Jan's dedikerte HiFi med hjemmekinomulighet

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 31
    Intermediate -DJ_Ultimate- sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    809
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Smile Jan's dedikerte HiFi med hjemmekinomulighet

Ja, dere stusser kanskje litt over headingen, men men...

Til nå har jeg hatt/har følgende anlegg:

minHiFi:
    Denon DVD2900
    Apple iPod 60Gphoto
    NAD SilverLine 100
    2stk NAD SilverLine 200
    Monster Power Signature HTS 5100
    B&W CM6
    TaraLabs Axiom signalkabler (3par)
    TaraLabs Helix6 htkabler (2par)

og min HK:
    Denon DVD2900
    NAD SilverLine 170i
    NAD SilverLine 250
    NAD 218 til bassene i frontene
    Carver Xi2600 til sub
    MonsterPower Signature HTS 5100
    Front: Cerwin Vega V15f (bw)
    Bak: Cerwin Vega V10f
    Center: ingenting
    Sub: Peerless Resolution15
    Kabling: div TaraLabs bla. 1100 til surr og 3300 til sub og ferdigterminert Omni til frontene.

Disse to anleggene står på to helt forskjellige plasser da jeg ikke har plass til begge der jeg bor nå. Det innebærer at minHK blir svært lite brukt og at jeg ikke har surround i leiligheta der jeg bor pdd. Jeg har så tenkt å slå sammen disse anleggene og investere i PJ. Men jeg kommer helt klart til å prioritere HIFI her da det er det som gjelder for min del, men jeg vil også ha en god filmopplevelse. Jeg har tenkt på dette en stund inkl i at jeg har vært rundt å hørt på div utstyr.

Her er mitt forslag/mine tanker:
    (Det som er i kursiv er utstyr jeg ikke har, og kom gjerne med forslag til andre prod!)
    ELEKTRONIKK
    Denon DVD2900 (avløses av htpc, ved senere anledning, skal IKKE være MS basert!)
    Dedikert cdspiller, Hegel cdp2a?
    NAD S170i surr.prossessor
    dedikert stereo preamp med prossessorinngang
    Hegel h4a (fronter)
    NAD S200 (til evt stor center)
    NAD S250 (til surr og evt. mindre center)
    Carver Xi2600 (sub)
    Monster HTS-5100

HT
    Dali Euphonia MS5
    center, Dali CS4? Dali H C200?
    B&W CM6 (bak, evt forran inntil videre)
    Mine DIY Peerless suber, har også planer om å få hørt Infrasub18 og DD18

BILDE
    Mitsubishi HC3000
    lerrett
    LG CRT til vanlig tv (nyheter mm)

KABLER
    div TaraLabs og Supra mm.

Foreløpig har jeg ikke mulighet til å innrede dedikert lytterom, så dette vil bli stående i stua på leiligheta mi. Så får dere definere selv om dette lengre er stue eller dedikert rom ;-) Det jeg egentlig mener er at jeg ikke har mulighet til å herje på med utbedring av vegger osv osv da jeg leier leiligheta.

Det jeg er mest usikker på er center. Jeg ønsker gjerne en stor senter, men gidder ikke betale ræva av meg på denne da den blir benyttet bare til film, men det er ønskelig at det ikke blir full krash med frontene.

Så hva syns og tror dere?? ;-)

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    809
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen som har noen innvendinger/syn/forslag?? :-?:-?

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hallais!

Ja ikkeno å si på planene dine nei! MS5 og greier! Har du fått hørt de noen gang? Har akkurat fått Helicon 400 i hus. Griselekre om jeg får lov å se det selv. Ser du har satt opp C200 som center på planene dine. MS5 er jo noen svære beist. Tror ihvertfall ikke du skal ha for liten center i oppsettet ditt, da vil den nok komme for mye i bakgrunnen, og det vil man jo ikke.
    Dritbra planer du har :grin:

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    809
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, jeg har hørt MS5 flere ganger og liker de bedre og bedre. Sist gang fikk jeg også testet de med h4a og cdp2a, men dessverre bare en Thule 350B til pre, så hadde ikke muligheten til å kjøre balansert. Forøvrig passet dette bra sammen. Kommer nok til å bli ennå bedre med dedikert stereopre og balansert signalvei.

Har nå også solgt NAD S100 og S200 som har vært til salgs så har kommet et skritt på vei :grin:

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Heldiggrisen!

Euphonia er jo bare rå! Ja får du realisert dette, så må du invitere meg til Bodø for en liten lytteseanse :wink: Hvordan er disse i forhold til Helicon?

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    809
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For det første kommer dette til å skje over tid, men her er alle interesserte velkomne stort sett uansett ;-)

Jeg og min far hadde en seriøs lytteseanse før han kjøpte seg H400. Da hørte vi på H400, H800, MS4, MS5, N804 og N803. B&W ble fort fjernet. Likeså H800, hvet ikke hva som skar seg her, men det stemte liksom ikke. Så for hans del sto det da mellom H400 og MS4 pga at han ikke kan ha større i sin stue da denne må være litt venlig i forhold til min mor :-? men, forståelig nok at hun ikke vil ha MS5 på stua.

Det ble så han valgte H200 til slutt da han ikke følte at MS4 ga noe særlig mer, men heller manglet litt helt i bunn kontra H400. Så jeg mener du har fått tak i noen knall gode ht som også står høyt på min liste dærsom det ikke blir noe med MS5! Alt i alt er det kun H400 og MS5 jeg synes er meget gode ht fra Dali.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Høres Bra Ut!

Tror jeg har gjort ett bra valg ja!
    Har dessverre aldri hatt muligheten til å lytte til hverken MS5 eller MS4.
    Har inntrykk av at Hifiklubben aldri har inne de større modellene.
    Har vært på lytteseanse med H400, ville da ha fullt oppsett med H300 som bakhøyttalere og C200, men neida, da hadde de kun inne H400 og måtte kjøre resten av oppsettet fra IKON-serien og da får man jo ikke det riktige inntrykket som man er ute etter. Dette synes jeg er for dårlig, de burde jo ha inne ett eksemplar av alt de selger slik at forbrukerne har mulighet for å få testet.

Når det gjelder PJ,en du har satt opp har jeg ingen erfaringer med denne, ,men i den prisklassen er det jo flere som er bra.
    Hitachi sin PJ-TX200, PT-AE900 fra Panasonic, Epson EMP-TW600, Sanyo PLV-Z4. De ligger vel alle fra ca. 14-20k.

Leste en test for litt siden hvor Hitachi trakk det lengste strået, med veldig liten margin.

Var forøvrig på forumstreffet hvor vi fikk "gleden" av å teste Sony sitt flaggskip, den såkalte Ruby'n.
    Helt perverst rett og slett, men er jo ikke bra å være med å teste slike "råtasser", man blir jo misfornøyd med sitt eget :-x

Uansett, lykke til med fremtidige oppgraderinger.

Hilsen
    Trond

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Liker planene dine men har nok desverre ingen mulighet for å oppnå de selv enda ihvertfall har såvidt hørt ms4 da jeg kun var innom en bitteliten stund for å hente noen spikes på hfk tr.heim, så jeg kan ikke si noe om lyden

Men etter det jeg har hørt og lest så vil jeg bare si "FOR ET ANLEGG DA MANN" =)
    Håper du får det realisert.

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    809
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er enig med deg at HFK avd burde ha inn så mye som mulig (helst alt), men skjønner også at de ikke har mulighet til å gjøre det da de må kjøpe varene sine på lån og betale renter osv, osv. HFK Tr.heim har vært veldig flinge til å ha mye gromt i butikken, men de fikk klar beskjed om å selge ut mesteparten av det dyre de har/hadde ev HFK sentralt.

Dro du til Oslo for å delta på treffet?? Eller var du dær alikevell?? Er helt klar på at det ikke er bra å være med å teste slike ting som Ruby ;-) hehe. Mitt valg/forslag til PJ er stort sett basert på testen Gorm gjorde for D&H. Men jeg ser jo at dette er en mye brukt PJ her på forumet også.

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    809
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pahf
    Liker planene dine men har nok desverre ingen mulighet for å oppnå de selv enda ihvertfall har såvidt hørt ms4 da jeg kun var innom en bitteliten stund for å hente noen spikes på hfk tr.heim, så jeg kan ikke si noe om lyden

Men etter det jeg har hørt og lest så vil jeg bare si "FOR ET ANLEGG DA MANN" =)
    Håper du får det realisert.
    :grin:
    Jeg skal begynne å høre etter hvilken pris det er mulig å få på h4a og cdp2a i førstkommende uke nå.

Det er ikke sikkert jeg får realisert det heller, men skal prøve så gått jeg kan å ta litt av gangen.

Intermediate drkaos sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    511
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    H4 er jo et monster! En kompis av meg har komplett 4-anlegg fra Hegel, med Nordost Red Dawn kabler. Han fikk faktisk ikke H4 med emballasje i bagasjen på bilen sin, måtte ta ut ampen og lure den inn i baksetet. To mann var de for å bære den inn.

CDP2A har jo fått veldig bra kritikk hele veien, jeg syns derimot CD21 til Primare låter minst like bra, koster litt mindre, og har en mye bedre byggkvalitet.

Blir morsomt å se hva som skjer med planene dine.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jepps!

Sitat Opprinnelig postet av -DJ_Ultimate-
    Er enig med deg at HFK avd burde ha inn så mye som mulig (helst alt), men skjønner også at de ikke har mulighet til å gjøre det da de må kjøpe varene sine på lån og betale renter osv, osv. HFK Tr.heim har vært veldig flinge til å ha mye gromt i butikken, men de fikk klar beskjed om å selge ut mesteparten av det dyre de har/hadde ev HFK sentralt.

Dro du til Oslo for å delta på treffet?? Eller var du dær alikevell?? Er helt klar på at det ikke er bra å være med å teste slike ting som Ruby ;-) hehe. Mitt valg/forslag til PJ er stort sett basert på testen Gorm gjorde for D&H. Men jeg ser jo at dette er en mye brukt PJ her på forumet også.
    Dro til Oslo for å delta på treffet ja! Er man entusiast, så er man entusiast :wink:

Og ja det er ikke bra å delta på slikt, det kan fort bli dyrt, hehehe.

Men nå skal ikke jeg oppgradere noe større på laaaaang tid. (tror jeg ihvertfall).

Hadde vært sinnsykt moro å få lytte til Euphonia, men HFK i Tromsø har ihvertfall ikke hatt de inne de gangene jeg har vært der.

Men det er nok like greit, for da kunne plutselig oppgraderingstrollet komme å innhente meg :wink:

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    809
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg var i går på HFC Bodø å hørte på pristilbud på Hegel h4a og cdp2a. Så jeg lurer litt på hvor mye rabatt det er normalt å får når det er snakk om handel for veil. over 50k hos HFC.

Jeg skal også sjekke pris hos HFC Tr.heim.

Er det noen andre som fører Hegel??

Legger ved et vedlegg(bilde) av Hegel system 4. cdp4a har samme look/chassis som cdp2a.

Ellers trenger jeg forslag til preamp med prossessorinngang. Ikke Classé, de priser seg ut!

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hallaisen DJ!

Uff, det dær så jo skummelt rått ut da!

Kommer helt an på hvor god du er til å prute. Har ihvertfall inntrykk av at jo mer man handler på samme sted, jo lettere er det å få gode rabatter!

Uansett for et kjøp på 50k burde ihvertfall en rabatt på 10-15% være mulig.
    Tror ihvertfall at avansen på disse produktene er ganske så bra.
    Stå på krava :wink:

Active Kaffekopp sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    314
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe har du sluttet å handle hos Hifi Klubben eller? Ser du har gjort en del av det samme som meg, handlet alt på et sted. Klart det lønner seg hvis man skal oppnå gode priser.

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    809
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, har ikke kuttet hu HFK, reff MS5 har dog ikke handlet de, men de er jo aktuelle. Men HFK har ingen forsterkere i den prisklassen som kan konkurrere med Hegel. Noe som de også faktisk sa selv, ironisk, men realistisk nok

Det er jo ikke snakk om å handle noe mer enn cdspiller og poweramp av HFC ennå... De hadde heller ikke noe pre med prossessorinngang. Det ser ikke ut som om dette er noe serlig utbredt. Har noen nevnt det for meg for noen måneder siden så hadde jeg også sikkert flåset av det og muligens sakt lattelig, men nå ser jeg faktisk et stort behov for det. Snakket med Bent Holter om dette og han sa at det var jo en aktuell sak, så det kom til å bli med i vurderingen vidre. Jeg skjønner forsåvitt at det ikke er mange som tilbyr mye dill og dall som dette hvis det ikke blir brukt, da er det jo ikke noe vits. Men nå er det mye annet dill og dall på div forsterkere (les: receivere/surroundpross.) som ikke blir brukt også...

Håper på bortimot 15% jeg også, men vi får se hvor mye det er mulig å presse. De slo av 5k på flekken når jeg spurte på pris i går. Det virket ikke som om det var noe stress. Har dog snakket litt med de ang Hegel tidligere, men det var lette 5k avskrevet... Så det er jo håp

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Er det meg du sikter til her???

Sitat Opprinnelig postet av Kaffekopp
    Hehe har du sluttet å handle hos Hifi Klubben eller? Ser du har gjort en del av det samme som meg, handlet alt på et sted. Klart det lønner seg hvis man skal oppnå gode priser.
    Hehe, hvis det er meg du sikter til kaffekopp så har jeg vel ikke sluttet med det, men må nok ærlig si at hifi-centerkjeden er nok litt mer rause når det gjelder rabatter enn det HFK er, men nå ble det nå Helicon på meg, så da hadde jeg ikke så mye valg.

Men når det gjelder noen som er flink til å gi rabatter så er det jan på xtreme-cable, som forhandler viablue :grin:

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    809
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, da har jeg vært rundt å undersøkt litt.

Hegel h4a mkII har jeg bestemt meg for.

CD spiller sliter jeg litt med, noen som har noen innspill på følgende??
    Hegel cdp2a
    Denon DCD-2000
    Primare CD21

Noen som har noe å si om Primare PRE30? Lydsignatur osv?

Bare for å ha sakt det, jeg liker ikke soft, bløtt, laidback lydbilde... Har hørt noe om t Primare er laidback..??

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hegelen du lurer på vil jeg i hvertfall ikke karakterisere som "laidback"....

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    809
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, det intrykket har jeg også fått, jeg er mer betenksom til Primare...

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •