Sjeferns hjemmekino. Siste: Usher og Rotel på besøk + Fått SVS PC-12! - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 59
    Active sjefern sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Kid:
    Den nye leiligheten vår ligger i et borettslag. Kjøpt/tatt opp lån og betalt. Vi bor i andre etasje og hun som bor under oss har vært oppom et par ganger når vi har hatt folk hos oss og hatt på "litt musikk". Men jeg prøver jo å vise hensyn. Filmer tror jeg ikke plager henne på samme måte. Over oss eier vi leilighet nummer to. Denne leier vi ut så vi får jo litt inntekter der også nå. Denne er forresten ledig fra 1mai

Homecinema:
    Jeg syntes 3806 drar 603ene veldig godt! Er veldig fornøyd med lyden og denne kombinasjonen! Nå har jo jeg også bi-ampet høytalerne. Dette føltes jeg hjalp en del. Hører ingen pusteproblemer fra høytalerne.

Spesielt nå etter at jeg fikk meg 3910 så fikk lydbildet et kraftig løft. Plutselig hørtes det ut som om høytalerne var større enn før?? Lyden var liksom større. Definitivt bedre ihvertfall! Jeg klarer ikke forklare hvordan lyd høres ut. Hehe.

Imm:
    Bare å ta deg en tur det! Du er vel i Tønsberg du også fra tid til annen?

Intermediate kid sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    JEG er jo faktisk i jaktfeltet etter leilighet da, så det er bare å sende pm med litt info, pris og helst noen bilder.. er jo larviksgutt da, men tønsberg kan jo være en liten mulighet..

Jeg har også 3806 på mine B&W 604 S3. Men jeg må nok invistere i en effektforsterker, de liker seg best på høyt volum.. og for å få disse på høyt nivå, har ikke 3806'n så mye mer å gi.. Liker ikke å spille normalt på 80%.. bedre å ha litt å gå på. Har ikke prøvd bi-amp. Bruker TaraLabs Helix 6 kabler.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    289
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Naboer er noe plagsomme greier. Bodde i en 6-mannsbolig før, og en gang enddte det med at jeg måtte ringe politiet da jeg fikk drapstrusler fra min nabo. Det var lite hyggelig. Men men... Nå bor vi i rekkehus. Heller ingen optimal løsning for folk som liker å spille litt høy musikk en gang imellom.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, utrolig hva lyd kan gjøre.. du fikk en god nabovenn etterpå da? :wink:

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kid
    JEG er jo faktisk i jaktfeltet etter leilighet da, så det er bare å sende pm med litt info, pris og helst noen bilder.. er jo larviksgutt da, men tønsberg kan jo være en liten mulighet..

Jeg har også 3806 på mine B&W 604 S3. Men jeg må nok invistere i en effektforsterker, de liker seg best på høyt volum.. og for å få disse på høyt nivå, har ikke 3806'n så mye mer å gi.. Liker ikke å spille normalt på 80%.. bedre å ha litt å gå på. Har ikke prøvd bi-amp. Bruker TaraLabs Helix 6 kabler.
    Med det kinorommet ditt er kanskje min utleieleilighet på 56m2 litt liten for deg Imponerende kino du hadde forresten. Men du bør absolutt prøve å biampe 604ene for å høre forskjell. Du har sikkert noen billige kabler liggende som du kan teste med. Da hører du ihvertfall om du blir kvitt pusteproblemer og slikt.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er jo opprinnelig på jakt etter en leilighet tilsvarende din med to nokså store soverom, slik at det ene soverommet kan brukes til dedikert rom. Men vi får se, var jo veldig fin leilighet du hadde å by på da.. Så må gå litt i tenkeboksen, hehe. Har en god del meter med kabel til 100,- / m liggende, som ble til overs fra bakhøytalere.. Så får vel se om jeg får testet ut dette i morgen, i dag er jeg ikke i humør til å koble, deilig å høre på musikk

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ettersom jeg har vært oppe siden 0330 i dag har jeg full forståelse for det med å ikke ha ork til å fikse på ting til enhver tid. Har akkurat liggi og hørt ferdig TLC - Crazy sexy cool. Hørte mye på den da den kom ut for 12 år siden. Gøy å dra frem litt gamle cder å høre på de igjen. All musikk låter mye bedre nå etter 3910 kom i hus

Nå skal jeg se "merlins apperentice". Kan ikke si jeg har så store forhåpninger til den men madammen ville se en fantasy. Uansett koselig å se på farger og detaljer som 3910 disker opp med

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av imm
    Naboer er noe plagsomme greier. Bodde i en 6-mannsbolig før, og en gang enddte det med at jeg måtte ringe politiet da jeg fikk drapstrusler fra min nabo. Det var lite hyggelig. Men men... Nå bor vi i rekkehus. Heller ingen optimal løsning for folk som liker å spille litt høy musikk en gang imellom.
    hehe... kan anbefale tomannsbolig utpå landet... der kan du spille så høyt du vil når du vil og er nabo'n like interessert i film som deg selv, ja da er lista lagt!!! Naboer er hyggelige de... bare de bor langt nok unna, ikke sant! ;-)

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt testing. Tatt med stativ og samme innstillinger, men det ble uansett veldig dårlig sammenlignings grunnlag. Mulig fordi det enda er litt lyst ute og vinduene bak speiler seg litt i tven.

Denon er de bildene det står "pause" oppe i hjørnet på. De andre er den gamle jvcen. Men jeg må prøvde dette igjen en dag er alene og det er mørkt tror jeg. Syntes disse bildene ble ufattelig dårlige.

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg endelig fått hengt opp tven. Hva syntes dere?

Her er "før" og "etter" bilder:

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg fått meg effektforsterker! Helt utrolig hvor mye bedre jeg syntes dette er! Bassen er sikkerlig stram og klar og diskanten er ikke slitsom slik den kunne ha tendenser til noen ganger tidligere. Føler meg nesten lurt nå som jeg vet hvor dårlig Denon 3806 egentlig dro høytalerne mine.

Intermediate ruxxy sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    1,612
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sjefern
    Da har jeg fått meg effektforsterker! Helt utrolig hvor mye bedre jeg syntes dette er! Bassen er sikkerlig stram og klar og diskanten er ikke slitsom slik den kunne ha tendenser til noen ganger tidligere. Føler meg nesten lurt nå som jeg vet hvor dårlig Denon 3806 egentlig dro høytalerne mine.

Jepp, sånn er det som oftest med recievere i den prisklassen... Lyden i min Pioneer VSX-916 er kjempegod, men bassen er = 0 i forhold til bassen som er der ved større reciever/forsterker eventuelt effekt forsterker!

Pent oppsett, har utviklet seg ganske mye med tiden som har gått!

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk skal du ha. Var virkelig en ny verden dette her. Kunne aldri tenkt meg å gå tilbake til oppsett uten effekttrinnet igjen.

Pen kino du hadde forresten ruxxy. Vurderer du noe ved siden av Pioneren din selv?

Intermediate ruxxy sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    1,612
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sjefern
    Takk skal du ha. Var virkelig en ny verden dette her. Kunne aldri tenkt meg å gå tilbake til oppsett uten effekttrinnet igjen.

Pen kino du hadde forresten ruxxy. Vurderer du noe ved siden av Pioneren din selv?
    Tusen takk for det! Alltid hyggelig å høre noe slikt! Legg gjerne igjen en liten kommentar i tråden min da

Jeg har direkte planer om ett effekttrinn i framtiden... Jeg synes Pioneer VSX-AX2 har sinnsyke kvaliteter i 5.1/7.1 surround oppsett, men i Stereo er det RÆVVA i forhold til så mye annet... Derfor blir det mest sansynelig en Primare A30.2 eller ett Arcam effekttrinn utpå nyåret, men en oppgradering i slengen! Er ikke alle som har like mye penger

Komboen din er virkelig noe jeg kunne tenkt meg å oppleve en gang Har du minhjemmekino.no presentasjon?

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En noget dårlig presantasjon ligger på minhjemmekino ja AVforum.no - sjefern's hjemmekino

Men jeg må få se å tatt helt nye bilder fra scratch snart. Slik som det er nå ligger det forskjellige bilder fra forskjellige perioder der. Har akkurat lagt ut det samme bildet av effektforsterkeren som du så her, men alle de andre bildene er gamle. Tatt med forskjellige kameraer....

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har vært en stund siden jeg oppdaterte her inne nå

Men jeg har gått til innkjøp av følgende:

Nytt sted å bo. Liten enebolig der jeg kan spille så høyt jeg vil... (Boligbyggelag utgår fra nå av.)

Kjøpt ny TV. 50" Samsung PS-50Q97HDX

Kjøpt nettverks spiller til musikk: Squeezebox classic

Kjøpt nettverks mediaspiller: Popcorn Hour

Kjøpt Nintendo Wii som jeg har koblet til med component. (bildet ble VESENTLIG bedre en kompositt)

Kjøpt Canal Digital HD-dekoder med parabol og HD-kanaler.

Kjøpt ny tv-benk. Tar seg litt bedre ut i det nye huset syntes jeg

Kommentarer?

Newcomer cavanagh sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Både litt OT og litt meningsløst, men jeg må bare si at du har helt rett angående Wii via komponent i forhold til kompositt. Fikk nesten sjokk når jeg koblet om for noen uker siden

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe. Ja jeg fikk rimelig sjokk jeg også. Nesten litt dårlig at den blir levert med kompositt når den faktisk kan være så mye bedre...

Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er vel mange forbrukere som ikke hadde skjønt stort om det kun hadde vært en komponentkabel i eska, men de kunne godt ha lagt med begge deler, ja

Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan fungerer det forresten å ha senteren så høyt? Jeg har vurdert samme løsningen der jeg skal flytte til sommeren.

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •