JgR's Hjemmekino - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4
Viser resultater 61 til 75 av 75
    Intermediate JgR sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    535
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ettersom utrolig mange på forumet skryter av romperister, er det vel bare en ting å gjøre.:-D
    Har en Marantz forsterker på 2*150w jeg kan bruke til å begynne med.
    Rackhorn har jeg funnet ut er et must.
    Det jeg lurer på, er hvordan det vil bli å kjøre 1 element på den ene kanalen på forsterkeren, og ha 2 elementer på den andre.
    Elementene jeg har sett meg ut er MGR A-1715. 15" på 8Ohm.
    Om jeg har forstått det riktig, vil jeg på 8Ohm på det som har egen kanal, mens på den andre hvor jeg paralellkobler elementene, vil jeg få 4Ohm.
    -Vil dette ha noe å si, som jeg ikke får fixet med balansen på forsterkeren?

Active
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    404
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    da er vi to
    lurer på akkurat det samme selv. parallellkoble 2 elementer på den ene utgangen ja, og kun ha ett element på den andre..

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    535
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får man ikke svar, er det bare en ting å gjøre. Prøve selv.;-)

Har bestilt alt som trengs, inkl. Rackhorn. Tror egentlig dette er et must.
    Sender deg en pm, focalom, ang. hvordan det viser seg å fungere. Har vel "rister'n" oppe og går til neste helg.
    Dette blir bra.:-D

Intermediate freddie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du vil jo få skjev belastning på forsterkeren, men så lenge den takler 4 ohm tror jeg ikke det gjør noe.
    Du får bestille en 15" til for å jevne ut lasten... En fotskammel kanskje?

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    535
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har nå montert elementene under sofaen. Problemet er at forsterkeren går i protection akkurat når de begynner å bevege litt på seg. Elementene er 8 Ohm, og forsterkeren er en Marantz SR4320.Marantz Europe
    Har fjernet det ene elementet, slik at jeg kjører 1 element pr kanal, og feilen er den samme.
    Hva kan feilen være? Er forsterkeren for liten?

Intermediate freddie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes det høres rart ut at den går i protection med 1 element pr kanal...
    Hvor høyt er du da på volum på forsterkeren, og hvilket nivå er det på signalet inn (hvor høyt står receiver/subutgang)?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Moderatoredit: Fjernet upassende kommentar

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Fett annlegg ;)

Ser ut til at du kommer til å få det mye moro i kinoen din! Lurte på om jeg kunne spørre deg litt om JMlab høytalerene dine? Hva er prisen på de? Er i planleggingsfasen rundt kino i kjellerstua på 23 kwm og skal oppgradere alle høytalere. Har sett mest på Klipsch, sikkert fordi jeg har det fra før, men er åpen for andre merker. Må jo si at JMlab ser ekslusivt ut

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SannaX
    Ser ut til at du kommer til å få det mye moro i kinoen din! Lurte på om jeg kunne spørre deg litt om JMlab høytalerene dine? Hva er prisen på de? Er i planleggingsfasen rundt kino i kjellerstua på 23 kwm og skal oppgradere alle høytalere. Har sett mest på Klipsch, sikkert fordi jeg har det fra før, men er åpen for andre merker. Må jo si at JMlab ser ekslusivt ut
    Dette er den største høyttaleren (836) i den nye Chorus 800V serien, og har en veiledende utsalgspris på 17995,-
    Har du årskavalkaden fra Lyd&Bilde finner du en helsides annonse på denne serien på nest siste side.
    Med et rom på 23 kvm kan du nok også bruke den noe mindre høyttaleren 826 som ligger på 14995,-
    Det er alltid rom for prisdiskusjon og innbytte hos Andrè på Hifi-huset, så vurderer du denne serien til kinoen din anbefaler jeg deg å stikke innom en tur i Bærum for en uforpliktende, men likevel ofte ganske overbevisende samtale :grin:
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JgR
    Jeg har nå montert elementene under sofaen. Problemet er at forsterkeren går i protection akkurat når de begynner å bevege litt på seg. Elementene er 8 Ohm, og forsterkeren er en Marantz SR4320.Marantz Europe
    Har fjernet det ene elementet, slik at jeg kjører 1 element pr kanal, og feilen er den samme.
    Hva kan feilen være? Er forsterkeren for liten?
    Virker som om det er noe rart med forsterkeren din. Har du testet den på vanlige høyttalere??
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    535
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har tidligere brukt den på Chorus 715. Har nå prøvd meg litt fram, og problemet visste seg å være at subwoofer stod på -10 på reciveren. Trodde ikke det skulle ha noe å si, men det gjorde det. Nå rister det så det holder. Utrolig morro.:-D

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    535
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig med Devil om 826. Hadde nok fungert utmerketpå 23m2. Selv skal jeg ikke ha dette som kino så forferdelig lenge, så størrelsesmessig, passer 836 bra til det kommende rommet. Siden jeg bor "her oppe" er det vanskelig å få solgt utstyr uten å sende sørover. Derfor minker muligheten for hyppig bytting av utstyr.
    Ta deg en tur til Hifihuset. Og ta med deg den musikken som du liker å høre på. Da vet du at de "takler" det.

Jeg er meget fornøyd.

Edit: Chorus 836Vble testet i "Hifi Choice", og kom ut over Mentor 6, med en Best buy på kjøpet.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Takk for svar!

Bra å kunne få litt innspill på dette. Vi har vel kanskje alle en tendens til tenke"stort" når vi skal handle. Dette forandrer jo også litt prisen, noe som kanskje ikke er så dumt. Tenker selvfølgelig på å supplere kinoen med en (eller to) SVS'er etterhvert. Kan jo hende det er noe penger igjen til litt fysisk dypbass

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    535
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hjelp..

Har i lengre tid hatt problemer med min PS3. Fikk til slutt nok, og tok kontakt med cdon.no som jeg kjøpte den hos. De sa jeg måtte ta kontakt med Nordisk Film (importør av PS3) for å få gjort noe med det. Etter prat med en av hos NFfikkjeg svar på at jeg hadde krav på ny PS3, men det var det cdon som skulle stå for. Etter flere mailer til cdon, får jeg fortsatt ingen respons. De har ikke telefon på kundeservice, så mail er eneste mulighet. Det er nå gått 2 uker siden jeg sendte første mail, etter å ha vært i kontakt med NF.

Hva gjør jeg?
    Hvem kan jeg henvende meg til?
    Hvem kan ta saken videre?

Newcomer glenners sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    146
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lenge side det har vært oppdatert hær ja.

Side 4 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •