"Stuekinoen" min

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 14 av 14
    Intermediate Baldrick sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

"Stuekinoen" min

slett

Active Helge sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    314
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veldig pent.

Har selv HK 7000 og JBL 250TI som jeg er meget fornøyd med.

Det ligger høyttalere til deg for salg.
    http://www.audiophile.no/bruktbors/alle.asp

Det er mange annonser så bare trykk ctrl+f og søk på 250ti så kommer du til riktig annonse. Håper du får napp.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Helge
    Veldig pent.

Har selv HK 7000 og JBL 250TI som jeg er meget fornøyd med.

Det ligger høyttalere til deg for salg.
    http://www.audiophile.no/bruktbors/alle.asp

Det er mange annonser så bare trykk ctrl+f og søk på 250ti så kommer du til riktig annonse. Håper du får napp.
    I wish.... har allerede vært i kontakt med han tilfelle han skulle selge for fantasi pris (i min retning naturlig nok) men den gang ei Får nok vente ett par år til, venter barn om 3 mnd så må nesten prioritere litt annerledes akkurat nå. Har en kammerat med 250TI drevet av EC Nemo blokker, behøver jeg å si at det spiller rått?? Legg til 2 stk Velodyne 18" ++++ så forstår du at han mener alvor med anlegget... hehe. Engang i framtida får kanskje jeg og rå til noe slikt, men sannsynligvis ikke :roll:

Newcomer megavolt sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    258
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tøft!

Blir ikke naboene litt forbanna når du fyrer løs midt på natten? (hvis du har naboer da...)

Intermediate Oban sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    859
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forsiktig når du vanner potteplantene..... :wink:

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Wow, mye flott utstyr her!

Cerwin Vega 1215 som BAKHØYTTALERE! (ok, med andre elementer, men likevel... :shock

Når det gjelder JBL 250ti så husker jeg at jeg hørte de på 80-tallet en gang. De ble dessverre demonstrert av en inkompetent tulling, med alt for liten forsterker. Ble ikke imponert over lyden ved lave nivåer, så jeg spurte høflig om de spilte høyere. Han skrudde opp villig vekk, og DA hørte jeg det tydelig: Fyren hadde sannsynligvis sprengt både mellomtone og diskant for lengst. Det verste av alt: Han hørte ikke at det var feil, men prøvde fraser som: "Hør på DEN trøkken".

Jeg forlot butikken ganske raskt. Hørte den også ved en senere anledning, men da med suboptimal musikk. Men alle sier jo den er så bra... Den inkompetente fyren ødela likevel mitt inntrykk av høyttaleren permanent.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir mye 250TI her, men det gjør vell ingenting Jeg har fra første gang jeg så 250TI hos HiFi klubben for MANGE år siden sagt at jeg skal ha det før eller senere.. lysten ble ikke mindre når de kom i sort pianolakk! Da var det først og fremst fordi jeg likte JBL og fordi det var sinnsykt tøffe.

Så fikk som sagt en kammerat av meg ett par, først brukte han AW250 før han gikk over på Nemo... etter det var jeg helt solgt. Det spiller helt sinnsykt, akkurat slikt lydbilde jeg vil ha. jeg hører ikke så mye klassisk så da er de perfekte for meg, alt fra Bjørn Eidsvåg til techno/rock fungerer utrolig bra. Lydmessig er jo mine høytalere ganske like siden de har mye de samme elementene, men alikevell så er det som natt og dag sammenlignet med 250TI koblet opp mot dyr elektronikk (naturlig nok), men nok om det...

1215ene er såpass tunge at det ikke er noe problem å ha planter oppå, står støtt de... værre med DVDene Men hadde det vært kun jeg som bodde i huset er det nok spørs om plantene hadde stått der fortsatt, men må jo gjør noe for å blidgjøre min bedre halvdel!

Intermediate Oban sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    859
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Baldrick
    1215ene er såpass tunge at det ikke er noe problem å ha planter oppå, står støtt de... værre med DVDene
    Tenkte egentlig mest på om man skulle være så uheldig å søle vann utenfor pottene.

Sitat Opprinnelig postet av Baldrick
    Men hadde det vært kun jeg som bodde i huset er det nok spørs om plantene hadde stått der fortsatt, men må jo gjør noe for å blidgjøre min bedre halvdel!
    Kjenner problemet. Det har til tider stått potteplanter på våre høyttalere også, men de har blitt fjernet så snart jeg har oppdaget det (som regel rimelig raskt).
    Jeg har innført den regelen hjemme at ting som brenner(f.eks stearinlys) eller må vannes ikke har noe oppå høyttalere eller TV å gjøre.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

1215 mk2

må nok desverre si du har ødelagt en sjelden klassiker! lyden er sikkert bedre,men d blir helt feil uansett men d er nå bare min mening. d viktigste er at du selv er fornøyd med lyden 8) et bra anlegg er d uansett.

Intermediate Pug-Nose sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    960
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hmmm. ingen av bildene funker hos meg?!?

Newcomer Bortne sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Funka svært dårlig hos meg også.

Intermediate gix sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    559
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pug-Nose
    hmmm. ingen av bildene funker hos meg?!?
    Kanskje han mener de som ligger her:

http://minhjemmekino.no/baldrick

Mvh.

Andreas

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av basskjøleskap!
    må nok desverre si du har ødelagt en sjelden klassiker! lyden er sikkert bedre,men d blir helt feil uansett men d er nå bare min mening. d viktigste er at du selv er fornøyd med lyden 8) et bra anlegg er d uansett.
    Denne tråden er ett par år gammel, derfor bildene ikke fungerer.

Må si jeg skjønner fint lite av de som mener jeg har ødelagt høytalerne. For hva i all videste verden skal man med en høytalere som spiller så dårlig at den er uutholdelig å høre på? Sitte å se på de bare pga det er "klassikere"? Er jo eneste det de er dugende til med org elementa Utseendemessig er det kun den fraværende røde ringen fra 12" element som skiller de fra org og så spiller de nå 100 ganger bedre, dypere og høyere...

Intermediate eXa sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,627
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe er det noen klassikere... nei vent "klassikere" jeg ikke hadde gidda å spare på, så måtte det være noe CV! :wink:

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •