Gesels lille hifi

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Intermediate Gesel sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    766
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Gesels lille hifi

Da har jeg lagt ut anlegget mitt på minHifi. Ikke akkurat noe å skryte av, men er fornøyd med anlegget, funker bra til sitt bruk

Anlegget består av:

*XTZ Class A-100
    *JMLab Tantal 5
    *Yamaha CDX560
    *Audio Pro Sub Focus
    *PS2 Slim Edition
    *LG 7800 Hdd-opptaker (160gb)
    *Supra & Kimbel kabler

Trives med lyden, litt tamt uten hjelp av subben i bånn. Men med den spiller det overraskende voksent til å være et såpass lite anlegg.

Skal bytte ut CD-spilleren om ikke lenge, men hva det blir vet jeg ikke enda. Noen som har noe forslag?

Url til anlegget mitt: http://minhifi.no/Gesel

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    766
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har forslag til RIAA-trinn og platespiller + pick-up til maks 6000? Har en mixer (pioneer djm-600) og to technics 1210 mk2, men det er sånt jeg ikke drar med inn i stua Trenger noe å formidle vinylen min med..

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    766
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ohoi, husket ikke engang at jeg hadde laget denne tråden :P

Har byttet ut anlegget flere ganger siden dette. I mellomtiden har jeg hatt Sonus Faber, System Audio, Vienna Acoustics, Klipsch, XTZ samt to subber: en Sunfire HRS-10 og en JM Lab SW900. Av elektronikk har det vært inne Aragon, Electrocompaniet, Denon, Onkyo, Cambridge, Roksan og Fatman. I tillegg til endel head-fi oppsett med bl.a Shanling, Denon, Grado, Beyer ++++

I en liten periode kjøpte jeg mye kabler, både signal og ht. Dette var mest for å sjekke hvor stor forskjell JEG synes det er på kabler, og ikke hva alle andre sier. Så nå sitter jeg med HT-kabler med god tykkelse, dog langt fra de dyreste jeg har hatt innom. Jeg synes rett og slett ikke forskjellen var verdt kronene, da legger jeg heller pengene i andre ting

Idag består anlegget av noe ganske så rimelig i forhold til hva som har vært innom av enkelte komponenter. Men resultatet i stua her er bedre enn det jeg noen gang har hatt. Har NAD 165 og 275, samt Ikon5mk2. XTZ w99.16 og en NAD 565 cd-spiller, samt Squeezebox Duet (bruker DAC'en i cd-spilleren til den). Har også fortsatt samme cd-spilleren som står i første posten, men den brukes nå i et head-fi oppsett med Beyerdynamic DT-990pro der jeg synes den gjør en god jobb. Synes den fortsatt er bedre enn mange av dagens spillere til 3-4 000. Er "mellom" to head-amp'er, ser ut til at det blir Shanling PH100 igjen

Skal poste bilder når jeg får igjen kameraet fra service

Intermediate fordfiesta sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1,071
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan du si noe mer om Ikon 5? Passelig størrelse for meg.
    Mye flott utstyr du har/har hatt.
    Er NAD en god match med Dali Ikon?

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    766
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg gikk ifra B&W 683. Mest fordi jeg måtte gå til et mye mindre rom, men også fordi 683'ene trenger noe så sinnsykt til forsterker for å virkelig glimre, og de er i mine ører litt mørke.

Hadde I6 mk1 for et år siden, men disse ble litt kjedelige i stua vår lydmessig. Grunnen til at jeg gikk for I5mk2 var størrelsen og fantastisk mye lyd for pengene. Klarer seg også relativt bra uten sub, dog jeg liker å ha litt ekstra bass når jeg spiller Xbox :P

God dynamikk, HERLIG diskant og mellomtone og perfekt størrelse, selv dama synes disse er gromme Ho likte både Sonus Faberene og Viennaene vi hadde, men ikke så godt som disst.

Intermediate fordfiesta sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1,071
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar.
    Må få meg en prøvelytt hos klubben.
    Har hørt Ikon 6 og Denon Pma 2010, det var vannvittig bra

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    766
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fordfiesta
    Takk for svar.
    Må få meg en prøvelytt hos klubben.
    Har hørt Ikon 6 og Denon Pma 2010, det var vannvittig bra

Jeg liker veldig godt NAD på Dali, men vet at Denon også er knall. Jeg hadde en prøvelytt på Cambridge også, men... Endte opp med en "økonomiløsning" med NAD

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •