JVC X500 på plass i taket! - Side 28

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  3
Side 28 av 60 FørsteFørste ... 8 18 24 25 26 27 28 29 30 31 32 38 48 58 ... SisteSiste
Viser resultater 541 til 560 av 1184
    Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Haha, så bra da!
    Det ser jo ut som at du kan både det ene og det andre, bare du tør å våge deg på!
    Digger den lydfelle-vugga!

Intermediate Mor10 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for den lille snarlytten jeg fikk i dag, Håvard:-D

Må bare si at jeg er imponert over denne flotte kinoen. Veldig stilig med det taket og stolene, samt detaljene på alt fra lister til podiet og masse mer:-D

Selv om kinoen var litt i deler nå, så var B&W'ene koblet opp med Hegel-forsterkeren og Cayin-spileren så det ble tid til en liten lytt:
    Altid hatt en forsmak for B&W, så det var ikke så vanskelig å like lyden her heller. Deilig mellomtone, meget god holografi og pinpointing allerede uten egentlig å ha jobbet så mye med plassering enda:-D Er ikke så store bassene heller på disse høyttalerne, men de spilte herlig stramt og kontrollert ned til et visst punkt på JuniorB, da de fikk litt vel mye hjelp av rommet. Tør jeg tippe på at du har en liten boost et sted rundt 30-35Hz? Det vil framtidige målinger vise, og jeg er overbevist om at dette rommet kommer til å spille meget godt når alt er oppe og går og kalibrert.

Gleder meg til en kveld med litt mer tid og ferdig oppsatt surround også. Stolene innbyr jo til en skikkelig helaften:-D

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De siste dagene har gått med til ventilasjon, lerret, pj og nytt oppheng og litt lister også. Fikk kjøpt et Adeo lerret av en kollega til en hyggelig pris. 106" er max av det som er mulig med den bredden på rommet jeg har. Kastelengden til BenQ'n er også en sak som må tas hensyn til, men det går akkurat med denne størrelsen på lerretet. Det tok ikke lang tid å skru 8 skruer og strekke lerretet, men det var ikke så kjapt gjort å få målt til hvor lerretet skulle henge. Det er jo tross alt greit at det henger midt på veggen...8)

-bilde1-jpg

Som alt annet her så er ting nøye....... planlagt....
    -bilde2-jpg

Nytt oppheng til pj'en ble et Chief oppheng. Utrolig nøyaktig og er lett å finjustere. Anlegget til opphenget er festet i Leca byggplanken så håpet er at det skal være vibrasjonsfritt... så får vi se da :-D
    -bilde7-jpg

Braketten som festes til pj'en skulle passe de fleste pj'er. Det var i alle fall ingen problemer med BenQ'n og den er ganske stor.
    -bilde6-jpg

Måtte jo teste litt bilde også da når vi var kommet så langt 8)
    -bilde3-jpg

Inntaket for friskluft er også montert. Dette vil være bak veggramma så det eneste som vil vises er "gitteret" i front av ventilen.
    -bilde5-jpg

Til slutt måtte denne testes også. Må jo være sikker på at DEN i alle fall fungerer...
    -bilde4-jpg

Nå begynner det å bli relativt ferdig med tanke på innvendig i rommet. Det som mangler nå er å få montert de siste spot'ene så taket kan "plugges igjen". Når det er gjort kan stolene på rad 2 plasseres og til slutt må bakhøyttalere skrus opp og sub'en må bæres inn :-D

Eneste nedtur nå er en CD-spiller som later til å måtte sendes inn på service...:cry: da den hakker/hopper selv på nye CD-plater...

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Wow. Bilde og pils - her har det gått unna!

Chief-opphenget ser utrolig kjekt ut. Har bestilt meg et slikt selv allerede.

EDIT: Ser du har valgt favorittscenen din i Transformers, btw. ;-)

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann, her har det skjedd ting jeg ikke har fått med meg.

Ser du har brukt flexi-rør til ventilasjonen. Jeg ble anbefalt av en kar på vifter.no å ikke bruke flexi-rør hvis jeg skulle ha det så stille som mulig, men heller bruk spiro-rør. Det blir litt ekstra arbeid med bend osv, men luften "glir" lettere i spirorør og vil dermed skape mindre sus.

Men dette ser meget bra ut. Mye flott utstyr også, dette bli en kongekino.

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grattis med RX-V3900. Kjøpte denne selv for noen dager siden og er sinnsykt fornøyd. Skal love deg du både gliser før, men spesielt etter du har kjørt romkorreksjonen. Den er helt rå! 8)

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roffe
    EDIT: Ser du har valgt favorittscenen din i Transformers, btw. ;-)
    Et lekkert eksemplar av arten, er det ikke...8)

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MaW
    Grattis med RX-V3900. Kjøpte denne selv for noen dager siden og er sinnsykt fornøyd. Skal love deg du både gliser før, men spesielt etter du har kjørt romkorreksjonen. Den er helt rå! 8)
    Takker :-D Ser fram til å få kjørt romkorreksjon og kalibrert inn systemet skikkelig i kinoen ja! Har så vidt testet litt på musikk og den gjør en grei jobb der også. Den vil dog kun bli brukt til film da H200 tar seg av musikken.

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser frem til en demo Håvard

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser veldig bra ut dette. Faren nå er at all videre utvikling av hjemmekinoen stopper opp fordi man koser seg sånn med filmer når man har fått lyd og bilde på plass. Det kommer ihvertfall jeg til å slite med. ;-)

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av homecinema
    Det som mangler nå er å få montert de siste spot'ene så taket kan "plugges igjen".
    ....,og hjelpen er nær!
    Nå har eeeeeendelig "trikker´n" fått ut den berømte, og har lovt å komme innom med de etterlengtede spot´ene så snart han kan!
    Får bare håpe på at leveringstiden er litt kortere enn bestillingstiden! :evil:

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Utmerket! :-D
    Jeg pusler videre med sånne småting som ventilasjon etc... Har vært i møte i kveld så får ikke gjort så mye nå, men kanskje jeg kunne fått bakhøyttalerne (de lånte sådanne) på veggen ... ser fram til Morten får inn de 2 parene jeg egentlig skal ha! 8)

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for en hyggelig demo Håvard. Må si kino`n din er MEGET bra gjennomført. Alt til minste detalj. Sitter her å ønsker at det var min kino
    Det som imponerte meg mest var lyden i 704. Meget godt stereoperspektiv samt at stemmer ble riktig plassert. Tipper dette skyldes mye i at rommet er godt dempet både i vegg, tak og teppebelagt gulv. Siden det ikke tar mer enn 12 min med bil på de 13km du bor fra meg, så er det garantert du får besøk av meg igjen

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    My pleasure! Alltid hyggelig med besøk. Når det er så nærme som dette så trenger man ikke planlegge uker i forveien heller :-D
    Som jeg sa til deg; neste gang skal vi gå opp flere hakk i lydkvalitet med Vienna Acoustics Mahler og Sim Audio effekttrinn. Ser fram til å få testet den kombo'n i et skikkelig rom før de reiser tilbake til eier'n igjen.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    My pleasure! Alltid hyggelig med besøk. Når det er så nærme som dette så trenger man ikke planlegge uker i forveien heller :-D
    Som jeg sa til deg; neste gang skal vi gå opp flere hakk i lydkvalitet med Vienna Acoustics Mahler og Sim Audio effekttrinn. Ser fram til å få testet den kombo'n i et skikkelig rom før de reiser tilbake til eier'n igjen.
    Det Sim Audio trinnet kan du sette igjen hos meg :lol:

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal høre med eier'n... om du betaler godt vet du....8)

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal høre med eier'n... om du betaler godt vet du....8)

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du fått lyttet til CD-spilleren enda da Håvard?
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jada
    Koser meg med å sammenligne mitt eget stereo-oppsett mot VA Mahler, Sim Audio effekt og din SA7 8) og ja det er en marginal forskjell :wink:
    Fra spøk til innvo.... det er klart det er klasseforskjell, men når jeg sammenlignet Cayin mot Marantz'en så hadde jeg faktisk forventet enda større forskjell enn det faktisk var. SA7'n er et par hakk over på alle parametre, men det gjelder jo da også pris. En annen ting som også slår meg er den fantastiske finishen. Den er utrolig stilig å se på.
    Snakket med Mor10 før i dag og han hadde veldig lyst til å komme å lytte på det som er tilgjengelig nå. Har i tillegg Hegel P2a/H2a stående så det er mange kombinasjoner som kan testes nå.
    Spørs bare hvor lenge du klarer å unnvære SA7'n! :lol: Skjønner at lengselen kan bli stor etter den

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg er opptatt med tester, samt projektor-kalibreringer en stund fremover, så det er ikke noe hast for min del.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Side 28 av 60 FørsteFørste ... 8 18 24 25 26 27 28 29 30 31 32 38 48 58 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •