Hjemme hos Pug-Nose - På tide med en update, to år siden sist! - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4
Viser resultater 61 til 76 av 76
    Intermediate Pug-Nose sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    960
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Da har endelig noen nye saker kommet i hus:-D
    Det har blitt noen oppgraderinger på kabelfronten..

Nemlig:
    3 esker Ixos 206 bananplugger, 12 totalt. Førsteinntrykk er godt. Bananplugger med god kontakt mellom ledning-plugg og plugg-terminal).

4 esker Ixos XFA09-100. Virker solig bygget. Med skikkelig robuste plugger.

1 stk Ixos HDMI-DVI på 7,5 meter.

Da er det bare å få skrudd på plass alt.. Gleder meg stooort til å få se projektoren med digitalt signal fra 2910`en

Intermediate freddie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grattis med nye kabler og plugger!

Hvordan er dine erfaringer med LG AN110 så langt da? Jeg legger fortsatt merke til litt støy hos meg, men bildet er jeg godt fornøyd med, selv over komponent.
    Du må poste litt om forskjeller mellom komponent og hdmi når du får testet litt...

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    960
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå fått sjekka ørlite med hdmi-kabelen... Synes det er stoor forskjell!
    Nå er jeg ikke akkurat dreven innen projektorer, siden dette er min første.. Har kun en i vennegjengen som har projektor, og det er lenge siden jeg så den.. Så jeg har ikke mye å sammenligne med..

Jeg er ihvertfall veldig fornøyd med bildet nå med skikkelig kabel og oppskalering til 720p

Kommer tilbake med noen screenshots..

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    960
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lenge siden jeg har lagt til noe ny info her nå.. Screenshotsene ble det heller ikke noe av, da jeg ikke har et kamera av særlig kvalitet (har et videokamera, med stillbildefunksjon på 3,1mpixler)

Jeg flyttet til ny leilighet i januar Og har endelig fått oppgradert profilen min på minhjemmekino. Der ligger det oppdaterte bilder nå.

Nyeste tilskudd er en Myryad MA240 effektforsterker. Denne brukes på frontene. Merket særlig forskjell i bassen. Den bassen som SA`ene spiller ble tightere og med endel mer punch enn før. Kjenner litt brystkassebass nå!

Stereo spilles fortsatt uten sub. Noe jeg synes fungerer bra. På fest må derimot suben kobles inn

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    960
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg endelig gått til innkjøp av en ny receiver med litt flere muligheter..

Det skal bli deilig med romkorreksjon (trenger det i min stue!) og få hørt om det er noe forskjell på Dolby True HD og vanlige surroundformater....

Receiveren jeg har kjøpt er en Onkyo TX-SR705.

Den skal være i hus imorgen kveld Gleder meg til å teste!

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer, det tror jeg vil bli en meeget merkbar oppgradering fra nad'n

Gøy med nye ting!

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pahf
    Gratulerer, det tror jeg vil bli en meeget merkbar oppgradering fra nad'n

Gøy med nye ting!
    Gratulerer PugNose! Fått deg ny pj også?

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    960
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    pahf: Takk, takk... Om ikke det blir en meeget merkbar oppgradering blir jeg ganske så skuffet... Jeg lever i troen, og tipper jeg blir fornøyd

Labbetuss: Jeg har fortsatt min LG AN110.. Synes bildet fra den er meget bra jeg, så den blir nok ikke skiftet på en stund. Full HD er det riktignok ikke, men jeg har ikke verdens største lerret og føler ikke jeg trenger dette helt enda...

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    960
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fra 1. juni overtok jeg og min kjære en ny leilighet her i Bergen. Leiligheten er fin, men desverre så blir det ikke skikkelig løsning dersom jeg beholder projektoren.. Denne skal derfor selges. Har vært svært fornøyd med den mens jeg har eid den.
    Etter sommeren blir det derfor kjøp av nytt tv som settes i høysetet. Mest sannsynlig noe stort (50"?) så jeg ikke skal savne projektoren altfor mye...

Kanskje blir det oppgradering på høyttalerfronten også, siden jeg skal jobbe MYE i sommer.

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    960
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter flere gode tester i HJEMMEKINO tok jeg sjansen og kjøpte meg en Philips LCD-skjerm! Valget ble en 47PFL5603D. Har lest både positivt og negativt om denne, så jeg er spent på om jeg blir fornøyd. Regner igrunn med det

Jeg kjøpte skjermen på netonnet for 8 dager siden. Jeg fikk sporingsnummer på mandag, men når jeg søker etter den på posten får jeg beskjed pakken ikke er registrert. Jeg har ringt netonnet for å høre hva som skjer og de sier den ble sendt på fredag fra lageret i sverige og at det er merkelig at den ikke har kommet frem enda. Posten sier at den ikke er registrert i Norge enda!
    Hvordan er det mulig å bruke 7 dager på å kjøre noen mil!

Merker jeg blir litt amper her jeg sitter!

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    960
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, nå er det altfor lenge siden jeg har skrevet noe nytt her inne. Får vel fylle på med litt info.

TV-skjermen fant veien hit noen dager etter forrige innlegg og har blitt brukt siden. Jeg kan ikke si meg 100% fornøyd med den akkurat og stusser på hvordan HJEMMEKINO klarte å gi den terningkast 6 i et nummer (testet skjerm var noen tommer mindre). Hovedsaklig er det sortnivå og en irriterende baklysjustering som ikke går an å slå av som er plagsomt.

En Cambridge cd-spiller har også kommet inn i stua, dette er vel en av de rimeligste modellene. Synes den gjør en god jobb (har dog ikke sammenlignet med noen andre cd-spillere her i stua).

Et par System Audio 505 har blitt innkjøpt for å fungere som bakkanaler. Har prøvd disse litt i stereo også. Dersom man ikke hører på basstung musikk er dette noen sykt bra høyttalere!

En System Audio Exact har blitt testet ut som senterkanal. Senterkanalen var god som bare det, men den ble solgt sammen med frontene mine for en liten stund siden. Salget skjedde kun for å prøve ut noe nytt og spennende!

Så hva for noe nytt er det kom inn døra i går ettermiddag?

Monitor Audio Silver RS8 står akkurat nå og spiller litt skikkelig musikk foran meg . Disse ble kjøpt "brukt", selger sa de var 3 uker gamle! Kvitteringen skal forhåpentligvis komme snart.

Gleder meg til å gjøre meg kjent med lyden fra disse Og forhåpentligvis kommer det en MA RS LCR inn i stua som skal fungere som senter også.
    SA 505 klarer seg som bakhøyttalere en stund til.

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    960
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bilder av herlighetene:

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oi, stilig Pug-Nose! Og gratulerer! :-D

Spennende valg du har tatt her, hva synes du om dem så langt?

Ble de kjøpt på impuls eller var det planlagt?

Skikkelig flotte!

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    960
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk skal du ha Mr Labb..
    Spennende valg ja, ikke mange på denne siden av landet som har disse. MA har jo fått mye skryt på diverse nettsteder, så etter jeg fikk lest meg opp på dette merket valgte jeg å legge inn et bud på børsen. Disse ble altså kjøpt uhørt, men ikke akkurat på impuls. Jeg har vurdert å skifte frontrekka en stund.
    Jeg krysset fingrene på at elektronikken min var egnet, da alt unntatt pre (onkyoen) er britisk.
    En ting av det jeg var redd for var at endel beskrev diskanten til RS'ene litt for skarp, noe som kunne føre til lyttetretthet. I mitt rom synes jeg disse høyttalerene er mindre skarpe i toppen enn SA 1250, men allikevel detaljerte.

Har ikke testet noe særlig med plassering enda, men det kommer nok snart. Hørte igjennom "Amused to Death" ista og lydbildet sitter ikke der det skal enda.
    Dette er derimot klart bedre rock/metal høyttalere enn de gamle jeg hadde. Jeg behøver ikke spille like høyt nå for å få samme "punch". Dette kan kanskje også være grunnen til at jeg føler disse bidrar til mindre lyttetretthet.
    De spiller også dypt. Ånden i "Three Wishes" fikk elementene til å jobbe litt ja
    Førsteinntrykket er altså godt!

Intermediate HK_Xclio sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Di høytalerne der, er det mest nydelige jeg har hørt og sett.
    Monitor audio for alle pengene
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    960
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er tydelig at det går litt i rykk og napp i denne tråden. Over to år siden siste innlegg!

Har solgt unna Mirage OMD-5 bakhøyttalere som fungerte ypperlig. Jeg synes derimot det var unødvendig å ha såpass dyrt utstyr som bakhøyttalere da jeg ser ganske lite film for tiden. Jeg har også solgt effektforsterkeren Myryad MA240 og en biampet Onkyo blir brukt til å drive fronthøyttalerene. Synes dette fungerer like bra for å være helt ærlig!

Monitor Audio Radius 45 har blitt kjøpt inn som bakhøyttalere og disse tar seg like godt ut som Miragene i pianolakk. Lydkvaliteten er ikke fantastisk, men til størrelsen klager jeg ikke. Foreløpig har jeg delt dem på 120 Hz. Et par bilder ligger nederst i innlegget.

Jeg har også anskaffet meg en vinylspiller. Nærmere bestemt Rega Planar 3 med nyinnkjøpt AT95E pickup. Sist gang jeg spilte vinyl var vel 20 år siden i barndomshjemmet så dette var morsomt. Lydkvaliteten tør jeg ikke snakke så mye om, men en fin sjarm har disse platene. Enn så lenge er det innebygget RIAA i Onkyoen som har blitt brukt, men en skikkelig blir nok kjøpt inn etterhvert.

Selvom jeg har tatt steget inn i vinylens verden igjen har jeg også kjøpt litt moderne teknologi. En Squeezebox Touch er på vei i posten og det skal bli bra å ha hele Spotify på anlegget uten å koble til PC! Kommer nok til å koble til en ekstern disc med FLAC og MP3 etterhvert også.

Side 4 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •