EONs hjemmekino - SVS PC Ultra og ny center - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 99
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    244
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    I går ble alt elektrisk koblet opp, og døra ble montert. Jeg har vært veldig usikker på fargene, men jeg tror jeg kommer til å beholde det som det er nå. I dagslys, så er det et skjær av lilla i veggfargen, men når vinduene er dekket til, så kommer den kaffebrune fargen frem. Har hentet litt inspirasjon til fargene fra en viss "sjokobunker" på Sørlandet, men helt likt er det ikke. Nå er det bare lister og utforinger av dør og vinduer som gjenstår, før rommet kan fylles med møbler og div utstyr. Har forresten kjøpt et par SA Talent av Wizkid som skal få henge på bakveggen. Merker savnet etter å kunne sette seg ned å høre på musikk/se film/spille. Blir borte ifm jobb et par dager, men ambisjonen er at alt skal være ferdig i løpet av helgen. Gleder meg!!!

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    244
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ferdig!!!

I går ble den siste listen satt på plass, og rommet er nå klart til innredning. Innrømmet meg en liten cognac i går kveld. Starter med innredningen i dag. Det kan ta litt tid å få på plass alt utstyret, men det er en oppgave som bare er moro! Jeg er veldig fornøyd med resultatet. Har testet litt i forhold til lyddemping, og dette er helt i en annen klasse en det var før. Gleder meg som en liten unge til å koble opp alt igjen. Legger ved noen bilder av det ferdige rommet. Flere kommer når innredningen er på plass.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    244
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Bilder

Holder på å oppdatere Min Hjemmekinoprofil. Her er et par av bildene.

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Lekkert!

Ble virkelig flott dette EON, ser ut som du har lagt ned mye arbeid i dette rommet. Gratulerer så meget. Har du forresten vurdert vegg til vegg-teppe på hele gulvet?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    244
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for hyggelig tilbakemelding Vetteman! Jeg har jobbet ganske intenst i 2-3 uker i sommer. Når det gjelder gulvet, så har jeg faktisk vurdert å legge teppe/filt på gulvet. Jeg ville vente å sjekke hvordan dempingen i rommet ble når alt av møbler var på plass. Det ble ikke så aller værst, selv om det ganske åpenbart ville blitt bedre med et annet gulv. Årsaken til at jeg er litt avventede er at jeg har to unger på 3 og 6 år, som også bruker rommet, og det er ganske behagelig å ikke være redd for søl på gulvet :-) Så inntil videre blir gulvet som det er. De neste oppgraderingene vil være ny reciever (3808/4308 ), senterhøyytaler og PJ (drømmer om Sony VW60).

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    244
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Oppgradering(er)

Da er tiden inne for å slanke lommeboken igjen. Jeg har bestilt en Denon AVR 3808 og Sony VW60. Det er litt ventetid på begge :-( Gleder meg spesielt til å teste ny pj. Når det gjelder reciever, så var det flere kandidater til vurdering, blant annet Pioneer, Yamaha og Marantz, men jeg landet på Denon, mest fordi jeg har vært veldig fornøyd med 3805 som brukes i dag. 3805 skal for øvrig flyttes opp i stuen, etter at W mente det ble for lite fart i lyden da ny flatskjerm kom i hus :-) Hun har til og med antydet at det helst bør komme en sub der snart også. Jeg synes det er litt gøy at denne interessen er smittsom!

Intermediate Kolschtat sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    867
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av EON
    Da er tiden inne for å slanke lommeboken igjen. Jeg har bestilt en Denon AVR 3808 og Sony VW60. Det er litt ventetid på begge :-( Gleder meg spesielt til å teste ny pj. Når det gjelder reciever, så var det flere kandidater til vurdering, blant annet Pioneer, Yamaha og Marantz, men jeg landet på Denon, mest fordi jeg har vært veldig fornøyd med 3805 som brukes i dag. 3805 skal for øvrig flyttes opp i stuen, etter at W mente det ble for lite fart i lyden da ny flatskjerm kom i hus :-) Hun har til og med antydet at det helst bør komme en sub der snart også. Jeg synes det er litt gøy at denne interessen er smittsom!
    Gratulerer, uansett hvor hardt lommeboken tar det er det stort sett verdt hver krone når det nye kommer i hus

Forøvrig et meget lekkert rom

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor har jeg ikke sett denne før?! Dette var jo kjempekoselig! Er fan av SA selv, så dette falt i smak. Du har endel mer å glede deg til også ser jeg.
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    244
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for hyggelige tilbakemeldinger! Jeg har definitivt noe å glede meg til ja :-) Bakdelen er at tiden fra man tar en kjøpsavgjørelse til varen er i hendene, er noe av det kjipeste jeg vet! Man kan til og med begynne å lure om det er smart å bruke så mye penger på dette.. Drar på ferie en uke nå, og da skal alle slike skumle tanker fortrenges! Så er forhåpentligvis godsakene på plass når jeg kommer tilbake!

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    244
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da ringte akkurat DHL og sa at VW60 blir levert i dag! Fikk Denon AVR 3808 for et par dager siden, så nå er det duket for et par innedager i høstmørket :-) Kan si at jeg gleder meg litt til å komme hjem!

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    244
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Der kom pakken. Det blir hardt å vente til i ettermiddag...

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    244
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er det på tide å komme med noen brukererfaringer med Sony VPL VW60 og Denon 3808.

For å ta det første først. Sonyen er en fantastisk bildeformidler. Sammenlignet med min gamle Hitachi tx200 (noen som er interessert?) er det et vesentlige forbedringer på alle områder. Det første som slo meg var fillraten. Man må ha nesa helt inn i lerretet for å se pixlene, og det ville vært svært vanskelig å stille fokus dersom denne ikke hadde vært motorisert via fjernkontroll. Dernest kommer kontrasten. Panelkontrasten er i seg selv svært mye bedre enn det jeg er vant til, men sammen med den dynamiske irisen er det helt rått! Overgangene mellom helt lyse og helt mørte scener er brutale, og man legger egentlig ikke merke til at irisen jobber i det hele tatt. Veldig imponerende. Også sortnivået er veldig bra, men mangler selvfølgelig litt på absolutt svart, men det er det vel en stund til vi får oppleve . Bluray via ps3 er en nytelse, og for ikke å snakke om spill, både fra ps3 og 360. Tror jeg har funnet en pj som kommer til å stå her en stund gitt.

Denon AVR 3808 er den andre nykommeren i kjellerstuen. Dette virker også å være en god reciever. Det tar en stund å bli vant til fjernkontroll og menysystem. Jeg har vel egentlig konkludert med at jeg liker den gamle fjernkontrollen fra 3805 bedre. Synes det er utrolig dumt at ikke hele kontrollen er bakbelyst. Romkorrigeringen fra fungerer veldig bra. Har kjørt et par oppsett, og den klarer å få bort en topp i mellombassområdet som preger rommet mitt. Synes også den er et hakk vassere som forforsterker enn det 3805 var. Kan ikke si jeg merker noen større endrigner i forsterkerdelen, men så bruker jeg da også ekstern effekt på frontene. Grensesnittet på skjermen er også svært bra. Har foreløpig ikke kilde som kan sende ut ukomprimert HD lyd, så dette har jeg ikke fått testet. Forøvrig låter BR filmene bra, så det tyder på at også ps3 gjør en god jobb som dekoder. 4 HDMI inn er også kjekt å ha. Har ikke fått sjekket ut nettverksdelen enda.

Av de to nykommerne, så er det uten tvil Sonyen som skiller seg ut, og som gjør det store løftet i kinoen. Dette er et supert produkt. 3808 er også et bra produkt, men klarer ikke å gi det samme hakeslippet som Sony. Men det er kanskje en litt urettferdig sammenligning. Skal prøve å tå tatt noen blider av lekene i helgen.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du skal se det fulle potensialet til Sonyen så er det bare å bruke et par tusen og noen timer til...

http://avforum.no/forum/kalibrering-...m-du-tror.html

Etter å ha sett den i kalibrert og ikke kalibrert tilstand så har du noe å glede deg til!

Gratulerer med oppgraderinger nyt film!

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    244
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tipset Henning. Vi får se om jeg henger meg på kalibreringsbølgen! Har fått tatt et par bilder at nykommerne. Må bare si at jeg fortsatt er imponert over bildene fra VW60.

Det er noe jeg ikke skjønner med 3808; hvordan kan jeg få brukt PLIIx prosesseringen for å få 7.1 ut når innsignalet er 5.1? Dette gikk fint på 3805. Noen som vet?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    244
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

SVS PC Ultra og SA Exact center ankommet

Brukte ettermiddagen i går til å pakke ut og koble opp. Jeg måtte bare sette meg ned og le når jeg prøvekjørte Ultraen, selv bare etter grov kalibrering :-). Trodde huset kom til å dette ned. Det er så mye trøkk i denne at det er helt ubeskrivelig! Kona kom løpende ned og sa at lydisoleringen av rommet ikke virket lenger Det blir spennende å se hva man klarer å få til med kalibrering. Exact Center var også et stort løft, men den druknet liksom litt i all den heftige bassen!

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    244
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kalibrering av sub

Kalibrering av sub er ikke helt enkelt! Det er eksremt store forskjeller på basstrykket bare man beveger seg litt frem og tilbake i rommet. Jeg har for eksempel en ekstrem topp i de aller laveste frekvensene i et punkt under en meter bak sweetsopt. Fikk også noen rare resultater da jeg sammenlignet frekvensresponsen med og uten Audessy koblet inn (se graf) Den mørkeblå kurven er med Audessy koblen inn og turkis linje er med Audessy til off. Referansenivået var litt høyt, men for sammenligningens skyld så kjøre jeg to serier med samme volum. Den toppen i bunn med Audessy koblet inn var merkelig. Jeg trodde ikke at Audessy gjore så mye helt nederst i frekvensområdet. I dette tilfellet var delefrekvensen satt til 60, noe som er endret til 80 nå. Skal prøve litt mer denne uken, og se om jeg kan dempe toppen fra 28 til 38 hz litt med den innebyggede parametriske eq på PC ultra.

Har også konkludert med at jeg må legge teppe på gulv. Har sett på teppefliser fra http://www.teppefliser.no/ og synes Comfort duraAir ser veldig bra ut. Noen som har erfaring med disse? Min første reaksjon var at prisen var noe høy...

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bynne å bli sjikkelig kino på den utskræmte nord trønder`n å ja.
    Åsså Ultra tube på plass ja :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    244
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har jo tatt tube or not tube helt ut selv ser jeg :-) Kanskje du har noen kalibreringstips å dele også?

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er begrensa med plasseringsmulighet hos deg oxo ja.
    Kansje litt sein og komme med tips om to litt mindre boxer kunne gjort seg

Opp i et hjørne i front med litt luft mellom veggene og tuben.
    mulig leretet ditt er for stort til og flytte noe langs frontveggen ?

Driver og leter etter en fin oppskrift her på forumet

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback