Sjeferns hjemmekino. Siste: Usher og Rotel på besøk + Fått SVS PC-12!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 59
    Active sjefern sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Talking Sjeferns hjemmekino. Siste: Usher og Rotel på besøk + Fått SVS PC-12!

Tenkte jeg skulle prøve å vise hvordan hjemmekinoen min har oppgradert seg med årene

Til å begynne med har jeg bare festbilder men dere skjønner sikkert helheten av det alikevel.

Jeg hadde kjøpt en brukt gammel 35" (?) CRT og hadde liten plass i stua. Fronthøytalerne var hjemmebygget og var kjøpt av en kamerat som hadde kjøpt de av en annen kamerat.

Reciveren hadde jeg også kjøpt brukt. Det var en Sony str-db925 Dere kan lese/høre mere om den her:http://avforum.no/forum/receivere-forsterkere/28577-syke-lyder-fra-en-sony-surround-forsterker.html Senter og surroundhøytalere var fra Jamo. Legg spesielt merke til plassering av sub. Ved siden av dvd-spilleren oppå tv-benken. Hehe. Av en eller annen grunn hoppet faktisk ikke lyden eller bilde.

Det var ihverftall en begynnelse og jeg var ikke spesielt interessert i lyd på den tiden uansett. Anlegget spillte høyt og hadde grei bass. Det var det jeg brydde meg mest om. Det lå jo også i en ganske lav prisklasse.

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så kjøpte jeg med ny tv og det var da jeg begynte å få blod på tann. Desverre kunne ikke senterern stå oppå tven lenger så den måtte jeg legge bak!! *grøss*

Desverre var det dyrt å leie leilighet i byen så jeg fikk ikke oppgradert mere før et års tid etterpå.

Intermediate santa claus sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fin katt!!!

Forsåvidt lekkert tv også!

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så flyttet vi til en større og ikke minst egen leilighet. Etter at vi hadde kjøpt spisebord/seng og annet nødvendige ting man må ha etter å ha flyttet fikk jeg lov til å kjøpe nye høytalere og forsterker. Senteren, subben og surround-ht måtte være det samme gamle en stund til.

Alikevel følte jeg at jeg begynte å nærrme meg noe som røsket litt i smilerynkene når jeg guffet opp lyden. Spesielt i musikk syntes jeg det begynte å bli bra. Det største problemet var egentlig subben. Den hang ikke med de nye frontene og forsterkeren. Den vrengte seg når jeg spillte høyt og hørtes ikke noe særlig bra ut lenger. Med de gamle frontene hadde liksom alt vært i samme kvalitet og jeg hørte ikke hvor dårlig det egentlig var.

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så ca et halvt år senere var det nok.

Jeg hadde funnet ut at surrundhøytalerene jeg tidligere var fornøyd med var alt for pinglete og senteren var gammel,stygg og sto ikke i stil med resten. Da fikk Denon 3806 reciveren mere å kose seg med.

I tillegg til de tidligere B&W 603 s3 kjøpte jeg også LCR600 og DM602 med soundstyle stativ som senter og surroundhøytaler.

Jeg kjøpte også en SVS PB10 som byttet ut min tidligere Tannoy Mercury msub10.

Jeg satte også frontene lenger fra hverandre og satte senteren ned foran tven. For å få plass til dette dette jeg sage litt i plata som tven sto på men dette er ikke lett å se

Dvd spilleren har jeg hatt hele tiden men jeg syntes den fungerer bra. Det er en JVC XV-N5

Slik det ser ut nå er jeg ivhvertfall rimelig fornøyd. Ikke har jeg mere penger på en stund heller.

Men jeg er åpen for forslag for hva jeg bør bytte ut eller forandre på noen måte

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pent, pent, pent

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg kjøpt ny dvd-spiller Denon dvd-3910 er i hus!

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal si det har utviklet seg dette Fint system dette..

Active listen sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    382
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pent, trodde ikke du hadde penger på en stund jeg? :grin:

Hvordan er den i forhold til den gamle DVD-spilleren da? Kom med noe inntrykk!! ;-)

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe. Jeg har jo ikke penger. Men Hifiklubben er jo så snille å har et gratis handlekort slik at jeg ikke trenger å betale før til sommeren neste år Etter mye masing og lovnader om fin sommerferie til madammen fikk jeg endelig lov å kjøpe! Jeg hadde jo egentlig tenkt å kjøpe 2910 men etter mye etterforsking på nettet bestemte jeg meg for at den forbedrede lyddelen (spesielt på musikk) måtte være telle en del. Er jo meningen jeg skal bruke den som eneste cd-spiller også.

Har ikke fått testet den noe særlig enda. Madammen har lagt seg for natten så jeg har bare sitti å sett litt på "LOTR To tårn" med lav lyd. Jeg ser jo at billeddelen er noe bedre enn det jeg var vant til, men jeg trodde kanskje den skulle være enda bedre. Mulig det er TVen som er det svake leddet der. Eller så er det kanskje litt for avslørende å sitte en meter foran TVen å se på film. Jeg ville jo ikke gjort det til vanlig, men nå dreiv jeg jo å justerte litt farger og slikt også.

Men i morgen tenkte jeg at jeg skulle sammenligne litt direkte med den gamle JVC. Litt lettere å se forskjellene da enn når du nesten ikke husker hvordan den gamle spilleren så ut. Da skal jeg høre litt på cder også

Newcomer kollis sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Penger finner man da alltids når man får lyst på noe, det største problemet er vel å virke troverdig når man skal lyve til dama om hvor billig
    det man har kjøpt er!

Intermediate gix sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    559
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kollis
    Penger finner man da alltids når man får lyst på noe, det største problemet er vel å virke troverdig når man skal lyve til dama om hvor billig
    det man har kjøpt er!

Haha, den der kjenner jeg meg igjen i. "men duuuuu, det er et skikkelig godt tilbud, kan bare ikke si nei "

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bruker en annen metode jeg da. Mere slik "If you scarth my back, I will scarch yours". Hun får drømmeferie til Thailand (sammen med meg selvølgelig) der hun får velge sted å bo (innenfor det feriepengene våre dekker) osv. For at jeg da skal få noe igjen for min generøsitet får jeg lov å kjøpe litt ting jeg har lyst på.

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kollis
    Penger finner man da alltids når man får lyst på noe, ...
    hmmm... har alltid lurt på hvordan man tryller fram såntno'...:-D
    Strøken DVD-spiller! Hvordan er du fornøyd med TV'en? Er bildet på høyde med en bra CRT-TV?

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tven fikk gode kritikker når den kom på markedet, men jeg kan ikke med hånden på hjertet si at jeg er fornøyd med den. Jeg er kanskje litt perfeksjonist når det gjelder slikt.

Jeg syntes tven sliter med graderinger når samme nogenlunde samme farge kommerpå størrre flater. Jeg så f.eks "The Fog" her om dagen og det syntes jeg var et trist skue. En film der hele handlingen omgandler et tema som ikke tven klarer å vise sikkerlig. Ble mere sittende å se etter graderinger hver gang tåken kom, enn å følge med på filmen.

Men når det er sagt så er det ikke noe annet den sliter med. Man merker ingenting til etterslep eller blødning av farger. Fargene i seg selv er også topp. (spesielt fra dvd-3910 hehe) Sort er sort og jeg har ikke mye å utsette på kontrasten heller. Stiller jeg lysstyrken for mye opp får sortfargen et stikk av grønt. Men har jeg den på noen av de forhåndsinnstilte fabrikkinnstillingene er ikke dette grønnstikket synelig.

Så jeg har den somregel på "dynamic" i fargene og er veldig fornøyd med det.

Men om du skal sammenligne den med en god crt så kommer den nok til kort på graderingsproblemer. Regner med at det har blitt fikset på nyere modeller med 10bit farge eller høyere.

Men da får jeg komme meg på jobb. *gjesp*

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    :shock: ...jobb kl 04:03... natt til lørdag... stakkars mann!!! :?

Intermediate kid sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Han har vel litt å betale på da?
    Hehe, gratulerer med mye flott utstyr. Ser bra ut dette! Har du/dere kjøpt leilighet nå, eller var det bare bytte til ny leie-leilighet? Gratulerer så mye, knall utstyrsliste du har fått deg :wink:

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Meget respektabelt anlegg det der ja

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sjefern, hvordan synes du 3806'en klarer å dra høyttalerne? Er det noen pusteproblemer å spore? 603 er vel ikke så hissige på strøm som 604 av B&W, men de krever jo sitt de også.
    Likte forøvrig SVS-katta di! :grin: noen kan aldri få nok bass vet du...:wink:

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    289
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får bare gratulere deg med ny dvd spiller. Skulle vært artig å komme å hørt/sett. "alle" snakker jo om disse SVS subbene her, og jeg har alrdi hørt de jeg. Så det hadde vært kuult igrunnen.

IMM

Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •