Marantz`s Hjemmekino - Finanskrisen har inntatt kinoen... - Side 84

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 84 av 85 FørsteFørste ... 4 14 24 34 44 54 64 74 80 81 82 83 84 85 SisteSiste
Viser resultater 1,661 til 1,680 av 1693
    Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg har Squeezebox Duet, som fores av FLAC via en Fujitsu-Siemens Scaleo 1900 Windows Home Server. Fungerer utmerket, og fjernkontrollen til Duet er bare genial.

Hvis du synes en CD-spiller i Ayons prisklasse er verdt pengene, er jeg usikker på hvordan du vurderer lydkvaliteten fra Duet, men for meg er det ihvertfall midt i blinken.

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Duet er nok ikke i nærheten av Sneaky lydmessig, men det er et fabelaktig brukergrensesnitt på den.

Intermediate Trond B sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,547
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vurderer Sneaky DS sjøl. Står mellom den og Transporter. Usikker på hvem som er best. Sneaky er sikkert veldig bra men er usikker på om den kan matche Marantz SA-7S1. Redd for at jeg må opp til Linn Akurate da.

Her er noen tester (ikke så entuastiske som Akto kanskje).
    Stereoplay, das Magazin für Hifi, Surround und Musik - Netzwerkplayer Linn Sneaky DS
    Audio, das Magazin für Hifi, High End, Surround und Musik - Linn-Sneaky-Music-DS

Denne kan vel brukes til å styre Sneaky:
    TEST: Nokia N810 - Amobil.no
    ​Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature
    AV: SONY KD-65A1 | DENON AVC-A1HDA | SONY UBP-X800

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    SA-7S1 tror jeg den skal slite litt med å tangere. Linn selv sier at Sneaky er langt bedre enn hva deres CD12 var, noe som i seg selv er litt av en uttalelse. Synd jeg ikke leser tysk.

Intermediate Hanspf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av akto
    SA-7S1 tror jeg den skal slite litt med å tangere. Linn selv sier at Sneaky er langt bedre enn hva deres CD12 var, noe som i seg selv er litt av en uttalelse. Synd jeg ikke leser tysk.
    Vet du forresten forskjellen på denne og Majik DS Atle?

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Teknisk vet jeg ikke hva som er forskjellen, det har jeg ikke satt meg inn i enda. Jeg har siden jeg testet ut Sneaky sett for meg at det blir en Akurate DS og Akurate Kontrol i kjelleren her hjemme, men jeg må teste ut dette på ADAM før jeg tar den endelige avgjørelsen. Derfor har jeg egentlig ikke kikket på Majik, men håper vel på å få inn denne på test snart.

Intermediate Hanspf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm den er jo ett nivå opp igjen ja :-)

Intermediate freddie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Duet er nok ikke i nærheten av Sneaky lydmessig, men det er et fabelaktig brukergrensesnitt på den.
    Med Duet har man jo penger igjen til en ok DAC før man kommer opp i prisen til Sneaky da - og beholder brukergrensesnittet. Blir en ekstra boks da...

Intermediate Kolschtat sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    867
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gleder meg stort til Sneaky kommer på besøk her. Spent på hvor lenge Rega blir stående om den er så god som entusiasmen i stemmen din tilsier

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synd jeg ikke leser tysk.
    "An, auf, neben ünter vor und schwiscen"!

Spøk til side: Hvor havner en Squeezebox-løsning oppi det hele?
    Er muligens helt på jordet med spørsmålet, men kan den sammenliknes?
    Opplever i alle fall en slik digitaloverføring som ytterst bra, i alle fall i mine ører.
    Noe som kanskje kan forklares med at de er født i 1947, i lynende konkurranse med dagens skarpskodde sådanne? Som helt sikkert hører bedre.
    Men dog??

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mitt tips er Sonos om budsjettet tillater det. Solgte nettopp min gamle leilighet, og kjøperen var så imponert over Sonos etter et par minutters trykking at han krevde å få det med om det skulle bli noe salg.

Jeg bytter aldri (med vekt på aldri) til et slikt system uten en skikkelig fjernkontroll med display.

Sonos kan også utvides til flere rom. Litt dyrere enn Duet, men det merkes på kvaliteten på produktene. Les mer på Sonos sine hjemmesider.

Krever dog en god DAC da analogutgangene til Sonos ikke er beregnet på seriøs lytting, og aller helst en NAS for å slippe å ha på en PC. NAS er forøvrig simpelt å sette opp. Kjøp en Synology om du vil bruke den til mye annet, men om du kun skal bruke den til lagring fungerer det meste.

Selv har jeg nettopp bestillt en Synology RAID-5 NAS-løsning med Linux og muligheter for opp til 4,5 terabyte lagring. Og går nå snart for mitt andre Sonos system.

Intermediate Marantz sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gorg
    Hvordan fungerer Linn spilleren forhold til Logitech Transporter??

Hos meg benytter jeg en pc som musikkserver, som via nettverk kobles til Transporter, som kjører balansert til Hegel H200. Vil anbefale hvem som helst denne løsningen. Bruker også forøvrig Logitech Duet som fjerstyring til systemet.
    Jeg har egentlig ikke studert Transporter så nøye, men forskjellene er vel at den har trådløs overføring av lyd, samt eget display.
    Grunnen til at jeg ikke har vurdert Transporter, er prisen. Sneaky er billigere, og lyden traff meg rett i hjertet. Da er det ikke så mye å lure på

Sitat Opprinnelig postet av cybervision_
    Åssen funker Gallo-purkene synes du?
    Jeg har faktisk ikke hatt tid til å kalibrere begge ops: Det er kun den ene som er satt opp skikkelig og jeg er strålende fornøyd så langt.

Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Mitt tips er Sonos om budsjettet tillater det. Solgte nettopp min gamle leilighet, og kjøperen var så imponert over Sonos etter et par minutters trykking at han krevde å få det med om det skulle bli noe salg.

Jeg bytter aldri (med vekt på aldri) til et slikt system uten en skikkelig fjernkontroll med display.

Sonos kan også utvides til flere rom. Litt dyrere enn Duet, men det merkes på kvaliteten på produktene. Les mer på Sonos sine hjemmesider.

Krever dog en god DAC da analogutgangene til Sonos ikke er beregnet på seriøs lytting, og aller helst en NAS for å slippe å ha på en PC. NAS er forøvrig simpelt å sette opp. Kjøp en Synology om du vil bruke den til mye annet, men om du kun skal bruke den til lagring fungerer det meste.

Selv har jeg nettopp bestillt en Synology RAID-5 NAS-løsning med Linux og muligheter for opp til 4,5 terabyte lagring. Og går nå snart for mitt andre Sonos system.
    Sonos er jo unektelig et lekkert system, men pr i dag et godt stykke utenfor mitt budsjett. Etter at Sneaky + styring til den er på plass, er neste prioritering ny prosjektor, da Sanyo Z4 er, for å si det mildt, moden for en utskiftning

Slik som det ser ut nå ender jeg opp med en mini-laptop, f.eks denne:Asus EEE 901. Det eneste jeg er litt usikker på er støynivå på disse. Viftestøy vil garantert bli et irritasjonsmoment, så jeg må finne ut av det før noe bestilles

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Marantz
    Slik som det ser ut nå ender jeg opp med en mini-laptop, f.eks denne:Asus EEE 901. Det eneste jeg er litt usikker på er støynivå på disse. Viftestøy vil garantert bli et irritasjonsmoment, så jeg må finne ut av det før noe bestilles
    Skal ha en 901 selv. Jeg tror ikke viftestøy er noe problem, da det sitter Atom prosessor i denne. De har lite effektbruk. Denne testen bekrefter dette:

"Takket være en god lavenergiprosessor og SSD genereres det svært lite varme og støy. Den har en enkel vifte som kjøler prosessoren, men denne gjør svært lite ut av seg. I de fleste tilfeller vil den ikke høres."

TEST: Asus Eee PC 901 imponerer stort - IDG.no

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hørt på Asus (i butikk vel å merke) Det var ikke mulig å høre noe støy fra den da.

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sonos er jo unektelig et lekkert system, men pr i dag et godt stykke utenfor mitt budsjett. Etter at Sneaky + styring til den er på plass, er neste prioritering ny prosjektor, da Sanyo Z4 er, for å si det mildt, moden for en utskiftning
    Du har ikke råd til Sonos (ca. 6.794 for passiv mottaker, kontroller og cradle), men har råd til Sneaky (10.950 + kontroller)?

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hellnoob
    Du har ikke råd til Sonos (ca. 6.794 for passiv mottaker, kontroller og cradle), men har råd til Sneaky (10.950 + kontroller)?
    Skal du sammenligne disse to bør du strengt tatt ta med en ekstern DAC i tillegg på Sonosen og da blir prisen straks noe bedre i favør av Sneaky. Til gjengjeld er en mer fleksibel med ekstern DAC.

Derfor er mitt "trådløse" musikkanlegg pr i dag slik:
    NAS (m/logitech squeezcenter) -> Ethernet -> Logitech Duet -> Digitalkabel -> Benchmark DAC1 -> Effekttrinn

edit: Litt presisering i teksten

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som Kokken poengterer, kommer det DAC som tileggsutgift på Sonos, og da blir det igjen et prosjekt å finne en DAC som passer mine preferanser, rent klangmessig. Sneaky med laptop kommer på 14500,- og laptopen kan jo faktisk brukes til andre ting også. Får jeg det jeg ønsker for Ayon CD-1, går jeg omtrent i null rent økonomisk sett, noe som sies å være positivt 8)

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kokken
    Skal du sammenligne disse to bør du strengt tatt ta med en ekstern DAC i tillegg på Sonosen og da blir prisen straks noe bedre i favør av Sneaky. Til gjengjeld er en mer fleksibel med ekstern DAC.

Derfor er mitt "trådløse" musikkanlegg pr i dag slik:
    NAS (m/logitech squeezcenter) -> Ethernet -> Logitech Duet -> Digitalkabel -> Benchmark DAC1 -> Effekttrinn

edit: Litt presisering i teksten
    Forsåvidt enig. Merket du stor forskjell på Duets DAC og Benchmark? Jeg har koblet til en Monica3 på min, men hovedforskjellen er vel at gitarstrengene høres rundere ut og stemmene en smule behageligere = ikke målbare forbedringer :-)

WHS (m/Logitech Squeezecenter) -> Wi-Fi -> Logitech Duet -> Digitalkabel -> Monica3 -> Analoge kabler -> Integrert forsterker

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forsåvidt enig. Merket du stor forskjell på Duets DAC og Benchmark?
    Ikke stor, men stor nok. I et litt dårlig lytterom (pga ombyggingen av garasjeloftet) så ble det litt bedre perspektiv og presisjon i lydbilde (holografisk). Når det er sagt så her jeg ikke hatt tid til å kjøre noen skikkelig A-B test i mellom dem to.

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For min del blir det vel da:
    Ekstern USB HDD->ASUS EEE 901->Linn Sneaky->Hegel H200->Lydnirvana

Side 84 av 85 FørsteFørste ... 4 14 24 34 44 54 64 74 80 81 82 83 84 85 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •