Håvard's hjemmekino!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer Håvard90 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Håvard's hjemmekino!

Heisann alle entusiaster der ute!

Mitt navn er Håvard. Er fylt 16 år og bor ikke langt fra paradis på jord, Gjøvik! :P Tenkte jeg skulle legge opp litt om hjemmekino'n min her, i håp om å få noen gode tips om videre utvikling! Da tenker jeg på rom, elektronikk, HT, demping, plassering.. Ja, alt! Er selvsagt også koselig med posetive kommentarer da!

Historie:

Interessen for lyd begynnte vel da jeg var rundt 10-11 år. Da fikk jeg mitt første anlegg.. Et philips mini stereo system. I tilegg dukket det opp et Logitech 5.1 surround sett til pc'n ganske fort. Og det er vel her interessen for hjemmekino startet. Ettersom jeg stadig ville ha mer lyd inn på det lille rommet mitt måtte det selvsagt prøves å koble større høytalere på den stakkars philips mini forsterkeren. Og gjett hva som skjedde etter noen dager :P På den tiden var nok betydningen av ohm ikke helt inne.. Luktet brent elektronikk i huset i mange dager. I frustrasjon av og ikke ha lyd på rommet fikk jeg raskt kjøpt igjen en gammel Technics 4x100w stereo forsterker. Og på denne koblet jeg noen Fisher høytalere (10" opplegg - gammel klassiker med seas elementer) og noen technics høytalere jeg fikk slengt etter meg (ikke mye å skryte av) Dette var første gangen jeg kunne spille "skikkelig" høyt uten alt for mye ulyder. Men men, den som har stort vil stadig ha større.. Etter å ha vært på besøk hos en som hadde noen Proson høytalere med 2x10" var jeg bestemt på at jeg måtte skaffe meg noe større. Det var vel i 12-13 års alderen jeg bestilte meg noen Eltax Millennium 500, Eltax center, Eltax AVR-800 forsterker og Eltax (god knows what) dvd-spiller. På min alder var dette stas! Men selvsagt, etter mye mer erfaring i dag vet jeg at dette var som å kjøpe katta i sekken, uten å få med katta. Men mange kammerater gjorde faktisk store øyne for disse høytalerne. Kort tid etter det nye "oppsettet" flyttet søstern min ut, og jeg fikk større rom. Jeg fikk 28" tv, og nå fikk jeg endelig plass til å sette opp et surround system. Skal fortelle dere det var stas første gang jeg satte i Ringenes herre i DVD spilleren og prøvde den med digital lyd. Men når film og surround ble aktuelt, da må man ha subwoofer. Jeg fikk en dantax 12" til jul, men byttet den raskt i en CV 12". Huff huff.. Jaja, etterhvert som tiden gikk fikk jeg meg også en pioneer dvd spiller, og det dukket opp en Yamaha NS-C200 center (takk gud). Diverse møbler har også vært byttet ut siden den gang. Det var etter konfirmasjonen oppsettet ble som følgende ..

Elektronikk:

Forsterker: Onkyo TX SR602E(s) (650W strømforskyning)
    Forsterker til passive subwoofer: JVC RX-307
    Dvd: Pioneer DV-350
    TV: Philips Flatscreen 28"
    Dimmer: Dynalight med to spot sirkler

Høytalere:

Front: Infinity Beta 50
    Center: Infinity Beta C360
    Surround: Mirage AVS-200
    Subwoofer: Cerwin Vega CLSC12S

På forhånd takker jeg for innspill om hjemmekino'n min!

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    289
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flott anlegg! Har selv et par Infinity høyttalere nede i kjellerstua som blir brukt til TV`n. Flotte høyttalere!

Intermediate kid sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er iallefall ingenting å grine for i din alder.. Veldig bra! Gjerne flere bilder av rommet etc? Stå på!

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for det.. flere bilder ordnet!

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bra utstyr dette

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo takk for det.. Nå må jeg vel få skaffet meg noen nye bakhøytalere snart også! Eller kanskje DIY sub? Ohh, vanskelig valg.. bah, penger skulle man hatt mer av

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •