AK's hjemmekino - Nye bilder i post #588 - Side 26

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 26 av 34 FørsteFørste ... 6 16 22 23 24 25 26 27 28 29 30 ... SisteSiste
Viser resultater 501 til 520 av 674
    Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    ELTEK AS 2S-senteren
    Club Patos - med fokus på lyd: Nyheter Lyric 201
    Takker for tips. Er de sakene fra Dynabel, bra ?

Skjønner ikke helt denne redselen, har ikke opplevd at dette er noe større problem på Klipsch enn på andre senterhøytalere. Heller tvert imot.
    Tja.... Jeg har vel såvidt hørt Klipsch, og har merket meg dette. Dog, det er mulig det er nok med en minimal vinkling for å bli kvitt dette "problemet".

Forøvrig ville jeg heller anbefalt Avantgarde Solo, men den diskvalifiseres av alle dine kriterier. Men har en først hørt denne fyre av skuddene i Open Range så er det få veier tilbake.......
    Jeg tviler ikke et sekund på at den er rå :shock:

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ak
    Ja, det vil jeg påstå!
    Har masse respekt for Frode Steen som konstruktør, og jeg tror kjempetesten av S2.5 hos Fidelity for litt siden kun var en bekreftelse av det

Intermediate HenningHG sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    606
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var innom hjemmekino redaksjonene etter at Håvard hadde testet de. Han var vedig imponert husker jeg.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det vil jeg påstå!
    Har masse respekt for Frode Steen som konstruktør, og jeg tror kjempetesten av S2.5 hos Fidelity for litt siden kun var en bekreftelse av det
    Var innom hjemmekino redaksjonene etter at Håvard hadde testet de. Han var vedig imponert husker jeg.
    Da har jeg et alternativ

I tillegg til RC64 (ja, den er ikke heeelt uaktuell enda) har jeg også tenkt litt på den største Quadral senteren, Aurum Base Prestige. Den ser ut til å ha vesentlig mer output enn Base II, som jeg har i dag. Mulig den ikke har samme klangkarakter som frontene mine (Aurum 30), men det vil jo ingen andre ha heller (foruten den jeg har i dag).

Noen som har hørt den?

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vurderer et bytte at bakhøyttalere, og vuderer i den anledning 4stk Klipsch RS-52, liggende på rygg på gulvet. Mon tro om det kan fungere tilfredsstillende ? JJeg har i dag 4stk Audiopro Level Qube, som jeg forsåvidt er fornøyd med, men jeg føler de mangler litt dynamikk.

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var det ikke en 'hjemme-hos' reportasje i hjemmekino med en som hadde RS62 liggende på gulvet?

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo, og jeg har glemt å svare deg Ak. Det funker som bare det! Litt difust, men det er jo også halve poenget.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var det ikke en 'hjemme-hos' reportasje i hjemmekino med en som hadde RS62 liggende på gulvet?
    Det er der jeg har det fra...

Jo, og jeg har glemt å svare deg Ak. Det funker som bare det! Litt difust, men det er jo også halve poenget.
    Ingen problem, Atle !

Da er spørsmålet om jeg eventuelt må opp på RS62, elller om RS52 er bra nok ? Og er de mer dynamiske en Qubene ?

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Personlig vil jeg tro 4 stk RS-52 vil gjøre jobben bra "nok", men snakker kun ut fra erfaring med de hengende på vegg.. Det er i hvertfall nok fres her i mitt rom

Vurderte jo om jeg skulle gå for RS-62 før jeg kjøpte RS-52, men suget etter større enn disse har uteblitt, enn så lenge.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden RS52 har samme størrelsen på elementene som Qubene, tenkte jeg at de kanskje ikke ville være en oppgradering, men det er mulig jeg tar feil.
    Der er klart at det egentlig er RS62 jeg vil ha, men jeg synes de koster litt mer enn det jeg vil betale for bakkanaler. RS52 er jo en vesentlig rimeligere høyttaler enn RS62...

Det er mulig du har rett, Kenti, og at RS52 er mer enn bra nok for mitt lille rom....

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så du er bitt av oppgraderings buggen du også....

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden RS52 har samme størrelsen på elementene som Qubene, tenkte jeg at de kanskje ikke ville være en oppgradering, men det er mulig jeg tar feil.
    Der er klart at det egentlig er RS62 jeg vil ha, men jeg synes de koster litt mer enn det jeg vil betale for bakkanaler. RS52 er jo en vesentlig rimeligere høyttaler enn RS62...

Det er mulig du har rett, Kenti, og at RS52 er mer enn bra nok for mitt lille rom....
    Lik elementstørrelse trenger da ikke bety at høyttalerne ikke har ulike egenskaper. Og vi vet jo hva Klipsch er kjent for... Nå har jeg riktignok ikke hørt dine kuber hos deg, så skal ikke påstå noe for hardnakket uansett...

Vet jo at det er moro å vite at man har det "beste"/toppmodellen etc

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mulig, men det er en lagt rimeligere basill som har bitt meg, enn deg

Lik elementstørrelse trenger da ikke bety at høyttalerne ikke har ulike egenskaper. Og vi vet jo hva Klipsch er kjent for... Nå har jeg riktignok ikke hørt dine kuber hos deg, så skal ikke påstå noe for hardnakket uansett...

Vet jo at det er moro å vite at man har det "beste"/toppmodellen etc
    Nei det er klart. Det kan godt være store forskjeller selv om elementstørrelsen er lik. Sånsett har jo RS52 2stk i hver høyttaler også.
    Jeg får tenke litt på det, så kommer jeg nok frem til noe

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ville tro at 5.1 vil fungere topp i ditt rom. RS52 vil jeg forvente sprer lyden bra. BTW: Hvorfor skal du ikke ha dem montert på veggen? Å ha dem på gulvet når du sitter så nær dem synes jeg høres rart ut.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ville tro at 5.1 vil fungere topp i ditt rom. RS52 vil jeg forvente sprer lyden bra. BTW: Hvorfor skal du ikke ha dem montert på veggen? Å ha dem på gulvet når du sitter så nær dem synes jeg høres rart ut.
    5.1 :|... Alle med respekt for seg selv har da 7.1 eller mer :-o

Qubene jeg har i dag, står naturligvis på gulvet, da er er laget for å gjøre det. Dersom jeg skal flytte høyttalere opp på veggen vil de komme "rett i øret", noe jeg ikke ønsker. Samtidig ville det kreve en del "innsats" for å få til, blant annet å bytte høyttalerkabler som ligger pakket inn i en kabelkanal jeg har lite lyst til å åpne......

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av Henning
    Ja ,hvem er ikke det.Det er godt å se at AK er på track igjen. Vi gleder oss til neste møte.
    Stølen

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, tviler ikke på at du gjør et fornuftig, ehh... godt valg, AK Følger med videre!

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, tviler ikke på at du gjør et fornuftig, ehh... godt valg, AK Følger med videre!
    Det vil jo vise seg Jeg regner vel med at det blir RS52, så får jeg heller bare bytte til RS62 dersom de ikke innfrir.

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    5.1 :|... Alle med respekt for seg selv har da 7.1 eller mer :-o
    Synes ikke du skal sette fokuset på hvor mange høyttalere du ønsker. Det er viktigere å finne høyttalere som gjør jobben best mulig, og ikke "flest mulig..."

Qubene jeg har i dag, står naturligvis på gulvet, da er er laget for å gjøre det. Dersom jeg skal flytte høyttalere opp på veggen vil de komme "rett i øret", noe jeg ikke ønsker. Samtidig ville det kreve en del "innsats" for å få til, blant annet å bytte høyttalerkabler som ligger pakket inn i en kabelkanal jeg har lite lyst til å åpne......
    Jeg synes det fungerte rimelig bra med kubene når jeg var hos deg sist. Men RS52 er en helt annen høyttaler. For at den skal ligge på gulvet har jeg en snikende følelse av at den trenger noe mer luft rundt seg for å oppnå ideell spredning. De oppfører seg jo helt annerledes enn det kubene er konstruert for å gjøre.

Synes absolutt du bør vurdere den lille ekstrajobben med å få dem vegghengt. Du har jo også normal takhøyde, så det betyr jo ikke at du må ha dem i ørehøyde? Du kan jo henge dem høyere på veggen for å unngå den effekten.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Synes ikke du skal sette fokuset på hvor mange høyttalere du ønsker. Det er viktigere å finne høyttalere som gjør jobben best mulig, og ikke "flest mulig..."
    Jeg har 7.1 i dag, og ser egentlig ikke noen grunn til å gå ned til 5.1..... Når rommet i tillegg er såpass lite tror jeg det er en stor fordel med flere høyttalere.

Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Jeg synes det fungerte rimelig bra med kubene når jeg var hos deg sist. Men RS52 er en helt annen høyttaler. For at den skal ligge på gulvet har jeg en snikende følelse av at den trenger noe mer luft rundt seg for å oppnå ideell spredning. De oppfører seg jo helt annerledes enn det kubene er konstruert for å gjøre.

Synes absolutt du bør vurdere den lille ekstrajobben med å få dem vegghengt. Du har jo også normal takhøyde, så det betyr jo ikke at du må ha dem i ørehøyde? Du kan jo henge dem høyere på veggen for å unngå den effekten.
    Jeg synes også det fungerer greit med kubene, men jeg føler likevel det mangler noe. Om RS52/62 vil gi meg det lille ekstra, vet jeg jo ikke, men det er jo bare å prøve

Å henge høyttalerne på veggen vil introdusere et problem jeg unngikk ved å bruke gulvstående bakhøyttalere. Vinduet på bakveggen ! Dette gjør det vanskelig å få høyttalerne plassert fornuftig. Problemet kan sikkert løses, men jeg er usikker på om det er verdt det...

Side 26 av 34 FørsteFørste ... 6 16 22 23 24 25 26 27 28 29 30 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •