Marantz`s Hjemmekino - Finanskrisen har inntatt kinoen... - Side 8

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 8 av 85 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 18 28 38 48 58 68 78 ... SisteSiste
Viser resultater 141 til 160 av 1693
    Intermediate Marantz sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Sven Roger
    Har sjekket Pioneer 668 + mt 200 problemet må ligge i den brente plata.Har alltid varit feilfri med orginal dvd,synes denne pj imponerer enormt til prisen,både med hdmi/komponent har før øvrigt aldrig sett en regnbue selv heldig eller?
    Regnbuer merket heller ikke jeg noe til da jeg var hos deg :grin: Det er nettop derfor jeg har så lyst på DLP projektor. Jeg ble også meget imponert over bildet man kan få for bare 7000,- Det eneste jeg er litt usikker på er om jeg kommer til å angre på at jeg ikke kjøpte meg HD klar projektor når jeg får PS3 i hus. Det er derfor jeg tok med MT700 i vurderingen. Har funnet ut at den er en Benq 7700 klone med faroudja bildebehandling. Men den koster da dobbelt så mye som mt200... Vanskelig å bestemme seg :?

Intermediate kid sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror nok du til høsten vil angre litt på å evt. ikke kjøpe en HD-klar, men det er nå min mening. Pris er jo selvfølgelig også en viktig faktor. :wink:

Active Sven Roger sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    304
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hadde det vært aktuellt med proj kjøp idag blev det nok ikke en Mt 200, med tanke på vad noen tusen lapper kunnet frembringet men detta blir ett prioriterings spørsmål for deg. Får vel kjøre slutt på denne og satse på nye format i fremtiden,har nu brukt den i ett år

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har regnet litt mer nøye og det er faktisk ikke så mye prisdifferanse på MT700 og nyere modeller. Projektoren koster mye mindre, men frakten koster mer og den fås ikke med gunstig pakkpris som f.eks Optoma H72i. Totalt kommer den på ca 20 000,- med tilbehøret i listen nedenfor.
    MT700 er derfor eliminert fra lista.

Til sammenlikning får jeg Optoma H72i med samme tilbehør for 20 700,-
    Epson TW600 med samme tilbehør kommer på 15 700,- (eller ca 14 200,- med DIY lerret)

Som tilbehør har jeg valgt:
    -2års lampegaranti (500,- inkl med Optoma)
    -Dreamscreen Dynagrey rammelerret 170cm/77" (3000,- inkl med Optoma)
    -Supra HDMI kabel 10meter (1200,-)
    -Universalt takoppheng (900,-)
    -DVE (300,-)

Siden sitteavstand er 2,7 meter tror jeg dette vil være en bra størrelse.

Etter mye frem og tilbake sitter jeg igjen med 2 kandidater: Epson TW600 eller Optoma H72i. Jeg har innsett at jeg må strekke meg fra 15-20 000 hvis jeg vil ha en HD-klar prosjektor. Det er jo litt prisdifferanse på disse to på 5000,- eller 6500,- ettersom hvilket lerret jeg tar til epson. Jeg begynner ihvertfall å nærme meg et valg.........

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har kikket litt mer på lerret og sett litt på nettdata sitt Adeo Greyvision Rammelerret 200cm (84") til 2600,- eller samme i 160cm bredde (65") til 200kr mindre. Har sett det er mange som skryter av Adeo lerret. Er dette noe bedre en Dreamscreen fra avshop? Dreamscreen tror jeg har perfekt størrelse på min sitteavstand (2,7meter), mens jeg frykter at Adeo sine størrelser blir enten for stort eller for lite.

Edit:Utifra forhold mellom bredden og diagonalmål på dreamscreen tror jeg 77" er utvendige mål. Maskeringen er 6cm, så bildebredden er 158cm. Hvis jeg har regnet riktig blir dette 71" diagonalt, stemmer det? Så også et annet 170cm/77" lerret som hadde 8cm maskering så det er tydelig at Dreamscreen oppgir diagonalmål inkludert maskering på rammelerret.

I tilegg har jeg planlagt å lage et system med 2 lag sorte gardiner på bakveggen. Det bakerste lag skal ha bredde til å dekke hele veggen bak lerretet slik at det fungerer som heldekkende maskering. Deretter skal rammelerret takmonteres i kroker slik at det enkelt kan fjernes ved behov (har et rom det kan oppbevares i). Utenpå lerret skal lag nr 2 med gardiner som kun skal fungere som sidemaskering slik at lerretet kan gjøres om til 4:3 format ved å flytte disse i rett posisjon. Når gardinene ikke er i bruk kan de skyves ut i hjørnene slik at veggen ser nogenlunde normal ut ellers.

Jeg tror også at gardinene vil ha en gunstig effekt på akkustikken i rommet.
    Noen som har synspunkter, evt forslag til stoff som ikke koster tusenvis av kroner for å dekke veggen? Veggen er 3meter bred og jeg tenkte å la underkant på gardinene stoppe rett over stereobenken. Da ender jeg totalt opp på ca 4x2 meter stoff.

Intermediate kid sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøpte tykke velùrgardiner på IKEA, finnes vel rimeligere løsninger, men syntes det ble bra iallefall :wink:

Intermediate Smurfen sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,324
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Marantz !

Det skjer mye her om dagen Jeg bare lurte på om du har vurdert å ha ett nedtrekkeslerret i steden, det vil jo blit litt mas å ta vekk rammelerettet hver gang det ikke er i bruk. Selv om du sikkert kommer til å ha det fremme hele tiden.

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har vært inne på tanken med nedtreksslerret, men for det første har jeg da en diger metallkasse i taket, samt at lerretet ikke vil være like rett som rammelerret. Så lenge det bare er meg hjemme kommer nok lerretet til å henge der likevel. Blir mest aktualt å ta det vekk hvis jeg får folk på besøk som ikke skal se film, noe som ikke akkurat skjer hver dag :wink:

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er jeg også uten recieveren min :sad: Solgte den og skal på posten straks. Da blir det rundt 1 uke uten godlyd, litt avhengig av når HåkoN kommer hjem fra nord. Det blir en stusselig uke, men "no pain, no gain" :wink:

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I dag kom dvd spilleren min med posten fra sørlandet :grin: Det første som slo meg er hvor utrolig lekker spilleren er. Børstet aluminium, ryddig layout og solid konstruksjon. Knipset noen kjappe bilder:

Det var flere som var nysgjerrige på hva som befant seg inne i pappesken...

Her er den nye stoltheten forsiktig pakket ut :grin:

Det var ikke bare undertegnede som lot seg imponere av designet :wink:

Tusen takk til Anfield for en hyggelig og pålitelig handel! Her gikk alt som smurt :grin: Desverre får jeg ikke prøvd den skikkelig ennå da jeg sendte recieveren min avgårde til sin nye eier i dag, så lytteinntrykk kommer etterhvert.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,540
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Drit lekker majantz! Må si figuren din var veldig nyskjerrig i denne spilleren ...

Hva er førsteinntrykket av bilde,design og lyd da? Designet er vel ikke mye å si på, for den er jo drit lekker!

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Marantz
    I dag kom dvd spilleren min med posten fra sørlandet :grin: Det første som slo meg er hvor utrolig lekker spilleren er. Børstet aluminium, ryddig layout og solid konstruksjon.
    Bra du har valgt reciever i samme stil da...

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Majesty
    Drit lekker majantz! Må si figuren din var veldig nyskjerrig i denne spilleren ...

Hva er førsteinntrykket av bilde,design og lyd da? Designet er vel ikke mye å si på, for den er jo drit lekker!
    Hehe. Jason passer på vettu :wink: Siden jeg ikke får ny reciever før til helgen blir det litt vanskelig å si noe om lyden (ikke allverdens trøkk fra innebygde høyttalere i en tv). Den er ihvertfall mer stillegående enn min gamle spiller samt at bildet er vesentlig bedre. Og et hav av innstillinger man kan fikle med i menyen. Tror nok jeg må studere manualen litt nøye. Dimmerfunksjonen er ihvertfall super ved filmtitting, så jeg slipper å bli distraherende, blinkende tall ved filmtitting :grin:

Sitat Opprinnelig postet av HåkoN
    Bra du har valgt reciever i samme stil da... :wink:
    Jepp! Gleder meg til helga. Lørdag og søndag skal tilbringes i sofaen med en colaboks i den ene hånden og marantz-fjernkontroll i den andre :wink:

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med lekker spiller. Her selv en SA-15S1 og er imponert over lyden Maranz presterer. Lyst på en 11S1, men prishoppet er i største laget. Er din 7600 like bra på SACD som 15S1 har du mye å se frem til.......
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp! Gleder meg til helga. Lørdag og søndag skal tilbringes i sofaen med en colaboks i den ene hånden og marantz-fjernkontroll i den andre :wink:
    Hehe, bare så det er sagt så følger ikke colaboks med i prisen...

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Colaen står klar den, jeg mangler bare fjernkontrollen :wink:

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,540
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe. Jason passer på vettu :wink: Siden jeg ikke får ny reciever før til helgen blir det litt vanskelig å si noe om lyden (ikke allverdens trøkk fra innebygde høyttalere i en tv). Den er ihvertfall mer stillegående enn min gamle spiller samt at bildet er vesentlig bedre. Og et hav av innstillinger man kan fikle med i menyen. Tror nok jeg må studere manualen litt nøye. Dimmerfunksjonen er ihvertfall super ved filmtitting, så jeg slipper å bli distraherende, blinkende tall ved filmtitting :grin:

Hehe selvsagt

Kom med en tilbakemelding når den er på plass da!

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt å lese at den kom godt frem. Ønsker deg lykke til med 7600, måtte den gi deg mange gode timer.:razz:

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har laget en skisse i skala +/- noen cm på hvordan den ferdige PJ veggen vil se ut med 170cm lerret. Farger stemmer ikke helt og det mangler litt innventar, men man kan ihvertfall danne seg et bilde av hvordan det vil bli. Tror jeg bestiller meg sort eller mørkeblå scenemolton og dekker bakvegg i form av lange gardiner. Har laget skissen med Google Sketchup. Første gang jeg testet det og synes det virket greit.

Marantz`s Hjemmekino - Finanskrisen har inntatt kinoen...-min-hk002-jpg

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg endelig fått min nye SR7500 reciever i hus. HåkoN (takk for handelen) leverte til og med på døra :grin: Førsteinntrykket er meget bra, selv om det var uvant med helt andre menyer enn på yamahaen. Etter 10 minutters fikling fikk jeg stilt inn alt jeg trengte manuelt. Nå skal jeg sette meg ned med referansecden og se hva Marantz komboen kan by på :wink:

Side 8 av 85 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 18 28 38 48 58 68 78 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •