JgR's Hjemmekino - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 75
    Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Gratulerer så mye! Du har nettop kjøpt deg en utrolig bra høytaler
    Blir du like fornøyd som så mange av oss har blitt kommer du til å storkose deg med dine nye Chorus.

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med nye høyttalere. Disse er utrolig lekre, og spiller fantastisk bra. Leverer unaturlig mye bass fra en såpass liten konstruksjon.
    Jeg kjøpte nettopp et tårnrack i stål med glassplater fra skeidar. Det heter Roxy og koster kun 999,- Kan være verd å sjekke ut
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate JgR sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    535
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pahf
    Gratulerer så mye! Du har nettop kjøpt deg en utrolig bra høytaler
    Blir du like fornøyd som så mange av oss har blitt kommer du til å storkose deg med dine nye Chorus.
    Takker så mye. Har jo hørt 826V, og er meget godt fornøyd med det den hadde å tilby. Er litt spent på senteren, men regner med den holder følge:-D Nå er det bare leveringstiden igjen, og den er nesten værre enn letingen...

Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Gratulerer med nye høyttalere. Disse er utrolig lekre, og spiller fantastisk bra. Leverer unaturlig mye bass fra en såpass liten konstruksjon.
    Jeg kjøpte nettopp et tårnrack i stål med glassplater fra skeidar. Det heter Roxy og koster kun 999,- Kan være verd å sjekke ut
    Takk for det!
    Synes utseendet er uforskammet bra, i likhet med lyden. Undrer hva et ekstra basselement i forhold til 826V vil gjøre...:-D

Har sett på det racket du nevnte, og det så helt topp ut. Prisen var også i nærheten av det jeg var ute etter. Også kommer det jo flatpakket slik at det vil være lett å lakkere (Ikke glasset da selvfølgelig )

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    535
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har i dag for første gang, tatt meg tid til å høre godt og lenge på mine Chorus 715s som jeg kjøpte i sommer. Disse har frem til fredag ligget i emballasjen etter flyttingen. Det trykket disse klarer å gjengi i stuen på litt over 20m2, overrasker meg MYE. Og dette med Denon 2105 på 2*90w. Savner litt i mellomtoneområdet på noen innspillinger, noe som irriterer litt, men ikke nok til å ta affære. En høyttaler som kommer til å gi mere enn nok for sitt bruk. Meget godt fornøyd.:-D

Etterhvert som kinoen kommer i bruk, får jeg vel finne meg en integrert til å ha i stua. Og i min prisklasse, 3-5k, kryr det jo av gode alternativer, så det ser jeg ikke på som noe problem.

Intermediate freddie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JgR
    Har i dag for første gang, tatt meg tid til å høre godt og lenge på mine Chorus 715s som jeg kjøpte i sommer. Disse har frem til fredag ligget i emballasjen etter flyttingen.
    Har du ikke solgt dem likevel? (signaturen din...)

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    535
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av freddie
    Har du ikke solgt dem likevel? (signaturen din...)
    Den sjiten der går automatisk på "SOLGT" etter x dager.
    Har ikke solgt, og har glemt å fjerne de fra signaturen. Disse skal jeg beholde en god stund. :-D Anbefales!

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    535
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I disse tider som jeg venter på nye høyttalere, har jeg i grunn fått litt "press" på meg, mtp å begynne på kinorommet.
    Kommer ikke til å "ta den helt ut" i denne omgangen, da det er usikkert hvor lenge jeg skal bruke dette rommet. Arbeidet kommer derfor til å ta desto kortere tid. Ferdig ila 1-2 uker.

Det jeg tenker å gjøre er; male vegger og tak, bytte gulv til teppegulv, og henge "gardiner" på front og sidevegger. Dette burde holde for denne gang.

Når det gjelder farge til vegger og tak, er jeg ute etter en "mørk, varm gråfarge". Har funnet at å kle hele rommet med sort filt, vil drepe stemningen straks lyset er på, og det skal lyttes til musikk. Går derfor for gardiner jeg kan trekke til side, slik at nesten bare fronten blir "konstant".

Teppegulv har jeg funnet. Et halvmørkt ensfarget, som jeg tror kommer til å fungere utmerket. Har fukt i gulvet som ligger på rommet pr dags dato, så da må jeg rive uansett. Da rommet er et aneks, er det ingen yttergang til å sette skoene. For å være på den sikre siden vil jeg ha et gulv som tåler en del fuktighet, noe den nåværende pergoen ikke har gjort.

Som vises på bildet, er det panel på alle vegger og i taket. Jeg skal derfor teste ut noe spennende i morgen: Kvistlakk via lakksprøyte. :twisted:

Ja, rommet har til nå blitt brukt som "lager"!

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    535
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I dag har faktisk vært en meget produktiv dag.
    Har fått revet det gamle gulvet, og det viser seg at de som la det, ikke har brukt dampsperre. Er det rart pergoen så ut som en berg og dalbane.....
    Har fått malt alle veggene og taket, og jeg synes det ble riktig så bra.
    Har også fått handlet litt, som sofa, spotter, dvd"hylle", og senterstativ. Sistnevnte er bestilt fra statene, så jeg er litt spent på når det kommer:-D

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    535
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er jeg så ufattelig lei av å male. Helt utrolig!
    Er ferdig med malingen nå, så herfra blir det bare kos.
    Alle vegger, tak, lister og dvdhyller er malt 2 strøk, og spottene er kommet opp. Må bytte dimmer, da den jeg har kjøpt, bråker noe utrolig.
    Det som står for tur er:
    -Lage ramme og montering av Dreamscreen på DIY
    -Sparkle gulvet, da reibanene ikke er fylt i :???:
    -Dampsperre og teppegulv
    -Gulvlister
    -Montering av Vogel takfeste til Z4
    -Innflytting
    (-Gardiner på front og sidevegger kommer vel opp ila neste uke tenker jeg)

Håper kanskje å bli ferdig, og få tatt første filmen på lørdag, om høyttalerne er her til da.
    Det skal bli så utrolig deilig å bli ferdig. Kinoløs i 3 mnd tar virkelig på en "gammel" skrått.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor stort er rommet? Skal begynne på et liknende prosjekt til våren, der har jeg rundt 10kvm å boltre meg på.

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    535
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rommet er 2,78*3,84 (10,7m2). Tror det kommer til å fungere utmerket, men jeg venter med den endelige bedømmelsen til jeg blir helt ferdig.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Rom

Jeg har et samme prosjekt.

Rommet er på 22.4 m2. Noe som forholdsvis er ganske stort.

Malte rommet i Kaffe latte, noe som jeg synes virker veldig lyst, men vi får se ann!

Har også kjøpt meg HX 200, prøvd den noen ganger på et mindre lerret. Veldig imponert over bildene !!

Har også kjøpt meg adeo greyline 100" ifra Nettdata. Har ikke fått opp ennå, siden pussing er på gang!

Gleder meg som en unge!

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    535
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det er gøy med nytt rom
    Hang opp takfestet til projektoren i går, men siden jeg ikke fikk bildet så langt ned som jeg ønsker, måtte jeg montere den gamle hylla jeg brukte før. Egentlig ikke et problem, bortsett fra at jeg synes det ser litt mere gjennomført ut med takfeste.

Om alt går som det skal, kommer alt av høyttalere i morgen, inkl et brukt par sr700.
    Og selvfølgelig er det julebord på jobben i morgen...
    Men lørdag... da skal det testes!!

P.S.Takk for tipset om rack, devilej

Intermediate freddie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser jo meget bra ut dette JgR!:-D
    Mye bra utstyr du har tenkt å fylle det med også, så det er ikke rart du gleder deg til å bli ferdig og ta det i bruk...

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    535
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

At last...

Høyttalerne er på plass og rommet er så godt som ferdig. Nå skal det skapes inntrykk for full maskin.
    Kommer tilbake med disse senere.
    Jeg er nå en av landets gladeste "gutter"!
    Makan så godt det var å komme i gang, og ikke minst å bli ferdig.
    STORFORNØYD!!!

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har fått til en utrolig pen hjemmekino. KUDOS til deg

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    535
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk skal du ha.:-D Jeg svever for øyeblikket.
    Har nå bare en liten pause for å få brent noen cd'er med litt forskjellig musikk. Så er det rett tilbake.

Intermediate Zocral sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    551
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Gratulerer så mye!

Dette ble veldig flott, en solid gjennomførelse. Det er ikke mye som slår følelsen av å sitte sin egen hjemmekino, med stort bildet og tilsvarende lyd.

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    535
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zocral
    Dette ble veldig flott, en solid gjennomførelse. Det er ikke mye som slår følelsen av å sitte sin egen hjemmekino, med stort bildet og tilsvarende lyd.
    Takk for det, Zocral. Så rett du har. Stort bilde og stor lyd. Har vel fått det fabelaktig flott, du også? Ta fram kameraet i jula å få tatt noen bilder du også da...

Har handlet kanaler til projektorkablene, og bestilt høyttalerkabler i rommets farge. Men levering er ikke før på nyåret, så jeg har goood til til å nyte kinoen i jula.:-D

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette har blitt utrolig bra. Gratulerer så mye med resultatet. Racket ble også stilig i svart....... Her inne kan du virkelig nyte lange vinterkvelder :grin:
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •