Hva bor du i og hva har du i det?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 4 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 77
    Active sjefern sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hva bor du i og hva har du i det?

Madamen påstår at jeg må være den eneste i hele verden som bor i et borettslag med naboer på alle kanter og i tillegg har et slikt annlegg som jeg har.

Hun mener at hvis man skal høre på musikk og se dvder med "kinolyd" bør vi finne oss en enebolig.

Dette er jeg ikke enig i. Jeg mener det er normalt å måtte finne seg i litt bråk fra film og musikk fra naboer før kl2200.

Så jeg tenkte vi kunne ha en tråd der vi sier hva slags utstyr vi har og hva slags bolig vi bor i.

Me first

Jeg bor i andre etasje i et borettslag med naboer over og under.

Forsterker:
    Denon AVR 3806

Høytalere:
    Front: B&W 603 S3 (Frontene er bi-ampet. 4x120w)
    Center: B&W LCR600
    Back: B&W DM602 S3
    Sub: SVS PB10-ISD (Som jeg har stående på en granittplate. Litt av nabohensyn og litt pga bedre lyd)

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis det er ganske lytt mellom lelighetene, synes jeg ikke man ofte skal spille veldig høyt, selv om det er tidligere enn 22.00 om kvelden. Slik støy er veldig tung å leve med, og vil fortyrre/irritere ganske så mye for de som ikke har kontroll på volumknappen. Så jeg sier meg enig med madammen om at enebolig eller godt lydisolert leilighet/rom er det beste.

Intermediate Tandstad sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,393
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bor i eit tre-etasjes hus, på toppen. Ikkje isolert mellom etasjene. 2*dynabel brontes

Intermediate gix sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    559
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bor i et lite borettslag med 12 leiligheter i Trondheim sentrum. Vi bor i penthouse`n Og er gode venner med naboene, så litt volum på film gjør ikke noe, da kommer som regel naboen opp å vil se

Mvh.

Andreas

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bor i ellevte etasje i en 12 kvm studenthybel, naboer på alle kanter. Det er lydt gjennom dørene, men ikke i samme grad gjennom vegger. Klaging kommer helt an på personer man har rundt seg, men det er en stund siden noen har banket på nå. Spiller forsåvidt vanligvis ikke øredøvende høyt, men skal man se filmer som Lord of the Rings må man ha et visstlydnivå.

Forsterkere:
    Arcam AVR200
    Vincent SP-996

Høyttalere:
    Focal JMlab Cobalt 816S
    Focal JMlab Cobalt CC800S
    Dali Blue 2002

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Morepower
    Så jeg sier meg enig med madammen om at enebolig eller godt lydisolert leilighet/rom er det beste.
    Vi bor ihvertfall i et helt ny leilighet. Bør vel være ganske lydisolert når det lages i 2005?

Sitat Opprinnelig postet av Pogwaq
    Spiller forsåvidt vanligvis ikke øredøvende høyt, men skal man se filmer som Lord of the Rings må man ha et visstlydnivå.
    Amen to that.

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ganske likt utstyr vi da Sjefern! :razz: Er kun et tidsspørsmål før det havner en SVS her i "huset" også.

Bor i lavblokk på 3 etasjer. Vi bor øverst og ytterst. Her er det så lytt at jeg hører dama under oss snakke i telefonen! Skikkelig irr! På røykhosten hennes å dømme har hun under 2 mnd igjen å leve. :wink: Er ikke noe lyd å høre fra naboen i samme etasje. Han har heller ikke hørt noe av oss.

Når det er sagt så egner denne stua seg dårlig for film/musikk så det blir lite guff her i gården. Skal flytte til sommeren etter endt studie. Da ser vi etter enebolig, så da!!!!!! :-P
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Newcomer Nadali sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    121
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg og fruen bor i 8. etg (topp etg.) i Bergen sentrum. Har naboer på en side og under oss. Det er heldigvis ikke så lytt her. Det skal veldig mye lyd til før jeg hører naboene og jeg håper at dette også er tilfellet for dem, når jeg guffer på litt ;-)
    Vi ser veldig mye film og ofte ganske sent på kvelden. Synes selv at vi bruker å ha et ganske bra lydnivå, men har heldigvis ikke mottatt klager så langt og jeg tror heller ikke at vi sjenerer noen. Har heller ikke verdens råeste utstyr da:
    - Nad T753
    - Panasonic dvd
    - Dali Ikon 2
    - Dali Ikon vocal 1
    - Dali Blue R1000
    - Dali Consept sub

Active big T sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    487
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    bor i et boretslag med masse rekke hus. bor ytters på en rekke. naboen vår er vi gode venner med og de sier de ikke har hørt noe av oss, men sønnen som bor vegg i vegg med annlegget sier han hører meg, men det er vell mest foreldrene som teller :-P

annlegget består av
    denon 2105
    B&W dm 309
    B&W dm lcr 3
    gammle sony bak
    skal bestille svs pb 10 i morgen ! :grin: (så spørs om ikke klagene kommer da :-P )

Intermediate G|zO sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,799
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bor nede, helt i siden av en blokk fra slutten av 70tallet... Får klager fra ho over nå og da, men har en avtale om at ho slår i gulvet med hammer om det blir for ille Kan spille temlig høyt uten at det gjør så mye! (klipsch RF5 og velodyne splII 1000)

Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,902
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bor i en murblokk fra tidlig på 50-tallet med massive etasjeskillere i betong og stål. Bor i 5. etasje, med naboer over og under. Jeg har naboer på siden også, men det er rom mellom stuen og dem. Det er litt irriterende å måtte tenke på naboene, men jeg har ikke fått noen klager enda... Det går greit, men av og til frister det å dra på litt ekstra. Kjører oppsett uten sub, med hensyn til naboene.

Enebolig er nok planen på sikt, ettersom det er eneste måte å få et eget kjellerrom til kino!

Newcomer mitch sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har concept serien til hfk og en yamaha sw800, som kjører på hk dpr 2005

leier leilighet i en enebolig der leil nr. 2 sannsynligvis ikke blir ferdig før høsten :razz:

dvs spiller så høyt jeg vil!

Intermediate TomH sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,153
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg og min bedre halvdel bor i en leid enebolig, men flytter 1.mars, har kjøpt enebolig like ved Lillehammer. Naboer på passelig avstand, og eget rom i kjelleren til kino skulle vel gjør at vi kan utfolde oss fritt musikk/film messig.

Denon AVR-3805 og Klipsch RF35. SVS,effektforsterkere og flere høyttalere er på tur snart.

Intermediate Snooky sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    558
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bor øverst i et kompleks av terasseleiligheter. Oppført sent 70-tall. Grei nok lydisolering, men langt fra perfekt. Han som bor under meg er aldri hjemme, og naboen vegg i vegg påstår han ikke har hørt no som er verdt en klage ennå. Med andre ord har jeg det ganske gunstig tatt i betrakting at det ikke er en enebolig.

Nesten alltid lyd i anlegget når jeg er hjemme. Liker å dra på en del i ny og ne også :grin:
    Film går alltid med høyt volum. Hvorfor skulle jeg ellers ha surround?? :razz:

Hva jeg spiller på står her: http://minhjemmekino.no/snooky

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Snooky
    Hva jeg spiller på står her: http://minhjemmekino.no/snooky
    Godt å se det er folk med "værre" annlegg en meg som bor i leilighet

Newcomer opus sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    184
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bor over en bensinstasjon, har to leiligheter ved siden av,en er bebodd.den andre er sånn til og fra bebodd av østeuropere som jobber på et oppdrettsanlegg. Har ikke fått noen klager ennå.
    utstyr: Denon 2106,ikon 6 bi-ampet,consept center,vifa 802.denon 1720dvd.
    marantz 57mk2 cd.

Newcomer Bortne sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bodde tidligere i en blokk, 5 etg med naboer på alle kanter, over/under og på sidene. Men her var det kjempebra isolert. Og jeg hørte aldri en eneste fest. Og det bodde mange ungdommer der. Nå bor jeg i en tomannsbolig med en kjempegrei nabo. Kan spille forholdsvis høyt uten at vi hører noe inn i den andre leiligheten.

Intermediate Marantz sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bor i sokkelleilighet på ca 50m2 i en enebolig. De jeg leier hos har 2 unger men er såpass fleksible at jeg kun må passe på volumet (gjelder mest basstrykk) etter kl 21 om kvelden. På dagtid og ettermiddag kan jeg spille omtrent så høyt hørselen min tåler :wink:Etasjeskillet er dobbelisolert så det er stor sett bare kraftig bass som høres/merkes. Og skulle jeg glemme meg å dra på litt for mye på kveldstid kommer det bare en sms hvor jeg høflig blir spurt om å dempe volumet litt. En fest er heller ikke noe stress bare jeg sier ifra noen dager i forveien, så pleier de jeg leier hos å sende barna over til besteforeldrene som bor i huset ved siden av. Veldig fornøyd med min situasjon :grin:
    Men for de som bor i blokk/leilighet med naboer, så mener jeg at man ikke kan forvente at det skal være helt stille til en hver tid...

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    658
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Greit lite 2 etasjers hus med nærmeste nabo ca. 50m unna på den andre siden av veien. Spille fryktelig høyt midt på natten? Ja hvorfor ikke? :-D

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bor på landet (og takk for det:razz: ) i tomannsbolig som er veldig godt lydisolert. Ikke at det er noe problem; er det film på gang her kommer nabo'n inn og vil se... :grin: Har nettopp fått SVS i hus så nå basser det hos nabo'n også!!! :grin: :razz: :grin: Oversikt over utstyr står under :wink:

Side 1 av 4 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •