Hva bor du i og hva har du i det? - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 77
    Intermediate Tronic sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    17 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Bor i eget hus på 341m2 bta. I loftsetasjen er det TV-stue med bakproj. +5.0, samt hems med keyboard, amp og 2 store høyttalere. Under er det stue med HiFi, og nederst er det en hall på 28m2 som snart også skal fungere som kino. Så langt ikke registrert noen naboklager. Dette kan ha sammenheng med at W har det med å rappe remoten og skru ned volum. Og det er innmari guffent. Men så skrur jeg litt opp igjen. Og om ikke lenge nå, kommer SVS (bare PB10 da).

Active trym sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    366
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Bor i eget hus med nærmeste nabo ca 400m borte

Active John sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    397
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bor i en blokk fra 1934. Stort sett mur i tak og vegger, men temmelig lytt fordet.

Har B&W DM604 LCR600 og DS6S3, subben solgte jeg når jeg flytta hit.

Har aldri hørt noe, men tør ikke å dra på skikkelig heller...

Men når jeg får meg enebolig...!! (Kan man flytte inn i en diger SVS og kalle den bolig?)

Active sjefern sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av John
    Subben solgte jeg når jeg flytta hit.
    Har aldri hørt noe, men tør ikke å dra på skikkelig heller...
    Jøss så omtenksom da Du må jo være en drømmenabo. Jeg kjøpte SVS etter at jeg flyttet til borettslag jeg. Hadde en liten tannoy-sub før. Men jeg har jo SVSen på en granitthelle pga nabohensyn da.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    572
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enebolig med nærmeste nabo omlag 30 meter unna.
    Har forholdsvis ofte fest og full rulle på volum, men har aldri fått en eneste klage. Er det bare litt vind ute så kommer ingen lyd til dem heller.

Bodde i 4 mannsbolig før og der fikk jeg alltid klage av en sur heks av en nabo.

Intermediate robertaas sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bor i blokk med naboer på alle kanter. Har ikke sub eller full-range av hensyn til naboene.

Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bor i en 60 kvm studentleilighet i borettslag sammen med dama, eget hjemmekinorom på ca 15 kvm. Naboer på alle kanter, og spesielt festlig er det med han under meg som har cerwin vega Hender stadig vekk det blir litt hanekamp mellom SVS'en min og 215'ene hans.. :-P

Anlegg: Fullt helicon surroundoppsett+SVS PC-Ultra, drevet av pioneer AX4 og DV-989, og 42" plasma.

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ga opp å bygge anlegg i leilighet, så det ble enebolig på meg for 3 år siden. 1,5 etg med kjeller. Fikk 3 kvarters reisevei til jobben etter flytting, men det er det verdt for å få realisert ønsket om en kjeller-kino.....
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate atle99 sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    921
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking Hus over 3 etager

Kino i peisstue med Denon 2805 Infocus 4805 Klipsch cf 2, kv4 kg 4,5 SVS pb 12 pluss/2.
    Stue Denon 2105 Sony 42 plasma Proson 69sa med monoblokker. System audio senter, Bose cube nr 5 bak SVS pb 12 isd. Bodde i leilighet i oslo før, Ble noen klager da. Nå er det bare dama som klager! Aldri fred å få....

Newcomer petterjacobsen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bor i 2mannsbolig eller kjedet enebolig (kommer an på øyet som ser....).
    160 boa over 3 etg. Bygd 2005. Mellom meg og naboen, som forøvrig er svogereren min, så har vi 4 lag med gips, 20cm isolasjon og 10cm luftspalte, samt panel på begge sider av veggen. Eneste som forbinner husene sammen er terassen, 2 veggplank og noen takstein.
    Mellom etg la jeg inn ekstra isolasjon. Brukte 20cm rockwoll mellom 2. og 3. etg fordi den er mere lydisolerende enn glava.
    Er veldig godt lydisolert tydligvis, men viser vanlig folkeskikk tidlig på morgene og på kvelden.
    Anlegget står for tiden i stua i 2. etg, men blir vel flyttet opp i 3. etg etterhvert. Har et stort rom på 50kvadrat som skal brukes som kino og kontor, eventuelt 2 soverom og en stue til.

Tenkte å ha noe mindre i stua i 2 etg...

Blir vel projektor og noe nytt utstyr når jeg får jobb, er bare en fattig student foreløpig....

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mitt eget system er i en kjellerleilighet i en enebolig, jeg kjører ikke fulltone her. Det gjør derimot husverten. Eneste som er plagsomt er at jeg kun hører bassen og ikke alle bassganger er like lett å følge (han hører mye på Jazz). Så jeg kjører stort sett lukkede hodetelefoner.

Systemet jeg hører mye på (Wadia861se, Burmester 036 og T+A Criterion TCI2e) er derimot i en blokkleilighet på ca 60m^2 fra 1950 tallet (betong). Det er ikke alltid naboene over og under er like blid når jeg treffer de i gangen...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bor i et 80m2 hus, med to helt like leiligheter. Naboen i andre enden er stort sett borte i helgene og jobber skift på samme meieri som meg. Håper bare hun bytter skift snart så hun jobber når jeg er hjemme og omvent. :grin:

Ellers så er huset ganske gammelt så isolasjonen er nok ikke all verden. Hører gåing og dørslåing, men ikke no prating eller no musikk. Kan jo være at ho aldri hører på musikk eller ser på tv, ikke vet jeg..

Har bare bodd der i et par mnd så jeg har ikke fått no klager enda, men det kommer nok. Hvertfall den dagen jeg kjøper sub.. ;-)

Newcomer rasta sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    bor i enebolig på ca 400 m2 over 3 plan. Har ca 2 mål tomt så det er litt "luft" mellom oss og naboene. En av "naboene" er et gamlehjem så der hører de ikke så mye uansett....
    Har i dag PJ i "hovedstua" og en 32" LCD i "lillestua". Leier ut en leilighet på ca 60 m2 som jeg har planer om å gjøre om til hjemmekino i løpet av et år eller to. Spiller vel egentlig som jeg vil... men det blir ikke så veldig høyt. Har ikke sub.

Intermediate Per Thomas sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    843
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bor i høyblokk i 2 etg, leilighet på 55kvadrat og stua er dedikert til kino, har ikke gjort noen spesiell isolasjon selv, kjører vanlig gips samt et finerlag over gipsen. Selve blokka er vel forholdsvis greit dempet.

Utstyr består av 2 stk svs pb12plus/2 itillegg som et lite tilskudd når jeg skal ha det litt ekstra gøy har jeg 14 stk 15" stående noen(6) bak sofaen ferdig koplet til "ryggen" so to speak:-) Samt resten(8) i gangen som jeg ble pålagt av min bedre halvdel så vi kunne se ut av vinduet igjen:-) Stort sett bruker jeg kun SVSene og må si det holder i massevis, beste av alt ingen klager sålangt. Kan også legge til at flageborg, roko og akto har vært på kalibreringsbesøk, som igjen betydde test toner ifra 20-80 hz i nærmere 4 timer, fortsatt ingen klager til tross for 0 nabovarsel.

Høres jo kanskje ut som en idiot her nå, men det skal sies at jeg er en veldig hensynsfull person og spiller sjelden etter kl 21 på kveldene. Og selvfølgelig ikke like høyt hele tiden. Det går faktisk å spille moderat selvom mann har SVS, lydsignaturen er fortsatt SVS og den er deilig;-) Itillegg ser jeg mest film(er ikke bass hele tiden på alle filmer mener jeg) og når jeg spiller musikk spiller jeg sjelden Dunk Dunk musikk, går mer i Vokalbasert musikk uten øredøvende bass.

Har heller ikke granitt under Subbene , fant ut etter litt måling at dypbassen ble dempet, mistet litt av den gøyfaktoren SVS er kjent for. Dette har sannsynligvis ikke med at subbene sto på granitt, men at dem ble hevet opp ca 8 cm ifra gulvet. Så fort dem stod nede på gulvet igjen kom dybbassen tilbake;-)

Så med dette mener jeg det er fullt mulig å ha hjemmekino med sub i en blokk, men klart en enebolig er jo alltid drømmen.

PT

Newcomer litø sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bor i kjedet enebolig, 180 kvadratm.120 oppe og 60 nede i kjeller. Ca 40 til hjemmekino/musikk, 20 til data/trimrum i kjeller. Problemet var at naboen(en eldre dame,men veldig fresk) har soverum akkurat ved nedgangen til min kjeller.Det var åpent mellom kino og datarum og veggen til hennes hus. Jeg spurte henne om hun hørte når jeg spilte høyt og det gjorde hun. Dama kunne til og med omtrent høre hva slags musikk jeg spilte (har peiling, he he) Da sa jeg til henne at jeg skulle lage en lydisolert dør mellom kino og data/trimrum og hennes vegg. Lagde den med 10cm Rockwool og filt. Hun er kjempefornøyd, hører omtrent ingenting. Prøv å snakke med naboen og vis interesse for deres problem og om det går an å gjøre noe med det. Da er ikke naboer så ille allikevel.......

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Leier 60m2 kjellerleilighet i kjedet enebolig hvor huseier bor over meg. Det er lydisolasjon her, men vet ikke hvor mye. Jeg hører litt til huseier, men de hører visst ingenting til meg har de sagt. Ofte de har lurt på hvor jeg har vært siden de ikke hører et pip herfra. Men det skal også sies at jeg er en hensynsfull leieboer som normalt tar hensyn. Oppsettet mitt er heller ikke så voldsomt, 4 stk Paradigm Atom, Paradigm center og B&W ASW300 sub. Hører mye på trance og house og jeg vet at dundrende bass er plagsomt, derfor bruker jeg mest hodetelefoner når jeg hører på musikk. Film derimot nytes med god lyd . Har en avtale med huseier at de skal si ifra om jeg lyden plager dem, men har som sagt ikke hørt noe hittil. Bodd her i ca 1 år .

Active Cerwin Vega CLSC-215 sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    304
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bor på bøn, med masse folk i huset, eget rom i kjelleren uten noe spessiel lydisolasjon, 15" tykke vegger/tak, et par Cerwin Vega CLSC-215, CA VS-450, XBOX 360 og Sony 42" plasma.

Intermediate santa claus sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok Cerwin Vega CLSC-215, du har et par Cerwin Vega CLSC-215? Stilig, lyder Cerwin Vega CLSC-215 bra synest du Cerwin Vega CLSC-215?

:grin:

Kunne ikke dy meg!

Her bor jeg!

http://avforum.no/forum/hvilket-utstyr-har-avforums-medlemmer-/32861-leiligheten-med-det-rare-casa-del-santa.html

Newcomer Synergy sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bor for tiden helt alene i en enebolig og oppsettet står i en stue på ca 30kvm. Nå har det seg slik at jeg venter selskap her i min enebolig og i den forbindelse er jeg godt i gang med eget lyterom. Føler at jeg ikke kan nyte musikken på min måte om det skal bo flere her, så da er eneste løsningen et eget lytterom! :wink:

Bygging av lytterom kan dere følge i tråden "Søker råd om bygging av lytterom.." under AV-rom konstruksjon / optimalisering. Her vil jeg komme med bilder etter hvert.

Newcomer BJB sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes det er bra at folk dyrker hobbyene sine, så lenge man tar litt ansvar.
    Det er kult med lyd, la det være bra lyd, ikke nødvendigvis høy lyd.. :grin:

Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •