Nilkas hjemmekino

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Newcomer Nilka sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Nilkas hjemmekino

Hei alle dere der ute. Jeg er nå igang med mitt hjemmekinoprosjekt. Sant å si har jeg egentlig vært det en liten stund, men det er først nå jeg har råd til å begynne å kjøpe høyttalere.

Jeg har dessverre ikke noe rom hvor jeg kan lage meg en dedikert hjemmekino slik ståa er nå. Jeg bor i et hus på kjelsås som var bygget av min farmor og som mine foreldre nå eier og leier ut til meg. I dette huset er det et rom som passer perfekt til en liten hjemmekino (3.5x4,2 m), men siden foreldrene mine har planer om å om å selge huset de bor i nå og flytte inn i løpet av sommeren 2006 får jeg ikke benyttet dette rommet da de skal bruke det til andre ting. Det hadde dessuten vært fryktelig kjedelig å bygge sitt perfekte hjemmekinorom for så å måtte flytte fra det bare 2-3 månder sienere.

Så da skal jeg heller bygge hjemmekino inne på stua/soverommet mitt. Dette rommet er en del større en det jeg hadde lyst til å bruke som dedikert hjemmekinorom også ca 6x4 meter. Jeg kommer senere til å flytte les høsten 2006 og det blir da sansynligvis i en 2/3 roms leilighet i oslo, om ikke noen vet om et eller annet hus som ikke koster over 2 millioner sånn innenfor bygrensa og i nærheten av enten kollektivtransport.

Når det gjelder utstyr så har jeg foreløpig ikke så mye å slå i bordet med, så det meste skal kjøpes inn nå i tiden fremover.
    Nå er det bestemt at det blir Helicon i alle bauger og kanter, med Helicon 400 som frontsett.

Håper på tips fra dere som har holdt på i gamet en stund og også fra de av dere som er nye som meg.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Utstyrsliste samt fremtidige innkjøp

Hei så at jeg hadde glemt utstyrsliste i den forrige posten. Legger denne inn i en ny post isteden for å redigere den gamle for å ikke lage forige post alt for lang.

Utstyrsliste:
    Denon 3805 Reciver
    Pioner DVD-spiller (modellnavn kommer)
    Sony CDP-297 CD-spiller
    JMlab Electra 926 * kommer 27/02 *
    Sony 28" CRT TV (modellnavn kommer )

Kjøpsliste
    Center-høyttaler JMlab CC900 eller CC901
    Bakhøyttalere Electra SR 900 eller Cobalt SR 800
    Midgard Audio monoblokker som effekt til frontene og kanskje centeren
    Denon DVD-1920 DVD-spiller
    Projektor enten Epson TWH600 eller Sanyo Z4
    CD-spiller skal oppgraderes da anlegget også blir sentrum for stereolyd en stund fremover tips mottas

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Før folk foreslår andre høyttalere vil jeg si at Audiovector og B&W er uaktuelt da jeg har hørt dette og det ikke falt i smak. Audio Physics har god lyd men falt ikke i smak med sitt utseende hos min kjære. Det gjorde derimot både JMlab og Helicon. Høyttalerne kan godt være store og massive da hun synes dette er penere enn tynne og smale høyttalere som ser ut som de kan velte bare det er gjennomtrekk i leiligheten

Intermediate Perminator sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    941
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kappa 600 er da ikke så stygge. Dessuten spiller de bra også...

http://www.finn.no/finn/bap/object?f...pos=23&tot=104

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå etter samtaler med fruen bestemt meg for å kjøpe Helicon hele veien rundt. Dette etter intense lytterunder og mye tid i tenkeboksen, i tillegg til at jeg synes de låter et lite hakkk vassere er de jo også penere. 1.post i tråden er nå redigert med riktig informasjon.

Nå er det bare å enten finne noen som selger H400 brukt til en ålreight pris eller vente til slutten av februar og kjøpe nye. Men de må være røde

Intermediate Gesel sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    766
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helicon er porr

Lykke til ihvertfall .

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og så var det plutselig helomvending da og tanken om å kjøpe helicon ble byttet ut mot å kjøpe JMlab likevel.
    Skal dra og hente Electra 926 høytalerne på mandag. Gleder meg som fy til å få dem men håper jeg snart får igjen forsterkeren min. Den har nå vært til rens i 2 måneder. Måtte renses ettersom jeg hadde brann i første-etasjen og den blei full av sot. Samme skjedde med tven og dvd-spilleren min.

Uansett nå blir det først 926 på meg så skal jeg kjøpe sub og så senter og vips har jeg komplett hjemmekino da jeg kommer til å la mine gamle fronter brukes som bakhøytalere intill jeg flytter i leilighet.

Gleder meg veldig til å få hjem høyttalerne

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med valget Blir vel julaften igjen nå om et par dager.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja så var endelig ventinga på nye høyttalere over og de står fint plassert nede i hula mi. Nå er det bare et problem igjen da, det er at forsterkeren min fremdeles etter nesten 2 måneder fremdeles står til rens etter brannen jeg hadde. JEG VIL HA DEN NÅ SLIK AT JEG KAN FÅ LYD!
    *sukk* måtte bare få ut frustrasjonen.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking

Sånn da var det også kommet en sub i huset. Subben er en JMlab SW 33. Dette er modellen som kom før SW 900. Nå har jeg dessuten fått igjen forsterkeren min fra rens så i morra skal jeg få kobla opp både subben og de nye 926ene. Det skal bli utrolig deilig altså.
    Regner med at det kommer noen bilder fra mitt anlegg i morgen også så jeg kan slutte å bruke produktbilder.

Gleder meg veldig til å høre hvordan dette kommer til å låte i morgen.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har alt utstyret blitt satt opp og ansiktet mitt er et eneste stort glis. Gud disse Electraene låter nydelig. Subben komplementerer dette på en meget god måte og jeg kan ikke annet enn si meg svært fornøyd med denne lyden.

Det har også kommet opp noen bilder på min hjemmekino. Linken skulle vel være http://avforum.no/minhjemmekino/show.php/nilka
    Neste på programmet er enten en xbox 360 eller en projektor. Tenker mye på den nye Hitatchi TX200. Etter det skal jeg anskaffe meg en mac mini som dvd-spiller, samt centerhøyttaler.

Håper jeg snart får gjort om litt på rommet slik at jeg har plass til de gamle som bakhøyttalere.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question

Da er jeg på vei til å skaffe meg prosjektor. Etter litt titting i regnskapsboken og sett litt på budsjetter ser det ut til at jeg må vente en stund med å skaffe hd-projektor, men verden går ikke under av den grunn.

Ser nå litt på enten en Infocus 4805 eller en Benq 5120. Er det noen som vet om det er stor forskjell på disse. Lerret blir av typen DIY. Har litt tanker om et rammelerret som er festa med hengsler i taket slik at jeg kan ta det opp og ned. alt etter om jeg skal se film eller tv.

Noen som har noen ide om billig og enkel takoppheng. Kom gjerne med linker.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •