Hva bor du i og hva har du i det? - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4
Viser resultater 61 til 77 av 77
    Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Topp/Ende-Leilighet på 76kvm fra 2001. Den ene naboen er stort sett borte, den under har jeg ikke hørt noe fra enda. Han surpompen som eide leiligheten under meg, kom opp en gang når eksen min spillte "høyt". Hun spillte fra et Klipsch PC-system, så "helt" lydisolert er det ikke.

Hvis folk ikke tåler noe som helst støy før klokka 2200, anbefaler jeg at de får seg en enebolig uten så mye naboer. Enten det eller så har 3M sånne små grønne plugger man kan putte i ørene så blir det så stille så....

Litt dyrt å flytte til en flott enebolig alene, men den dagen det blir aktuelt blir det helt klart et skikkelig kinorom.

Newcomer BJB sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bor i ene bolig.
    Bodde i leilighet, og hadde surround anlegg der med audio pro blue diamond X 4. Det gikk bare godt det.. Men hadde naboene i bakhodet hele tiden.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    207
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg måtte flytte nå til sommeren, jeg og dama. Så vi trengte en leilighet mtp at vi er studenter. Vel greit nok, hva skal vi se etter? Pri 1. Ca 50 kvm, pri 2 støy (dvs vår støy i form av musikk og film), pri 3 pris.

Så nå leier vi en leilighet med verksted/garasje under og nabo ved siden som kun er vegg i vegg på badet, så de hører ikke noe fra stua. Skal bli godt å luft anlegget etter et år i fornektelse.

NAD T753
    4 stk QLN 604
    2 stk AV-BASS med audax
    Brontes

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    158
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bor fortsatt hjemme (enmannsbolig) med verdens verste nabo! Hører han en lyd, slenger han rett som det er et par drapstrussler til hunden vår! :???:

Huff, når jeg ser han henger opp døde fugler i trærene sine, skjønner jeg at trusslene fort kan bli realitet!

Active clsc-215 sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    nærmeste nabo er 200meter unna, men de hører jo forde
    skjekk ut annlegget

Intermediate cowboy bebop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    1,427
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bor på landet... Har naboer på alle kanter, men de er et stykke unna. De er av den ekstremt tolerante typen, så klager har det aldri vert (spiller for øvrig ikke så enormt høyt).
    Lytterommet er ca 30kvm med skråtak på to sider.
    Huset har ytre lydisolasjon, men er ganske lytt invendig.

Er for øvrig nettop ferdig med V for Vandetta, og den filmen trykker!
    (noter tid; 01:55)

-Denon avr3805
    -Rotel rb958AX
    -Rotel rb981
    -Monitor audio s8i
    -SVS 20-39CS
    -SVS ultra

Active
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bor i et penthouse i Maastricht, det er som et lite hus på toppen av ei blokk der terrassen er hagen rundt.

Har ikke hatt problemer med naboene under enda jeg spiller ganske sent og høyt. Nå kommer Klipsch i huset så vi får se hva som skjer da. Har lyst på SVS PB12-Plus/2 men holder igjen pga av at jeg tror det vil ødelegge nabofreden. Det bor en annen nordmann i en maken leilighet på andre siden av tunet, og der har nabokjerringa under klaget da han gikk rundt med sko på parketten om natta.

Leiter etter enebolig hvor egnet kjellerom er et must. Litt vanskelig å finne da nesten ingen nederlandske hus har kjeller.

EDIT: Hus funnet.

Intermediate audunth sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,410
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bor i 38kvm endeleilighet i 4. etasje i murblokk. Naboen over har jeg aldri hørt noe fra, hverken i form av støy eller klager på min støy. Naboen vegg i vegg har kommet og ringt på 1 gang, da demonstrerte jeg anlegget for noen venner med åpningsscenen på Fellowship of the Ring kl 23, og hun skulle ha eksamen dagen etter. Naboen under sier han hører høy prating og latter (f.eks. vorspiel og nachspiel) mye bedre enn han hører anlegget mitt, men så pleier jeg ikke spille på full guffe sent på kvelden heller. Uansett er han svært tolerant hvis jeg sier ifra på forhånd.

Skal snart flytte til toppleilighet i en gammel tregård som er totalrehabilitert, og utbygger sier det skal være godt isolert mellom etasjene. Passet på å velge en leilighet hvor jeg får et soverom mellom kinorommet og eneste nabo i samme etasje. Har også bestilt et ekstra lag lydplater i gulvet på kinorommet og et lag ekstra gips på hver side av veggene mellom soverommet og kinorommet og mellom kinorommet og stua, samt lydisolerte dører til begge rom. I tillegg blir det naboens stue og ikke soverom som kommer under kinoen, så med alt som fins av dempeputer og granittheller så håper jeg det skal gå bra å se film med høy lyd om ikke naboen er altfor lydfølsom. Jobber dessuten 2 uker på og 2 uker av, så med total lyskontroll kan jeg jo se filmer på dagtid når jeg vil kjøre på med full guffe. Skal antakelig leie ut soverommet vegg i vegg med kinoen etterhvert, men da er det jo en betingelse å finne en passende leieboer.

Av utstyr har jeg Dali 18mkII som fronter (2x8" basser pr. høyttaler) og en 12" Jamo sub. Har tenkt å kjøpe meg en SVS PB10, men har ikke bestemt meg om jeg skal beholde den andre subben i tillegg eller ikke. Får teste litt når jeg får kjøpt SVS'en. Skal også ha den største 6-serie senteren til B&W tenkte jeg.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tar fatt i en litt eldre tråd:-D
    Bor enda hos mor og far... enebolig på ca 350kvm... hvor jeg har tatt kjell`ern:twisted:
    Aldri hatt noe problem med naboer. 1 gang har det hendt at jeg vekket mine foreldre på natta og måtte skru ned noen hakk... Det var da SVS PB12 plus/2 var i hus:-D lurer på hvordan det går når de nye subene er i hus...

Utstyret er som følge

Forsterkere:
    Prossesor: Parasound AVC 2500
    Effekt front: Dynamic Precision No1 mk2
    Effekt bak og senter: Bytter snart ut Paraounden med noe som har effekt itilegg til prossesor...
    Effekt sub: For øyebliket Behringer EP 1500. Kommer en til samt storebroreren. Dog, subene er jo ikke enda i hus. Så den står for øyeblikket i ro...

Høyttalere
    Front: Quadral Aurum Vulkan
    Senter: Quadral Aurum Base Prestige
    Bak: Quadral Aurum 30
    Suber : Har 7 elementer på vei... Så da skal det bygges!

Har en del små ting ellers... for bilder og utfullende liste kan du ta en titt i profilen min. Link ligger nede i signaturen min;-)

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bor i en ca 250kvm enebolig i ett ganske forklemt boligområdet.. Men lyden sprer seg nokk ikke til naboer, værre med huset som er fra slutten av 70-tallet, dårlig isolert mellom kjeller og første e. derfor blir lyden skrudd opp til høyt nivå bare når kone og ungene er borte..
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bor i en vertikaldelt tomannsbolig. Jeg levde ganske lenge i frykt for at naboen hørte musikk og filmlyder, men når jeg spurte henne så sa hun "Nei... men hvis sånnen min bråker mye så må du bare si fra". HAHA

En gang vi så Ringenes Herre så ringe hu på døra når det rista som verst. Jeg fryktet det verste men så sa hun "Lysa står på på bilen din".

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bor i et enebolig, og har Jamo D590 og E8 sur.2 og E8 sub i ene rommet, og E770 med E7 sub i andre rommet

Intermediate poppiuz sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    874
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bor i en 65kvms loftsleilighet i en 7-mannsbolig. To pensjonister bor under meg i hver sitt del av bygget. Hun som bor der hvor stua ligger (og da kinoen) hører dårlig, og er utenlands 3/4 av året

Normalt sett veldig lytt her, ikke gjort noe for å dempe heller. Ingen klager etter å bodd her ett halvt år, SVS er solgt og 12" XTZ på vei inn om en mnd..
    Og det går fint å kjøre film med "go'lyd" til over midtnatt har jeg funnet ut.

Thats my story

Active NAD-master sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    407
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Liten leilighet i 4. etg med naboer på alle kanter.. Veldig lytt selvom blokka er fra 2005, men etter èn kveld med litt vel høy musikk (og mye klager fra hele blokka på 8 etg. dagen etter) så har jeg begynt å tenke på naboene

NAD 352 og B&W 603, samt 2stk diy 10" med NAD 3020i.

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I oktober fikk vi endelig enebolig, og jeg har fått mer eller mindre hele kjelleren. Det er en råkjeller, så her er det bare å lage til det man vil. :-D Huset er fra -67, og kjelleren er tørr og fin. Vi pusser opp, og kinoen var det første vi startet på. Dvs at det var det første jeg startet på mens madammen var 5 uker i Vietnam på jobb. Resten av kjelleren blir bar og verksted/knivmaker-område.

Når det gjelder utstyr, så er det ikke noe særlig forandring siden sist, men en SVS-tube wannabe har sneket seg inn. Ellers sikler jeg på nye ht, men det innebærer en stor oppgradering på forsterkersiden. :-D Jeg leker også med tanken på å lage senter-sub av sonorør-kappet. En søt krabat på 0,5 meter og 60 liter.
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    50kvm stor leilighet med nabo ovenfor, kinoen er integrert i stua på ca 25kvm.

Etter at subben ble skikkelig kalibrert har det vært mindre klager, men naboen er en 23åring som tror han er 70. Stas å trivsel rett som det er :twisted:

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enebolig på rundt 120kvm.

På stua er det surround og stereo i skjønn forening, inklusive vinylspiller. Har akkurat solgt suben, men en ny kommer vel snart.

Junior (snart 12) har rommet fullt av CV høyttalere, og på verandaen er det også et greit anlegg. Skal til å montere sub der ute også, med 2x8".

Naboene er som dere skjønner relativt tolerante, men slik er det vel på "landet".
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Side 4 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •