listen's studentkino

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 42
    Active listen sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    382
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

listen's studentkino

Lager en tråd om hjemmekinoen min her, da jeg flytter i neste mnd. Skal kun leie en leilighet på ca. 70 kvm, så det blir ikke noe dedikert kino dessverre. Men det kan jo uansett være greit å har en side der man har oversikt over oppgraderinger og fremgang, og ikke minst få tilbakemeldinger og synspunkter fra likesinnede. Jeg skal prøve og få lagt ut noen tegninger av leiligheten, og en plan på hvordan jeg skal ha det.

Da får jeg i hvert fall skrive hvilket utstyr jeg besitter nå. Bruker Anfield sin første post i hans tråd som mal her, håper det er greit!

Elektronikk:

TV: Sony KV32FX68
    Projektor: Epson Dreamio EMP-TW600
    DVD: Pioneer DV-480 S
    Forsterker: Denon AVC-10SE
    PS2
    Xbox 360
    Lyse dekoder

HTPC:

P4 3,2 GHz
    ATI 9800 Pro
    1024 MB DDR-SDRAM
    200GB Seagate Barracuda
    Creative SB Live! 24-bit, Eksternt Lydkort

Høytalere:

Fronter: Qln 604mkII
    Sub: SVS PB-10
    Center: Dali C1000
    Bak: Dali R1000

Kabler:

Biltema og Clas Ohlson
    Proson HT-kabler til frontene

Lerret:

Adeo Greyvision 84"

Tidligere produkter:

Fronthøyttaler: Genexxa GX-1200
    Receiver: Denon AVR-1803 - Solgt

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,540
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jada, dette er ikke ille!

Få slengt inn noen bilder, så vi får vurdert det litt mer Men lista de ser jo flott ut så langt.

Active listen sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    382
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for kommentaren Majesty. Legger ut bilder når jeg har kommet meg inn i ny leilighet i begynnelsen av neste måned.

Ellers må jeg bare si at jeg er ganske så "speechless" over det du har fått til i en alder av 15 år!

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,540
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare hyggelig det. Syntes det er flott å se hva studie folket klarer og få til! Du har ivertfall et veldig flott oppsett til nå!

Ja...stereoen begynner jo å bli bedre, og jeg er godt fornøyd. Men nå hadde jeg jo en konfirmasjon som hjalp en del

Active listen sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    382
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ny forsterker

Nå har jeg vært forsterkerløs en stund, etter jeg solgte min Denon AVR-1803 før jeg fikk Denon AVC-A10SE. Har koblet et gammelt phillips kombianlegg til tv, og har vært ganske desperat til tider!

Men nå har jeg vært på postkontoret og hentet min nye, men brukte Denon AVC-A10SE!

Nå skal jeg koble opp, kommer med en tilbakemelding senere.

PS. Hadde bare mobilen til og ta bilder, så de ble ikke "top-notch".

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer. Alltid kjekt å pakke ut og høre nye ting. Tipper XTZ-en din er levert neste uke.

Active listen sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    382
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nytt utstyr er gøy ja! Det er en egen følelse og pakke ut og koble opp en ny forsterker!

Har nå koblet den opp i stereo, kommer ikke til og koble til surround (tror jeg ), med tanke på at jeg må koble alt ned på onsdag uansett! Men har fått testet litt smått i stereo, og der fikk ihvertfall høyttalerene mine et nytt liv. Nå produserer de faktisk bass, og en ganske respektabel en sådan! Forsterkeren har mye mer kontroll på lyden generelt, både når man drar på litt og ved lavere volum.

Lydkilden er en PC koblet til forsterkeren med coax. Kanskje ikke det mest optimale, men det får funke inntil videre. Avspillingsmateriale er diverse cd'er som er rippet til FLAC filer, som er et "lossless" format.

Meget fornøyd med kjøpet for og si det mildt, tror ikke jeg hadde fått så mye bedre til 4000,-. Den så også meget velholdt ut, ikke et støvkorn og se på den. Fjernkontrollen så litt steinalder ut da, og var på nesten samme størrelse som min Texas Instrument kalkulator fra vidergående!

Intermediate poppiuz sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    874
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grattis! På tide at du fikk lyd i høytalerene :-P
    Med XTZ rett rundt hjørnet blir dette bra.. ser fram til bilder nå du har flytta.

Active listen sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    382
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo takk for det, og ja, det var på tide! Nå kan jeg endelig få hentet litt av potensialet i høyttalerene! Har lyst og prøve med et effekttrinn også når den tid kommer, se hvordan det hadde gjort seg. Har blitt litt glad i stereo i det siste, og har lyst til og prøve en integrert stereoforsterker med prossesorinngang. Da jeg kan bruke den som dedikert stereoforsterker pluss effekttrinn til hjemmekinoen. Men det blir nok ikke før om en stund.

Blir artig og se hva sub'en kan gjøre, både på musikk og film. Se om jeg blir bitt av denne bassfeberen som herjer på forumet!

Skal selvsagt komme med tilbakemeldinger fra XTZ sub'en, og nye bilder når jeg har fått slått meg ned i ny leilighet.

Active listen sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    382
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg endelig fått slått meg ned i ny leilighet. Flytte hjemmefra anbefales! :grin:

Hadde jeg ikke hatt anlegg, hadde jeg vært ferdig for lenge siden, men sånn er det ikke. Har vært og kjøpt kabelkanal'er til den store gullmedalje idag, ledningene passer akkurat, så jeg har litt av et prosjekt idag.

Det er lagt ned TV og Internet (to cat5 kabler) fra etg. ovenfor, og han som bodde her før meg, har hatt litt av et projekt med de kablene. Skal garantert legge ut et bilde av det senere, det er til og grine av. Så ikveld skal det legges kabelkanel!

Har ikke bestemt meg helt for hvordan jeg skal ha diverse saker, men det blir ihvertfall kombinert med projektor og TV. Blir stress og se på projektor hele tida.

Skal få prøve å få lagt ut noen bilder senere av hvordan det ser ut. Mye rot her, når jeg ser meg om, så er nesten alt av rotet "hifi-relatert"!! :grin:

Active listen sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    382
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fant ut at kablene mine på 10 meter ikke er lange nok, om jeg skal legge kablene langs veggen. _Forbanna_ Så de må trekkes over taket.

Ellers er ny tv-benk og ikea lysstyring på plass!

Skal legge ut noen bilder ikveld.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det ikke litt surt at utgangene ikke gullbelagte? Da faller poenget med gullbelagte kabler litt vel?

Active listen sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    382
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    At det ikke er gullbelagte innganger på forsterkeren er ikke noe "big-deal" for meg. Har vanskeligheter med og tro at det har mye og si lydmessig også. Opplevd lyd er ihvertfall bedre, og det er det jeg setter høyest.

Nå er forøvrig det meste på plass i ny leilighet! Det som mangler er TV og lerret. Skal hente det gamle CRT-TV'et i morgen. Slitsomt og se _alt_ på projektor. Bruker en vegg som lerret for øyeblikket, er ikke optimalt men det er kun til i morgen, da kommer lerret opp. Er snart ferdig med et DIY lerret. Etter intensiv nistirring på nettbanken, kom jeg frem til at jeg måtte nøye meg med en Ikea duk. Studentlivet er hardt... Men jeg har jo rammen, og kan jo eventuelt oppdatere duk etter hvert. XTZ sub'en klart selfølgelig DHL og rote bort, så den blir litt forsinket, skal ikke legge skjul at på at jeg gleder meg _litt_ til den kommer!

Neste investiring vil nok være et nytt kabinett til pc'en. Det gamle HP kabinettet er ikke noe fryd for øyet akkurat.

Lånt kamera av fatteren, og skal prøve og få tatt noen bilder i morgen.

Men nå skal Band of Brothers rulle på lerretet! (eh... veggen )

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    874
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har mye på gang skjønner jeg.. spennende
    Her har det vært stille som bare det i det siste, men snart skjer det ting. Følg med :-P

Active listen sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    382
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen bilder ennå, som dere vet TTT (ting tar tid).

Nå skulle egentlig en XTZ 99 W12 vært her og holdt meg med selskap, men den gang ei. Som noen av dere kanskje fikk med dere, så fikk jeg og Tiger litt problemer med DHL, og ordren ble kanselert. Har vært litt i tenkeboksen, og forskjellige alternativer har blitt vurdert.

Alt. 1 - Bestille på nytt (XTZ 99 W12)
    Alt. 2 - SVS PB-10 (veldig sannsynlig)
    Alt. 3 - Sony SA-WX900 til 5000,- på AVtorget. Bør kunne prutes??

Hva sier folket? Begrunn gjerne valget. Rommet er vel litt i overkant av 30kvadratmeter. Legger ved en skisse av rommet. (Laget i all hast :grin: )

Dersom du har noen store innspill om plassering, kan du ta med det også.

Intermediate g-h sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    1,047
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har PB10 her hjemme og kjører du så kan du få teste med den hos deg. Har SMS-1 og så da kan vi få kalibrert skikkelig om du vil teste.

Du er selvsølgelig også velkommen om du vil høre den.

Tiger og Ak kommer i morgen 20.00.... ledig plass om du vil høre.

Active listen sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    382
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for tilbudet g-h, snakkes ikveld!

Ellers så var jeg innom hificenteret idag, kjøpte meg proson ht-kabler. Hører ikke så mye forskjell fra 4kvmm biltema. Kjøpte de helst for det estetiske, ht-kablene til frontene blir synlige, da er ikke biltema-kabelen så pen og se til. Men den fra Proson er riktig så pen. Var forøvrig på tilbud til 595,-

Active listen sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    382
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for den lille lytteseansen g-h, måtte gå tidlig da, hadde en utålmodig kompis som skulle hente meg. Men fikk ihvertfall et lite inntrykk av hvordan pb-10 fungerte, virket som den hadde en god del mer og gå på med gain også som du sa. Ble også imponert over sms-1, virket smått genial (som den bør være til prisen da ) PB-10 blir nok bestilt i morgen, så får jeg jobbe litt med plassering og slikt.

Arget meg litt over at dybden i bildet var så mye bedre enn hos meg. DLP har nok et stort fortrinn der. Trodde bare ikke det var så stort.. Mye mulig at neste projektor blir DLP.

Får heller bli lengre neste gang.

Intermediate g-h sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    1,047
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hoy,

Bare å komme igjen. Skal du bestille PB10, så kunne vi gjort det sammen, er sikkert noen kroner å spare på frakten. Tror jeg vil ha en til

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    874
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får vel forhåndsgratulere med SVS da :-P
    Har du satt opp alt i leiligheten nå eller?

Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •