JVC X500 på plass i taket! - Side 12

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  3
Side 12 av 60 FørsteFørste ... 2 8 9 10 11 12 13 14 15 16 22 32 42 52 ... SisteSiste
Viser resultater 221 til 240 av 1184
    Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Må bare påpeke at både Hegel'n og Arcam'en bare er her så lenge Kolschtat er i varmere strøk... men utstyret må jo ikke bli stående kaldt i 14 dager
    forøvrig står det en pre av sistnevnte merke som skal testes i helga :-D

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    C31 ?

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bingo! :-D

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spennende. Jeg solgte nylig min da jeg trengte pengene etter kjøp av Conrad Johnson, men det var leit å la den gå etter å ha brukt den litt i kino oppsettet hvor den spilte sammen med Arcam DV79. Nedtur å gå tilbake til Yamaha igjen
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er en veldig spennende forforsterker ja, så har den jo en versjon med riaa trinn for de som trenger det og?

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pahf
    Det er en veldig spennende forforsterker ja, så har den jo en versjon med riaa trinn for de som trenger det og?
    Riaa er en kortløsning som kan ettermonteres på alle C31
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Riktig, og en veldig enkel operasjon egentlig. Jeg gjorde dette på den C31 jeg hadde i mitt oppsett.

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Ok, da har jeg misforstått

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dagen begynner å gå mot slutten, men den har inneholdt litt lytting med følgende kombo. En av demoplatene er fra ikke ukjente Cinema Anfield :-D
    -arcam_pre_cd-jpg

Disse er da koblet sammen med Hegel H4A som skulle borge for nok effekt. B&W 704 står da for siste ledd i kjeden.
    -arcam-jpg

C31 og CD36 utgjør en veldig behagelig kombinasjon. De gir et lydbilde med fylde og god holografi. Så bra som det kan bli i rommet som brukes nå i alle fall. Ettersom demping og tilpassing av rommet (Les: mangel av sådann...) ikke går i retning av god akustikk må utstyret kjempe litt med rommet og derav gir det litt begrensninger med tanke på sluttresultatet.

Jeg startet opp med "There were swallows" med Jan Garbarek. Garbareks sax framstår med autoritet og intensitet samtidig som den er silkemyk i andre partier. Helheten er en nydelig mix av kraft og fylde som går over i fløyel for øregangene.
    Nils Petter Molvær må bare være med på en slik dag. Hans "Simply So" er bare herlig å føle når den dype bassen kiler deg under bena. H4A'en får faktisk utrolig mye ut av 704 til tross for dens beskjedne størrelse. Hverken dens fysiske størrelse generelt eller elementene er til å bli imponert av, men fòret med litt krakt kommer de til sin rett. Fundamentet i Molværs låter kommer godt fram med denne elektronikken.
    Kari Bremnes er (nesten) alltid med på diverse demoer og lyttesessions. Hennes "Sommerkjoledyr" er en av hennes mange perler. Egenarten i stemmen hennes kommer også her fram med all sin prakt. Når låten i seg selv er egnet til å omslutte all verdens "misery" med sin godhet og usedvanlige innpakning; da forsvinner alle bekymringer i øyeblikket.
    Rolf Lislevands "Passacaglia Celtica" har endel litt utradisjonelle elementer i seg og variasjonen i denne låten er vel motsetningen til dagens pop/rock. Strengeinstrumentene kommer godt fram og detaljene sitter der de skal.
    Katie Meluas stemme er balsam for noen og enhver. I "Call off the search" er hun igjen i sitt ess. Etter min mening så er en av de sterke sidene ved B&W 704 nettopp mellomtonen som kommer veldig godt fram på Meluas materiale. Dette er låter man kan sveve avgårde med...:-D
    Ettersom 704 er en relativt "snill" høyttaler så blir tyngre, basstungt materiale en utfordring. Rammstein er jo ikke fremmed for å gå litt ned i dypet i låtene sine og på "Heirate mich" kommer nok B&W'ene litt til kort. Det blir litt for lite trøkk i mellombassen og det blir rett og slett for spinkelt. Det er dog ikke Hegel'n sin skyld...
    Alisson Krauss og Robert Plant gav ut en skive for ikke lenge siden som heter Raising Sand. På dette albumet er det en låt som heter "Trampled Rose" der Krauss' eminente stemme får utfolde seg. Igjen er mellomtonen på sin plass. Bredde og fylde gjør at låten blir meget behagelig og Alisson har en fortryllende stemme. Anbefales.
    Avslutningsvis er det Karunesh som får bre sine toner utover i rommet. Låten "Sensual" fra hans album Call of the Mystic følger opp Karunesh' stil. Den er meget lett gjenkjennelig. Dype toner fra bunnen kombinert med et utall detaljer i den andre enden av toneskalaen. Dette er musikk for meditasjon og dagen blir fullendt! :-D

-arcam-hegel-bw-jpg

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke mye nytt på denne fronten på en stund, men har da fått inn en ny liten dings som vil gi mange sylskarpe bilder :-D Har lenge gått og siklet på dette objektivet og nå er det på plass! I likhet med 135mm f2.0L er dette objektivet vannvittig bra på skarphet og oppløsning samtidig som bokeh er overlegen zoom-objektiver. gleder meg til å få litt mer erfaring med dette framover :-D Ulempen med 24-105mm f4L (som jeg har brukt mye fram til nå) er at det ikke er veldig bra når du skal ta bilder innendørs med lite lys. Det er ikke alltid motivet sitter stille...:-? Her kommer det nye objektivet inn i bildet, so to speak :-D
    -35mmf1-4l-jpg

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Höres spennende ut. Den röde stripen vi ser jo at dette ikke er et "billig-objektiv". Det blir artig å höre dine erfaringer med dette. Hvilket kamera er det du har?
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    30d :-)

Intermediate Mor10 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan går det med byggeprosjektet?

Har du noen oppstartsdato?

På tide at du tar deg en tur ned til meg igjen
    Begynner å bli moro her nå....

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Begynner å dra seg til nå. Murer'n sender over en liste til meg så får jeg bestilt "ingredienser"... men han er ikke verdens kjappeste så ting tar litt tid :???:

Ser ut som du koser deg nå ja og med beistene fra i går på plass skulle det være høy moro-faktor framover!

Intermediate Mor10 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du gravd hull alt:?:

Intermediate Kolschtat sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    867
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Morro, hadde faktisk helt glemt at du skulle bygge kino... Du får rope om du trenger noe assistanse eventuelt kommer jeg bort uansett under byggingen

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ikke noe hull enda...

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ...men ting skjer...:twisted: A Transformer is working...
    -digger-jpg

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg liker plantegninger!

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av homecinema
    ...men ting skjer...:twisted: A Transformer is working...
    Morsomt! Jeg skjønner jeg bruker mye tid på film når

A) Jeg tenker "transformer..." eller "autobot..." hver gang jeg ser en anleggsmaskin
    B) Jeg tenker "multipass..." hver gang jeg passerer autopass-skiltet i bompengeringen

Side 12 av 60 FørsteFørste ... 2 8 9 10 11 12 13 14 15 16 22 32 42 52 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •