Hei.
Har en del spørsmål som egentlig går under forskjellige deler av forumet, så tenkte jeg kunne legge den inn her som en tråd istedenfor å starte masse forskjellige tråder med får spørsmål.

Kan vel starte med utstyret jeg har anskaffet meg den seneste tiden:
Xbox 360
Playstation 2 slim edition
Logitech Z-5450 Wireless 5.1 THX, DTS
LG 26LX2
Laptop med mobility Radeon 9700

Som dere sikkert skjønner så er dette et gutterom, som vel representeres i kvaliteten av annlegg(noe som også går på mangel av plass som penger), størrelse på TV og gamerstæsj.

TVen ble kjøpt for to dager siden for 6000 etter anbefalninger her inne om rtv-service sine lg kupp. Meget fornøyd så langt. Det jeg da mangler er for det meste kabler til diverse ting og litt innsikt i innstillinger osv.

Spørsmål:
1. Hvis noen har noen tips anngående ting jeg burde stille innpå osv på min nye tv tar jeg gjerne imot.

2. Hva er best å bruke av 720p og 1080i på 360 spill...? Mener å ha lest at 720p er den "riktige", men skulle gjerne hatt en bekreftelse.

3. Har en rgb kabel til ps2, men lurer på om det er bedre kabler der ute(ikke monster cabler til over 1000). Er komponent bedre...? Kom gjerne med anbefalninger av kabler og hvor jeg kjøper den.

4. Kabler til lyd fra ps2 og 360 som skal kobles til "anlegget". Optiske blir vel det beste, men igjen anbefalninger av kabler og butikk.

5. Så kommer egentlig det jeg mest skulle hatt hjelp til, nemlig tv signalkilde. Da jeg ikke har en slik kabel å putte inn bak i tven, så trenger jeg enn antenne eller no slikt for å få inn tv-kanaler på rommet. Noen anbefalninger, gjerne noe kompakt som har veldig bra signal og ikke må dyttes rundt på hele tiden for å få inn best bilde. Brodern har en slags mini-parabol på rommet som kostet han 600kr og er utrolig vanskelig å få inn bilde med.
Så den dingsen jeg trenger er den som skaffer meg best mulig bilde på NRK,TV 2, Nrk 2 og TVNorge.

6. Glemte helt spørsmålet anngående oppkobling av pcen. Har som sagt en laptop og lurte på om denne ville kunne overføre i hd kvalitet med en hdmi kabel eller no slikt.Hva må til for at jeg skal kunne se på nedlastet hd material i hd kvalitet på tven...? Gjerne tips på kabel

Håper på mange gode tips, og husk at jeg ikke akkuratt er loaded