JVC X500 på plass i taket! - Side 21

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  3
Side 21 av 60 FørsteFørste ... 11 17 18 19 20 21 22 23 24 25 31 41 51 ... SisteSiste
Viser resultater 401 til 420 av 1184
    Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av homecinema
    Mens jeg venter på spot-montør Scrooge... (hohoo... roper i skogen etter Jan... )
    Stolrekkene blir ca 192cm og 252cm i bredden og jeg har da laget podiet 300cm for bakerste rad og så skrår det inn mot fremste 2" x 4" som er ca 200cm bred. Fra fremre kant av stolene (når de er "oppslått") på bakre rekke og til "kant" ned til første rekke av podie er det nesten 50cm. Håper dette blir nok til at man ikke må "smyge" så altfor mye for å komme forbi om det sitter noen i de andre stolene allerede... det eneste som må sjekkes er hvor høyt bakerste rad må opp i forhold til de foran. Noen som har forslag?
    Ohoiii, fra "Furusetskogen"!
    "Spotmontøren" er dessverre opptatt følgende helg, ettersom han har lovt seg bort til en velbeslått nabo. Som i tillegg til å være svært så generøs mtp honorarer, også har gått til anskaffelse av et relativt fett BOSE-system som skal settes opp.
    Som om ikke det var nok, har "kroko" forlangt en opprydding i både gjesterom og diverse boder, da vår pode har annonsert sin tilbakekomst fra sveariket.
    Om jeg har fritidsproblemer? HAH!
    Rekker dårlig nok å se en skarve film her i kinoen. Selv om det av og til kan være lukrativt, er det ikke alltid like morsomt å leve som en "potet". ;-)

Stol-løsninga ser jo ellers helt ok ut, spør du meg!

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av homecinema
    84cm... hmmm... slik en luksus...8) ...dog, jeg har litt å gå på så jeg kan justere både de bakre stolene lenger bakover og de fremre stolene kan jo monteres deretter så jeg tror det skal bli kurant.
    Ja, jeg må si at 84 cm høres voldsomt mye ut. Er dette målt fra fremre stolkant til ryggen på setet foran, eller er det målt langs gulvet på en eller annen måte?

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roffe
    Ja, jeg må si at 84 cm høres voldsomt mye ut. Er dette målt fra fremre stolkant til ryggen på setet foran, eller er det målt langs gulvet på en eller annen måte?
    Sitat fra Star tour sine sider
    Vi revolusjonerer charterflyet - akkurat slik du vil ha det!

Star Tour introduserer Boeing 767 Blue Comfort på alle langdistanseflyvninger fra vinteren 08/09. Den mest komfortable måten å reise på til eksotiske reisemål.

Fra neste vinter flyr vi med egne Boeing 767 som er spesialdesignet for oss, med ekstra stor benplass til SAMTLIGE passasjerer. Ikke engang ruteflyene kan tilby dette. Våre fly er nå i en klasse for seg.

Bedre benplass for samtlige passasjerer - hele 84 cm!

Fly komfortabelt på våre langdistanseflyvninger til Maldivene, Thailand, Mauritius, Florida, Kapp Verde, Kambodsja, Den dominikanske Republikk og Isla de Margarita.

Premium Class
    Her forlenges benplassen til 91 cm med ekstre komfortable flyseter.
    link Når de har det på charter så tror jeg ikke det kan betegnes som "voldsomt mye"

Edit; fant også målemetoden
    Med sine 66 cm fra korsryggen til setet foran tilfredsstiller setene i den nye operaen bare så vidt kravene til benplass i passasjerfly.

Nettstedet uk-air.net har listet opp målene for seter på økonomiklasse for hele 115 selskaper. Gjennomsnittlig benplass er der oppgitt til rundt 76 cm – hele 10 cm mer enn i operaen.

Newcomer LiNK sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser ut til at dette blir den nye standarden for romslig benplass på kino. :-D

Nye Ringen kino

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror ikke jeg skal slå Ringen kino, men skal måle når jeg kommer hjem i dag. Det ser kanskje ut som jeg må øke litt for komfortens skyld. :-D Det er veldig dumt å lage det for trangt...:-|

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nok en dag nærmere målet! :-D Har fått gjort en del i helga selv om gårsdagen ble heller laber... visste jeg skulle tatt det piano på fredag...:shock:
    Vel, podie er snekret sammen og mangler bare plater og litt listverk langs kantene. 2 stoler er satt opp for måling av benplass etc.
    2. stolrekke er nå 27cm høyere enn 1. rad. Det burde holde om ikke Don King look-alike's kommer innom...
    -bilde1-jpg

Nevnte Ringen kino målte fra stolrygg til stolrygg og hadde der 120cm. Jeg slår ikke dem, men er ikke så langt etter... får nå ca. 110cm så det bør være tilstrekkelig for noen og en hver. Var det noen som nevnte turistklasse...
    -bilde2-jpg

Har også begynt å bore hull til spot'ene. Det blir 10 eller 12 spot'er og litt avhengig av "spot-pusher'n" så kan det bli 2 justerbare. :-D
    -bilde3-jpg

Det som mangler nå er 1 takramme, samt å bore hull til resten av spot'ene. Når det er unnagjort kan trekking av molton starte! Det er jo ikke gjort på en kveld, men med Mor10's trykkluftstiftemaskin så går det nok lettere enn det ellers ville gjort!

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette blir helt klart "first class" Håvard :razz:

Moderator striky sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Sted
    Vestfold
    Poster
    3,296
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Virkelig spennende å følge framgangen her. Dette ligger an til å bli noe av det råeste på forumet

Intermediate eksu sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,318
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette ser ut til å bli meget bra, stå på.
    Epson | Panasonic | Denon | Emotiva | SVS

Min tråd

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Podiet er nå for det meste ferdig. Bakplatene er ikke satt på enda, men når vi får på litt gulvteppe og litt listverk begynner den å se bra ut. Er litt usikker på om det er nødvendig med noe "dempemateriale" (Les: gamle dyner... ) under de bakre stolene for å unngå resonans fra podiet... synspunkter? Podiet ser i dag slik ut
    -bilde3-jpg

Med et par stoler
    -bilde1-jpg

Har også laget flere hull til spot'ene. Det blir 10 eller 12 spot'er totalt. AVhengig av hva Scrooge får til så blir det 2 justerbare... må kanskje kjøpe inn et par for å få ting på plass. Det er mulig at det er tilstrekkelig med 10 stykker, men det er greit å montere et par ekstra når vi uansett er i gang. :-D
    -bilde2-jpg

Akustikkplater er også levert, i alle fall et par pakker i første omgang. Hvor mange som må til får vi teste ut, men jeg har nå 12 plater så får vi se hvor langt det rekker. Platene er levert av EHED (EHED Jordbrånen) Tror ikke de er lagt ut på web'en, men det kommer vel... :-D Mor10?
    -bilde4-jpg

I dag er også ventilasjonsaggregat bestilt. Det blir et FlexIt S3R. Dette gir balansert ventilasjon og er et aggregat med varmegjenvinning. Tror det skal sørge for frisk luft i kinoen uansett årstid :-D

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror nok at jeg ville valgt en "dyneløsning" mtp demping av resonanser i podiet.
    Ser for meg at det fort kan bli en rumlekasse ved "riktig" frekvens.

Uansett; jeg vil tro at du kan få endel tilbakemeldinger om dette, ettersom det er nok av dem som har valgt en slik podieløsning?

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Håvard,

Her har det skjedd en hel masse siden sist jeg var innom.
    Jeg har arbeidshelg på Jessheim denne helga og kan stikke innom når/om jeg blir ferdig. Gi meg en lyd dersom du skal jobbe i kinoen og har lyst på selskap.
    Jeg har jo fremdeles arbeidstøy liggende hos deg

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er bare å plinge det :-D litt jobbing i helga blir det nok. Skal høre med Jan ang. spot'er så får jeg laget hullene til dem ferdig. Da skal det ikke være mer saging og boring inne i kinorommet så da kan trekking av rammer påbegynnes. Uansett er det noen småting som må gjøres med lister langs veggene og rundt døra må det fores ut osv.

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir bare en kort update i dag. Har laget de siste hullene til spot'ene og har begynt å trekke molton på rammene. Takk gud for kompressoren til Mor10! :-D Den er en life-saver!8)

De første rammene blir "påkledd"...
    -bilde1-jpg

Frontveggen...
    -bilde2-jpg

-bilde3-jpg

Bakveggen...
    -bilde4-jpg

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter å ha sett rommet med podie og rammene på plass så kan jeg ikke skjønne annet enn at dette må bli et av de beste kinorommene på forumet. Kino med sto K! K for kudos Håvard!

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kommer du til å presentere et budsjett for rommet?
    Tror det vil være at stor interesse da dette er en type kino som vil kunne fungere som mal (og optimal ;9 ) for dedikerte kinoer av denne typen.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Strøkent!! Makan til kino! Hadde vært interessant med et kostnadsoverslag etterhvert. Ikke utenkelig i fremtiden en gang :-D

Active Fantonald sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    462
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nammenam!! En sånn en vil jeg også ha! Ja, la oss få vite hva noe sånt koster!

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Budsjett, ja.... de er vel som vanlig til for å sprenges.... det blir DYRT!!! Det som har kostet mest i mitt prosjekt er graving og bortkjøring av masse, muring og taktekking. Dette har jeg betalt for å få gjort. Leca produktene er jo heller ikke billige så om man kommer unna Leca-tingene så blir det ikke så dyrt... Har man rommet så er mye gjort; ref. budsjettet til RuneW f.eks... vi kan vel si at du må plusse på et par kurante bruktbiler (eller kanskje flere i dagens marked... ) for å komme dit jeg er nå!

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da kan du jo dele det opp i de forskjellige fasene med en sum for hver del. (forutsatt at du vil ut med hvor mye du har brukt på prosjektet )

Side 21 av 60 FørsteFørste ... 11 17 18 19 20 21 22 23 24 25 31 41 51 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •