AK's hjemmekino - Nye bilder i post #588 - Side 22

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 22 av 34 FørsteFørste ... 2 12 18 19 20 21 22 23 24 25 26 32 ... SisteSiste
Viser resultater 421 til 440 av 674
    Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Ak
    Ps. det blir ikke aktuelt med store SVS subber...
    Hva med de nye Ultra (evt vanlig PC) tubene da? Fremdeles store men på en annen måte.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes ikke det er stor nok oppradering. I tillegg ønsker jeg noen som ikke er fysisk større enn de jeg allerede har. Ihvertfall ikke høyere.
    SÅ ikke denne posten da jeg skrev forrige. Men hva med sunfire subber? De presterer utrolig bra i mine ører og mindre er ikke mulig å få.

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har faktisk kikket litt mot Sunfire... Jeg vet de hadde store kvalitetsproblemer tidligere, men de er kanskje mye mindre nå ?

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En slik en kanskje?

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En ? To eller ingen

Er de nye Focal subbene bra ?

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En ? To eller ingen

Er de nye Focal subbene bra ?
    Hehehe, to hadde jo vært grisetøft. Ifølge de som har testet disse, så er de bra.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor ikke 2 stk. SB12+?

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor ikke 2 stk. SB12+?
    Tja... jeg er vel ikke akurat SVS fan, men mulig de er bra. Funker de til musikk ?

Intermediate Bidda sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    3,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Og ja, jeg er symmetri-freak....
    ...endelig en til i klubben

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja... jeg er vel ikke akurat SVS fan, men mulig de er bra. Funker de til musikk ?
    Meget bra, xtz'n min var god på musikk, sb'n er kjempe på musikk, stram og tørr bass så mye du vil ha

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter denne invendige looken i en DD18 så kjølnet jeg jeg litt på Velo produkter (Ja jeg vet det er sært men det er en uvaen jeg har fått etter å ha bygget noen høytaler par selv...). De er vel produsert i Kina og standarden invendig er ikke akkurat rolls (selv om det ikke er tvil om at de leverer lyd). Påsalget i Norge er i overkant synes jeg.

Velodyne DD-18 Inside Look — Audioholics Home Theater Reviews and News

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Henning
    Etter denne invendige looken i en DD18 så kjølnet jeg jeg litt på Velo produkter (Ja jeg vet det er sært men det er en uvaen jeg har fått etter å ha bygget noen høytaler par selv...). De er vel produsert i Kina og standarden invendig er ikke akkurat rolls (selv om det ikke er tvil om at de leverer lyd). Påsalget i Norge er i overkant synes jeg.

Velodyne DD-18 Inside Look — Audioholics Home Theater Reviews and News
    Den får full pot i build quality til tross, om lyden er god nok hva skal man med noe ut over det som allerede er implementert?

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter denne invendige looken i en DD18 så kjølnet jeg jeg litt på Velo produkter (Ja jeg vet det er sært men det er en uvaen jeg har fått etter å ha bygget noen høytaler par selv...).
    Omtrent alle subwoofere ser enkle ut innvendig. Det er ikke mye vits for en produsent å bruke penger
    på noe som ikke er synlig eller gir lydmessig fordeler.
    De er vel produsert i Kina
    Velodyne har sin fabrikk i US.
    og standarden invendig er ikke akkurat rolls
    Les specs. Mens de fleste andre produsenter av subwoofere bruker brandede samlebånds klasse-B forsterkere fra asia, bruker Velodyne egendesignede klasse-D forsterkere med relativt avanserte DSP.
    Påsalget i Norge er i overkant synes jeg.
    I forhold til andre profilerte subwoofer-merker her på forumet er påslaget lite.

In the end of the day er det lyden som betyr noe. Det er vel få subwoofere som har fått like mange gode reviews som DD-serien.

Mest for pengene vil en alltid få ved DIY, men produkter som Velodyne er ikke påtenkt den type kunder.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Omtrent alle subwoofere ser enkle ut innvendig. Det er ikke mye vits for en produsent å bruke penger
    på noe som ikke er synlig eller gir lydmessig fordeler.
    Velodyne har sin fabrikk i US.
    Les specs. Mens de fleste andre produsenter av subwoofere bruker brandede samlebånds klasse-B forsterkere fra asia, bruker Velodyne egendesignede klasse-D forsterkere med relativt avanserte DSP.
    I forhold til andre profilerte subwoofer-merker her på forumet er påslaget lite.

In the end of the day er det lyden som betyr noe. Det er vel få subwoofere som har fått like mange gode reviews som DD-serien.

Mest for pengene vil en alltid få ved DIY, men produkter som Velodyne er ikke påtenkt den type kunder.
    Klart det er lyden som betyr mest, men etter å ha sett JL audio suber invendig så er det en annen liga.... Velo er mer på nivå med "billig" merke som SVS invending. Når du sier at det ikke betyr noe for lyden så stemmer jo det men jeg kan likevel ikke fri meg for at det sier litt om "attention to detail" fra dem som bygger (men dette er min hangup...)

Når det gjelder produsent land så er i alle fall SPL serien produsert i kina men selvsagt all engineering gjort ved i US, DD har vært snakk om at skulle overføres til kina men vet ikke om det er gjort enda (Jeg tror vel ikke kina eller US har då mye å si for kvalitet, men kina produksjon burde være billigere og det hadde jo vært kjekt om det også hadde kommet norske forbrukere til gode...)

Når en kan få kjøpt den DD18 for under 3000 dollar i usa så synes jeg prisen er stiv i norge uansett hva andre har som markup.

Men SMS en og servo drive med lav forvrengning er gode argumenter for DD serien i alle fall, de andre er jeg mer usikker på value for money. Og for å ha sagt det DD15 og 18 låter meget, meget bra!

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klart det er lyden som betyr mest, men etter å ha sett JL audio suber invendig så er det en annen liga.... Velo er mer på nivå med "billig" merke som SVS invending. Når du sier at det ikke betyr noe for lyden så stemmer jo det men jeg kan likevel ikke fri meg for at det sier litt om "attention to detail" fra dem som bygger
    Helt enig. Akkurat JL Audio har enorm byggekvalitet. Det eneste jeg syntes det mangler på de er litt mer funksjonalitet på elektronikken. Men det kan en jo ta igjen om en kan bruke eksterne produkter.

Jeg tror om jeg skulle ha byttet i noe nå (har DD-18 ), så hadde det blitt JL Audio Gotham.

JL Audio hadde kanskje vært noe for AK? Må importere da, men servicen sies å være bra.

Når en kan få kjøpt den DD18 for under 3000 dollar i usa så synes jeg prisen er stiv i norge uansett hva andre har som markup.
    Dette har vært oppe tidligere på US-forum. De butikkene (lettere sagt garasjene ref. bilder) i blant annet Harlem som selger til 3000$ uten garanti er vel ikke noe særlig å handle fra...

Når det er sagt, så er det ingen tvil om at DD-serien er dyre produkter. Men dyrt i forhold til hva? Det er jo ingen konkurenter som leverer en kompakt sub m/ innebygget DSP/romkorreksjon, servo, fjernkontroll, on-screen og solid ytelse.....alt i et. Å få til like mye SPL er ingen problem.

Intermediate ambiance sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klart det er lyden som betyr mest, men etter å ha sett JL audio suber invendig så er det en annen liga.... Velo er mer på nivå med "billig" merke som SVS invending. Når du sier at det ikke betyr noe for lyden så stemmer jo det men jeg kan likevel ikke fri meg for at det sier litt om "attention to detail" fra dem som bygger (men dette er min hangup...)

Når det gjelder produsent land så er i alle fall SPL serien produsert i kina men selvsagt all engineering gjort ved i US, DD har vært snakk om at skulle overføres til kina men vet ikke om det er gjort enda (Jeg tror vel ikke kina eller US har då mye å si for kvalitet, men kina produksjon burde være billigere og det hadde jo vært kjekt om det også hadde kommet norske forbrukere til gode...)

Men SMS en og servo drive med lav forvrengning er gode argumenter for DD serien i alle fall, de andre er jeg mer usikker på value for money. Og for å ha sagt det DD15 og 18 låter meget, meget bra!

Kan si meg enig der, rom koreksjon, og raske suber er vel veien å gå for noen som skal bruke det til musikk og ikke bare film! 8)

DD15 spiller meget bra, rask og stram lyd. Om det verdt pengene.. vel, det blir vel opp til hver enkelt. Men det er surt at den Norske stat og mellomledd skal ha over 100% pris økning fra forbruker!!:evil:

A.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For deg som er opptatt av symetri AK, TO PC-Ultra tuber! Og du trenger ikke bekymre deg angående musikalske egenskaper heller. To slike i kinoen din ville blitt helt vanvittig rått.

PS: gjett hva som erstatter DD18 i min hjemmekino?
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De tubene er vel litt høye, ref tidligere innlegg fra Ak...

Trenger vi gjette på dine erstattere med slikt innlegg ;-)

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmmmm

To stykk PC Ultra tuber vil komme på 24K

To stk Sunfire True sub vil komme på 50K (12") eller 36K (10") link

Ikke tvil om at en får mye mer for pengene med SVS (men mer volum også)

To stk SPL1000 kommer på 30K

B & W PV1 er jo en veldig kul sub det også. To slike "kuler" kommer på 24K

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    2 stk. SB12+ koster kun 14K. Man bør vel ta hensyn til rommets størrelse og ikke bare lesse på de kuleste subwooferne.

Side 22 av 34 FørsteFørste ... 2 12 18 19 20 21 22 23 24 25 26 32 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •