Marantz`s Hjemmekino - Finanskrisen har inntatt kinoen... - Side 75

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 75 av 85 FørsteFørste ... 5 15 25 35 45 55 65 71 72 73 74 75 76 77 78 79 ... SisteSiste
Viser resultater 1,481 til 1,500 av 1693
    Intermediate Marantz sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

En liten oppdatering

Har de siste mnd hatt noen tanker (laaaang bak i hodet) om å prøve noe nytt på høyttalerfronten... Jeg tenker et skritt i en litt mer "rocka" og dynamisk retning, men hvor veien går aner jeg ikke. Det faller egentlig naturlig ettersom neste halve cd-samlinga har hodeskaller, flammer o.l på coveret Det som er sikkert er at økonomien ikke tillater noen særlig økning i prisklasse i forhold til 1027be, så en plass mellom 25-50 000 håper jeg på å kunne finne noe. Jeg ønsker som sagt en litt mer dynamisk høyttaler, samtidig som jeg ikke vil miste for mye av oppløsningen som Focalene mine disker opp med på en fortreffelig måte.

Det første som slo meg er JBL TL260, men jeg frykter at den kan bli litt for "grovkornet" i forhold til 1027be, og hvis pris og ytelse har en sammenheng kan det hende jeg må inngå litt for mange kompromisser. Det kan selvføligelig hende at jeg har utrettmessig fordommer utifra pris og den fortjener selvsagt en lytt. Jeg er mer enn gjerne mottakelig for andre forslag. Pris kan ikke overstige 50 000,- veil, og finnes det noe spennende under blir jeg selvfølgelig ikke lei meg.

Det bør nevnes at jeg bare vurderer å bytte 1027be, og jeg må finne noe jeg føler kan gi meg noe mer. Dette kan bli en utfordring da jeg er utrolig fornøyd med mine kjære, franske musikkformidlere

Intermediate Hanspf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm jeg syntes nå mine 1027be fungerte bra på rocka musikk. Synes de ga god punsj i bassen samtidig som den klarte å formidle gitarsekvensene på en god måte. Ikke tenkt på om Parasound Halo kan gjøre det samme for deg da?

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ikke det at 1027be ikke takler å spille rock. Det gjør den meget bra, men samtidig er jeg overbevist om at det finnes noe som er hakket vassere på den biten. Det skal være såpass små forskjeller på New Classic og Halo-serien til Parasound, at jeg ikke tror det vil ha stor nok betydning. Hos meg synes jeg H200 fungerer bedre enn det Parasound gjorde, spesielt i bassen. En annen ting jeg også har tenkt på er stativhøyttalere. Jeg er litt svak for massive høyttalere som ruver foran meg på gulvet, men mtp at lytterommet mitt er relativt lite kan det hende at en stativhøyttaler ville gitt ett større lydbilde. Jeg har jo uansett en god sub som kan ta seg av de nederste frekvensene.

Intermediate kakehode sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    JBL LS dukker opp i løpet av våren hvis du klarer å vente så lenge...

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Active Karla sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    359
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bra att du även överväger stativare! Jag har funderat på att det skulle
    funka bra hemma hos dig, men har hållt det för mig själv. Men nu när
    du nämner det själv så..

Stativare + 2 st PC-Ultra kanske?

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kakehode
    JBL LS dukker opp i løpet av våren hvis du klarer å vente så lenge...
    Var ikke voldsomt mye info å oppdrive om disse, men det lille jeg fant virket spennende. Jeg har forøvrig ingen hast med å bytte, så om det går noen mnd før jeg finner min "utkårede" er ikke det noe problem

Sitat Opprinnelig postet av akto
    Har allrede snust litt på dem, men er litt bekymret for de fysisk målene mtp at lytteområdet mitt er 3,2x3,0 meter... De er jo over 50cm dype, så da må jeg nesten sette dem inntil bakveggen for å få litt avstand til sweetspot. Men ingenting er uaktuelt foreløpig, og prismessig ligger de innenfor det jeg kan klare.

Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med Montana? F.eks EPX?
    Hvis du liker metall og spiller på full guffe, men alikevel ønsker en high-end opplevelse

At du liker litt macho looking høyttalere må jo bare gi bonuspoeng i margen til EPX.

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Karla
    Bra att du även överväger stativare! Jag har funderat på att det skulle
    funka bra hemma hos dig, men har hållt det för mig själv. Men nu när
    du nämner det själv så..

Stativare + 2 st PC-Ultra kanske?
    Stativhøyttaler med en svs-tube bak hver er heller ikke umulig. Det er vel egentlig ganske åpenbart at jeg burde vurdere stativhøyttalere i et såpass lite rom.

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Array 800 ?

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wotg
    Hva med Montana? F.eks EPX?
    Hvis du liker metall og spiller på full guffe, men alikevel ønsker en high-end opplevelse

At du liker litt macho looking høyttalere må jo bare gi bonuspoeng i margen til EPX.
    En heftig sak uten tvil, men igjen tror jeg gulvplassen min blir ett problem. Nå kjenner ikke jeg plasseringskravene til Montana så godt, men tror den vil for lite luft rundt seg for å spille bra hos meg.

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Marantz
    Stativhøyttaler med en svs-tube bak hver er heller ikke umulig. Det er vel egentlig ganske åpenbart at jeg burde vurdere stativhøyttalere i et såpass lite rom.
    Dynaudio?

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, da har jeg vært så heldig å få høre på denne i ettermiddag. Kort sagt: Denne høyttaleren er helt rå! Hvis du tar detaljrikdommen til be-diskanten på 1027, den latterlig gode dynamikken som Klipsch har og topper det hele med en varm, fyldig mellomtone, har jeg ihvertfall oppsummert hvordan jeg oppfattet S-3EX. Egentlig er dette faktisk alt jeg er på jakt etter, med unntak av en ting som kan bli et problem... Fysiske mål. I dag har jeg ca 45cm avstand til bakvegg med 1027be som har en dybde på 35cm. S-3EX er 54cm dype og det vil bli mindre rom mellom høyttaler og vegg. Jeg vet ikke om dette vil drepe dybde og perspektiv, men jeg får forhåpentligvis mulighet for å låne et par med hjem. Jeg velger uansett (prøver i allefall) å forholde meg nykter inntil jeg evt har fått testet denne hjemme, da det er lett å bli blendet av lyden i et stort, dedikert rom med mer eller mindre optimal akustikk i forhold til min beskjedne stue...

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Dynaudio?
    Morsomt at du nevner det, for jeg har faktisk et par Dynaudio på vei fra Danmark som skal testes for AVforum. Hvilken modell det er snakk om vil jeg ikke røpe enda...

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pahf
    Array 800 ?
    *Notert*

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    *Notert*
    Tror det er mange som har gjort det Ypperlig for de som må ha stativ, men vil ha lyden fra en gulvstående

Active
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    329
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kommer ikke klipsch med nye høyttalere?
    de sikler jeg etter...

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Morsomt at du nevner det, for jeg har faktisk et par Dynaudio på vei fra Danmark som skal testes for AVforum. Hvilken modell det er snakk om vil jeg ikke røpe enda...
    Oh...come on. Modellen kan du vel nevne? Eller et vagt hint slik at vi kan gjette oss ihjel.

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Oh...come on. Modellen kan du vel nevne? Eller et vagt hint slik at vi kan gjette oss ihjel.
    Ok, jeg skal ikke være så umedgjørlig. Det blir en test på Focus 220. Det er dog et annet produkt som skal i ilden først og det holder jeg hemmelig inntil videre.....

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk. Du er grei. Vi gleder oss. Du presenterer nok en spenende og høyst beskrivende test. Lykke til med å få tid til alt.

Side 75 av 85 FørsteFørste ... 5 15 25 35 45 55 65 71 72 73 74 75 76 77 78 79 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •