JgR's Hjemmekino

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 4 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 75
    Intermediate JgR sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    535
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Smile JgR's Hjemmekino

Da har jeg endelig fått kinoen inn her, etter mye styr. Er i fornyingsfasen, både mtp hus, og utstyr. Det meste står på min hjemmekino.

Utstyrsliste (Oppdateres fortløpende):

Denon AVR 2105
    Marantz SR4320 (Stue)
    Rotel RB 991
    Argon DVD 2006
    Sony CDP-411
    Sanyo Z4
    Dream Screen Dynagrey DIY
    JMLab Chorus 836V
    JMLab Chorus CC800V
    JMLab Chorus SR700
    JMLab Chorus 715 (Stue)
    Panasonic DVD-X10 (Stue)
    Dantax Sub 12
    Sunwave SCR 9310
    X-Box
    PS3
    3xMGR rumperister

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    535
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ting skjer :razz:
    Da er det farlig nært at feriepengene tikker inn, og med tanke på at ferien går med til å bygge ut hytta til fattern,
    får jeg rett og slett ikke tid til å kaste bort pengene.
    Med andre ord blir utfallet oppgraderinger i hjemmekinoen.
    PJ, Lerret, hdmikabel, og ny dvdspiller er først på lista.

PJ: Har nesten bestemt meg for lcd, så foreløpig plan er testvinneren tx 200. Men er litt i tvil mtp dlp og dens kontrastnivå.

Lerret: Grått DIY ramme er bestemt, men etter å ha lest litt om 2.35:1, 16:9 og sånt begynte tankene å snurre.
    Og hva blir det reelle formatet på hddvd/bluray?

DVD spiller: Ny dvdspiller for å få det beste ut av dvdsamlingen. Etter mye skryt på forumet går jeg for Oppo'en.
    Skal forøvrig til Oslo helgen som kommer. Skal da prøve å få sett/hørt på så mye som mulig. Litt farlig, da planen er å beholde høyttalerne en stund til ;-)

Tenker det blir MYE farting til AVsjapper slik at jeg kan få testet de planlagte innkjøpene. Tips hvor?

Det jeg ønsker tilbakemeldinger på:

PROS / CONS

Lcd vs. Dlp?
    Lerret 16:9 vs. 2,35:1?

Størrelse på lerret da jeg ikke har hverken sitteavstand eller bredde på rommet. (Foreløpig er tanken 230b 16:9) Tanker?

En annen ting;
    Jeg tviler, men om det er noen i Narvik eller omegn som har hd-lcd pj, er jeg meget interessert i demo

Intermediate kid sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lerret 16:9.
    Ville valg dlp dersom du har råd og lyskontroll/rom til deg plasseringsmessig, og ikke har planer om å se mye på tv. F.eks HC3000. Utenom det, er vel TX-200 en meget god kandidat, som det ser ut som jeg selv ender opp med:wink:

Jeg ser veldig mye på film, kan ofte bli tre filmer daglig. Jeg liker derfor et nokså lite lerret, mitt neste lerret kommer til å bli 93" på 3,8m sitteavstand.

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    535
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kid
    Lerret 16:9.
    Ville valg dlp dersom du har råd og lyskontroll/rom til deg plasseringsmessig, og ikke har planer om å se mye på tv. F.eks HC3000. Utenom det, er vel TX-200 en meget god kandidat, som det ser ut som jeg selv ender opp med:wink:

Jeg ser veldig mye på film, kan ofte bli tre filmer daglig. Jeg liker derfor et nokså lite lerret, mitt neste lerret kommer til å bli 93" på 3,8m sitteavstand.
    "Råd" er jo et vidt begrep ;-)
    HC3000 koster litt mer enn det jeg hadde tenkt å bruke på pj. Men selvfølgelig, får man igjen for det, er det ikke umulig.
    Ang rommet, leter jeg etter hus og "rom" er en av hovedfaktorene. Lyskontroll kommer jeg i allefall å sørge for uansett. Men finner jeg ikke noe før jeg får pakke fra avshop, blir det montert her jeg bor nå. 60% lyskontroll pr dags dato kanskje.
    Tv-titting blir det nok fint lite av på pj, selv om jeg nok kommer til å sørge for at muligheten er der.
    Ja, det kan bli noen filmer på rad, men tenker at når jeg nå har hatt 28tommern i 6 år, med alle mulige magnetiske farger, så har jeg litt å ta igjen :grin:

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JgR
    Ja, det kan bli noen filmer på rad, men tenker at når jeg nå har hatt 28tommern i 6 år, med alle mulige magnetiske farger, så har jeg litt å ta igjen :grin:
    Derfor jeg ikke ville kjøpt for stort for å kunne si at du har stoor skjerm, skal man ta igjen noe, er det greit å ikke sitte å ta igjen med hodepine og anstrengt nakke og hue fordi du må bevege øyner og nakke for å få med deg alt som skjer:wink: Men det er smak og behag, mange som liker mye større skjerm enn det jeg har, på min sitteavstand. Lykke til iallefall:wink:

HC3000 ble litt i drøyeste laget for meg, også.. Ser iallefall slik ut foreløpig:wink:

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    535
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Derfor jeg ikke ville kjøpt for stort for å kunne si at du har stoor skjerm, skal man ta igjen noe, er det greit å ikke sitte å ta igjen med hodepine og anstrengt nakke og hue fordi du må bevege øyner og nakke for å få med deg alt som skjer:wink: Men det er smak og behag, mange som liker mye større skjerm enn det jeg har, på min sitteavstand. Lykke til iallefall:wink:

HC3000 ble litt i drøyeste laget for meg, også.. Ser iallefall slik ut foreløpig:wink:
    He he. Neida, missforstå meg rett..
    Har fint lite med å kunne si at jeg har stort lerret. Ha bare planer om et stort rom, når den tid kommer. (Like rundt hjørnet) Men det er mulig du har et poeng. Går jeg for 2m bredde, kanskje mindre, vil jeg slippe å kjøpe nytt. I tilfelle "lynet skulle slå ned" å gjøre sånn at ikke rommet blir så stort som ønsket.;-)

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lerret i budsjett klassen er heldigvis ikke helt umenneskelig pris på lenger da.. Får gode lerret til godt under 4-5 nå.

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    535
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lerret i budsjett klassen er heldigvis ikke helt umenneskelig pris på lenger da.. Får gode lerret til godt under 4-5 nå.
    Tenkte jeg skulle gå for noe slikt:
    http://www.avshop.no/catalog/product...roducts_id=944

Skal alltids klare å kaste i hop ei ramme, selv om jeg egentlig vet at jeg ikke har i nærheten tålmodighet/temperament til det ops:

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg lider av det samme selv, har verken tolmodighet eller temperament til DIY prosjekter. Jeg synes f.eks http://www.nettdata.no/catalog/produ...roducts_id=765 er en god pris/løsning. Dreamscreen har jo også fått mye skryt, bortsett fra litt knotete montering, men skal vel ikke være noe problem likevel:wink:

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du bør teste ut litt rundt LCD-prsjektorer før du handler. Personlig synes jeg det er utrolig irriterende med VB, så den neste pj-byttet blir utvilsomt en DLP
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    535
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er klar over at det er flere forskjeller på de to alternativene, både + og -.
    Skal som sagt til Oslo på onsdag.
    (Om det ikke blir streik da. ******* ****** ****** ****** ********* !!! Dette er hverken tid eller sted for diskusjoner rundt dette, men la min mening være soleklar .)

Uansett, om det er noen som vet om forretninger i Oslo som har lyskontroll til demo på pj, vil jeg gjerne høre hvilke.
    Evt. demo hos en av dere

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    535
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I dag går turen til hovedstaden på "av-runde". (Resten av uka.) :smile:

Steder man bare MÅ innom? Helst i min prisklasse eller ett hakk opp ;-)

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hificenter kjeden på Brugata her et ok rom. Samme med Hifiklubben i Marcus Thranesgate.
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I dag går turen til hovedstaden på "av-runde". (Resten av uka.) :smile:

Steder man bare MÅ innom? Helst i min prisklasse eller ett hakk opp ;-)
    Hvordan gikk det på turen???
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En annen ting;
    Jeg tviler, men om det er noen i Narvik eller omegn som har hd-lcd pj, er jeg meget interessert i demo
    Hei sveis, min kino blir garantert ferdig iløpet av sommeren og da er du herved invitert til demo. Er jo ikke så langt fra Narvik og hit 12-13 mil eller noe sånt. Ca 45 min kjøring :grin:
    Her igården blir det enten Epson TW-600 eller Hitachi'n, men som sagt det drøyer ennå en stund før den står helt ferdig, men da er du hjertelig velkommen hit :wink:

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    535
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Hvordan gikk det på turen???
    Det gikk meget bra. Hifihuset Bærum, HFK, HCK og OHC ble besøkt. MYE fint å se. :smile:
    Fikk demo av JMLab 816S på hifihuset. Spilte jo meget bra, men skjønner ikke hvorfor de har disse på demo med en surr. reciver til 2,5k og en dvdspiller til 1,5k. Blir litt feil, spør du meg. Hadde lyst å høre Electra, men mye folk og dårlig tid tok knekken på det. Har i allefall fått høre JMLab, og funnet ut at jeg liker lyden. Synes ikke de var skarpe i det hele tatt. Men som folk sier, så er matchinga alt.

Ellers hørte jeg litt på Audiovector Mi3 Super på Oslo Hifi Center. Også denne synes jeg var bra. Noe ugunstig rom (glass) og forsterker (2*60w Rotel). Men fikk høre på, i allefall moderat nivå, hva disse kan by på.

På hifiklubben skulle vi høre på Consept 6 til broder'n og jeg ville se TX-200 i aksjon.
    Var 2 personer på jobb og 10++ kunder, så det sier seg selv hvordan det gikk. Fikk sett litt på TX-200, men det var minimalt. Men mtp at det er min første pj, kommer jeg nok til å gå for denne.

Jeg har fått hørt litt så søndag er det hjem å behandle inntrykkene og sammenligne med de jeg har. Så får vi se hva som skjer ;-)

Skulle innom et par til i dag, men av en eller annen grunn, ble det seint i seng i går:grin:

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    535
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vetteman
    Hei sveis, min kino blir garantert ferdig iløpet av sommeren og da er du herved invitert til demo. Er jo ikke så langt fra Narvik og hit 12-13 mil eller noe sånt. Ca 45 min kjøring :grin:
    Her igården blir det enten Epson TW-600 eller Hitachi'n, men som sagt det drøyer ennå en stund før den står helt ferdig, men da er du hjertelig velkommen hit :wink:

Takker vetteman. Ila sommern blir nok for seint da jeg sikkert bestiller så jeg har den i posten til 1. Juli :grin:
    Men jeg synes det er litt viktig at vi som bor her oppe har litt kontakt. Rikky på forumet er en kamerat av meg, og jeg vet han også er klar for demoer og treff rundt om i nærheten. Så kan bare de bønda ha de "AV-treffa" sine;-) I tillegg har du så mye pent utstyr for tida, at jeg blir nødt til å ta en tur. Så jeg takker gjerne ja til tilbudet!

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

TX-200 får hvertfall mye sryt her inne, så det er helt sikkert et godt kjøp
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    535
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da blir det forhåpentligvis bestilt "godsaker" i løpet av neste uke;-) :

Hitachi TX-200
    ADEO (Invideo) GREYVISION 16:9 ramme 100"
    Real Cable HDMI 15.0m Evolution
    Real Cable videokabel Component YUV 3xRCAM-M 15m

Har fått tak i et brukt 4:3 hvitt nedtrekk jeg kan bruke så lenge jeg bor her jeg bor, da et stort vindu er i veien for rammelerret.

Gleder meg som en liten gutt på julaften. Åsså harde pakker da :grin:

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, her skjer det ting ser jeg
    Hvis du ikke har testa DLP, så er det nok "tryggest" å gå for LCD, er litt surt hvis du skulle være var for rgb-flimmer. Jeg tok en råsjans, men måtte selge Benq'en da regnbuesyndromet ble for irriterende for meg.
    Tror ihvertfall ikke du kommer til å bli misfornøyd med Hitachi'n.

Side 1 av 4 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •