forskjellene mellom kablene.

Vi har ingen som helst agenda, det være seg om kablene er dyre eller egne "dyrekjøpte".. ;-)
    Nei, men det hjelper ikke med en "agenda" eller ikke. Man er veldig ofte bevisst eller ubevisst forutinntatt enten man vil eller ei...

Jeg husker en gang vi tunet delefiltre på en høyttaler jeg var med å konstruere, og for å skifte raskt mellom to ulike filtre hadde vi koblet til switching med fjernstyring. Jeg hørte jo klar forskjell... Helt til jeg etter en stund skulle finne fjernkontrollen igjen og hadde glemt hvilket filter som var koblet til hvilken knapp på fjernstyringen. Da ble det plutselig mye vanskeligere å høre forskjellene...

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    men i dette tilfellet var jo forutinntattheten i negativ retning for å si det sånn. Det var jo ingen av lyttepanelet som noen gang hadde trodd at det skulle gi så store utslag med "bare" å bytte en kabel
    Bedre utgangspunkt i kabeldebatten er vel ikke mulig å oppdrive...

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, men det hjelper ikke med en "agenda" eller ikke. Man er veldig ofte bevisst eller ubevisst forutinntatt enten man vil eller ei...
    Det kommer kanskje helt an på hva det dreier seg om, eller hvem som utfører testen.

Ikke for å poengtere noe, men jeg for min del driter langt i hvilken kabel som kommer best ut i en test. OG, resultatet at denne helgens tester er kanskje (for noen) såpass oppsiktsvekkende at det vi etter hvert kommer til å presentere, vil ganske sikkert bekrefte at vår agenda er åpen og uten forutinntatthet (høres egentlig latinsk ut).

Oppsummering kommer vel så snart vi har fått summet oss.... ;-)

Uansett; høyttalerkabler oppviser større forskjeller enn analoge det signalkabler gjør. I alle fall blant våre testers kandidater.

Nå er det bare å skaffe enda flere kandidater, og kanskje spesielt noen av de mest anerkjente produsentenes varianter?

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av homecinema
    men i dette tilfellet var jo forutinntattheten i negativ retning for å si det sånn. Det var jo ingen av lyttepanelet som noen gang hadde trodd at det skulle gi så store utslag med "bare" å bytte en kabel
    Bedre utgangspunkt i kabeldebatten er vel ikke mulig å oppdrive...
    Må bare presisere at jeg ikke gjennom mine spørsmål ang. testmetodikken mener at det ikke er mulig å høre forskjell på kabler. Jeg er selv skeptisk til panegyriske kabelskildringer, og har opplevd å ha måttet bytte ut en forseggjort, selvbygget analog signalkabel som jeg på forhånd hadde stor tro på med en enkel kommersiell mikrofonkabel fordi jeg rett og slett ikke orket å høre på musikk med den selvbyggede kabelen i anlegget. Så jeg skjønner hva du mener med negativ forventning i forhold til utfallet.

Jeg er spent på hva slags resultater dere har kommet fram til. Selv om dere på forhånd ikke trodde dere skulle høre forskjell på kabler, så er det likevel vanskelig å aldri ha hørt om merker som Biltema, Monster og Nordost (for å nevne noen eksempler fra ulike deler av prisskalaen), og har man hørt om produktet, så har man også noen forutinntattheter, enten man vil eller ikke. Derfor synes jeg det er greiest å ikke vite hva som spiller når man virkelig skal slå fast om man hører forskjell eller ei, og ikke minst hva disse forskjellene faktisk består i.

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selv om dere på forhånd ikke trodde dere skulle høre forskjell på kabler, så er det likevel vanskelig å aldri ha hørt om merker som Biltema, Monster og Nordost (for å nevne noen eksempler fra ulike deler av prisskalaen), og har man hørt om produktet, så har man også noen forutinntattheter, enten man vil eller ikke. Derfor synes jeg det er greiest å ikke vite hva som spiller når man virkelig skal slå fast om man hører forskjell eller ei, og ikke minst hva disse forskjellene faktisk består i.
    Der er vi i utgangspunktet ganske så enige, Roffe.

Uansett viser våre resultater (i alle fall for oss) at pris har ytterst liten sammenheng med en kabels prestanda. Ei heller gir kabelens ledertykkelse noen indikasjon i fht. resultatene.

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Resultatet er i alle fall at jeg i dag har kapret meg noen meter av samme slag, i kombinasjon med et par sett utmerkede DALI bananplugger.
    Det var vel VAN DEN HUL The MAGNUM HYBRID du kapret?

Med disse go'bitene i enden?

DALI speakers and products. Find the best loudspeakers in the world

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er alldeles korrekt, Flageborg! Og jada, godbitene er også på plass! 8)

Samtidig: Nå er det nok flere enn meg som venter spent på resultatet av helgens kabeldyst!
    Ikke minst fordi dere har latt det skinne igjennom at god lyd ikke nødvendigvis betyr dyyyr kabel!

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ikke minst fordi dere har latt det skinne igjennom at god lyd ikke nødvendigvis betyr dyyyr kabel!
    Sånn er det bare - vi lytter - og velger kablene som slipper mest mulig av musikken gjennom.

Så langt viser det seg at testmetoden funker veldig greit på oss "kabelskeptikere" - og masse penger kan spares.

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Haha, antyder du et besøk i Biltema´s kabelhylle?

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Haha, antyder du et besøk i Biltema´s kabelhylle?
    Jeg har testet kabel fra Biltema allerede - bruker ikke mer tid på det.....

Prisene på kabel som folket velger å bruke ser ut til å variere fra kr. 0,29/meter til kr. 70K/meter......eller mer.

Van den Hul Magnum Hybrid skiller seg klart ut så langt, selv om den er forholdsvis rimelig.

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Flageborg
    Jeg har testet kabel fra Biltema allerede - bruker ikke mer tid på det.....

Prisene på kabel som folket velger å bruke ser ut til å variere fra kr. 0,29/meter til kr. 70K/meter......eller mer.

Van den Hul Magnum Hybrid skiller seg klart ut så langt, selv om den er forholdsvis rimelig.

Hvordan klarer HT kabler fra BetterCables seg til prisen og opp mot konkurenter til like priser ?

Side 31 av 60 FørsteFørste ... 11 21 27 28 29 30 31 32 33 34 35 41 51 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •