Marantz`s Hjemmekino - Finanskrisen har inntatt kinoen... - Side 78

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 78 av 85 FørsteFørste ... 8 18 28 38 48 58 68 74 75 76 77 78 79 80 81 82 ... SisteSiste
Viser resultater 1,541 til 1,560 av 1693
    Active Karla sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    359
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Marantz
    Jeg gleder meg til neste tur Micke. Forøvrig interessant å høre at Bent Holter sitter med Array selv. Jeg er fortsatt litt redd for dine minstekrav til 90+ i volum på H200, så hørselvern er fortsatt ikke glemt Gleder meg også til å vandre litt rundt i Stockholms Hifi-butikker. Har aldri vært i Stockholm faktisk, bare på gjennomreise.
    Tjata på S.Roger. Jag behöver andra öron än mina egna för placering av
    högtalare och inställning av sub. Det är lätt att man blir "hemmadöv"...

Och ja, det där med Bent och Array hade jag ingen aning om. Kanske därför
    H200 matchar så dom så bra. Grymt nöjd med den. Rövarköp för dom pengarna. Och nuförtiden behöver jag sällan gå över 85 på volymen.
    Mina gamla högtalare var nog riktigt nära destruction:???:

Intermediate Vincent_vega sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pahf
    Tror det er fryktelig mange som startet med cv eller dali av en eller annen form ja, selv om de ikke vil innrømme det
    I do i do i do!

Men heldigvis har jeg blitt voksen nå!

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Startet faktisk med seas stativ -> qln ->CV når jeg ble konfirmert

Men nok OT, Kommet noe lengre i letningen Marantz?

Intermediate Marantz sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg jobber med saken. Skal prøve å få testet 2stk SB12. Disse passer innenfor budsjettet mitt og jeg håper de gir meg det jeg er ute etter. Har også undersøkt litt rundt MJ acoustic subben. En gjenganger er at den får kjempeskryt når det gjelder musikk, men at det mangler litt lydtrykk på film. Det sier kanskje seg selv mtp de fysisk lover rundt subwoofere. Jeg har enda ikke kommet så langt at jeg har testet noe, men på papiret ser nok 2x SB12 best ut til mitt bruk mtp på pris/ytelse

Intermediate AVFredrik sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    855
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pahf
    Tror det er fryktelig mange som startet med cv eller dali av en eller annen form ja, selv om de ikke vil innrømme det
    Er det noe dårlig med Dali da? :?

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg jobber med saken. Skal prøve å få testet 2stk SB12. Disse passer innenfor budsjettet mitt og jeg håper de gir meg det jeg er ute etter. Har også undersøkt litt rundt MJ acoustic subben. En gjenganger er at den får kjempeskryt når det gjelder musikk, men at det mangler litt lydtrykk på film. Det sier kanskje seg selv mtp de fysisk lover rundt subwoofere. Jeg har enda ikke kommet så langt at jeg har testet noe, men på papiret ser nok 2x SB12 best ut til mitt bruk mtp på pris/ytelse
    Her burde Akto si noe siden han har testet MJ og har selv hatt to stk SB12.

Intermediate Tigerberget sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vincent_vega
    I do i do i do!

Men heldigvis har jeg blitt voksen nå!

Jeg er så glad i min Mentor serie at jeg aldri blir voksen da..:-?

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For å ha sagt det med engang så var det ikke ment noe nedlatende om dali nei, men folk starter som regel med innkjøp fra HFk

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jakten på suber fortsetter...

Etter å ha fått en demonstrasjon av SMS-1, må jeg si at jeg har fått litt sansen for denne utrolig brukervennlige, lille boksen. Et argument mot 2stk SVS PB10 har vært mangel på delefilter, men SMS-1 har nettopp dette. Selv om målingene den tar er litt litt "grove" i og med at de er i 1/6 oktav, tror jeg ikke det vil by på noen problemer da jeg alltids kan kontrollmåle med Roomeq wizard helt opptil 1/24 oktav. SMS-1 har en litt stiv pris, men totalprisen på 2stk PB10 + SMS-1 er 15200kr, noe jeg ikke synes er avskrekkende. Evt får jeg samme oppsett med SB12 for 2800kr ekstra.

Lysten til å prøve nye produkter er alltid der, men jeg føler meg på en måte trygg på SVS... Jeg har hatt det før og vet hva jeg kan forvente.

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men en PB10 tar jo mer gulvplass enn en SVS-tube, eller er det viktigste å få to stk?

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter å ha fått en demonstrasjon av SMS-1, må jeg si at jeg har fått litt sansen for denne utrolig brukervennlige, lille boksen. Et argument mot 2stk SVS PB10 har vært mangel på delefilter, men SMS-1 har nettopp dette. Selv om målingene den tar er litt litt "grove" i og med at de er i 1/6 oktav, tror jeg ikke det vil by på noen problemer da jeg alltids kan kontrollmåle med Roomeq wizard helt opptil 1/24 oktav. SMS-1 har en litt stiv pris, men totalprisen på 2stk PB10 + SMS-1 er 15200kr, noe jeg ikke synes er avskrekkende. Evt får jeg samme oppsett med SB12 for 2800kr ekstra.

Lysten til å prøve nye produkter er alltid der, men jeg føler meg på en måte trygg på SVS... Jeg har hatt det før og vet hva jeg kan forvente.
    Det vil ihvertfall bli brutalt nok med 2xpb10, og utifra egne erfaringer med sb12 brutalt nok det også GØY!

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde ikke kjøpt en SMS-1 hvis jeg var deg. Den er ikke verdt prisen og er ikke teknisk bra eller.
    Se her for mer info:
    Behringer FBQ2496 / Velodyne SMS-1 distortion - Home Theater Systems - Electronics and Forum - HomeTheaterShack

Med litt jobb får noe som bli mye bedre manuelt med en Behringer FBQ2496 eller DSP1124P enn å bruke en SMS-1.

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av marsboer
    Men en PB10 tar jo mer gulvplass enn en SVS-tube, eller er det viktigste å få to stk?
    Den tar mer gulvplass en tubene gjør, men der jeg skal sette dem, på innsidene av frontene mine, kunne jeg uansett ikke hatt tuber. Da hadde jeg ikke sett all verden under filmvisning...
    2 suber er et must for symmetrien og headroom.

Ellers har jeg jo andre morsomme problemer om dagen... Lørdag ettermiddag krasjet windows og ga null respons på oppstarten verken i normal eller sikkerhetsmodus. Det var dessverre ingen vei utenom formatering. Jeg mistet ikke fryktelig mye, men bilder og tekst til min første test var uheldigvis noe av det som jeg ikke hadde tatt backup av :evil: Vel, med godt mot la jeg inn windows på nytt og etter X antall timer var drivere, programmer og alt av oppdateringer på plass igjen...... Men hva skjer? Joda, tror du ikke laptopen krangler IGJEN! Jeg kommer ikke lenger enn "velkommen"-bildet til windows, og sikkerhetsmodus gir heller ingen respons. Det er derfor naturlig å tro at en av harddiskene mine er skadet. Jeg aner ikke hvem av dem det er, da det er 2x80GB i raid-oppsett. Jeg kan ta ut den ene og legge inn windows på nytt, men ettersom jeg ikke aner hvem av dem som er skadet blir det i verstefall 2 formateringer til. Tror jeg gjør det enkelt og kjøper en ny. Har ikke noe særlig behov for intern lagringsplass og det koster 450kr for en 80GB 2,5" disk. Uansett, er det surt når slike ting skjer

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjipt når slike ting skjer, ingenting er verre enn å plages med en pc som ikke har noe lyst til å bli reparert!

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du sett på MJ Acoustics? De skal jo også gi mye lyd for pengene.
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjipt med pc trøbbel- det vet jo alle med jevne mellomrom :evil:

Henger meg litt på Jerome uten å selv ha testet, Behringer har jo Ultracurve DQX2496 som vistnok er bedre og billigere sjekk tråden

Spennede om PB10 fungerer, har akkurat fått en av de selv, men den er MYE større enn jeg trodde :shock:

Du burde vel sjekke MJ???

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jerome
    Jeg hadde ikke kjøpt en SMS-1 hvis jeg var deg. Den er ikke verdt prisen og er ikke teknisk bra eller.
    Se her for mer info:
    Behringer FBQ2496 / Velodyne SMS-1 distortion - Home Theater Systems - Electronics and Forum - HomeTheaterShack

Med litt jobb får noe som bli mye bedre manuelt med en Behringer FBQ2496 eller DSP1124P enn å bruke en SMS-1.
    Hmmm... Ganske heftige forvrengninger enkelte steder der gitt. Lurer på hvor mye utslag dette vil gi i praksis. Har hatt Behringer før og det er et knallbra verktøy, men brukervennligheten er litt kjip. Får gå tilbake litt i tenkeboksen... Ville uansett ikke kjøpt romkorreksjon før jeg har prøvd uten.

Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Kjipt med pc trøbbel- det vet jo alle med jevne mellomrom :evil:

Henger meg litt på Jerome uten å selv ha testet, Behringer har jo Ultracurve DQX2496 som vistnok er bedre og billigere sjekk tråden

Spennede om PB10 fungerer, har akkurat fått en av de selv, men den er MYE større enn jeg trodde :shock:

Du burde vel sjekke MJ???
    Sitat Opprinnelig postet av HoJ
    Har du sett på MJ Acoustics? De skal jo også gi mye lyd for pengene.
    PB10 gir latterlig mye for pengene, men ja den er fysisk stor. Det er dog mest i dybden og høyden, da jeg ikke synes 39cm bredde er voldsomt mye. MJ, til tross for at det skal være en kanonbra sub, står litt lenger ned på lista, rett og slett pga at den mangler litt på lydtrykk i forhold til f.eks SB12. Dette er bekreftet fra en som har testet begge deler (ikke vanskelig å gjette hvem kanskje... ).
    På den andre siden kunne jeg fortsatt tenkt meg å prøvd MJ, bare for å sjekke hva den klarer å by på. Bare synd at man må helt til Maxwell Hifi i Stavanger for demo eller utlån...

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skulle du komme til Stavanger vil jeg også ha et par MJ du kan høre på...

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan ikke annet en anbefale SMS-1, men nå tror jeg ikke at jeg sliter veldig med forvrenging siden jeg i utgangspunktet har dempet utgangssignalet til subwooferne med hele -12dB fra prosessor. Etter min mening et genialt verktøy som er lett å bruke med "on the fly" oppdatering av frekvenskurven og mange mange muligheter. Ingen ulyder, intet forstyrrende lys og fjernbetjening. Grunnen til at jeg gikk bort fra Behringer var pga at den jeg fikk var defekt i det den ankom og at den i utgangspunktet var tungvindt å bruke - i tillegg til en haug med lys man ikke kunne slå av. Jeg angrer ikke et sekund på at jeg kjøpte SMS-1, subwooferne spiller vanvittig mye bedre i rommet nå

Jeg har heller ikke romkorreksjon - som jeg har prøvd, men med middelmådig resultat. Med denne kan du lett koble på tre subwoofere om du vil det også.

Hmmm... Ganske heftige forvrengninger enkelte steder der gitt. Lurer på hvor mye utslag dette vil gi i praksis. Har hatt Behringer før og det er et knallbra verktøy, men brukervennligheten er litt kjip. Får gå tilbake litt i tenkeboksen... Ville uansett ikke kjøpt romkorreksjon før jeg har prøvd uten.

PB10 gir latterlig mye for pengene, men ja den er fysisk stor. Det er dog mest i dybden og høyden, da jeg ikke synes 39cm bredde er voldsomt mye. MJ, til tross for at det skal være en kanonbra sub, står litt lenger ned på lista, rett og slett pga at den mangler litt på lydtrykk i forhold til f.eks SB12. Dette er bekreftet fra en som har testet begge deler (ikke vanskelig å gjette hvem kanskje... ).
    På den andre siden kunne jeg fortsatt tenkt meg å prøvd MJ, bare for å sjekke hva den klarer å by på. Bare synd at man må helt til Maxwell Hifi i Stavanger for demo eller utlån...

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Behringeren er lett å bruke om man bruker f.eks Room EQ wizard til å utføre målingene. Når man har gjort ting et par ganger er det snakk om sekunder for å gjøre en ny innstilling. I tillegg kan man dra en midi-kabel fra pc til behringeren og fore den direkte fra Room EQ wizard helt uten manuell knotting også.

Side 78 av 85 FørsteFørste ... 8 18 28 38 48 58 68 74 75 76 77 78 79 80 81 82 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •