JVC X500 på plass i taket! - Side 29

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  3
Side 29 av 60 FørsteFørste ... 9 19 25 26 27 28 29 30 31 32 33 39 49 59 ... SisteSiste
Viser resultater 561 til 580 av 1184
    Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sweet! 8)

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dumpet tilfeldig over denne tråden, og må bare si jeg er imponert!!
    Kult å se en så flott kino komme til liv Skal nok følge med fremover og. Lykke til videre med byggingen, dette blir utrolig bra!!

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På slutten av landstreffhelga tok jeg med en hyggelig kar fra Troms-traktene på tur til Gardermoen. Med ny kåk og mange planer på gang fikk han kanskje samlet opp enda mer motivasjon til å bygge egen kino. Han studerte i alle fall ting ganske inngående før vi kjørte en liten lyd og bilde session. Takk til Vetteman for et kort men forhåpentligvis interessant besøk før det bar på vingene nordover. :-D

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er kvelden over og en lang ferd i musikkens tegn er til veis ende. :-D To hyggelige herrer (Scrooge og Roko) var innom med både plater og utstyr. Roger hadde med sin XA5400ES som vi testet opp mot Gorms SA7. Vi var innom både CD og SACD underveis. Vi byttet spillere, høyttalere og ikke minst kabler... :shock: og det dukket opp et par overraskelser i løpet av kvelden. Man kan vel si at det var en opplysende, interessant, irriterende, hyggelig, forvirrende, men dog fokusert kveld med mange detaljer i diskantområdet, naturlige kvinnevokaler og mer eller mindre fyldig fundament i bass-dypet.
    Når de får natta på seg kommer det sikkert et par velvalgte ord om det vi opplevde i løpet av noen timer med musikk og testing. Nå er det vel på tide å finne horisontalen.....8)
    Nok en gang, takk for et hyggelig besøk. Det vil helt sikkert ikke bli siste gang. :-D

Intermediate Tigerberget sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tols1
    Heisann, her har det skjedd ting jeg ikke har fått med meg.

Ser du har brukt flexi-rør til ventilasjonen. Jeg ble anbefalt av en kar på vifter.no å ikke bruke flexi-rør hvis jeg skulle ha det så stille som mulig, men heller bruk spiro-rør. Det blir litt ekstra arbeid med bend osv, men luften "glir" lettere i spirorør og vil dermed skape mindre sus.
    Ved bruk av slike lydfeller så er ikke dette et problem.:-D

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå som Håvard er så oppglødd over kabler og CD-spillere kan vi jo rippe litt opp i dette med ventilasjon igjen

Det kommer vel litt an på hvor du plasserer de Tigerberget? Hvis lydfellen plasseres helt inntil ventilen til rommet er det jo greit, men hvis man har et strekk med flexirør mellom lydfellen og ventilen, så er det jo dette strekket skape suselydene. Det er jo selve luftvandringen i røret som skaper sus. Hvis jeg tenker rett nå da

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av homecinema
    Da er kvelden over og en lang ferd i musikkens tegn er til veis ende. :-D To hyggelige herrer (Scrooge og Roko) var innom med både plater og utstyr. Roger hadde med sin XA5400ES som vi testet opp mot Gorms SA7. Vi var innom både CD og SACD underveis. Vi byttet spillere, høyttalere og ikke minst kabler... :shock: og det dukket opp et par overraskelser i løpet av kvelden. Man kan vel si at det var en opplysende, interessant, irriterende, hyggelig, forvirrende, men dog fokusert kveld med mange detaljer i diskantområdet, naturlige kvinnevokaler og mer eller mindre fyldig fundament i bass-dypet.
    Når de får natta på seg kommer det sikkert et par velvalgte ord om det vi opplevde i løpet av noen timer med musikk og testing. Nå er det vel på tide å finne horisontalen.....8)
    Nok en gang, takk for et hyggelig besøk. Det vil helt sikkert ikke bli siste gang. :-D
    Garantert ikke! Det står jo fortsatt igjen å motere en spot eller to, om ikke annet!
    Det var utrolig spennende og interessant å oppleve duellen mellom Marantz og Sony!
    Innledningsvis fikk jeg jo muligheten til å høre på begge uten å vite hvem av spillerne som var i vigør ved skifting mellom dem, men klarte faktisk å sortere ut Marantz som "vinneren"!
    Inntil RoKo fant på å bytte litt kabler. Da var plutselig ikke forskjellen mellom spillerne så stor lenger! Etterhvert fikk i alle fall jeg problemer med å høre forskjell på spillerne, både i CD og SACD-modus.
    Til min (som hittil innbitt anti-kabelnisse ) store "ergrelse", viste det seg nok en gang at slike "bagateller" faktisk ser ut til å gi en viss effekt.
    Nå husker jeg ikke hva slags kabler vi lekte oss med, men det spiller vel strengt tatt liten rolle.
    Poenget er i alle fall at det faktisk ser ut til at det er noe i dette?
    Paradoksalt nok må jeg samtidig få nevne at jeg etter å ha lekt meg litt på samme måte her i kveld, har jeg hittil ikke klart å plukke frem noen forskjeller i lyd.
    Noe som muligens har sammenheng med at min elektronikk nok på langt er like finslepen som den du for tiden besitter, og at jeg ikke akkurat kan påberope meg et voldsomt stort utvalg av kabler.

RoKo: Du får ha meg tilgitt en stedsans som en blind høne og hukommelse som en gullfisk, ved at jeg som veiviser, lurte deg inn til Kløfta i stedet for til Jessheim!
    Begriper ikke hva jeg tenkte på. ops:
    Den absolutt eneste mulige unnskyldningen jeg kan plukke frem er at sist jeg var oppover på de kanter, besøkte vi jo MrMyagi.
    Og det satt tydeligvis fortsatt i!?
    Takker i alle fall for hyggelig skyss, og godt selskap!

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan der tenkes at det er noglen som helst sammenheng i mangelen på opplevd forskjell på kabler i eget reir - sammenliknet med det å havne på Kløfta i stedet for Jessheim/Gardermoen...?

Fokus.... fokuuuuuus...... ;-)

Nei, det er jo synd og skam, men jeg innrømmer det gladelig; kabler ER opplagt forskjellige, det være seg hvorvidt de er signal- eller høyttalerkabler. Forskjellene er til og med rimelig store.

Og jeg som levde i den fantasien at slike remedier ikke betød noe som helst. :-|
    Pokker, pokker, pokker...

Som en nylig erfaren kabelnisse må jeg derfor bare sørge for at også dette temaet ikke forblir et dunkelt synsetema som ingen tar tak i. Derfor vil vi selvsagt ta grep om dette på det som måtte være neste forumtreff.

Forskjellene er så beskrivende at det ikke hevder noen som helst tvil om at det er ytterligere opplevelser å hente ved bytte av selve kablene i anlegget. Det er snakk om størrelsen av holografi og lyshet/detaljnivå i musikken/perspektivet.

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare sånn for ordens skyld, vi snakker om ANALOGE signalkabler? Hvis ikke mistenker jeg herrene for å ha nytt mer enn musikk 8-)

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    But of course... 8-)

Undertegnede kjørte bil, så der ble det derfor ikke nytt sterkere saker enn Cola.

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RoKo
    But of course... 8-)

Undertegnede kjørte bil, så der ble det derfor ikke nytt sterkere saker enn Cola.
    Uten å dra en kabeldebatt i denne tråden, så kan det konkluderes med at det ikke er hørbar forskjell på signalkabler for digitale signaler ala HDMI/coax/optisk?......

På signalkabler for analoge signale derimot................

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RoKo
    But of course...
    Det var godt å høre :lol:

Forskjeller på analoge signalkabler har jeg til og med fått min kjære kone til å høre på en middels reciver og Jamo høytalere Så det var gammelt nytt for min del, uten at jeg av den grunn vil gi slipp på min status som kabelskeptiker.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av asvaberg
    Uten å dra en kabeldebatt i denne tråden, så kan det konkluderes med at det ikke er hørbar forskjell på signalkabler for digitale signaler ala HDMI/coax/optisk?......

På signalkabler for analoge signale derimot................
    Jeg tror det er en kabeldebatt underveis

Jeg er enig i det ovenstående, og vil tilføye høytalerkabler og strømkabler til de digitale. Såfremt de er skjermet for støy og har god fysisk kontakt.

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Jeg tror det er en kabeldebatt underveis

Jeg er enig i det ovenstående, og vil tilføye høytalerkabler og strømkabler til de digitale. Såfremt de er skjermet for støy og har god fysisk kontakt.
    Og her er vi kun delvis enige!

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så bra, liten grunn til å diskutere hvis alle mener det samme.

Regner da med at strømkabel inngår i enigheten og høytalerkabel er oppe til diskusjon?

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    :wink: Jepp.

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Brygger opp til langvarig, intens og opprivende kabeltesting framover...

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av homecinema
    På slutten av landstreffhelga tok jeg med en hyggelig kar fra Troms-traktene på tur til Gardermoen. Med ny kåk og mange planer på gang fikk han kanskje samlet opp enda mer motivasjon til å bygge egen kino. Han studerte i alle fall ting ganske inngående før vi kjørte en liten lyd og bilde session. Takk til Vetteman for et kort men forhåpentligvis interessant besøk før det bar på vingene nordover. :-D
    Hyggelig at jeg blir sett på som hyggelig:-D Og ditto!!!

Ja, kinoen din ga meg virkelig noen lure ideer. Stor motivasjonsfaktor kan man vel trygt si. Trøste og bære som det spilte. Faktisk noe av det beste jeg noen gang har hørt, og DET er ikke så rent lite

Nå har jeg også hatt æren av å få teste en til Sim Audio Moon forsterker etter at jeg kom hjem, og skal love at det har pirret nysgjerrigheten min. Men kino først, utstyr etterpå:-D

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ligger an til en heftig utstyrsoppgradering her skjønner jeg! :-D
    Blir moro å se hva du finner på av løsninger både når det gjelder bygging og ikke minst på utstyrssiden.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Går det an å spørre om hvilke kabler dere benyttet i testen? Hvilken type kabling ble benyttet? XLR, phono, eller testet dere begge deler mot SA7?
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Side 29 av 60 FørsteFørste ... 9 19 25 26 27 28 29 30 31 32 33 39 49 59 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •