JgR's Hjemmekino - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 75
    Intermediate JgR sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    535
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Vetteman
    Ja, her skjer det ting ser jeg
    Hvis du ikke har testa DLP, så er det nok "tryggest" å gå for LCD, er litt surt hvis du skulle være var for rgb-flimmer. Jeg tok en råsjans, men måtte selge Benq'en da regnbuesyndromet ble for irriterende for meg.
    Tror ihvertfall ikke du kommer til å bli misfornøyd med Hitachi'n.
    Har for så vidt sett en del på dlp, men det begynner å bli et par år siden. Så det er nok bedre å være på den sikre siden.
    Bare Rikky får gjort ferdig leiligheta si, får jeg nok sett mer enn nok på dlp (BenQ 7700).8)
    Fikk sett litt på Z3 da jeg var i oslo. Om bildet er like bra eller bedre på tx200, er jeg overbevisst om at jeg blir stål-fornøyd :razz:

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JgR
    Har for så vidt sett en del på dlp, men det begynner å bli et par år siden. Så det er nok bedre å være på den sikre siden.
    Bare Rikky får gjort ferdig leiligheta si, får jeg nok sett mer enn nok på dlp (BenQ 7700).8)
    Fikk sett litt på Z3 da jeg var i oslo. Om bildet er like bra eller bedre på tx200, er jeg overbevisst om at jeg blir stål-fornøyd :razz:
    Skulle tro at Hitachi'n gruser den Sanyo'n ihvertfall. Bildet er garantert bedre

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    535
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Endelig!! :razz: :grin:
    Sanyo z4 på vei (kommer forhåpentligvis innen lørdag)
    Kabler hdmi og komponent (kom i går)
    Lerret henger i taket (et gammelt nedtrekk 200cm 4:3 jeg kan ha til jeg flytter)

Skal bli så godt å få "litt" større bilde enn 28" på film...

Om jeg ikke hadde gjort det selv, hadde jeg ikke trodd det gikk ann å glede seg så mye!!

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    535
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er Sanyo Z4 koplet opp , kalibrert og testet. Vanskelig å beskrive følelsen av å endelig ha bilde med stor B i hjemmekinoen. :grin:

Har akkurat sett Troy (1080i) og her snakker vi NY opplevelse av filmen. Mulig jeg må se alle filmene mine på nytt...:razz:

Litt konvergensfeil (+/- 2 pxl), men ikke nok til at jeg gidder bry meg.
    Er strålende fornøyd, og ser fram til MANGE filmkvelder framover.

Ingen hemmelighet, men: Projektor anbefales :razz:

(Til Rikky: Takk så mye for hjelpen)

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    535
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I dag kom jeg hjem fra en hurtigtur på ferie (Narvik-Piteå-Stockholm-Oslo-Narvik).

Har en stund leitet etter høyttalere til å ha i stua. Hadde sett litt på Dynavoice og Concept 6 siden de var i rette prisklassen, i første omgang.
    Men siden jeg først var sørpå kunne jeg jo handle brukt uten å bruke en høvding på frakt.

Sluttresultatet ble hentet på Hamar i går. Pent brukte JMLab Chorus 715. Gleder meg til å lære dem å kjenne, da jeg kun har hørt JMLab 1 gang på HiFi-Huset før.

Og jaggu ble jeg huseier også i dag. Med isolert aneks med varmekabler, på ca 2.90m*4.5m :smile: :-) :grin: Lurer på hva det skal brukes til....

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I dag kom jeg hjem fra en hurtigtur på ferie (Narvik-Piteå-Stockholm-Oslo-Narvik).

Har en stund leitet etter høyttalere til å ha i stua. Hadde sett litt på Dynavoice og Concept 6 siden de var i rette prisklassen, i første omgang.
    Men siden jeg først var sørpå kunne jeg jo handle brukt uten å bruke en høvding på frakt.

Sluttresultatet ble hentet på Hamar i går. Pent brukte JMLab Chorus 715. Gleder meg til å lære dem å kjenne, da jeg kun har hørt JMLab 1 gang på HiFi-Huset før.

Og jaggu ble jeg huseier også i dag. Med isolert aneks med varmekabler, på ca 2.90m*4.5m :smile: :-) :grin: Lurer på hva det skal brukes til....
    Ja gratulerer så mye, vet ikke om jeg skal si med hus eller anneks

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    535
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for det, Vetteman

Var i dag å tok litt mål, og det viser seg at innvendige mål er ca 2,70x4,00
    Litt strek i regninga da alle cm teller når det blir så lite som dette :neutral:

Har søkt litt på minhk, og det viser seg at Thilan har akkurat samme mål som meg. Synes han har fått det bra, tross "liten" plass.
    http://minhjemmekino.no/Thlian

Som lerret kommer jeg til å bruke malt plate denne gangen, for å ha prøvd det også. Alt av kabler skal skjules, slik at hele rommet må demonteres og gipses. (Gleder meg:-D )

Rikky var hjelpsom nok til å lage ett utkast i Sketchup, så jeg legger ved et bilde med riktige mål og forhold. Lite, men tror det blir bra

Nå er det forresten på tide å få frem bilder av hjemmekinoen din, Vette, eller blir jeg nødt til å møte opp på trappa?

Intermediate Rikky sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    eller blir jeg nødt til å møte opp på trappa?
    I så fall; count me in!

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er det forresten på tide å få frem bilder av hjemmekinoen din, Vette, eller blir jeg nødt til å møte opp på trappa?
    Hehehe, det er bare å møte opp både du og Rikky:-D
    Er litt småtteri som gjenstår, har slitt litt med lysdemping, og etter gode tips fra Marantz har jeg bestilt rullegardiner. Prosjektoren venter på DVE-kalibrering. Men for all del bruker kinoen annenhver dag, så dere må gjerne komme på demo. Bilder legger jeg ikke ut før jeg er 100% fornøyd selv, og det er jeg ikke ennå:-D

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Utkastet på Sketchup, så veldig bra ut, men 1 ting du kanskje bør tenke på er bakkhøyttalerne. Jeg ville ha prøvd å få de litt opp. Det blir betraktelig mye bedre. Dette er ihvertfall tilfelle hos meg, når Cav'ene stod på gulvet var det greit nok. Fikk de opp 1 meter, mye bedre 3D-følelse.
    I mange manualer for oppsetting av hjemmekino, så står det at bakhøyttalerne skal være 60 cm over øret ditt når du sitter. Er ihvertfall verdt å prøve ut dette. Tror du kan få en kongekino i annekset ditt

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    535
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg startet med litt lett planlegging til den nye kinoen. Har et par ting jeg gjerne tar imot ALT av innspill på:

Veggene blir malt gips, godt mulig strier. Har tenkt litt på gardiner langs noen av veggene, men har slått det fra meg.
    Med tanke på refleksjoner trenger jeg en mørk farge som tar seg bra ut også med lys på rommet. Denne skal være så matt som det er mulig. Sort er ganske utelukket. Erfaringer settes stor pris på. Gjerne fargekode.

Taket, akkurat det samme, men uten strier

På gulvet tenker jeg mørk pergo eller noe, med en mørk matte, slik at refleksjoner ikke blir et problem.

Så det som haster litt, da jeg kan begynne med det med en gang, selv om det er en mnd til vi overtar huset: Lerret

Her tenker jeg DIY da jeg ikke er sikker på hvor lenge jeg kommer til å ha kino i samme "lille" rommet (kanskje +/- 2 år). Gidder heller ikke legge i flere tusen på lerret denne gangen. Utgifter er det nok av.
    Har funnet en drøss med tråder om maling og fargekoder, så den er grei.

Er det noen som har hatt malt plate som senere har gått over til kjøpt rammelerret? Hvor stor er forskjellen? Om det er som natt og dag, orker jeg ikke prøve engang. Da bestiller jeg duk fra avshop med det samme. Men tenkte det kunne vært gøy å ha prøvd det .

Om jeg skulle gå for duk, er det noen som har prøvd å strekke denne på en plate? Eller må den "henge fritt"?

Ønsker også erfaringer på malte lister som maskering på rammelerret, eller om man "må" trekke disse med stoff.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lerret

Her tenker jeg DIY da jeg ikke er sikker på hvor lenge jeg kommer til å ha kino i samme "lille" rommet (kanskje +/- 2 år). Gidder heller ikke legge i flere tusen på lerret denne gangen. Utgifter er det nok av.
    Har funnet en drøss med tråder om maling og fargekoder, så den er grei.

Er det noen som har hatt malt plate som senere har gått over til kjøpt rammelerret? Hvor stor er forskjellen? Om det er som natt og dag, orker jeg ikke prøve engang. Da bestiller jeg duk fra avshop med det samme. Men tenkte det kunne vært gøy å ha prøvd det .

Om jeg skulle gå for duk, er det noen som har prøvd å strekke denne på en plate? Eller må den "henge fritt"?

Ønsker også erfaringer på malte lister som maskering på rammelerret, eller om man "må" trekke disse med stoff.
    Hei på deg igjen!

Jeg lagde DIY-lerret, og er ikke fornøyd. Malt plate, med 58 mm dørlister, malt sort matt som ramme. Jeg er så misfornøyd med bildet at nå blir det skikkelig lerret. Det blir fort penger av å lage ett lerret selv uansett, så jeg angrer på at jeg ikke bestilte lerret med en gang. Det er såpass billig nå for lerret synes jeg, men man hadde jo lyst å prøve:-D
    Skal du allikevel lage lerret selv, så finner du jo tusen tråder om dette. Huntonitt eller MDF er stort sett det som går igjen. De dørlistene jeg brukte funket veldig bra som ramme, var ikke plaget med refleksjoner fra de, men skal du ha det 110%, så er det sikkert å anbefale å trekke velour/filt på de.
    Good Luck! Men ha det i bakhodet, det blir fort penger av å lage selv også.

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    535
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da dropper jeg tanken på malt plate med det samme. Men malte lister blir det nok.

Jeg klarer ikke helt å se bakdelene med å strekke DreamScreen DynaGrey DIY på en plate. Bortsett fra vekt og muligheten til demontering da. Dette for å være sikker på at alle vinkler er rett, og at de ikke forandrer seg.

Anyone???

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    535
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pussig. Ingen med erfaringer på ramme og farger?

Virker som man må starte en ny tråd for hvert eneste lille spørsmål for å få rikelig med feedback. (Er vel ingen som føler seg truffet...)

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Du Må Ikke Ha Det Så Travelt

:-D

Du må ikke stresse sånn:-D
    Å strekke lerret på en plate skal nok sikkert gå greit! Det du må passe på tror jeg er at du da har plata mørk slik at du ikke får refleksjoner fra en hvit bakgrunn. Når det gjelder farger til vegg/tak foreslår jeg at du titter litt rundt på de forskjellige kinoene, finner du en farve du liker send en PM til vedkommende. Når det gjelder tak, så likte ihvertfall jeg veldig godt slik som AK har gjort det! Det kveler refleksjoner fra taket, tillegg så var det utrolig stilig:-D

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    535
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dream Screen DIY og Radioshack bestilt.

Har overtagelse på huset på mandag, og da begynner arbeidet.:-D
    Som så mange andre her som har kjøpt hus/leilighet med oppussingsbehov, har jeg fått "ordre" om at stue, kjøkken og bad, må tas FØR kinorommet. Får vel bare finne seg i det, for husfredens skyld

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    161
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

travelt

heisann. Vet godt hvordan du føler det med å få ting i orden fortest mulig, men som sagt tidligere av VETTEMAN så er det greit å ikke ha det travelt. Da kan det gå fort i svingene. Så take youre time og husk at hjemmekino er en type hobby, og hobbyen skal man kose seg med.pusle litt her og så litt der, prøve ut ting.
    Men som du sikkert vet så er det stas når alt er oppe og går.
    Prates!

Lars K

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    535
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

37" lcd

Skal nå ha meg 37" lcd til stua. Skal brukes til "digital kabeltv". (Boksen fra canal digital gjør det jo analogt før det sendes til tven). Blir sikkert en og annen serie via pc. Går meg vill i en jungel av produsenter, så jeg trenger hjelp. Minst 1280*720 oppløsning. HD-Ready. Helst ikke høyttalere på siden. Pris rundt 10-12k.

På forhånd takk for alle innspill :-D

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    535
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da ENDELIG, etter utallige telefoner, mailer, demo, spekuleringer og oppsparing, er bestillingen et faktum. Har nå hatt samme høyttalere i snart 8 år, og må vel si meg mer enn moden for noe nytt.
    Har i dag snakket med André, og mine kommende Chorus 836V går fra Frankrike i begynnelsen av neste uke. Senteren fikk han på forrige levering, så den ligger på Jar og venter på sine kommende franske storebrødre.

Er vel snart på tide å få begynt på kinoen, slik at de slipper å bo i emballasjen så fryktelig lenge (Kjenner jeg meg selv rett, havner de i stua rimelig kjappt, inntil videre.)

Jeg må nå ha både et stativ til senter, da jeg ikke skal ha elektronikken foran, samt at jeg må ha et "tårn"-rack til en rimelig penge.
    Her trenger jeg hjelp, da jeg har letet en del, uten hell.
    DIY er selvfølgelig et alternativ, men krever en del arbeid for at det skal bli "godt nok".

Tør jeg håpe på en ekstra lykkelig jul??? Eller bør jeg forberede meg på å motta i Januar?

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    535
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har akkurat vært en tur på Elkjøp.
    Min trofaste 28" har sett bedre dager, og planen har vært der lenge. Har lest og fundert sikkert like mye som alle andre, og kom til slutt fram til Toshiba 37WL66Z. Vunnet noen tester osv. + at denne hadde elkjøp i Narvik inne, slik at jeg fikk sett den. Det hele endte med at jeg kjøpte den siste de hadde. Denne har stått som demomod i en uke, noe som resulterte i en god pris.
    Har nå pakket opp og konklusjonen er klar: En lekker tv med et lekkert utseende. Gleder meg til mange timer foran :-D .

Side 2 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •