Hva bor du i og hva har du i det? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 77
    Newcomer a_strann sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    167
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av G|zO
    Bor nede, helt i siden av en blokk fra slutten av 70tallet... Får klager fra ho over nå og da, men har en avtale om at ho slår i gulvet med hammer om det blir for ille
    Men hva om du spiller så høyt at du ikke hører at hun hamrer løs med hammern? Bruker hun borremaskin da, eller tar hun strømmen? :?

Intermediate Perminator sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    941
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bor hjemme hos mamma og pappa, så fram til høstens utflytting/studiestart kan jeg spille så høyt jeg vil. Eneste gangen de klager er når jeg og søstera mi prøver å overdøve hverandres anlegg (har solgt alt det gamle mitt til hu, så hu har ganske greit volum også).
    Men så er det da også den eneste gode grunnen til å bo hjemme...

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Ny enebolig på 332m² over tre plan. God nok avstand til alle naboer, så her spiller SVSen alt både den og vi tåler... ;-)

Sikkert en og annen turgåer som lurer på hva som egentlig skjer inne i vårt hus - både tidlig og sent! :grin:

Vi ser mest på HD-filmer og -serier i fullt monn, og det spares selvsagt ikke på kruttet. Skal det være så skal det være...

"Trøkk det inn" er nemlig vårt motto!

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Krypinn: Generasjonsbolig med utleiemulighet
    Utstyr: http://avforum.no/minhjemmekino/show.php/Konrad

Muttern tåler MYE og leieboeren kjører lastebil. Han begynner på jobb ved 20 tiden og hjemme igjen langt utpå neste formiddag.

Bor i "utkantstrøk" og har meget tolerante naboer (3 stk med godt mellomrom mellom husene) med tenårsgutter.

Så her er det bare å gi gass!

Intermediate jozho sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    1,530
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Leilighet midt i en enebolig. To hybler nede som jeg aldri har hørt noe fra (han ene har jeg aldri sett). Og en leilighet over. Hau gammelt kråkeslott med dårlig lydisolering. Føler vi har en uskreven regel der vi roer ned rundt midnatt, hvis det ikke er en spesiell anledning.

Til film\heftig musikk spiller to DIY'er med db-12 fra dynabel... på HK AVR-85.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    244
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Leilighet i andre etasje i en eldgammel "bygård" i tre fra hine hårde dager, det vil vel si begynnelsen på forrige århundre.

Hører når naboen under hoster, og hvilken kanal hun ser på på teve. Ser endel film, gjerne "seint" og med generøst volum, men har aldri fått verken klager eller stygge blikk. Prøver naturligvis å kutte den verste bassen før elleve på kvelden.
    Hjemmekino: Samsung 75" KS8005 - Samsung UBD-K8500 - Apple TV - Chromecast - Sonos all around
    Stue:
    Samsung 65" JU7005 - Apple TV - Chromecast - Sonos playbar

Intermediate santa claus sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Frode
    Prøver naturligvis å kutte den verste bassen før elleve på kvelden.

Åsså kjører du på etter elleve??? :grin:

Newcomer Piit sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har akkurat flyttet inn i ny leilighet med naboer over og på et par sider. Har ikke sett mer enn et par filmer med skikkelig volum og trykk i enda, men fikk ingen klager da iallfall. Har også til gode å høre en eneste lyd fra de over, så dette lover bra! :-)

Newcomer C.F. sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bor i 3. etg i en 8 etg. betong blokk fra 70- tallet. Kjører Dali 909, Dali swa 12, dali 2002 og C1000.

Det er 4 leiligheter i hver etg. Men lyden har en tendens til å gå i gulv og tak, så naboen ved siden av meg hører ingenting / lite. De over bruker høreapparat og hører på nrk med maks volum på sin TV. De under liker like godt lyd som meg :grin:

Så her i gården er det ikke noe prob. med høy film lyd.

Intermediate kid sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fin tråd, kjekt å lese.
    Bor foreløpig hjemme hos foreldrene mine, så står ganske fritt når det gjelder spilling. Eneste hinder er vel etter 01-02 på natta, som jeg må roe meg litt ned.. Da godtar de det høytalerene mine klarer å spille i kortere tidsperioder på kveldstid også, så lenge det ikke er fire timer med konstant dunking. God avstand til naboer; som er mye ute å reiser.

Blir spennende å se hvordan det går når jeg ender i leilighet i løpet av noen måneder, kan nok hende jeg må prøve en del steder før jeg finner et sted med forståelsesfulle naboer eller bortreiste naboer..

Vi har vel noen luksusproblemer alle mann :wink:

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bor på et lite kott. 2mx2.5m På folkehøyskole. Ingen klager enda... Bare men sender ut nabovarsel i god tid før en fest...

Minste rommet her jeg da?

Intermediate fabian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg bor hjemme hos foreldrene mine, og min lillebror, heldigvis har vi hytter og båter som foreldrene mine bruker flittig, så jeg er mye alene hjemme. Vi bor i en villa med hus på alle kanter, men alle husene ink, vårt har hager rundt så de ligger ikke tett, jeg har fått noen klager oppigjennom, men de gir jeg ganske blanke i for å si det sånn.. er jeg alene hjemme tar jeg aldri hensyn uansett om klokken er 5 om morgnen.

Intermediate Svantekiller sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har nettopp fått emg en jobb på "landet" og har kjøpt meg et hus der jeg får fritt spille rom i kjelleren !!! Den er på ca 70 kvm.. så der skal det bli action!!! JEg vil gjerne har tips også!! men dette skal bli BRA!!!!!

Newcomer raven8 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bor i hybelhus. Nabohybelen er tom på ubestemt tid. Da jeg flyttet inn klarte jeg å spre rykte i kommunen om at jeg hadde tidenes værste anlegg så ingen vil flytte dit. Min nabo på andre siden kan ikke oppføre seg så han driter jeg i. Han spiller høyt Hele døgnet og tar ikke klager ifra huseier engang.

Hadde han ikke hatt en spesiell situasjon som det fint heter så hadde han sikkert vært kastet på hue ut for lenge siden.

Men har fått perfekt matching på anlegget nå så når jeg spiller høyt så høres det ikke ned i kjelleren. Slik at mine naboer der sover i ro hele døgnet.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    289
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bor i rekkehus med naboer på begge sider. Jeg har vært grei nok og sagt at de må bare komme innom hvis det blir for mye bråk. Jeg spiller aldri høyt på kvelden. Bare på dagtid da jeg regner med at folk er på jobb/ute.

Jeg bodde tidligere i 6-manns bolig, og hadde store problemer med naboen som stadig tok vår private parkeringsplass, og sperret vår bil inne. etter å ha sagt fra omtrent 30 ganger at "unnskyld,men den parkeringsplassen er vår" fikk jeg nok. Og da var det greit å kunne ta tilbake med anlegget. Yello på full guffe, og jeg måtte selv ringe politiet for å få beskyttelse. hehehe.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann

Jeg bor i eget mur-hus på 240kvm fordeltpå 3 etasjer,
    der jeg har leilighet i kjelleren som jeg leier ut.

Har hjemmekinoen min i 3. etasje og spiller så høyt som
    jeg føler for uten at det hverken plager leieboere eller
    naboer.
    Ikke at jeg bryr meg så fantastisk mye om de
    skulle høre noe heller

Skal da åsså sies at jeg bare har nabo på den ene siden av huset,
    og at garasjen min kommer i mellom så sjangsen for at de skulle bli plaget uansett volum er mikroskopisk.

Hva som finnes på "Gutterommet" mitt kan du se her:

http://avforum.no/minhjemmekino/show.php/THYR

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    endeleilighet i rekkehus.

svs rør, yamaha 2500 forsterker + pioner et eller annet

min 70 år gamle nabo har nevnt noen ganger at hun står opp for å sjekke om det er ubudne gjester i stua - men så var det bare filmlyd. spiller ikke så høyt etter 2200.

ønsker meg enebolig

Active arntos sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    355
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lelighet i 1 etg i 4 manns bolig. Det er min lelighet og der kan jeg spille så høyt jeg vil. i 2 av de 5 leiligheten er det folk som leier og de har ingen rett til å klage. Har fått en klage fra naboen over og det var kl 03.00 da vi testet hvor høyt det gikk ann å spille AC-DC. (artig nachspiel JA) Har forøvrig Ax2 og SV-810 / SW250.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    244
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flyttet inn i enebolig med dedikert AV-rom i kjelleren for ca et halvt år siden. Enorm overgang fra leilighet i borettslag :-) Ikke fordi naboene klagde, men fordi W hadde angst for at de kunne finne på å klage. Fikk med andre ord kjeft for at vi kunne få kjeft :-) Nå er det bare hensynet til ungene som gjelder, men vi kan gufffe på litt på kvelden samtidig som W kan nyte filmen. Rommet er ikke veldig godt lyddempet, så dette må det gjøres noe med.

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    endeleilighet i rekkehus. leiligheten er på to etasjer med hjemmekinoen i loftstuen. mellom loftstuen og naboen er det da en gang samt soverrom og bad så jeg får ingen klager derifra. under har jeg min egen førsteetasje før naboene
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Side 2 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg