Hjemme hos Pug-Nose - På tide med en update, to år siden sist! - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 76
    Intermediate freddie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Har LG AN110, og kjøpte grått lerret i samme prisklasse som det du linket til fra MPX. Mitt var Aview, kjøpt på Komplett.no.
    Ser at opptrekksmekanismen nok er noe "billig", men hos meg trekker jeg ikke lerretet opp og ned så mye. Dette er nok bedre på dyrere lerret. Samtidig minker kanskje sjansen for bølger i duken?
    Tror jeg kjøper rammelerret neste gang, men det var ikke mulig for deg?

Intermediate Pug-Nose sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    960
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rammelerret er ikke mulig dessverre.
    Har hørt grått lerret er best når det ikke blir 100% mørkt i rommet, så jeg går kanskje for det... Må nesten se an prisen jeg finner, har allerede brukt mer enn jeg har råd til!

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    960
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var LG AN110 bestilt fra elkjop.no.

Grunnen er at den er billigst derfra, og 30 dagers returrett om jeg ikke blir fornøyd.. Noe jeg regner med jeg blir..

Jaja, det var de penga.. Deilig å vite at jeg må være lut fattig et studentår til...

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pug-Nose
    Da var LG AN110 bestilt fra elkjop.no.

Grunnen er at den er billigst derfra, og 30 dagers returrett om jeg ikke blir fornøyd.. Noe jeg regner med jeg blir..

Jaja, det var de penga.. Deilig å vite at jeg må være lut fattig et studentår til...
    Gjør jo ikke noe å være litt fattig så lenge en kan være lykkelig over kjøpet?

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Penger er vel til for å brukes...
    Jeg fikk en pappeske størrelse "hundehus large" som det stod SVS på i går...

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer så mye til dere begge!

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med pj . LG får mye skryt for de siste pjene sine, så dette blir nok bra. Selv kunne jeg bare drømme om lignende utstyr i studenttiden.
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    960
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for gratulasjonene...

Tror dere det holder med 180cm bredt lerret..

Sitter ca 320cm fra lerretet... Hva tror dere, bør jeg gå opp til 200cm bredde?

Har aldri hatt projektor før, så føler meg ganske grønn på dette...

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser lygren skriver i en annen tråd her at du bør sitte minst 1,5-2 x bildebredden unna. 200 cm begynner da å nerme seg max tror jeg...

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    960
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg går for 180*117cm bilde.. Og håper det blir bra nok..

Brukt mesteparten av pengene mine på projektoren, så det får holde med et grått aview fra komplett

Nå klør det i fingra til å få satt opp godsakene, har enda ikke fått pj i posten!!

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    909
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hadde helt klart gått for 200 hadde jeg vert deg, jeg har 100" lerret nå og sitter ca 3-4 m fra lerrete og sku ønske jeg heller hadde kjøpt 106", bedre å sitte med litt for stort lerret enn litt for lite!

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med å sette opp projektoren først rett på vegg eller på et laken, for så å se hvor stort bilde du er komfortabel med å ha? Så bestiller du rett størrelse. Sånn sett risikerer du feilbestillinger, og du kan eksperimentere litt med plassering m.m.

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    960
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde nok vært lurt det, men bestilte lerretet ista.. Og pengene er allerede trukket fra konto.. Så det er nok litt sent..

Men har målt litt, og jeg synes det ser stort ut med 200cm bredde.. Det er faktisk ikke mer enn 210 cm mellom frontene mine slik du ser på minhjemmekino...
    Er det altfor lite har jeg jo angrefrist...

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    bredden på lerretet skal ideelt sett være halvparten av sitteavstanden. S du er vel litt over, men det tipper jeg bare gir bedre kinofølelse hvis du ikke er nêm på bildet.

Hvordan går det med subkalibreringen da?

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    960
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Subkalibreringen går ikke så veldig bra... Må nok få litt hjelp på den fronten

Men en god nyhet er at en flunkende ny LG AN110, ligger under en meter ifra meg.. Har både svart og hvit frontplate. Tror det passer best med sort her i stua..
    Desverre mangler jeg både kabel og lerret for å få sett noe særlig på den. Dette skal komme om ikke så veldig lenge.. Alt er iallefall bestilt.

Newcomer BJB sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det klør vel i fingrenne nå for å få opp Pj og lerret++ hehe..
    Går du for ned trekk lerret eller ramme?

Nå som høsten har startet som smått tenker jeg på noen oppgraderinger her hos meg også.. Tenker på en sub til men vet ikke om jeg skal kjøpe en likedan som jeg har fra før eller et annet merke. Hvordan er SVS din, går den kontrolert ned i dybden eller bare rister det de siste HZ på bunn?

Hvalfanger Bjørn

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    960
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pj og lerret er montert.. Fant tilslutt gipsanker som skulle tåle vekten av lerretet, og det henger enda

Foreløpig har jeg kun testet projektoren med en 10 meter lang komposittkabel (tynnere enn lakrissnøre!!). Men det blir da bilde med denne også, og det er TUSEN ganger bedre enn 28" ws.
    Lerretet jeg endte opp med er av nedtrekkstypen, siden ramme var umulig pga vinduer på bildeveggen.. 180cm bredt føles ganske OK, kunne nok vært litt større men jeg overlever.
    DVI til HDMI kabel kommer i posten om et par dager. Da skal jeg ta meg god tid sammen med DVE-kalibreringsdiscen så alt blir innstilt korrekt. Blir spennende å se forskjellen fra lakrissnøret jeg bruker nå.

BJB: SVSen leverer stålkontroll i de dypeste tonene.. Men jeg har ikke funnet optimal plassering. Jeg har prøvd, men har merket at det ikke er bare bare å kalibrere sub. Så på dette området skulle jeg gjerne hatt litt hjelp...
    Slik den står nå føler jeg den har godt med trykk i bunn.. Og det er ikke bare rumling... Det er heller det ekstra trykket litt lenger opp i frekvensene (50Hz og opp) som mangler.. Dette tror jeg dels kommer av plasseringen, og dels av frontene som ikke har allverden av trykk såpass lavt.. Hadde jeg hatt større gulvstående ville nok trykket fra 40-50Hz og til ca120Hz vært bedre.. Siden de da kunne "utfylt" hverandre.

Men det er jo bare å se på alle de gode reviewene de skikkelig kalibrerte PB-10ene har fått, så skjønner du at 10"eren ikke er som alle andre 10"ere... Men den er fortsatt en ti tommer!

Er det ingen i sandefjord som har denne da? Så kanskje du kan få deg en demo..
    Hadde jeg hatt anlegget i Sfj hadde du såklart fått høre...

Newcomer BJB sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pj og lerret er montert.. Fant tilslutt gipsanker som skulle tåle vekten av lerretet, og det henger enda

BJB: SVSen leverer stålkontroll i de dypeste tonene.. Men jeg har ikke funnet optimal plassering. Jeg har prøvd, men har merket at det ikke er bare bare å kalibrere sub. Så på dette området skulle jeg gjerne hatt litt hjelp...
    Slik den står nå føler jeg den har godt med trykk i bunn.. Og det er ikke bare rumling... Det er heller det ekstra trykket litt lenger opp i frekvensene (50Hz og opp) som mangler.. Dette tror jeg dels kommer av plasseringen, og dels av frontene som ikke har allverden av trykk såpass lavt.. Hadde jeg hatt større gulvstående ville nok trykket fra 40-50Hz og til ca120Hz vært bedre.. Siden de da kunne "utfylt" hverandre.

Men det er jo bare å se på alle de gode reviewene de skikkelig kalibrerte PB-10ene har fått, så skjønner du at 10"eren ikke er som alle andre 10"ere... Men den er fortsatt en ti tommer!

Er det ingen i sandefjord som har denne da? Så kanskje du kan få deg en demo..
    Hadde jeg hatt anlegget i Sfj hadde du såklart fått høre...
    Hmmm. ja du sier noe der.. må vel sette fingeren i været å kjenne hvilken vei vinden går... Følge med litt på hjemmekino sidene å se om noen har noen suber. Ikke bestemt meg, har bare lyst på en til, kanskje best å kjøpe en likedan som jeg har fra før??!! Har hørt mye possitivt ang SVS..
    I dag røyk dvd spilleren min også, så da blir det nok dvd spiller før sub...:evil:

Newcomer Necman sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    DVI til HDMI kabel kommer i posten om et par dager. Da skal jeg ta meg god tid sammen med DVE-kalibreringsdiscen så alt blir innstilt korrekt. Blir spennende å se forskjellen fra lakrissnøret jeg bruker nå.
    Den Lg trenger vel ikke noe kalibrering den, leste om den i hjemmekino at den er helt perfekt fra fabrikk.

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Necman
    Den Lg trenger vel ikke noe kalibrering den, leste om den i hjemmekino at den er helt perfekt fra fabrikk.
    Brightness og contrast bør justeres i forhold til hvert enkelt rom, avhengig av lyskontroll og lerret. Så sånn sett kan en DVE være kjekk å bruke.

Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •