Marantz`s Hjemmekino - Finanskrisen har inntatt kinoen... - Side 82

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 82 av 85 FørsteFørste ... 2 12 22 32 42 52 62 72 78 79 80 81 82 83 84 85 SisteSiste
Viser resultater 1,621 til 1,640 av 1693
    Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Frode om du ikke skulle ønske deg vannkjøling så kan Scrooge "trylle" med pc...... IMHO Han har overhalt min og den er nå knapt hørbar, tidligere så låt den som en liten støvsuger (ikke overdrevet). Fantastisk flink kar!!

Intermediate Marantz sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pahf
    Kommet noe lengre i letingen Marantz?
    Står litt på vent om dagen. Laptopen jeg hadde problemer med er på service, og litt avhengig av hva utfallet blir har jeg ikke penger til å kjøpe noe akkurat nå. Håper det dekkes av garantien slik at jeg får reparert den eller evt får ny maskin....

Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Frode om du ikke skulle ønske deg vannkjøling så kan Scrooge "trylle" med pc...... IMHO Han har overhalt min og den er nå knapt hørbar, tidligere så låt den som en liten støvsuger (ikke overdrevet). Fantastisk flink kar!!
    Det tviler jeg ikke på Har også et meget bra støynivå på min maskin, men nå er det jo faktisk slik at kameraten som kjøpte og monterte maskinen har vært ivrig leser av bl.a Scrooge sine bidrag på Hardware.no, så da kan vi jo si at han har hatt en god "læremester" Det som er gjort av tiltak på min maskin er for det første et godt dempet kabinett, noe som er viktig. Ellers er det valgt en strømsforsyning som er støysvak, samt at kjølevifta til prossessoren er byttet ut med en større og mer stillegående vifte (pga lavt turtall). Man kan også bytte vifte på skjermkortet, men slik det er nå er støyen såpass lav at jeg ikke tenker over om maskinen er på.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Marantz
    Står litt på vent om dagen. Laptopen jeg hadde problemer med er på service, og litt avhengig av hva utfallet blir har jeg ikke penger til å kjøpe noe akkurat nå. Håper det dekkes av garantien slik at jeg får reparert den eller evt får ny maskin....

Det tviler jeg ikke på Har også et meget bra støynivå på min maskin, men nå er det jo faktisk slik at kameraten som kjøpte og monterte maskinen har vært ivrig leser av bl.a Scrooge sine bidrag på Hardware.no, så da kan vi jo si at han har hatt en god "læremester" Det som er gjort av tiltak på min maskin er for det første et godt dempet kabinett, noe som er viktig. Ellers er det valgt en strømsforsyning som er støysvak, samt at kjølevifta til prossessoren er byttet ut med en større og mer stillegående vifte (pga lavt turtall). Man kan også bytte vifte på skjermkortet, men slik det er nå er støyen såpass lav at jeg ikke tenker over om maskinen er på.
    Setter stor pris på slike "roser"!:-D
    Svært morsomt å lese at jeg i etterkant kan være med på å bidra med noe positivt i en slik sammenheng, og som i sin tid var "Alpha&Omega" for egen del.
    Skulle mer enn gjerne fortsatt trenden i vår HiFi-verden, men i økonomisk sammenheng kommer jeg nok til kort. Dermed må jeg nok bli å regne som en "middelhavsfarer" i slike sammenheng.
    Men gud så moro det skulle vært, å kunne bidra med "top-of-the-line" erfaringer!
    Er det ikke noe som heter: "Evig eies kun det tapte"? Så får jeg heller finne meg i at jeg aldri rakk det, i alle fall så langt. :?

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lenge siden sist vi har hørt noe nå? Har du gitt opp eller er det på teststadiet enda?

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lenge siden sist vi har hørt noe nå? Har du gitt opp eller er det på teststadiet enda?
    Neida, jeg har egentlig bestemt meg for 2stk Velodyne SPL1000 eller SPL1200. Nå jobber jeg med den økonomiske biten. Jeg har også fått jobb som skribent for "Hjemmekino" på freelance-basis, og når hobbyen også blir deltidsjobb kan det bli litt i meste laget dersom man i tilegg bruker timesvis på forum med samme emne. Jeg er stort sett innom hver dag og leser, men antallet skriftlige bidrag har jo sunket en del.

Jeg kommer tilbake med oppdateringer så snart det er noe nytt å melde, men det kan nok bli et par mnd. Det ligger forhåpentligvis an til nye suber og ny proj med full HD til høsten, litt avhengig av hvor full lommeboka er.

Newcomer Warlock sin avatar
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Wink Forutseende?

Sitat Opprinnelig postet av Warlock
    Gratulerer Frode
    En verdig arvtager etter Anfield!

Mvh Arne
    Da gikk det jo troll i ord. Sa jo dette 3 des 07.Innlegg #1452
    Lykke til Frode.

Mvh Arne

Intermediate Hanspf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lykke til ja. Kommer det forresten en HD oppfølger på demo discen din? :-).
    Er forresten tilgjengelig for demo som jeg sa du kunne få når jeg var hos deg på demo..

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grattis med ny jobb

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vurderer faktisk SPL1200 selv, greit nok at de ikke er like rå som Svs, men gudbedre hvor mye penere de gjør seg i stua da gitt

Intermediate Troeen sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    lese lenger opp at du så etter stille gående skjermkort.
    men siden det var i fra februar så har du sikker funnet en løsing på det alt.

men hvis ikke er dette et godt alternativ
    Komplett.no - PowerColor Radeon HD 3870 "SCS3" 512MB, GDDR4, PCI-Express 2.0, 2xDVI/HDMI/HDCP

Marantz`s Hjemmekino - Finanskrisen har inntatt kinoen...-p5190054-jpg

Troeen

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Troeen
    lese lenger opp at du så etter stille gående skjermkort.
    men siden det var i fra februar så har du sikker funnet en løsing på det alt.

men hvis ikke er dette et godt alternativ
    Komplett.no - PowerColor Radeon HD 3870 "SCS3" 512MB, GDDR4, PCI-Express 2.0, 2xDVI/HDMI/HDCP

Troeen
    Takker for tips, men som du selv påpeker er maskinen allerede kjøpt. Det ble forøvrig dette kortet: Sapphire Radeon HD 3870X2 1GB Skjermkort - XD

Vurderer faktisk SPL1200 selv, greit nok at de ikke er like rå som Svs, men gudbedre hvor mye penere de gjør seg i stua da gitt
    Et meget godt valg. Valget falt på SPL-serien etter å ha hørt SPL800i. Utrolig hva Velodyne klarer å få ut av de små subene sine.

Sitat Opprinnelig postet av Jens123
    Grattis med ny jobb
    Takker

Sitat Opprinnelig postet av Warlock
    Da gikk det jo troll i ord. Sa jo dette 3 des 07.Innlegg #1452
    Lykke til Frode.

Mvh Arne
    Du hadde rett gitt, og jeg er jo ikke akkurat lei meg for det

Sitat Opprinnelig postet av Hanspf
    Lykke til ja. Kommer det forresten en HD oppfølger på demo discen din? :-).
    Er forresten tilgjengelig for demo som jeg sa du kunne få når jeg var hos deg på demo..
    Det blir nok ikke noe med det første, da det ikke finnes noe programvare som kan gjøre såvidt jeg vet, men vi får se hva som kommer i fremtiden.

Du har jo bygget deg en svært respektabel kino med masse snacks, så en demo hadde vært morsomt å få med seg. Jeg reiser på ferie om 2 uker, så det kan evt bli noe etter det

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et meget godt valg. Valget falt på SPL-serien etter å ha hørt SPL800i. Utrolig hva Velodyne klarer å få ut av de små subene sine.
    Har kun hørt DD18 så jeg må nok få meg en skikkelig demo først, men min eneste bekymring er om jeg faktisk kjøper en avansert versjon av SB12 til 7k mer, for da kan jeg jo like godt kjøpe en sb til og en sms1

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jöss, gratulerer, Marantz!:-D
    Det blir artig å lese dine erfaringer og inntrykk.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Intermediate gorg sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    2,771
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Har en slik en hos meg idag eller imorgen!

Gratulerer med ny jobb!

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jøss..... Først ble verdens beste golfspiller en mørkhudet, så kom det en hvit mann og ble verdens beste rapper.....og nå ser vi en med SVS bytte til Velodyne. Nærmer vi oss dommedag?

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Jøss..... Først ble verdens beste golfspiller en mørkhudet, så kom det en hvit mann og ble verdens beste rapper.....og nå ser vi en med SVS bytte til Velodyne. Nærmer vi oss dommedag?
    He, he. Det er ikke så ofte det skjer nei. Jeg mener fortsatt at SVS gir mer for pengene, men det krever også mer gulvplass, og det har jeg ikke slik som det er i dag. DD-serien er langt utenfor budsjettet mitt, men jeg synes SPL-serien innehar mange av de samme kvalitetene og valget falt derfor på den.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjønner ikke hvorfor det skulle være dommedag?? Bare positivt alt sammen jo........

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt sikkert
    Eller så har folk mer penger og er villig til og ofre bitte litt ytelse for noen kvm gulvplass?

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje på tide med noen nye bilder?

Side 82 av 85 FørsteFørste ... 2 12 22 32 42 52 62 72 78 79 80 81 82 83 84 85 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •