Sjeferns hjemmekino. Siste: Usher og Rotel på besøk + Fått SVS PC-12! - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 59 av 59
    Active sjefern sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ja jeg var litt skeptisk til dette før jeg kjøpte oppsettet selv. Men nå som det er oppe og kalibrert med auto-oppsettet til Denon-reciveren låter det faktisk bedre enn tidligere. Ihvertfall min mening Lyden er ikke så langt unna tven at det høres unaturlig ut. Lyden ble litt mere "åpen" om du skjønner hva jeg mener.

Men om jeg hadde hatt en 42" hadde det nok blitt litt rart.

Active JBT sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kjekt å lese i tråden din. oppdateringene underveis med bilder og tekst, veldig bra. liker oppsette ditt med b&w og denon, er ikke fan av denon selv men har hørt på denon sammen med b&w på hifi klubben og syntes det låt svært godt! fin den nye stuen din likte spessielt godt tvbenken med skap og rom får forsterker/dvd/cd spiller! har du prøvd ut akustikkplater? er å anbefale om stuen er åpen til ganger og kjøkken å den slags. blir da fyligere lyd i det rommet du spiller på. fortsett den gode postingen du har levert til nå videre!

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann JBT. Jeg har ikke prøvd akkustikkplater, men jeg har akkurat kjøpt inn noen lyssikre liftgardiner til stuevinduene. Vi får se om det kommer til å hjelpe. Desverre mangler jeg en gardin, som jeg har bestillt, men den kommer nok snart. Når den er i hus skal jeg ta nye lytterunder og poste nye bilder

Takk for kompliment forresten. Alltid hyggelig å høre. Jeg kan være enig i at denon kan være litt spiss i lyden noen ganger, men etter at jeg kjøpte Tact/Lyngdorf effekttrinnet er det meste velstand. Jeg irriterer meg fremdeles litt over litt mangel av fylde når jeg hører på musikk, men forhåpentligvis løser det seg med gardinene. Har jo ikke så veldig lyst til å bytte frontene mine med det første.

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har litt utstyr innom stua for å teste litt. Usher CP 6381 mot mine B&W 603 s3 og Rotel rb-1080 mot min TACT SDA2175.

Beklager billedkvaliteten, men kameraet mitt er borte akkurat nå

Førsteintrykket er vel at jeg syntes igrunn Rotel ikke har en betydelig anderledes lyd enn Tact. Muligens litt dypere i lyden, men ikke så mye forskjell som jeg hadde ventet.

Usher har selvfølgelig en helt annen lyd enn mine B&W. Der mine B&W blir boomete og hvert trommeslag føles som om det varer til neste trommeslag traver usher ivei med mange lyder innimellom som jeg ikke har hørt før.

Min søster var innom og hørte litt og hun sa hun ville helst hatt B&W da hun likte den bassen best. Hun mente det var mere "party lyd" og det er først på party hun setter volumet opp uansett.

Men det er mye mere detaljer i Usher. Mellomtonen er fantastisk og diskanten er veldig behagelig. Bassen er som sagt "hard" og slår kun når den skal.

Jeg har forresten akkurat bestilt en SVS pc12 nå, så det blir spennende å høre hvordan den jobber med Usherene fremfor mine B&W. Regner med den kommer i løpet av uka?

Intermediate Michael1 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    830
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser her du Flotte høytaler du har lånt deg. Disse spiller sikkert veldig bra. Har ikke hørt disse, men har hørt e god del om Usher... Den Rotel er heller ikke dumt

Men ellers så har du ett veldig flott oppsett! Er store forandringer siden denne tråd startet.

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Usherene spiller utrolig bra. Gleder meg til jeg kan ha de sammen med SVS PC-12 som jeg har bestilt. Slik jeg har stillt inn reciveren nå har jeg høynet bassen en del mere enn jeg normalt pleier å ha. Dette for å kompansere at jeg ikke har en sub akkurat for øyeblikket.

Mulig også mine B&W vil spille en del bedre og jeg slipper noe av "boomingen" de driver med nå.

Men når jeg sammenligner med Usher som koster 3 ganger mere skulle det jo bare mangle at jeg hører feil på de gamle høytalerne mine. Hehe

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    flotte bilder du har her Sjefern, gleder meg til å komme hjem å teste de selv=) hehe...

du får ringe meg når du har suben i hus da!
    prekas

Active frodehf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flott oppsett!
    Har selv samme høytalere og reol (faktisk)
    Hvordan spiller rotell`en på usherene?

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av frodehf
    Flott oppsett!
    Har selv samme høytalere og reol (faktisk)
    Hvordan spiller rotell`en på usherene?

Jeg var faktisk inne å kikket på oppsettet ditt ganske nylig La ikke engang merke til at du hadde samme reolen! Hehe. Men det var jo riktig så pent da!

Hvor kraftig er forsterkeren du kjører på de? Jeg har jo testet de kun med 2x200w og føler det drar de veldig godt.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ein enorm forsterker, spiller heilt fantastisk.
    Den greier vist lett 1ohm (2x500W), men effekt er ikkje alt. :=)
    Vekten er på heile 40kg så det er eit monster, er og rein klasse A.
    Link til settet http://www.dartmouth.tv/audio/usheramp.html.
    Kansje litt overkill forsterker, men fekk den veldig billigt.
    Det eg er redd med å bruke rotel på usher er at den kansje blir litt "snill", usheren har jo ganske varm lyd IMO fra før, men det gjenstår å testes.

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fet forsterker du har deg der ja.

Mulig de usherene er litt "snille" i lyden som du skriver. De spiller høyt og klart og vanvittig pent, men jeg savner litt de dypeste tonene i bassen. (var det det du mente) Ikke det at mine små B&W hadde de, men den overkompanserte med "booming" slik at jeg ikke tenkte så mye på det.

Men ikke missforstå meg å tro at usherene nærmest er bassfrie. Jeg måtte skru ned bassen litt i går da jeg hørte på musikk. Det klirret så veldig i glassene i andre enden av rommet at det var forstyrrende.

Men som sagt så bør jo absolutt en sub være nok til å få frem de dyyype tonene.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har vi forskjellig inntrykk ang bassen, må være feilplassering eller noe gale med rommet ditt da..
    Har aldri hørt ein høytaler med meir grunnlag i bassen eg, kjøpte ein sub men bruker ikkje den når eg hører musikk. Blir rett å slett for masse bass..
    Husk at høytalerene renger masse "luft" rundt seg!

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men har du høyttalerne normalt slik du har de på bildene i din profil? Hvis du har det, er jo rommene våre ganske like. Ihverfall med tanke på hvordan høyttalerne er plassert.

Men på en annen side kan det jo være den voldsomme forsterkeren din som gjør at du får så mye bass

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har gjort litt forandring ihht plassering, men ikkje masse.. Har for lite luft rundt høytaleren eg og. Men når du har det i ein stue og du har dame så er det ikkje så mye ein kan gjøre
    Rommet, selve formen og material har mye å si. Eg har det i ein kjeller med mye yttervegg, kan sikkert ha noe å si det..
    Ellers så var det ein heilt annen verden når eg kjører musikken gjennom denon reciveren og p307`en.
    Har testet litt foskjellige dac`er og cd spillere, bruker nå ein dddac (dddac.de) som eg har bygd selv. Den gav ein heilt fantastisk bass i forhold ein doxa dac som eg hadde tideligere.
    Så det er masse som innvirker, og sammensetningen betyr alt. Er derfor eg ville kjøre mest av samme merke da dem er "bygd for hverandre"
    Håper du finner noen høytalere som matcher resten av anlegget ditt, ville anbefalt ein god for-forsterker vist du hører mye på musikk. :P
    Blir spennende å se hva høytalere du lander på

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var pc-12 i hus gitt. Jeg sier bare... Fy **** å heftig! Jeg hadde jo første generasjons pb10 tidligere og denne spiller helt rått i forhold. Hadde ikke trodd på en så stor forskjell. Den min gamle pb10 ble romlete slår pc12 like hardt og dypt.

Det er mulig jeg kan skylde mye på at plasseringen funker veldig bra, men jeg er ihvertfall utrolig fornøyd med kjøpet. Selvfølgelig har det jo mye å si at pc12 er dobbelt så dyr som pb10. Kanskje 2 stk godt plasserte pb10 hadde fungert like godt? Men det hadde jeg uansett ikke hatt rom til....

Har hørt på rock og trance. Tok meg selv i å danse litt rundt i rommet.Bassen fyllte rommet veldig bra og fikk rockefoten til å sitte veldig løst! Litt rart var det at jeg får litt fyldigere bass ved siden av stuebordet enn jeg fikk når jeg satte meg bak det. Noen som vet hva jeg kan gjøre (annet enn å flytte subben) for å få "flyttet" bassen litt bakover i rommet? Har prøvd phase uten at det fungerte tilfredsstillende.

Satte også på senen i "Rambo 2008" der han går amok med maskingeværet på bilen, mens de blir bombet fra en granatkaster. Helt sykt rått!!!

Eksplosjenene er rene drønn og skuddene fra maskingeværet er som om noen bruker brystkassa di som stortromme. Kommer til å bli mye filmer fremover føler jeg nå!

Her kommer ihvertfall noen bilder av monsteret:

Hva gjemmer seg bak her?

-svs-og-usher-001-jpg

Baksiden
    -svs-og-usher-002-jpg

Toppen
    -svs-og-usher-003-jpg

Fra lytteposisjon
    -svs-og-usher-004-jpg

Kassen er høyere enn et dørhåndtak. Subben er ikke mye kortere.
    SVS bruker den gamle esken for den utgåtte modellen 20-39 fremdeles, men når man ser under "serial number" ser man at det står PC-12.
    -svs-og-usher-005-jpg

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    rått^^

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

svs

kjempe sub dette! har hørt den hos en kompis. anbefalest på det varmeste!

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

=)