AK's hjemmekino - Nye bilder i post #588 - Side 30

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 30 av 34 FørsteFørste ... 10 20 26 27 28 29 30 31 32 33 34 SisteSiste
Viser resultater 581 til 600 av 674
    Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Da må jeg nok engang takke for at jeg fikk komme innom en tur for å lytte og titte.

Imponerende hva disse små sub'ene klarer å flytte av luft. Merket fort attacket som ligger i disse kontra XTZ'en som jeg er vant med. Og dette gjelder både som musikk-sub og film-sub. Selvsagt mangler det fysiske trykket i absolutt bunn som SVS og tilsvarende kommer med, men den kunne romle den også.

Klipsch som lydformidler til film imponerte også. Presis og heftig dynamikk. Til musikk merket jeg at jeg nok savnet mellomtonen jeg har på B&W'ene, men så er jo det høyttalere som har mer musikalsk arv enn film-arv. Klipsch kan virkelig lage "manne-sentere"!

Og til alle som lurer: Ja, vi tok noen bilder.... ENDELIG! De er oversendt Ak for godkjenning, så får vi se om han kan legge dem ut et sted.:-D

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kokken
    Da må jeg nok engang takke for at jeg fikk komme innom en tur for å lytte og titte.

Imponerende hva disse små sub'ene klarer å flytte av luft. Merket fort attacket som ligger i disse kontra XTZ'en som jeg er vant med. Og dette gjelder både som musikk-sub og film-sub. Selvsagt mangler det fysiske trykket i absolutt bunn som SVS og tilsvarende kommer med, men den kunne romle den også.

Klipsch som lydformidler til film imponerte også. Presis og heftig dynamikk. Til musikk merket jeg at jeg nok savnet mellomtonen jeg har på B&W'ene, men så er jo det høyttalere som har mer musikalsk arv enn film-arv. Klipsch kan virkelig lage "manne-sentere"!

Og til alle som lurer: Ja, vi tok noen bilder.... ENDELIG! De er oversendt Ak for godkjenning, så får vi se om han kan legge dem ut et sted.:-D
    Ja det er mellomtoner med trykk ja... Helt klart en annen klasse en XTZ ene som sto der før, men de går jo vesentlig dypere (utrolig med tanke på størrelsen) og det er ikke noe portstøy :- )

Flott at du har fått tatt noen bilder, og du får true med å poste dem uansett hvis han ikke er rask med godkjenninen :-D

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Somm alltid hyggelig når du er på besøk, Ragnar.

Klipsch er vel ikke akkurat noen utpreget musikkhøyttaler, men det låter helt greit på musikk også. Mangel på mellomtone er jeg enig i, men som vi snakket om i går kan det være at diskanten dominerer såpass at mellomtonen blir litt undertrykket ?
    Uansett har jeg jo to mellomtoner på gulvet

Bildene kommer nok etterhvert. Får vel si iløpet av dagen da...

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ak

Bildene kommer nok etterhvert. Får vel si iløpet av dagen da...
    Bra! Flott å få noe som kan inspirere de med ett ekstra rom og vise hva som kan gjøres selv om det ikke er kvadratkilometer med areal!

Newcomer Carlos_007 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    249
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må si jeg er spent !!! Har ventet lenge på bilder i fra denne kinoen ;-)

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kokken

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da kan det se ut til at Fujifilm S6500fd kanskje er det beste kompromisset for meg. Etter det jeg har sett har dette kameraet samme bildebrikke som F30/31, noe som skulle love bra for bildekvaliteten med lite lys tilstede.

Edit: S6500fd er tydeligvis ikke i salg lenger, så da utgår det dessverre....

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg noen få bilder som viser litt hvordan kinoen ser ut i dag.

På nest siste bilde dukket det plutselig opp et glass.... Sånn er det når man ikke har koppholdere

Snart blir teppet byttet ut med et som er heldekkende. Stolene blir byttet ut til fordel for 3stk Dreamscreen Cineceat med rumperister i.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da kan det se ut til at Fujifilm S6500fd kanskje er det beste kompromisset for meg. Etter det jeg har sett har dette kameraet samme bildebrikke som F30/31, noe som skulle love bra for bildekvaliteten med lite lys tilstede.

Edit: S6500fd er tydeligvis ikke i salg lenger, så da utgår det dessverre....
    Så lenge du kan godta størrelsen på S6500fd/S9600, så er brukt speilrefleks neste naturlige innfallsvinkling. Da ville jeg selvsagt passet på å få med objektiv som er minimum 28mm ekvivalent mot bildebrikken. Bildene over er tatt med "zoom på 28mm" som er ytterpunkt på mitt objektiv i vidvinkel og da presset vi kameraet maks bakover i rommet.

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har fått deg en nydelig kino AK!
    Den frontrekken oser dynamikk! Og de subbene var jo bare søte

Forøvrig syns jeg klipsch sin måte og spille musikk på er av den sorten som gjør all musikk gøy, men det er nå min subjektive mening

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    186
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

Flotte bilder ja! Gir folk arbeidslyst med egne planer:-D

Jeg går med planer om å skaffe meg mer eller mindre tilsvarende suber fra MJ sjøl og lurer på hvordan du har koblet de opp i forhold til resten av anlegget?

Ser på hjemmesiden til MJ at de med to suber anbefaler den ene brukt på fronthøytalerne (høynivåinngangen koblet parallelt med disse) mens den andre er koblet til senterhøyttaleren (høynivåinngang) OG LFE-kanalen (lavnivåinngang). Tanken er at den ene suben skjøter på nedover på frontene både på film og musikk, mens den andre både sparker liv i senterkanalen og tar seg av LFEen samtidig.

Er det omtrent slik du har det kobla eller er det noe helt annet?

mvh

Odd J

Newcomer Carlos_007 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    249
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja veldig flott kino dette AK!!! Blitt litt "mørkere" i rommet en de lysegrå veggene jeg har sett tidligere i tråden din ;-) Veldig positivt!!!
    Når jeg ser dette så gleder jeg meg til å komme hjem å begynne å male taket svart i den nye kinoen jeg bygger... ;-)
    Har også lurt på vegg til vegg teppe , er det å foretrekke med hensyn til lyd?

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanon rom og kanon bilder!!! Jeg kjente meg igjen :-)

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Se der ja AK :-D kjempefint rom og god plass utnyttelse.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så lenge du kan godta størrelsen på S6500fd/S9600, så er brukt speilrefleks neste naturlige innfallsvinkling. Da ville jeg selvsagt passet på å få med objektiv som er minimum 28mm ekvivalent mot bildebrikken. Bildene over er tatt med "zoom på 28mm" som er ytterpunkt på mitt objektiv i vidvinkel og da presset vi kameraet maks bakover i rommet.
    Kan og kan fru Blom... Jeg skal jo ikke ta kameraet med meg (i utgangspunktet), men jeg er heller ikke interessert i å betale så mye for et kamera som ikke vil bli veldig mye brukt.
    Du har fått deg en nydelig kino AK!
    Den frontrekken oser dynamikk! Og de subbene var jo bare søte

Forøvrig syns jeg klipsch sin måte og spille musikk på er av den sorten som gjør all musikk gøy, men det er nå min subjektive mening
    Joa, Klipsch er utvilsom dynamiske. Jeg synes de låter greit på musikk, men de er ikke i samme klasse som Quadralene jeg hadde (må musikk).

Flotte bilder ja! Gir folk arbeidslyst med egne planer

Jeg går med planer om å skaffe meg mer eller mindre tilsvarende suber fra MJ sjøl og lurer på hvordan du har koblet de opp i forhold til resten av anlegget?

Ser på hjemmesiden til MJ at de med to suber anbefaler den ene brukt på fronthøytalerne (høynivåinngangen koblet parallelt med disse) mens den andre er koblet til senterhøyttaleren (høynivåinngang) OG LFE-kanalen (lavnivåinngang). Tanken er at den ene suben skjøter på nedover på frontene både på film og musikk, mens den andre både sparker liv i senterkanalen og tar seg av LFEen samtidig.

Er det omtrent slik du har det kobla eller er det noe helt annet?
    Begge mine subber er koplet til LFE utgangen på recieveren, så høynivåutgangene er ikke i bruk.

Har også lurt på vegg til vegg teppe , er det å foretrekke med hensyn til lyd?
    På vegg eller gulv ?

Kanon rom og kanon bilder!!! Jeg kjente meg igjen
    Har du vært her før ?

Se der ja AK kjempefint rom og god plass utnyttelse.
    Takker for alle de positive tilbakemeldingene !!

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette ble utrolig bra AK. Gratulerer med ferdig rom :-D
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Ferdig

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ferdig
    Jeg er nok ikke ferdig nei, men rommet er hvertfall godt brukendes

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan og kan fru Blom... Jeg skal jo ikke ta kameraet med meg (i utgangspunktet), men jeg er heller ikke interessert i å betale så mye for et kamera som ikke vil bli veldig mye brukt.
    Billigste er jo å låne. Kameraet og stativet mitt er desverre nokså sjeldent i bruk, så det er bare å gi et hint, om ikke annet til du bestemmer deg. Alternativt kan jeg også komme innom når du har noe spennende/eksotisk/nytt å fotografere. Så kan jeg også praktisere en gammel og nesten glemt hobby. Du får ha det i bakhodet...

Intermediate gorg sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    2,771
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stilig rom det der!