AK's hjemmekino - Nye bilder i post #588 - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 34 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 14 24 ... SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 674
    Intermediate kjelli sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    1,408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Ak
    Akkurat, da er det ikke så mye å gjøre for deg foruten å male ALLE listene en annnen farge

Er dere forøvrig enig i maskeringen av dørkarm? Poenget er at når døren er lukket skal alt se normalt ut i stuen, hvor alle lister er trefarget..... Innenfor maskeringen på kinorommet blir det hvitt...
    [gallery=812]Maskeringdr[/gallery]
    Jeg ville bare ha malt selve listene og ikke selve dørkarmen.
    Listene er null problem å ta ned og male omigjen, mye verre med dørkarmen.

Hvis du vil ta den helt ut så gjør du slik du har foreslått, men jeg tenker på at dette skal kanskje selges en gang i tiden.

K

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Interessant å lese alle meningene om farger på lister her på Bonytt-forumet...;-)

Over til noe helt annet:

Ak - har du tenkt å kjøre 5.1 / 6.1 / 7.1 ...? Med tanke på romstørrelsen så kommer vel sweetspot til å bli i veldig bakkant og da er vel mer enn to bakhøytalere vanskelig å plassere? Kanskje også et vindu som kommer i konflikt?

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville bare ha malt selve listene og ikke selve dørkarmen.
    Listene er null problem å ta ned og male omigjen, mye verre med dørkarmen.
    Jeg er enig med deg i at det kanskje er lurt å la dørkarmen være og kun ta listene. Ulempen da er at man fortsatt vil se trefarge rundt døren.

Ak - har du tenkt å kjøre 5.1 / 6.1 / 7.1 ...? Med tanke på romstørrelsen så kommer vel sweetspot til å bli i veldig bakkant og da er vel mer enn to bakhøytalere vanskelig å plassere? Kanskje også et vindu som kommer i konflikt?
    Jeg kommer til å kjøre 7.1. Siden rommet ikke er større enn det er, har jeg kjøpt inn Audiopro Level cube, som står på gulvet. Det blir da to i midten bak og to ca 50cm frem fra bakvegg.

Intermediate RS sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=Ak]Jeg er enig med deg i at det kanskje er lurt å la dørkarmen være og kun ta listene. Ulempen da er at man fortsatt vil se trefarge rundt døren.

Ikke mal terskelen. Hvitt der slites fort og blir stygt.

Intermediate kjelli sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    1,408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva skal du ha på gulvet da AK?

K

Intermediate Bidda sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    3,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig med RS: Ville ikke ha malt dørstokk da denne er utsatt for slitasje som din maling ikke er beregnet for. La den være som den er.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva skal du ha på gulvet da AK?
    Jeg vet ikke helt enda...

Da blir dørstokken som den er

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    D har jeg malt listene med "standard" hvit. (samme som hvite dører/vinduer kommer med).... Ulempen er at fargen avviker så mye fra hvitfargen i taket at det blir stygt....

[gallery=838]Dr[/gallery]

Nå er jeg usikker, men heller mot å male tak og gulvlister i samme farge som veggen, og beholde hvite lister rundt dør og vindu.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Aah, jeg pleier å male taklistene med samme maling som taket i motsetning til gulv og dørlister.

Men du kan jo ansee dette strøket som en god grunning.. ;-) Malings-eimen vil nok kunne henge igjen i leiligheten en stund ennå?

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Med noen spotter i taket kan grått være fint, men et grått tak uten "pynt" kan muligens virke litt "forminskende" på romfølelsen. Nå er jo imidlertid dette er AV-rom, og da kan en vel tillate seg litt slikt, takets farge er utrolig viktig for dynamikken i bildet ettersom det hvite taker suuuuuger til kontrast!

Intermediate Bidda sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    3,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mal taket i en graafarge du blir paa sikt mest fornoyd med at helheten er riktig.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Aah, jeg pleier å male taklistene med samme maling som taket i motsetning til gulv og dørlister.

Men du kan jo ansee dette strøket som en god grunning.. ;-) Malings-eimen vil nok kunne henge igjen i leiligheten en stund ennå?
    Ja, man kan jo si at det blir tilstrekkelig med grunning

Med noen spotter i taket kan grått være fint, men et grått tak uten "pynt" kan muligens virke litt "forminskende" på romfølelsen. Nå er jo imidlertid dette er AV-rom, og da kan en vel tillate seg litt slikt, takets farge er utrolig viktig for dynamikken i bildet ettersom det hvite taker suuuuuger til kontrast!
    Ja, taket er alfa og omega, men det har jeg en løsning for som ikke innebærer maling

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er imponert over tiltaket, ak!
    Selv har jeg vært syk en kort periode, men våren betyr at gamle prosjekter blir som nye. Satser på å begynne på min egen lille minikino i år, jeg også. Hos meg er det dessverre mer grunnarbeid, siden utgangspunktet er bar betong.
    Gleder meg uansett til å se sluttresultatet ditt, ak. Moro også å høre hvordan fullt oppsett av Audio Pro Qube som surroundhøyttalere vil fungere i praksis. I teorien burde det ihvertfall bli bra.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Moro også å høre hvordan fullt oppsett av Audio Pro Qube som surroundhøyttalere vil fungere i praksis. I teorien burde det ihvertfall bli bra.
    Jag har koplet opp to av de i stuen, og det fungerer over all forventning. Jeg tror slike høyttalere er spesielt godt egnet i små rom med korte avstander mllom sitteplassene og surroundhøyttalerne.

Mal taket i en graafarge du blir paa sikt mest fornoyd med at helheten er riktig.
    Jeg har fått spesialsydd en tyn sort gardin for å dekke taket. Planen er da å bruke IKEA wirefester på hver side tett oppunder taket. Den spesialsydde gardinen skal da være imellom. (hemper på begge sider)

Intermediate g-h sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    1,047
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roffe
    Moro også å høre hvordan fullt oppsett av Audio Pro Qube som surroundhøyttalere vil fungere i praksis. I teorien burde det ihvertfall bli bra.
    Disse kan jeg gå god for og vel så det. De skaper en utrolig romfølelse. Du føler at lyden kommer på en måte som gjør at en tror at hele veggen er dekket av elementer. Utrolig stort lydbilde.

Bakhøytalere til 1800 per par med sånne egenskaper er et ran!

Intermediate Smurfen sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,324
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av g-h

Bakhøytalere til 1800 per par med sånne egenskaper er et ran!
    er ikke det pr stk ?

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er ikke det pr stk ?
    Vennligst ta prisjakt i prisjakt kategoriene... (Man kan bestille fra Sverige eller andre land også)

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Qube'ene ser veldig interessante ut og en annen måte å løse surroundlyden enn konvensjonelle høytalerplasseringer.

Fant denne linken med test: http://www.audiophile.no/Publisering.asp?Id=253 (hvor også villedende pris og forhandler er nevnt for dem som er på jakt etter det).

Får meg til å tenke på å prøve det samme selv med å plassere mine gamle DIY Seas/Vifa monitor på gulvet, rettet oppover men kanskje litt vinklet. Quben har jo en vinkel som jeg regner med skal rettes mot sweetspot, eller... ?

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får meg til å tenke på å prøve det samme selv med å plassere mine gamle DIY Seas/Vifa monitor på gulvet, rettet oppover men kanskje litt vinklet. Quben har jo en vinkel som jeg regner med skal rettes mot sweetspot, eller... ?
    Jeg vet ærligtalt ikke hvordan det ville virke.... Om du ønsker det kan du mer enn gjerne låne et par Cuber av meg

Har noen innspill angående farger på listene i taket og ved gulvet

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ang lister:
    Synes at det vil bli penest med hvit list mot både tak og gulv. Spesielt med tanke på din "gardinløsning" i taket. ( er helt enig med Lygren om hvitt tak, har det selv i kinoen og det MÅ endres, selv om det har lav WAF)
    Når det gjelder gulvlister finnes det lister i plast (ser veldig bra ut) som samtidig er kabelgater. Husker ikke helt hvor det var jeg så dem men mener det er en kino på forumet. Det er to fluer i en smekk og virker som en knall ide. Skal bruke den når jeg skal skifte ut designanlegget i stua.
    Kan poste linken her, når jeg finner den, hvis du er interesert ?

Prosjektet ser veldig bra ut, en må bruke det en har. Gøy å gjøre ting selv også.

PS: ikke bekymre det for å male på den ene eller andre måten i forhold til salg. Det har lite eller mest sansynlig ikkeno å si for salg.

Side 4 av 34 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 14 24 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •