Tigers lille stueanlegg - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 8 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 ... SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 152
    Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Da ble det en Marantz SR-8001 til stua. System Audio 1750 er allerede på plass.
    Har du Marantzen i tillegg til Yamahaen, eller har jeg gått glipp av noe? Hvis ja, skal du ha kringlyd i stuen også?

Så var det en flatskjerm da. Der er jeg særdeles usikker...for å si det mildt. :?
    I én Elkjøp-avis talte jeg 37 flatskjermer. Det er ikke lett å manøvrere i et slikt marked, nei. Så du får ta bankersalternativene: Pio eller Pana :-)

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den initielle planen er å beholde Yamaha RX-V2700 som prosessor i hjemmekinoen.

Hadde jeg benyttet flatskjermen utelukkende til filmtitting så hadde plasma vært førstevalget. Dvs. Pioneer. Men, primærbruken her i huset i stua er TV-sendinger og da også Disney Channel. Tror det blir en LCD, da jeg ikke orker tanken på å få image retention av en svær hodeskalle av Mickey Mouse.

Active kefcam sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    302
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir et nydelig oppsett i stua det.

Jeg handlet akkurat en Pio 4270 til stua, med en tre åring i hus som er glad i mekkel mus har jeg vært bekymret for det samme som deg ang. IR. Ikke et fnugg, selv etter en lang morgen med Disney channel.
    Hadde egentlig bestemt meg for LCD med full HD selv, men etter å ha fått en god demo og god pris på HFC i Stavanger slo jeg til. Ikke angret en dag. Fantastisk bildekval også vi Lyse SD.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor lenge har du hatt 4270?

Active kefcam sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    302
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ganske nøyaktig 14 dager. Har vært svært skeptisk til hele Plasma greiene mtp. IR og innbrenning, det å måtte kjøre inn en TV virker litt søkt for meg. Bildekvaliteten var så bra at det måtte bare bli den, LCD så litt kaldt og klinsk ut i forhold. Scaleren i Pioen er veldig bra, det hjelper godt til på Tv bilder.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var marerittet startet; Oppussing av stua.

Planen er å være ferdig på 14 dager. Første uka består i å male taket og vinduene, få ned all tapeten inkludert papirbaksiden (:twisted: ) og skjære opp gulvet. Uke nr. to blir å tapetsere og legge ny parkett.

Og til slutt få på plass en Pioneer 507XA, som nettopp er bestilt.

Tigers lille stueanlegg-stue1-jpg

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var marerittet startet; Oppussing av stua. Planen er å være ferdig på 14 dager. Første uka består i å male taket og vinduene, få ned all tapeten inkludert papirbaksiden (:twisted: ) og skjære opp gulvet. Uke nr. to blir å tapetsere og legge ny parkett.
    Akkurat ! Da passer dt sikkert ikke med en liten visitt på et par tre uker da, ihvertfall ?

Og til slutt få på plass en Pioneer 507XA, som nettopp er bestilt. :grin:
    Gratulerer !!

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et besøk da passer bra. Må bare være flink gutt med tidsplanen. Det blir hektisk, men det er jo en gulerot i enden av pisken som lokker.

Etter å ha lest MYE om flatskjermer den siste tiden så er det jo noe feil med alle. LCD har for dårlig innsynsvinkel til mitt bruk da det er 5 personer som skal se det samme. Panasonic har jeg alltid hatt lyst på når det gjelder plasma, men flimringen de har i lyse partier kan jeg ikke slå meg til ro med.

Bestemte meg for en 4270/427XA, men etter å ha lest flere som rapporterer om innbrenning (eller langvarig image retention) OG såkalt "dirty screen" så droppet jeg den. Sistnevnte fenomen er lite beskrevet her på forumet, foruten et par brukere, men på andre utenlandske fora er det relativt mange som rapporterer dette. Det ble dråpen. Jeg valgte da 507, som har et annet panel, og forhåpentligvis et bedre panel.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var all tapeten nede, gulvet ute og tak og vinduer malt. Spotlight montert. Puuh. Så var det nadre halvparten av rommet.

Pioneer 507XA fra Siba er "ikke på lager", selv om den var det da jeg bestilte for 8 dager siden. Kommer ikke den innen rimelig tid så...grr....så får vi finne på noe annet; Panasonic TH-42PV70 (og krysse fingrene for å pumpingen i lyse partier er borte med ny bildebehandling). Nå er jeg så lei av å lese om flate skjermer at jeg tar nesten hva som helst. Nesten.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Typisk det at noe de sier er på lager, ikke er det likevel. De selger nok litt ekstra på det.... Ihvertfall første gangen.

Ellers høres det jo ut som det går radig med jobben i stua. Når var planen å være ferdig?

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, du kan kjøpe min 24".. selger den billig til folk jeg har møtt ansikt til ansikt
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ak: Tipper jeg er ferdig til påskestart. Alle møblene er forventet å ankomme da, bortsett fra Ekornes Arion. Siba har i dag opplyst om ny leveringstid, så påsken ser foreløpig lys ut. Bra av Siba, og jeg har ikke purret dem.

HoJ: Takk. Du er grei. Jeg "trenger" minst en speilvendt 24"...

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja. Etter å ha holdt senga i 2 dager med den morsomme omgangssyken, så har det vært lite fremdrift her i gården. :? Gidder ikke tenke på maling før til helga.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja. Etter å ha holdt senga i 2 dager med den morsomme omgangssyken, så har det vært lite fremdrift her i gården. :???: Gidder ikke tenke på maling før til helga. :smile:
    Jammen må jeg si at du er treg ..... Dette tar tid ser det ut til
    God bedring btw

Hvordan ligger det ann med 507?

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja her trekker det ut innen flatskjerm, receiver og maling

507 = ETA uke 14.
    8001 = ETA ukjent.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    SKAL ha flatskjerm før påske, så siden 507 bare sannsynligvis kom uke 14, så droppet jeg den. Prisen var god den, men jeg orket ikke vente lenger.

Har i ettermiddag vært på Biltema og kjøpt veggfeste til min nye Panasonic TH-42PV70, som har "omgående leveranse". Det betyr forhåpentligvis levering av ny plasma til helgen.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grattis ! Panasonic leverer jo vanligvis varene så det holder når det kommer til flatskjermermer, og jeg vil tro det gjelder denne skjermen også.

Intermediate Smurfen sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,324
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da må eg vera den fyste te å gratulera..Eg ser frem imot en grundige test frå deg. (Jeg kan ikke skrive på dialekt ops: )

Hvem har denne på lager Tiger ? Eventuelt hvor kjøpte du denne ? Husk å poste noen skikkelige bilder av den da.

Intermediate Bidda sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    3,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    SKAL ha flatskjerm før påske......
    ....med andre ord ikke ut på ski i påska

Gratulerer med omprioriteringen. Remonterte PE7800 hos ny eier i går kveld og venter PE8720 rette etter helga så det blir ikke så mye ski på meg heller.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker. Håper virkelig "omgående leveranse" = NÅ.

Har sett litt på Pioneers 507 i det siste og bildekvaliteten er svært bra, men jeg får legge den bak meg og tenke fremover. Dagens Panasonicmodeller flimrer i mine øyne, så jeg håper den nye serien ikke har samme problem.

Jeg ser praktisk talt ikke på TV, så skjermen blir nok mest benyttet av de øvrige i familien. ops:

PS, Smurfen: Skulle tro du hadde Rogalandsblod i årene.

Side 3 av 8 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •