AK's hjemmekino - Nye bilder i post #588 - Side 7

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 7 av 34 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 17 27 ... SisteSiste
Viser resultater 121 til 140 av 674
    Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Du får utenpåliggende med 20W.
    Stemmer, det er de jeg har "kikket meg ut".. Jeg skal ringe Solar på mandag for å sjekke om det går greit å bytte inn noen av de jeg har kjøpt feil.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jheg bestilt utenpåliggende spotter på 20W hver. Ikke helt det jeg hadde tenkt/ønsket meg, men det blir i det minste lys. Utførelsen er børstet stål.

http://www.solarengros.no/elektroeng...-3120-3151.pdf

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De blir nok ikke så veldig synlige, trass alt hjemmekinoen skal jo nytes i mørkt rom.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De blir nok ikke så veldig synlige, trass alt hjemmekinoen skal jo nytes i mørkt rom.
    Det var akkurat derfor jeg valgte børstet stål. Satser på at de går greit samen med min grå/blå farge.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ak
    Om du ønsker det kan du mer enn gjerne låne et par Cuber av meg
    Takk, men klarte ikke å la være, cashet ut et par brukte selv... Koselige små kasser! Så får vi se etter påske hva de er gode for i min 11kvm AV-krok. Sammen med DENON AVR-4306 som jeg skal leke med :-D

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan bekrefte at cubene er svært artige, og leverer meget god surroundlyd. Fordelen (og ulempen) med disse er at de ikke er direktestrålende, og derfor skaper et diffust lydbilde som ofte er ønskelig i surround.

Jeg har kommet litt lengre med rommet mitt, men det er desverre mye annet som stjeler av tiden min (les. arbeid), samtidig som jeg nok er litt treig av meg selv også.

Det jeg sliter litt med nå er hvordan jeg skal gjøre det med ventilasjonshullet inn i rommet. I utgangspunktet sitter det en "justerbar hatt" her, men jeg synes det blir for fremtredende i rommet og ødeleggende for totalinntrykket.
    Jeg kjøpte for morroskyld styling-gitter på biltema (for biler), og kappet ut ett stykke for å se hvordan de ble..
    Jeg er usikker selv, hva ville dere gjort?

[gallery=919]Ventilasjon[/gallery]

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gitteret kan sikkert fungere fint, men jeg ville malt det i samme farve som kassa det sitter i.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så bra ut det, Ak. Smart.

Intermediate Marantz sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Syntes den løsningen så fin ut AK. Alternativt kan du kle innsiden av vent.kanalen i hvit myggnetting for å dempe den mørke skyggen.

Intermediate Bidda sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    3,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    ....... jeg ville malt det i samme farve som kassa det sitter i.
    .....eller matt sort.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for inputen folkens... Tror jeg heller mot å male gitteret i samme farge som resten. Da slipper jeg at den skiller seg ut, samt at det ikke blir uheldige refleksjoner under filmtitting.

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det som er spesielt morsomt med din kinobygging er at det er en form for "allmøte" før besluttninger blir tatt. Gjør ingenting om dette tar litt tid "vi" blir nok ferdig :grin:

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har somsagt litt beslutningsvegring her hjemme, så det er gull verdt med input herfra

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ak
    Det jeg sliter litt med nå er hvordan jeg skal gjøre det med ventilasjonshullet inn i rommet. I utgangspunktet sitter det en "justerbar hatt" her, men jeg synes det blir for fremtredende i rommet og ødeleggende for totalinntrykket.
    Jeg får bidra med litt anti-beslutninger og sette tvil i sjelen:

Forstår jeg der riktig, så har du fjernet den justerbare hatten og erstattet med et gitter? Dvs at du har åpnet opp helt inn til ventilasjonen. Da er jo det (tidligere) balanserte ventilasjonen ikke helt i....balanse...eller?. Regner med det er ut-luft (ikke sug). Da vil du få mer luft i AV-rommet enn de rommene som har "hette", dvs fungerer bl.a. som en restriktor. Vet ikke hvor mye det har å si i praksis hos deg, men husker det ble unødig mye dugg på badet vårt da systemet vårt ikke lenger var i balangse (skjønt det var på sugesiden).

Det må finnes noen ventilasjonsfolk her på Forumet som kan svare på de tekniske konsekvense (hvis det er noen). RS har vært med å bygge, kanskje han vet?

Intermediate RS sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Han har ikke ødelagt ventilasjonskanalen!
    Kun boret hull i kassen som skjuler denne.

Den riktigste måten å fikse dette på medfører å ta ned listverk og skifte den platebiten som er boret i. Dette medfører selvsagt en del arbeid (særlig siden har har malt lister).

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det stemmer det Rune skriver. Jeg har ikke ødelagt noen ting, men om noen senere skulle ønske å fjerne de innfelte spotlightene vil det jo bli hull, men det er jo ikke unikt for mitt prosjekt. Jeg har heller ikke ødelagt noe der ventilhatten sto Det eneste jeg har gjort er å ta bort selve hatten for å finne en penere løsning. Selve ventilasjonen går i rør inni kanalen.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mulig vi snakker litt rundt hverandre her. Sammenlignet med det anlegget jeg har så har "hatten" en strupefunskjon for å begrense luft-mengden ut. Fjerner en hatten så vil det bli maks flow og det går på bekostning av de andre ut-punktene - ergo er ikke det balangserte anlegget optimalt lenger. Det er denne form for "ødeleggelse" jeg sikter til, ikke fysisk herping av rørene.

En bekjent har et dyrerer anlegg hvor strupingen skjer ved at spjeld inne i rørene styres (av elektronikk) og selve ventilhetten kun har en luft-sprede/retnings-funskjon.

Active Nitro sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Luftekanal

Tror Kokken er inne på noe her, du vil sannsynligvis ødelegge hele balansen i luft anlegget om du åpner helt opp slik du har gjort her, men du kan jo blokkere deler av hullet slik at det ikke blir så stort hull. Det burde være kurant og regne ut arealet på den ventilhatten som satt der og bruke det som et utgangspunkt, husk at det må være tett(rør) mellom ventilasjons rør og kanal vis du setter ”restriktor” i kanal. Er ikke ekspert på dette, men sunn fornuft tilsier at kokken har rett.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mulig vi snakker litt rundt hverandre her. Sammenlignet med det anlegget jeg har så har "hatten" en strupefunskjon for å begrense luft-mengden ut. Fjerner en hatten så vil det bli maks flow og det går på bekostning av de andre ut-punktene - ergo er ikke det balangserte anlegget optimalt lenger. Det er denne form for "ødeleggelse" jeg sikter til, ikke fysisk herping av rørene.
    Det er riktig det du sier. Jeg har strupet endel i de fleste andre rom for å få mere luft i kinorommet, og jeg merker heller ikke noe til ubalanse i anlegget. Ingen dugg på badet mao.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er jeg endelig ferdig med lysene Hadde jeg hatt mere tid hadde det hele gått mye fortere, men desverre er det andre ting som må prioriteres.

Et par bilder i dårlig kvalitet. (Møkka kamera)

[gallery=931]Dowblights1[/gallery]

[gallery=930]Dowblights1[/gallery]

Side 7 av 34 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 17 27 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •