Freddy's lille hjemmekino [Oppdatert 17.05 med bilder]

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13
    Newcomer Freddy sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Freddy's lille hjemmekino [Oppdatert 17.05 med bilder]

Heisann.

Jeg har byttet ut høyttalere (fra Revel F30 -> F32) og noen kabler. Og i tillegg har jeg klart å gjøre ferdig en forsterker jeg begynte å lage for snart 8 år siden...
    Dette anlegget er først og fremst satt opp for god lydkvalitet til musikk bruk. At det i tillegg spiller forrykende til hjemmekino er en ren bonus

Utstyret per 17.05.04:
    - Sony CDP-X3000ES
    - Doxa 014 Dac
    - HTPC (WinAmp, Dscaler, ZoomPlayer+ffdshow, Uice fj.ktr program)
    - Aragon Aurum Preamp
    - Aragon 4004 mk II Poweramp
    - Revel F32
    - 2x AV-BASS Hjemmelaget sub
    - 2x 125watts Hjemmelaget forsterker
    - Panasonic PT-AE100 prosjektør (m/fl-d filter)

Jeg har fulgt med på disse sidene en god stund nå. Men nå har jeg fått opp aktiviteten. På min hjemmeside er det litt mer info og noen flere bilder av mitt stereoanlegg med stort bilde.

Med to Revel F32 pluss to AV-BASS trøkker det abolutt nok når det må. Faktisk så bra at jeg av og til blir skikkelig skremt, og det er jo absolutt gøyt. På Pearl Harbour f.eks, under bombingen av Pearl, oppleves trykket så realistisk at det eneste som mangler er lukten.

Først et bilde tatt litt over sweetspoten under lytteseanser.

Her er et bilde fra begynnelsen av Face Off. Bildet på lerretet oppleves bedre enn hva
    bildet gir inntrykk av. Men det sier jo alle ikke sant :roll:

Her er et bilde av den hjemmelagde forsterkeren, som etter 6 års toppløs operasjon endelig har blitt ferdig... Ting tar virkelig tid

- Freddy 8)

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stilig. Morsomt at du har bygget egen forsterker.
    Jeg synes stereo-møbelet er stilig også. Hvor har du fått tak i det?

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes stereo-møbelet er stilig også. Hvor har du fått tak i det?
    Bygget det selv. Jeg fant ikke noe som passet til alle komponentene mine når jeg skulle kjøpe nytt for noen år siden. Etter min mening er dette en ganske genial konstruksjon. Det er 7 stk IKEA Lack bord satt kreativt sammen. Stabilt, tungt og dødt. Og ikke minst har god plass.

Det å bygge effektforsterker er lærerikt og morsomt. Nå fikk jeg veldig mye hjelp da, men det var jeg som gjorde jobben. Bra ble den også, det var det gøyeste. Den spillte ringer rundt Nad 2100 som var den andre effektforsterkeren jeg hadde da. Den klarer til og med å drive F30ene mine ganske brukbart, så den er ganske kraftig tross alt.

- Fredrik 8)

Intermediate BullFire sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    855
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Meget pent anlegg Revel høytalerene spiller nok bra tenker jeg. Ser på hjemmesiden din at du driver med litt 3d også.. Har selv holdt på en del med 3d, da i lightwave.

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for det.

Jeg er veldig fornøyd med Revel høyttalerene ja. Det var egentlig M20 som overrasket meg mest. Mens bassen til F30 bare blir mer og mer besnærende etterhvert. Skikkelig artikulert, dyp, stram, og slagkraftig. Meget musikalsk høyttaler egentlig.

3D er kult. Lightwave har jeg bare prøvd littegrann. Jeg hadde allerede holdt på med 3D-studio (begynte med v.2) en stund før jeg testet dette, og da orket jeg ikke å gå over til et nytt program.

- Freddy 8)

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    974
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veldig fint anlegg og rom Freddy

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for det Zulu.

Jeg synes selv rommet er ganske fint. Samboeren har forstått at dette er "mitt" rom og henger seg ikke opp i hva jeg gjør. Ikke putter hun diverse pyntegjenstander rundt om kring heller. Jeg liker det enkelt.

BTW: Du har jo en ganske fet hjemmekino selv. Spennede med rumperister prosjektet. Ser at du også har AE100 med FL-D, men med greyline lerret. Jeg tenker på å bytte lerretet mitt i noe slikt. Blir det nok trøkk i bildet med denne komboen? Og ja, jeg kan også fjærne alt strølys.

- Freddy 8)

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    974
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir det nok trøkk i bildet med denne komboen?
    Har ikke fått sett en hel film enda, men etter det jeg har sett hittil virker det veldig bra.

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg oppdatert anlegget med nye høyttalere. Jeg har endret første post for oversiktens del.

Har ikke fått sett en hel film enda, men etter det jeg har sett hittil virker det veldig bra.
    Zulu: Du har vel sett noen filmer nå. Funker det bra med Greyline og FL-D sammen eller blir det for mørkt?

- Freddy 8)

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    974
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Freddy
    Zulu: Du har vel sett noen filmer nå. Funker det bra med Greyline og FL-D sammen eller blir det for mørkt?
    Ja det fungerer veldig bra. Til tider kan det virke litt mørkt men ikke så mye at det er plagsomt. Fordelene veier helt klart opp for ulempen.

Btw. feite høyttalere du har skaffet deg. Skikkelig godlyd i dem kan jeg tenke meg.

Intermediate Frorrari sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    560
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Revel har jeg hørt mye bra om - regner med de lever opp til forventningene?

Hva er ca. prisen?

Intermediate Mirage sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    2,057
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser bra ut dette, Freddy
    Hvilke elementer har du i AV-Bassene?

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Zulu:
    Det høres bra ut. Tror jeg må skaffe meg et grått lerret etterhvert. Har litt lyst til å få enda bedre sortnivå. Og ikke økonomi til ny prosjektør helt enda.

Høyttalerene er noen skikkelige godsaker ja. Godlyd i massevis... Likte spesielt bra midbassen og selvfølgelig dynamikken. Det som er gøyest er hvor fulltone de er størrelsen tatt i betraktning. Her er brukbar bass ned på 20 tallet.

Frorarri:
    Jeg har blitt helt frelst av Revel ... en :roll: revelation. (litt vel klisje kanskje)
    Joda de låter utrolig bra. Fin klang i de. Minner om eldre Snell som jo også var Voecs konstruksjoner. Men med mye bedre oppløsning, dynamikk, bass, holografi. Tja stort sett det meste.

Prisen er veil 45.000,- for paret. Så litt må en kunne forvente.

Mirage:
    Jeg har Vifa elementer i AV-Bass'ene. Synes det spiller bra jeg. Jeg har aldri hørt de med Audaxen så jeg vet liksom ikke hva jeg evt går glipp av. De er nok litt råere med Audaxen vil jeg tro.

- Freddy 8)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •