Nadali's "kino" oppdatert 14.03.06

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer Nadali sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    121
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Nadali's "kino" oppdatert 14.03.06

Hei hei, folkens!

Litt om meg: '79-mod, bor i Bergen hvor jeg studerer. Dette medfører visse økonomiske begrensninger og tillater ikke det aller råeste av utstyr. Jeg er alikevel ganske fornøyd med det jeg har fått til av hjemmekino-utstyr, så langt.

Jeg kjøpte mitt første hjemmekino-oppsett høsten '04 og siden den gang, har Dali blue 6006 og C1000 blitt utskiftet. Nå ser det også ut til at Nad T753 også blir skiftet ut snart.

I dag består hjemmekinoen min av følgende komponenter:

Utstyrsliste:

- Dali Ikon 2 (VM ACOUSTICS Stand)
    - Dali Ikon Vocal 1
    - Dali Blue R-1000
    - Dali Consept sub
    - Nad T-753 (klar for utskifting?)
    - Nad C521BEE
    - Panasonic dvd-ra61
    - Sony 28" TV

Nad-T753 er for øyeblikket på oppdatering til v2. I denne forbindelse lånte jeg hjem en Denon avr-2106 og må si at denne virkelig falt i smak. Jeg mener at dette er en bedre match til høyttalerne jeg har i dag, enn Naden er. Men den endelige avgjørelsen, blir ikke tatt før jeg får Naden i hus igjen og får testet de opp mot hverandre.

Det jeg er helt klart mest fornøyd med i dag, er frontene mine. Har blitt utrolig glad i lyden disse gir og ser frem til mange gode lyttestunder med de fremover. :smile:

Men anlegget har, selvfølgelig også elementer som er klare for utskifting. TV'en er helt klart det største minuset i "kinoen" i dag. Jeg har, etterhvert som økonomien tillater det, lyst på en 42" plasma. Ellers, har jeg også planer om å skifte ut dvd-spilleren. Har sett litt på Denon dvd-1920. Jeg lurer på at den skal få erstatte både dvd-spilleren og cd-spilleren min. Vil jeg tape mye på dette ved musikk-avspilling?

Dette er altså kinoen min så langt. Setter pris på gode råd og kommentarer! :smile:

Intermediate Smurfen sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,324
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei !

Syntes du har mange fine komponenter her, det er en ting jeg lurer litt på.
    Hvordan syntes du fronten fungerer i forhold til om man skal sammenligne feks med ikon 6 høytalere.

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    121
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for hyggelig tilbakemelding!
    Jeg har ikke hørt ikon 6, desverre, men de går jo en del dypere enn ikon 2 og regner med at de har noe mer punch og. Men jeg må si at det er overraskende bra dyp-bass, også i ikon 2. 42 Hz(-3 dB) er jo heller ikke dårlig for en stativ-modell. Rommet jeg bruker er en stue/kjøkken-løsning og delen hvor anlegget står, er bare 12 m2, så jeg mener at de har riktig størrelse til rommet. Men under heftige forspill og med Foo Fighters i spilleren, kommer nok kanskje et lite savn til mine gamle 6006... :smile:

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    121
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Oppdatert

Da har jeg endelig kjøpt meg ny forsterker og dvd-spiller. :smile:
    Jeg lånte hjem en Denon avr-2106 mens Nad T753 var (er) på oppgradering til v2 og likte denne så godt at den får bli stående. Nå har jeg også kjøpt ny dvd-spiller og endte med en brukt Denon dvd-2200. Denne fikk jeg forrige uke og er meget fornøyd så langt.
    Dermed er altså min gamle dvd-spiller til salgs og T753 vil bli lagt ut for salg, når den kommer tilbake fra oppgradering og selges altså som T753v2.

Setter pris på kommentarer og tips! ;-)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •