Marantz`s Hjemmekino - Finanskrisen har inntatt kinoen... - Side 85

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 85 av 85 FørsteFørste ... 5 15 25 35 45 55 65 75 81 82 83 84 85
Viser resultater 1,681 til 1,693 av 1693
    Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Forskjellene mellom Squeezebox v3 og Transporter på analogutgangene var i hvertfall svært stor, og duet går jo for å i ha omtrent tilsvarende om ikke faktisk noe dårligere lyd enn Squeezebox v3. Med andre ord er det absolutt stort potensiale for forbedring ved å ha en bedre DAC og analogløsning på Duet, noe jeg også vil tro gjelder Sonos. Dette forutsetter selvfølgelig at systemet ellers også har ambisjoner, noe som det vel ikke er noen tvil om i et anlegg av det kaliber det er snakk om her. Med andre ord høres Sneaky løsningen betydelig lurere ut i dette tilfellet. Alternativt ville jeg heller gått for Transporter i stedet for Duet + DAC eller Sonos + DAC om lommeboken tillater dette.

Intermediate KentOve sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Sniker meg inn med ett spørsmål her, siden dere allerede diskuterer rundt musikk som blir spilt via nettverk.

Jeg har en slik ekstern hdd: Komplett.no - Western Digital My Book Essential Edition 2.0 500GB USB2.0

Kan denne bli brukt som lagring?

Og er alt jeg trenger, Harddisk -> data -> nettverks spiller -> forsterker?

Eller har jeg forstått feil nå?
    Har liksom lurt litt på hvordan dette skal gjøres, for at det skal låte best mulig, og viss jeg skulle gått for en slik løsning, hva som hadde blitt rimligst og best i mitt tilfelle.

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    @Kent Ove:

Logitech sine løsninger krever at du kjører dedikert programvare. Dermed kan du ikke benytte disken du linker til. Jeg vil derimot tro at Linns utgave kan det men, kanskje Frode vet dette?

Intermediate Marantz sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Linn Sneaky krever også dedikert programvare. Det lille jeg fikk se virket svært enkelt og brukervennlig. Litt avhengig av når jeg får solgt CD-1, bør jeg ha det meste i hus om 1-2 uker. Skal komme med noen inntrykk rundt installeringen når alt er oppe og går

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Moro!

Det er ikke noen som kunne tatt på seg utfordringen og laget en oversiktstråd om de forskjellige streaming-alternativene? Lett for uinnvidde å bli småforvirret angående Squeezebox/Sneaky/Transporter/Sonos/Wireless DJ/osv.

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KentOve
    Jeg har en slik ekstern hdd: Komplett.no - Western Digital My Book Essential Edition 2.0 500GB USB2.0

Kan denne bli brukt som lagring?

Og er alt jeg trenger, Harddisk -> data -> nettverks spiller -> forsterker?

Eller har jeg forstått feil nå?
    Har liksom lurt litt på hvordan dette skal gjøres, for at det skal låte best mulig, og viss jeg skulle gått for en slik løsning, hva som hadde blitt rimligst og best i mitt tilfelle.
    Ja, det vil virke dersom "data" som du beskriver i kjeden er en PC/Mac som kan stå som en server for streaming (f.eks mot Logitech sitt utstyr). Det er flere løsninger og priser, men kanskje litt offtopic i denne tråden.

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kokken
    Ja, det vil virke dersom "data" som du beskriver i kjeden er en PC/Mac som kan stå som en server for streaming (f.eks mot Logitech sitt utstyr). Det er flere løsninger og priser, men kanskje litt offtopic i denne tråden.
    Hva mener du når du sier " kan stå som en server for streaming" ? Det er en helt vanlig stasjonær data, som jeg kjører windows xp på.

Og en annen ting jeg tenkte på, viss jeg kjører NAS slik at jeg kan spille av musikken, når dataen også er slått av, hvordan kan jeg lete meg frem til musikken jeg vil høre da? Når jeg ikke har noe skjerm å se på?

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pogwaq
    Moro!

Det er ikke noen som kunne tatt på seg utfordringen og laget en oversiktstråd om de forskjellige streaming-alternativene? Lett for uinnvidde å bli småforvirret angående Squeezebox/Sneaky/Transporter/Sonos/Wireless DJ/osv.
    Den stemmer jeg også for!

Jeg skulle gjerne gjort det selv. Men det er nok smartere at en bruker som kan dette på rams tar iniativet. Det hadde blitt en veldig fin tråd, hvor vi hadde fått alt samlet.

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KentOve
    Hva mener du når du sier " kan stå som en server for streaming" ? Det er en helt vanlig stasjonær data, som jeg kjører windows xp på.

Og en annen ting jeg tenkte på, viss jeg kjører NAS slik at jeg kan spille av musikken, når dataen også er slått av, hvordan kan jeg lete meg frem til musikken jeg vil høre da? Når jeg ikke har noe skjerm å se på?
    For at musikken skal indekseres og presenteres til klienten (SB, Sonos, Linn eller what ever) må en PC eller en NAS kjøre programvaren som sorterer filene slik at klienten kan lese dataene. Det er ikke alle NAS-løsninger som kan kjøre en slik tjeneste for egen maskin, derfor må du ofte ha en PC som gjør dette siden NASen ikke kan gjøre det.

Skjermen har du på klienten, så det har du null behov for fra PCen.

Intermediate Hanspf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan går det her nå da Marantz? Ser spilleren ikke er solgt enda. Har du eller noen andre erfaring med Linn opp i mot meridian sine spillere f.eks G modellen

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spilleren er ikke solgt enda nei, og da skjer det heller ikke så mye med øvrige planer. Må bare smøre meg med tålmodighet...

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter mye frem og tilbake de siste månedene har jeg sett meg nødt til å ta en tung, men nødvendig beslutning. Har lenge gått og ventet på hvordan finanskrisen ville påvirke min arbeidsplass, og de siste 2 ukene har det vært masseoppsigelser. Jeg vet enda ikke hvordan det går med meg, men ting ser ikke så bra ut... Mister jeg jobben, har jeg dessverre meget kort oppsigelsestid, og dersom jeg ikke klarer å finne meg ny jobb vil ikke dagpenger strekke til i lengden. For å komme til poenget.... så kommer jeg til å selge mesteparten av oppsettet for å bygge en liten økonomisk "buffer". Utstyret vil bli lagt på bruktbørsen om ikke så alt for lenge. Må jo innrømme at dette er litt trist, men ting vil alltid ta seg opp før eller siden og da kommer jeg sterkere tilbake. Takk til alle som har fulgt med og kommet med innspill i tråden min.

I'll be back

Edit: Moderator kan forøvrig avslutte denne tråden. Når jeg en dag vender tilbake, blir det med blanke ark og nytt nick...

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trist å høre...