Tigers lille stueanlegg - Side 7

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 7 av 8 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 SisteSiste
Viser resultater 121 til 140 av 152
    Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Endelig. Var og hentet de nye Ekornes Stressless Arion i dag. Kanongode stoler. Anbefales.

I tillegg så ankom 2x1GB branded Apple RAm til Mac Mini. Etter at pølsene og isen er spist i morgen så skal man ikke se bort fra at en oppgradering av miniens RAM foretas over en god cafe avec. 2GB branded RAM til under tusenlappen gjør oppgraderingen særdeles hyggelig.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ...og etter en hektisk dag så ble 2GB satt inn i minien. Operasjonen tok under 5 minutter.

Intermediate Kolschtat sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    867
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Arti at noen har fått gjort noe nyttig Personlig feiret jeg 16.mai litt for hardt

Uansett, til den egentlig årsaken bak innlegget, når kan vi forvente en lite bilde-update? Innbiler meg at det ser meget bra ut nå

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal Primaren ut?? Slutt på hjemmekino eller??
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Primaren vurderes ut, ja. Det er imidlertid ikke slutt på hjemmekino for her har jeg 12 høyttalere tilgjengelig, to receivere, A30.5, Denon 1930, HTPC og HTMac. Dessuten så står 3 dedikerte hjemmekino-reclinere i kjelleren. Saken er rett og slett den at jeg ikke er så hypp på å tilbringe våren, sommeren og tidlig høst i filmens verden. Denne tiden liker jeg å benytte til mange andre ting. Så lite nerd er jeg.

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du sliter med for liten plass kan gjerne ta i mot noen ting.. Helt gratis til og med...
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;

Moderator e-h sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    427
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hva annet skal du gjøre i sommer enn å glede deg til høsten da

Må bare få si at jeg sier meg fullstendig enig i dine prioriteringer. Har selv vært svært plaget med et ønske om flatskjerm/prosjektor igjen, men har til nå klart å holde ut. Målet er å kjøpe september/oktober når mørket kommer tilbake. Inntil da har kroppen bedre av å tilbringe tiden i naturen.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her i stua er prioriteringene litt anderledes enn vanlig. Nytt HDV videokamera (Sony HC7) og Iomega MiniMax 750GB harddisk er bestilt. På tide å forevige sommeren. ...dessuten så finner jeg ikke mitt tidligere Sony DCR-TRV10E videokamera benyttet de siste 8 år etter oppussingen. :evil: God damn it.

Etter å ha seriøst vurdert Canons nye HV20, så valgte jeg Sony. Grunnen var rett og slett at single CMOS fra Canon gir en uhyggelig "wobble"-effect. Skandaløst. :?

750GB vil også fasilitere mange filmer på disk til høsten. Multi purpose? Ja takk.

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Her i stua er prioriteringene litt anderledes enn vanlig. Nytt HDV videokamera (Sony HC7) og Iomega MiniMax 750GB harddisk er bestilt. På tide å forevige sommeren. ...dessuten så finner jeg ikke mitt tidligere Sony DCR-TRV10E videokamera benyttet de siste 8 år etter oppussingen. :evil: God damn it.

Etter å ha seriøst vurdert Canons nye HV20, så valgte jeg Sony. Grunnen var rett og slett at single CMOS fra Canon gir en uhyggelig "wobble"-effect. Skandaløst. :?

750GB vil også fasilitere mange filmer på disk til høsten. Multi purpose? Ja takk.

Huff! Høres ut som mange timer med redigering fremover.. Forresten.. Gratulerer med nytt kamera..

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har 22 stk. miniDV taper å redigere. Sikkert morro de 2 første. Resten blir nok slitsomt, ja. Dessuten så har jeg en bærepose med 8mm filmer fra egen barndom liggende (Kina, Japan, US, Norge, skipsfart). Har overført halvparten til miniDV. Men for en jobb. Hver 8mm film er jo bare noen minutter, og flimringen krever at man manuelt justerer videokamreaet nøye for at resultatet blir bra. Anyway, AV-hobbyen har jaggu mange dimensjoner. Det er jo det som gjør den så fascinerende.

Intermediate Bidda sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    3,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fremdeles fornøyd med PV70? Skal opp ett hakk eller 2 fra 32 og vurderer denne mot 40" Sony.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er så fornøyd at jeg ikke lenger leser artikler om flatskjermer annet enn overfladisk. Lykke til med ditt valg, Bidda.

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er så fornøyd at jeg ikke lenger leser artikler om flatskjermer annet enn overfladisk. :smile: Lykke til med ditt valg, Bidda.
    Jeg synes faktisk at Panasonic sine plasmaskjermer er så gode at jeg ikke forstår hvordan de kan være så rimelige sett opp mot andre. Funderer selv på en 50" i stuen etterhvert...

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt poeng. Jeg trekker samme konklusjon, men med en annen innfallsvinkel; "Hvordan kan Pioneer forsvare å ta dobbel betaling for en 42 tommers plasma!"

Er det 70-serien du vil ha?

Moderator e-h sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    427
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel to måter å tjene penger. Enten å selge mange enheter til lave priser eller å selge få enheter til høye priser. Ofte må merker som ikke utmerker seg annerledes gå for high-end skiktet mtp omtale. Dette gjør at rikingene betaler ekstra bare for å få seg noe eksklusivt. Slik virker det ofte i moteverden (f.eks. nettopp med Burberry) :razz:

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det 70-serien du vil ha?
    Jeg har ikke tenkt så langt enda, men det blir neppe mindre enn 50" Greit å kunne se fotballkamper i stuen sammen med kompiser dersom kinorommet blir litt lite (det hender). Da er det viktig med stort nok bilde.

Intermediate Bidda sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    3,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forskjell på PV og PX hva går den ut på? (pris tillegg på 300kr på PV)

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PX har innebygget digitaltuner, noe PV ikke har. PX har sin misjon bl.a. i Svergie. I Norge spiller det ingen rolle hvilken du velger, da det nye bakkenettet (dersom du skal bruke det) krever egen dekoderboks. Synes også å huske at digitaltuneren i PX er MPEG2, som ikke vil brukes i Norge (MPEG4).

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter å ha benyttet, og benytter fortsatt, en Mac Mini som mediasenter ser jeg at Apples produkter er såpass stabile og kjappe at de egner svært bra til dette. Det følger med fjernkontroll med basisfunksjoner. Mac kan settes i dvalemodus på 3 sekunder og vekkes på samme.

Så i går ble det nytt Applekjøp; En sort MacBook som bruk til mediasenter nr. 2 (stasjonært og mobilt).

http://www.apple.com/no/macbook/frontrow.html

Moderator e-h sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    427
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0