Marantz`s Hjemmekino - Finanskrisen har inntatt kinoen... - Side 79

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 79 av 85 FørsteFørste ... 9 19 29 39 49 59 69 75 76 77 78 79 80 81 82 83 ... SisteSiste
Viser resultater 1,561 til 1,580 av 1693
    Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Lurer selv litt på om jeg skal se nøyere på pb 10, den er fysisk stor, men må da gå an og hjemme den en plass

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uff da! Én ting er at HDD steiler, men å miste data er det verste. Synd at testen forsvant for deg. Skjønner godt hvor irriterende det må være.

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Marantz
    Bare synd at man må helt til Maxwell Hifi i Stavanger for demo eller utlån...
    Maxwell i Kristiansand her vel også denne? Dersom du ønsker å teste denne som skribent for AVForum vil jeg jo tro at de kan sende den hjem til deg for en omtale?

Intermediate Marantz sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Maxwell i Kristiansand her vel også denne? Dersom du ønsker å teste denne som skribent for AVForum vil jeg jo tro at de kan sende den hjem til deg for en omtale?
    Det hørtes jo ikke så dumt ut... Uansett, så rekker jeg ikke skrive noe før om nærmere 1mnd, da jeg må blir ferdig med første test, og deretter venter Dynaudio Focus 220. Tror jeg uansett skal ta kontakt med dem, da en dybdetest kunne vært interessant å få til.

Har også fått ordnet meg harddisk. 650kr for 160GB 2,5" S-ATA synes jeg er helt ok. Sitter og legger inn windows nå for andre gang på 2 dager...

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av marsboer
    Behringeren er lett å bruke om man bruker f.eks Room EQ wizard til å utføre målingene. Når man har gjort ting et par ganger er det snakk om sekunder for å gjøre en ny innstilling. I tillegg kan man dra en midi-kabel fra pc til behringeren og fore den direkte fra Room EQ wizard helt uten manuell knotting også.
    Styring via pc er jo kanonbra Synes det er litt knotete å sitte og fikle med knappene, selv om det er en vanesak. Uansett skal subene på plass først, så får jeg avdekket behovet for evt korreksjon.

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oi, går det an å styre Behringer'n via REW? Genialt, enkelt og greit.

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det hørtes jo ikke så dumt ut... Uansett, så rekker jeg ikke skrive noe før om nærmere 1mnd, da jeg må blir ferdig med første test, og deretter venter Dynaudio Focus 220. Tror jeg uansett skal ta kontakt med dem, da en dybdetest kunne vært interessant å få til.
    Deet er bare å snakke med Trond, så ordner nok det seg

Blir det ny PC nå da ?

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ak
    Deet er bare å snakke med Trond, så ordner nok det seg

Blir det ny PC nå da ?
    Skal nok beholde laptopen inntil videre, men det kan hende jeg bygger meg en ny pc i sommer. Har ikke hatt noe særlig bruk for å ha en bærbar maskin, og pr i dag fungerer den uansett som en stasjonær pc, da jeg har ekstern skjerm (23" widescreen er gull på photoshop ), mus og tastatur tilkoblet. For 12-13k får man en heftig stasjonær pc.

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Marantz
    Det var dessverre ingen vei utenom formatering. Jeg mistet ikke fryktelig mye, men bilder og tekst til min første test var uheldigvis noe av det som jeg ikke hadde tatt backup av :evil:
    Det var vel "litt" dumt å formatere den da.

Dataene var sikkert i god behold de. Alt du hadde trengt var å koble disken opp via USB til en annen maskin.

Jeg har flere eksterne koblingspunkter for 2½"-disker (og bruker det hele tiden). Ikke nøl med å ta kontakt neste gang det skjer da... ;-)

Men; erfaringsmessig går det svinraskt å skrive ting én gang til - og i tillegg blir det gjerne bedre også! :-)

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøp en 15k SAS disk og en kontroller neste gang. Koster omlag 2000 kr tilsammen. Topp ytelse, og en forventet levetid på ca 100 år siden de er spesifisert for servere/arbeidsstasjoner som står på kontinuerlig

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men da må de stå på hele tiden, hehe.

Måtte selv ta en formatering. Skjermkortet gikk til h...... å jeg klarte ikke å fjerne de gamle driverene.. Men ikke noe krise. Jeg lagrer aldri data jeg ønsker å beholde på windowspartisjoner. Heldigvis.

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ny PC på gang

Noen ganger blir jeg gal av de hel***** problemene som oppstår med pc'er. Ser ut som det er noe mer som er galt med maskinen min, da jeg til stadighet får blåskjerm i windows som klager på hardware-feil. Siden maskinen er 2 år gammel er det vel fortsatt noe som går på garantien (forhåpentligvis..), så nå gidder jeg ikke knote mer selv. Like greit å levere den til butikken og be dem se på det. Jeg er jo nødt til å vite at alt funker som det skal før jeg selger den.
    Jeg hadde uansett planer om ny PC når februar-lønna tikker inn, men bruktsalg av laptopen min skulle finansiere mesteparten av den nye stasjonære. Nå måtte jeg fremskynde kjøpet av den nye maskinen som kommer på ca 11k. Siden jeg ikke akkurat har så mye penger liggende til enhver tid, må jeg bruke pengene fra salget av suben min. Håper bare ikke det går for lang tid med service på laptopen, eller at jeg får beskjed om at det ikke dekkes av garantien. Da har jeg nemlig ikke penger på en liten stund til nye suber....

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du ikke skal spille de siste spillene på full guffe så skal du være rimelig kravstor/uvitende for å bruke mer enn 9000 på en stasjonær PC idag.

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cybervision_
    Hvis du ikke skal spille de siste spillene på full guffe så skal du være rimelig kravstor/uvitende for å bruke mer enn 9000 på en stasjonær PC idag.
    Siden jeg først skulle ha ny PC, bestiller jeg en skikkelig kraftig maskin. Har begynt å spille litt mer PC i det siste og Crysis, som ikke akkurat krever lite, står ganske høyt på lista over hva jeg har tenkt å spille i nærmeste fremtid. Dessuten er PC noe jeg ikke bytter så ofte, og da liker jeg å ha litt "headroom" for fremtiden Siden jeg bare har gjennomsnittelig peiling på pc har en kompis tatt på seg jobben med å sette sammen maskinen. Her er komponentene:

Antec Performance One P182 Gun Metal

-ABIT IX38-QuadGT, X38, Socket-775, GbLAN ATX, Otes, GbLAN, DDR2, 3xPCI-Ex(2.0)x16
    -Fortron/Source Epsilon 700W, Blå Vifte, Active PFC, ATX/EPS, SLI, 20/24pin
    -Intel Core 2 Duo E6850 3.0GHz Boxed
    -Zalman CNPS8700 LED CPU-Kjøler
    -Sapphire Radeon HD 3870X2 1GB Skjermkort
    -OCZ Gold XTC 4096MB DDR2 PC6400 KIT
    -NEC DVD-brenner AD-7200S Black OEM SATA
    -Western Digital 150GB Raptor X SATA
    -D-Link 54Mbps trådløst PCI nettverkskort
    -Mist vifte 120x120x25mm

Intermediate eksu sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,318
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir en bra gamer pc det der. :-D
    Epson | Panasonic | Denon | Emotiva | SVS

Min tråd

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et par tips:
    1) Harddisken han har vagt for deg ser ikke ut som noe jeg hadde valgt. Den er for dyr og med veldig liten kapasitet. Dessuten støtten den bare SATA, ikke SATA-II.
    For samme pris kan du få en 1024Gb RAID løsning med to av denne:
    Samsung SpinPoint 500GB 3.5" SATA2 - XD (bare en eks - sikkert mulig å finne noe bedre og billigere)
    Noe som gjør det mye raskere og sikrere.

Vet du hvorfor han valgte akkurat den?

2) D-Link 54Mbps trådløst PCI nettverkskort: denne kjører bare 54Mbps, noe som er gammel or treg. Skal du bruke denne til å overføre en del data så anbefaler deg å kjøpe noe bedre.

3) Skal du ikke ha en stooor skjerm? Eller du har kanskje en allerede ....

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jerome
    Et par tips:
    1) Harddisken han har vagt for deg ser ikke ut som noe jeg hadde valgt. Den er for dyr og med veldig liten kapasitet. Dessuten støtten den bare SATA, ikke SATA-II.
    For samme pris kan du få en 1024Gb RAID løsning med to av denne:
    Samsung SpinPoint 500GB 3.5" SATA2 - XD (bare en eks - sikkert mulig å finne noe bedre og billigere)
    Noe som gjør det mye raskere og sikrere.

Vet du hvorfor han valgte akkurat den?

2) D-Link 54Mbps trådløst PCI nettverkskort: denne kjører bare 54Mbps, noe som er gammel or treg. Skal du bruke denne til å overføre en del data så anbefaler deg å kjøpe noe bedre.

3) Skal du ikke ha en stooor skjerm? Eller du har kanskje en allerede ....
    1)Harddisken er valgt fordi den er rask. Jeg trenger ikke noe særlig lagringsplass uansett, da jeg allerede har 2x500GB eksterne disker. Kunne neste klart meg med 74gb-versjonen... Av applikasjoner som trenger litt plass, skal jeg kun ha windows, photoshop og et spill eller 2 innstallert på den. Bilder, musikk og filmer lagrer jeg eksternt.
    2)Trenger heller ikke noe rasker nettverkskort da begrensningen hos meg uansett ligger i hastigheten på internettlinja.
    3)Skjerm har jeg allerede:
    Komplett.no - Samsung 22" LCD Syncmaster 226CW Black Glossy,1680x1050,2ms,VGA/DVI,3000:1

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, tja du har jo mange dyre løsninger der, men har du tenkt å bruke mye - så hvorfor ikke...

Du kan jo lett velge ram av annet merke - OCZ er oppskrytt i rimelig prisklasse uansett. Velg en 6750 CPU istedet eller en Q6600. 6750 klokker du LETT fra 2.67 til 3.2+++ og gjerne 3.5. Raptorhardiskene bråker som et uvær og knatrer helt vilt.

Var jeg deg:
    Antec Sonata III kabinett med god 550 watt PSU
    Grei 800 Mhz ram 4 GB til ca 800 kroner (mer enn god nok)
    nVidia 8800 GTS nyeste versjon (2500,-)
    Samsung T166 500 GB - yter knallbra
    E6750 CPU til rett over tusenlappen - går som et uvær. Og istedet for Zalman velger du en Noctua UHF9 til kjøling - den ER lydløs og mye bedre enn Zalman - Ja, jeg har hatt begge.

Men du må jo se selv - moro med noe nytt uansett.

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette likner mye den maskina vi har satt sammen denne helgen!
    Dette skjermkortet er bare helt fantastisk!

Når det gjelder harddisk kan en Raptor være fin som oppstartsdisk, men den bråker en del... relativt sett da.

I stedet for Samsungen anbefaler jeg denne:
    Seagate 500GB Barracuda 7200.11 SATA NCQ - XD
    Den har hele 32MB buffer og er meget rask/stille.

Den er rimeligere flere andre nettsteder (enn XD).

CPU'en du har valgt deg synes jeg selv er svært interessant.
    Likeså RAM. Synes ikke dette er dyrt, nei.

Alt i alt et godt valg, selv om det sikkert alltid finnes alternativer....

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det finnes kun to vettuge alternativer til HD etter det jeg har hørt av Marantz behov: Raptor 74/150gb (jeg ville bare kjøpt 74gb) eller hvis man er villig til å legge 850kr i et SAS kontrollerkort i tillegg: en 15000 rpms 74gb SAS disk (disse spiser raptor disker til frokost på alle måter)

Du skal ha rimelig oppegående backupløsninger for å i det hele tatt vurdere 2x500gb disker i RAID0

Selv takler jeg ikke noe dårligere enn 2xraptorer i raid0 som systemdisker. Dagens CPU'er og minne er så raske at det alltid er diskene som er problemet ved ordinær pc-bruk utover spilling. Dette er også årsaken til at laptoper alltid oppleves tregere enn tilsvarende stasjonære. Laptop disker er tregere i de fleste tilfeller.
    Jeg vurderer å kjøpe 2x15k 74gb SAS disker i raid0 siden disse kun koster rundt 1300,- pr disk nå, noe som de definitivt er verdt.

Side 79 av 85 FørsteFørste ... 9 19 29 39 49 59 69 75 76 77 78 79 80 81 82 83 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •