Per's studenthule *OPPDATERING* - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 60 av 60
    Intermediate Perminator sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    941
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av kenti
    Sweet, Perminator. Nye oppsettet ditt ser krem ut!
    Takk, Kenti! Nå har jo blokkene dine fått nye eiere også. Gikk for 8000,-, så der tapte jeg en bytur gitt

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jaja, men du ble hvertfall en erfaring rikere Nå er det vel på tid å oppgradere signaturen din også, hehe....

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    941
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva mener du?

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    941
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, da var alt untatt høyttalerne solgt, og GOD lyd var sikret i stereo...Men hvor lenge var Adam i paradis? Viste seg etterhvert at:

a) Venstre utgang på forsterkeren har noen dårlige kontakter, så lydnivået går opp og ned.

b) Cd-spilleren nekter å spille en hel del plater (Ca 1 av 8 )

og

c) Broene mellom høyttalerterminalene på Explorerne ikke fulgte med, altså må jeg inntil videre bruke bi-wiring (noe jeg ikke har kabler til).

Den gode nyheten er vel at denne gangen får jeg reperasjonene dekket, men det hjelper så lite når ventetiden uten lyd virker så uendelig laaaang.

P.S. Noen som vet om det går an å få tak i klippekort på Dalens?

Moderator striky sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Sted
    Vestfold
    Poster
    3,296
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Perminator
    c) Broene mellom høyttalerterminalene på Explorerne ikke fulgte med, altså må jeg inntil videre bruke bi-wiring (noe jeg ikke har kabler til).
    Det er vel ikke verre enn å bruke en liten kabelstubb som bro?

Intermediate Trond B sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,547
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Perminator
    Bare å sette to kabelstumper mellom terminalene.
    ​Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature
    AV: SONY KD-65A1 | DENON AVC-A1HDA | SONY UBP-X800

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    941
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sant det. Sendte mail til Hifi-Center-kjeden, og de nevnte også dette.

Bare kjipt at jeg har cd-spiller og forsterker på rep...

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du ser ikke ut til å være den som har mest flaks med utstyret du har. Har slike perioder jeg også hvor alt jeg kjøper ryker. Er så utrolig frustrerende.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    941
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk Revox. Godt å høre at det ikke bare er meg...

Nå er forresten alt hjemme igjen, men selvsagt gikk ikke alt knirkefritt nå heller.
    Etter nesten tre uker venting hadde jeg endelig fått både cd-spiller og forsterker tilbake. I tillegg hadde jeg vært innom Hifi-Center kjeden i Oslo sentrum og fått tak i broer til terminalene.

Alt gikk bra i starten, men etter noen timers spilling ble det plutselig helt tyst fra cd-spilleren. Det verste er at jeg ikke ble overrasket heller, med tanke på skade-hyppigheten utsyret mitt har hatt. Tror rommet mitt må ha dårlig karma eller noe...
    Dro til Hifi center-kjeden igjen, og de ble mildt sagt oppgitt over cd-spilleren. Koblet den opp, fikk ikke lyd der heller, og dermed ga de meg en ny cd-spiller (som for sikkerhets skyld ble sjekket grundig).
    Så nå er alt (bank i bordet) i den skjønneste orden!

Må forresten si takk til Fredrik på Hifi center-kjeden for ypperlig service! Der har de virkelig skjønt verdien av god kundebehandling.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    941
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En liten oppdatering bare: Har flyttet til nytt rom i ny by, og sliter med diskanten. Har snakket en del med et lydfirma her nå, og tror det er lys i tunellen. Kommer tilbake med bilder når alt ordner seg.

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med nytt utstyr. Ser utrolg bra ut
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    941
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Oppdatering!

Ja, på tide med en slags oppdaterimg her. Har altså flyttet til Trondheim, og jammen har jeg ikke fått meg større rom også! Er en tre-fire kvm større enn det gamle, pluss litt større takhøyde, så man skulle tro at forholdene for godlyd lå godt til rette.

Dessverre var rommet veldig dårlig "out-of-the-box". Lyden var mye spissere og hardere enn hjemme i det gamle rommet. Gamlerommet var riktignok ganske godt dempet, men at det skulle være så mye dårligere her var overraskende. Heldigvis har jeg etterhvert fått en del hjelp med plassering og akustikk-løsende plater av et firma her oppe kalt Acoustic Tuning. Veldig, veldig god service, og med deres råd og hjelp har lyden blitt betrakterlig bedre. Foreløpig har jeg dempet litt diskant på bakveggen og litt bak høyttalerene. I tillegg venter jeg på et sett bass-feller som også skal få plass bak høyttalerne.

Har i det siste også vurdert å bytte til litt mindre høyttalere. Er egentlig veldig godt fornøyd med Explorerne, synes de trøkker veldig bra, og er også godt fornøyd med dem på roligere musikk. Men på høye nivåer kan det innimellom bli litt "mye" og rotete i toppen. Tror nok de trives bedre i et større rom. Og selv om demping muligens vil hjelpe, har jeg tittet litt på Focal 1007 i det siste, kanskje kombinert med en sub med tid og stunder.

Det jeg også tenker er at det bare er hjernen min som spiller meg et puss her. Tenker det er mye mulig at lyden jeg får nå, er den beste lyden for meg i denne prisklassen, men at jeg bare har blitt for vant til den. Vel, det har jeg tenkt å finne ut ved å låne et par Focal 1007. Ringte den beryktede André, og han tilbød seg faktisk å sende et par opp hit til meg! Det kaller jeg service.

...Eller hvertfall gjorde jeg det da. André har tydligvis vært på messe, og har ikke fått pakket ut høyttalerne av bilen. Har ringt han ti(!) ganger nå, og hver gang får jeg samme svaret om at han ikke har fått pakket de ut enda, og at jeg skal ringe igjen senere. Selv om det er veldig snilt å sende de høyttalerne, begynner jeg ærlig talt å bli passe lei. Virker som han alltid har noe bedre å gjøre enn å snakke med meg.
    Nå har jeg jo også hørt at han er veldig travel, og har mange jern i ilden. Samtidig er det han som (forhåpentligvis) skal gjøre meg en tjeneste her, så jeg får nok smøre den etterhvert så velsmurte kroppen min, med enda litt mer tålmodighet...

La forresten inn noen raske bilder av rommet og en bra cd

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    941
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg fått bassfeller i hus. Til den nette sum av 1300,-. Er dyrt for sånne greier...
    MEN, det er hvertfall ingen som helst tvil om at dette hadde innvirknging på lyden. Sitter og hører nå, og bassen er så mye strammere, og sitter så mye bedre i mellomgulvet!
    Var i tvil om dette var verdt det, men nå er jeg overhodet ikke i tvil. Et kjempeprodukt som alle (med rom for litt anti-WAF hvertfall) burde prøve!

Active listen sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    382
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er nok alt den negative energien fra ManUtd-drakten som gjør rommet ditt dårlig. Fyll det opp med Liverpool-drakter, og kremlyden vil komme! :-D

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    941
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, det må være en av de mest uaktuelle oppgraderingsforslagene jeg har fått...
    Da kjøper jeg heller et par pc-høyttalere

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skikkelig lekkert dette perminator!!! Også blir jeg alltid i så godt humør av avataren din!!!!:-D
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    941
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker! Ser nå at bildene mine var vanvittig dårlige, men det får vi fikse senere...

Når det gjelder avataren, så blir jeg også i godt humør av å se på den. Og hvem kan vel ikke bli i godt humør av å se han karen der?

I dag er jo for øvrig STORkamp, og jeg kjenner jeg får høyere puls og klamme hender bare av å skrive om det. Fingers crossed!

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Går den på Mix eller Sport? Har bare lokal kabel tv med Mix eller hva den heter. Når begynner den? Godt å ha den karen tilbake etter fjoråret ja!!!:-D

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    941
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Går på Sport tror jeg. Skal uansett bort på Three Lions her i Trondheim og se den.

Hvis du er innom Trondheim en dag, så bør du få med deg kamp der; stoort sted drevet av engelsk United-fan, som spiller United-sanger hver gang Unied scorer. Helt konge!

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Will do!!!!:-D

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •