JVC X500 på plass i taket! - Side 10

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  3
Side 10 av 60 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 20 30 40 50 ... SisteSiste
Viser resultater 181 til 200 av 1184
    Intermediate eksu sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,318
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Kjipt, men det var jo ikke annet å forvente. Det var jo kommunen du hadde å gjøre med. :-P
    Epson | Panasonic | Denon | Emotiva | SVS

Min tråd

Intermediate Mor10 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var da som svarte, Håvard!

Er det noe ankeinstans eller slikt i kommunen?
    Hva om du bygger med skråtak i samme vinkel som hovedhuset?

Hvis de hadde tatt seg en tur ut til deg, så hadde de sett at dette ikke ville ødelegge hverken utseendet eller utsikten for naboene.

Dette var surt :cry:

Sender inn søknaden min til uka, håper de ikke er like vanskelige her. Hadde du forhåndskonferanse med kommunen?

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er mulig å anke vedtaket til fylkesmannen så vi får se om jeg gidder å krangle med dem...
    Hadde ikke forhåndskonferanse - det er jo en meget liten utbygging vi snakker om her...

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kliin til! Og gjerne med en forøkelse av papirbunken, slikt kan jo av og til hjelpe.
    Kanskje fylkesmannen er en hjemmekinoentusiast? Og hvorfor ikke la ham bli det, om nødvendig?
    Veien ned til Økern er jo ikke såå lang. Og med en audiens der, lar han seg kanskje overbevise til en positiv utgang på saken din?
    Ikke gi deg! Så lenge det er liv, er det håp! :-D

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av homecinema
    :cry: Årtusenets nedtur... den jæ... kommunen er som vanlig ikke veldig medgjørlig!!! Jeg fikk avslag på planene mine om utbygging...:evil: De har jobbet hardt med å finne en paragraf som kunne brukes for å svare på min søknad med avslag. Forøvrig var det ikke en søknad, men en "melding om tiltak" som brukes når det er små endringer som skal gjøres. MEN kommunen gjør som de vil: De oppjusterer bare min melding til en søknad og så sender de avslag...!!! I nevnte paragraf står det forøvrig følgende:

"Ny bebyggelse skal ved lokalisering og utforming fortrinnsvis videreføre eksisterende bebyggelsesstruktur, volum, takform/takvinkel og materiale. Målet er å forsterke og videreutvikle stedets karakter."

Jeg kan ikke se at mine planer strider mot noe av det som står her: jeg viderefører bebyggelsesstrukturen i det jeg viderefører boenheten ut fra eksisterende terrasse, jeg rører ikke takform og jeg bruker samme materiale som er i hus og garasje forøvrig. Hva de mener med volum vet jeg ikke, men skal man bygge ut må kanskje volumet øke litt eller hva...? :?:

Av og til virker det som kommunen (LES: deres ansatte) kun er ute etter å lage problemer for de av oss som er villige til å yte litt for å gjøre ting bedre... men neida, DET skulle tatt seg ut; at kommunen var på lag med de som bor i området... Jeg blir bare oppgitt...

Akto hadde en fin kommentar når ferien kræsja med Bremnes-partyet, og nå er det jeg som skal drikke maling og dø!!! :-x
    Har all mulig medfølelse med deg Håvard. Men tillater meg allikevel å kommentere et par ting.

Kommunen har nok mest sannsynlig helt rett i å "oppjustere" dine påbyggsplaner fra "melding om tiltak" til en søknad. Melding om tiltak brukes jo for det meste om mindre byggmessige endringer (verandaer, terrasser, gjerder m.m.) Og så lenge bebyggelsen overstiger et visst kvadratmetervolum (husker ikke eksakt) så er du ikke bare "meldepliktig", men søknadspliktig. I etterpåklokskapens tegn ville en forhåndskonferanse avdekket dette, og du ville fått muligheten til å sondere terrenget på alternative muligheter for oppføring.

Når det gjelder kommunens begrunnelse for avslag er det vel i prinsippet greit, men setter jo noen klare kriterer det burde være mulig å manøvrere etter for å komme til et forslag som kommunen kunne godta. Vil det nye påbygget bli dramatisk stort?(les: grunnflate hvor stor i forhold til selve huset?) Hva med å nedjustere planene noe?

Hadde du levert med komplette målsatte fasadetegninger?

Vil tro at kommunens nei ikke er et endelig nei, men at de sier nei til de planene som foreligger i dag. Ta en ny forhåndskonferanse med kommunen, få i stand en dialog på hva som må til for å få dette til. Ta så kontakt med en arkitekt eller andre som kan bistå med tegninger og gjør en skikkelig jobb (ikke det at jeg tror du har gjort en dårlig jobb) og forsøk igjen. Anke til fylkesmann har jeg ikke tro på. Jeg har hatt mye kommunal kontakt, og selv om det ved første inntrykk kan virke som om de sier nei til alt, er det mulig å få løst mye ved dialog.

Vel, nok om det. Stå på, drømmen kan fremdeles gå i oppfyllelse....:-D

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Amen....

Intermediate Kolschtat sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    867
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjedelig sak Håvard, men virker som Rune har en del gode "pointers" her. Satser på at du jobber videre med målet og at jeg en dag kan nyte en pils i Cinema HC, dedikert utgave

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og skulle alle Anfields forslag feile ville jeg sterkt vurdert å lagt igjen skattepengene mine i en annen komune. Jeg hadde lignende planer selv, men vi skrinla det hele til slutt da vi kom frem til at et utbygg på 50-60 kvm ville bli dyrere enn å selge og finne et hus som er egnet i utgangspunktet
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Har all mulig medfølelse med deg Håvard. Men tillater meg allikevel å kommentere et par ting.

Kommunen har nok mest sannsynlig helt rett i å "oppjustere" dine påbyggsplaner fra "melding om tiltak" til en søknad. Melding om tiltak brukes jo for det meste om mindre byggmessige endringer (verandaer, terrasser, gjerder m.m.) Og så lenge bebyggelsen overstiger et visst kvadratmetervolum (husker ikke eksakt) så er du ikke bare "meldepliktig", men søknadspliktig. I etterpåklokskapens tegn ville en forhåndskonferanse avdekket dette, og du ville fått muligheten til å sondere terrenget på alternative muligheter for oppføring.
    Det er forsåvidt ikke så interessant at de oppjusterer meldingen til en søknad - det er ikke det jeg reagerer mest på. Det er begrunnelsen for avslaget jeg ikke er enig i...:?
    En forhåndskonferanse hadde i etterpåklokskapens navn sikkert vært lurt... man lærer så lenge man har lever...:wink:

Når det gjelder kommunens begrunnelse for avslag er det vel i prinsippet greit, men setter jo noen klare kriterer det burde være mulig å manøvrere etter for å komme til et forslag som kommunen kunne godta. Vil det nye påbygget bli dramatisk stort?(les: grunnflate hvor stor i forhold til selve huset?) Hva med å nedjustere planene noe?
    Nybygget mellom huset og garasjen vil bli drøye 40 kvadratmeter så det er under de 50 som gjelder for melding om tiltak. Altså er det ikke veldig stort! Hvis jeg skal nedjustere så vil det bli veldig rart i forhold til boenhet og garasje så det ser jeg på som uaktuelt...

Hadde du levert med komplette målsatte fasadetegninger?
    Leverte med tegninger/illustrasjoner av hvordan det ser ut nå og hvordan det skulle bli, og det har de forsåvidt ikke nevnt noe om heller når jeg har snakket med dem.

Vil tro at kommunens nei ikke er et endelig nei, men at de sier nei til de planene som foreligger i dag. Ta en ny forhåndskonferanse med kommunen, få i stand en dialog på hva som må til for å få dette til. Ta så kontakt med en arkitekt eller andre som kan bistå med tegninger og gjør en skikkelig jobb (ikke det at jeg tror du har gjort en dårlig jobb) og forsøk igjen. Anke til fylkesmann har jeg ikke tro på. Jeg har hatt mye kommunal kontakt, og selv om det ved første inntrykk kan virke som om de sier nei til alt, er det mulig å få løst mye ved dialog.

Vel, nok om det. Stå på, drømmen kan fremdeles gå i oppfyllelse....:-D
    Jeg skal tenke på en forhåndskonferanse (eller skal vi si etterhåndskonferanse...:grin: ). Hva gjelder arkitekt så tror jeg det er bortkastet da det (i mine øyne) ikke kan tegnes på annen måte enn det jeg allerede har gjort... Med gitte forutsetninger så er det ikke mange måter å forlenge en terrasse på. Det gir seg litt selv i dette tilfellet når man ser på plassering av hus og garasje.

...så får vi se om det er mulig å blidgjøre kommunen...:-|

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter et lite møte med kommunen, litt argumentering, noen småjusteringer og nye tegninger levert inn så kom det nytt brev i posten! :-D Avslaget ble omgjort til godkjenning så da var det hinderet ute av veien. Nå er det bare banken igjen så kan vi "let the game begin" ! :-D Nå blir det nok ikke start før til våren så da må vi jo finne på noe å bruke penger på i mellomtiden ... kanskje en slik hadde vært noe...
    http://www.avshop.no/PartDetail.aspx...78787;c:100314

Vi vil da ha i både pose og smekk!

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får gratulere deg her også, Håvard!

Det ble en årnings allikevel, det var godt å høre
    Man må bare ikke gi seg.

Hva var det du måtte endre på?

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter et lite møte med kommunen, litt argumentering, noen småjusteringer og nye tegninger levert inn så kom det nytt brev i posten! :-D Avslaget ble omgjort til godkjenning så da var det hinderet ute av veien.

Ahhh, deilig. Som jeg har nevnt tidligere, det er utrolig hva som kan løses med litt dialog. Great news...:-D

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var egentlig bare småtteri, men endringen består i å flytte veggen i front litt bakover slik at fasaden ikke blir en heltrukken linje, men at det blir brudd i linjene i fasaden. Gjennombruddet bestod i at jeg tok bilde av naboens bygningskonstruksjon. De bor i samme type tomannsbolig som jeg, men der er garasjen bygd helt inntil boenheten. Denne konstruksjonen vil jeg få med dette nygygget.
    Det blir marginalt mindre innvendig, men det gjør ikke noe for kinorommet. Har hatt kontakt med Maxit ang. beregning av materialliste etc. samt at jeg har sendt mail til et murerfirma som jeg tenkte å bruke litt.

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så bra da! Grattis!
    Som jeg vel nevnte tidligere: Det gjelder å ikke gi seg!

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Herlig!
    Det er ikke så mye som skal til nei. De hadde kanskje ikke trengt å gi avslag med en gang, men heller kommet med råd om hvordan du kunne få det til?

Intermediate Kolschtat sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    867
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grattis! Utrolig morro at det ordnet seg

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hurra!

Gratulerer, det var befriende å høre. Når kan jeg komme å shake hands da?
    Må jo si hade før jeg forsvinner. Hva med en filmkveld uten vakt?

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forsvinner...??? :shock: De må da gi seg etter et betimelig brev fra arbeidsgiver...:evil: et sint brev egentlig!

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forsvinner...??? :shock: De må da gi seg etter et betimelig brev fra arbeidsgiver...:evil: et sint brev egentlig!
    Vi får se hva advokaten og sjefen har kokt ihop. Jeg har ingen ting å stille opp med på privat basis i det minste. Da er min forespørsel på Array 800 i det minste lagt på is, synd for de ville jeg ha likt å teste før jeg avskriver de.

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Planning is everything heter det... i dag har jeg kjøpt noe som ikke lager bilde, men derimot VELDIG mye lyd... (populært kalt støy i denne sammenheng...)

-bosch_pcm8s-jpg
    (Overse den elendige kvaliteten på bildet...ble tatt i full fart i dårlig lys...)

Side 10 av 60 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 20 30 40 50 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •