Marantz`s Hjemmekino - Finanskrisen har inntatt kinoen... - Side 71

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 71 av 85 FørsteFørste ... 11 21 31 41 51 61 67 68 69 70 71 72 73 74 75 81 ... SisteSiste
Viser resultater 1,401 til 1,420 av 1693
    Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Et nyyydelig oppsett, som mer enn gjerne kan pryde forsiden på ethvert HiFi- hjemmekinomagasin!
    Det ser jo ut som en "million", og låter sikkert slik også!

Intermediate Kolschtat sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    867
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lekkert Frode, racket så mer "komplett" ut med Hegel på plass

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig med Kolschtat! Hegel er utrolig stilren og den spiller veldig bra også! :grin:

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bildene er ett kapittel...hvordan er H200? Mer interessant å få flere detaljer om.

Active totto sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    450
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veldig pent Marantz!

Bare ett lite spm: Sliter den nedre hylla i racket ditt litt? Synes den buer VELDIG ned på det ene bildet.. Kan seff være optikken bildet er tatt med, men synes det bua VELDIG på det bildet hvor du ser alt forfra..

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "Tung" elektronikk veier vel sitt. Hvordan opplever du H200 vs. Tyr?

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    WOW det var stor forskjell...... Tydelig at det er store muligheter i photoshop :-o
    Går ut fra det hadde vært mulig å gjort enda mer med raw som utgangspunkt.

Det som imponerte meg var hvor klart det ble og hvor mye bedre strukturer i overflaten kom frem.
    I Photoshop CS3:
    Filter -> Sharpen -> Smart Sharpen
    Image -> Adjustments -> Auto Levels (eventuelt ta det manuelt om den ikke treffer, men på dette bildet er jeg ganske sikker på auto fungerer tilfredstillende).

Da er du relativt nære bildet til Akto. I så fall snakker vi om rundt 15 sekunders gjennomgang av de mest basic funksjonene i CS3. Til slikt enkelt arbeid trenger man sannsynligvis kun Elements (880kr). Har man bildet i RAW, har en litt mer funksjoner. Men til webbruk i så små format som vi ser her, vil man sannsynligvis ikke se noe forskjell på RAW og JPEG.

Stativ, lav ISO, lang lukkertid og manuelle innstillinger er cluet.

Beklager litt off-topic.

Intermediate Marantz sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av totto
    Veldig pent Marantz!

Bare ett lite spm: Sliter den nedre hylla i racket ditt litt? Synes den buer VELDIG ned på det ene bildet.. Kan seff være optikken bildet er tatt med, men synes det bua VELDIG på det bildet hvor du ser alt forfra..
    Du blir nok litt lurt av optikk, vinkel og formen på racket. Det er ikke mer enn 2-3mm avvik på høyden fra midten av racket til sidene. Den buede fronten forsterker inntrykket om at det har sunket kratftig på midten, men det har det faktisk ikke gjort, selv etter mange mnd med tung belastning.

Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    "Tung" elektronikk veier vel sitt. Hvordan opplever du H200 vs. Tyr?

Når det gjelder lytteinntrykk av Hegel H200 vs Bladelius Tyr...
    Vel, de er faktisk ganske like på mange områder når det gjelder klangkarakter, detaljering, og stereoperspektiv. Det som skiller dem i mitt oppsett er at Tyr har en noe varmere/fyldigere mellomtone, mens H200 har litt bedre grep i bassområdet. Man får inntrykket at den går dypere i bassen, samtidig som den har latterlig bra kontroll. I toppen synes jeg det er vanskelig å skille dem. H200 er nok hakket luftigere/lysere i toppen og kan nok i enkelte oppsett bli litt i meste laget for noen ved høye volum. Eirik (kolschtat) er ganske følsom for S-er og på Kefene hans ble dette i grenseland, jeg slet faktisk selv litt med skarpe S-er til tross for at jeg normalt ikke har det problemet. Det hjalp imidlertid å legge Arcam C31 som forforsterker for å "roe ned" litt i toppen. Da spillte det til gjengjeld latterlig bra, noe det står litt mer om å tråden til Kolschtat.
    Jeg var mildt sagt spent på hvordan H200 ville fungere hos meg etter at den klangmessig ikke imponerte i særlig grad på egenhånd hos Eirik. Kef reference har nemlig mange klangmessige likhetstrekk med 1027be....

Da jeg koblet den opp hjemme derimot var de skarpe S-ene helt borte, men her var det flere ting som spiller inn (noe jeg har konludert med etterhvert). For det første var H200 god og varm da jeg spillte på den hos meg i motsetning til hos Eirik, noe jeg etterhvert har funnet ut er vesentlig for at den skal låte bra. En kald H200 høres rett og slett litt slank og klinisk ut i lyden, men får den varmet seg i en time++ låter det MYE bedre (det er forsåvidt ikke noen stor nyhet at varm elektronikk spiller bedre i de fleste tilfeller). For det andre har jeg ganske bra demping i rommet mitt, med stoffpaneler, gardiner, teppe og en stor sofa. I tilegg har jeg funnet ut at nakkestøttene på sofaen demper/absorberer litt i de øverste frekvensene i forhold til en udempet bakvegg. Den siste faktorene er at 1027be nok er litt mer "tilgivende" i diskantområdet enn Kef reference. Den er rett og slett ikke like nådeløs mot elektronikk som ikke matcher helt. Kef sier klart og tydelig i fra når et ledd ikke passer inn i kjeden. Den er sånn sett litt vanskeligere å få til å spille optimalt, men du verden for en fantastisk høyttaler det er med rett elektronikk
    Men, nå skal jeg ikke seile mer OT med sammenlikninger mellom Kef og Focal. Jeg ville bare ta frem et par eksempler slik at det kanskje er lettere å danne seg et bilde av egenskapene til H200 på forskjellige høyttalere.

Som konklusjon på det hele kan ihvertfall jeg si meg utrolig fornøyd med kjøpet av Hegel H200. Den oser av kvalitet, klangmessig passer den meget bra inn og den har krefter i bøtter og spann som gjør at jeg får hentet ut mye morro av Focalene mine. Hegel har uten tvil laget en kanonbra forsterker. Har du høyttalere med en litt "kresen" diskant, eller et dårlig dempet rom skal jeg være såpass ærlig å si at Bladelius Tyr nok er et tryggere valg. Den er rett og slett litt varmere i klangen og snillere i toppen enn Hegel.

NB!
    Som en liten bonus er fjernkontrollene til Marantz og Hegel kompatible med hverandres produkter. Kontrollen til H200 kan styre de viktigste funksjonene på SA-15 (play,stop skip, spole, osv), på lik linje som jeg kan justere volumet på H200 med fjernkontrollen til SA-15. Helt på tampen skal H200 få litt pepper for man ikke kan skru av displayet når man har "Home-theatre" funksjonen aktivert. Det er selvfølgelig enn liten detalj, men jeg stusser på at Hegels ingeniører lager en forsterker de åpnebart også vil tilpasse hjemmekinobruk, samtidig som de dropper muligheten til å skru av forstyrrende lys i kinomørket som vi tross alt ønsker å kunne gjøre.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for et detaljrikt og utfyllende svar, Marantz.

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    I Photoshop CS3:
    Filter -> Sharpen -> Smart Sharpen
    Image -> Adjustments -> Auto Levels (eventuelt ta det manuelt om den ikke treffer, men på dette bildet er jeg ganske sikker på auto fungerer tilfredstillende).

Da er du relativt nære bildet til Akto. I så fall snakker vi om rundt 15 sekunders gjennomgang av de mest basic funksjonene i CS3. Til slikt enkelt arbeid trenger man sannsynligvis kun Elements (880kr). Har man bildet i RAW, har en litt mer funksjoner. Men til webbruk i så små format som vi ser her, vil man sannsynligvis ikke se noe forskjell på RAW og JPEG.

Stativ, lav ISO, lang lukkertid og manuelle innstillinger er cluet.

Beklager litt off-topic.
    Jeg har Photoshop CS2 og har snakket med Atle (som forøvrig brukt ca 1 minutt på hele etterbehandlingen) om hva han gjorde med bildet. Han har sef brukt sharpness-funksjonen, som det nesten er flaut at jeg ikke har tenkt på selv...ops:. I tillegg fikk jeg forklart at han har gått inn på rødfargen (tror ihvertfall det var rødfargen...) i bildet og lagt på en "maske" for så å justere kontrast, skygger, fargebalanse eller noe slikt. Problemet er at jeg ikke husker helt i detalj hva han gjorde og ettersom jeg er relativ fersk på photoshop knotet jeg en del. Jeg kom så langt at jeg fant ut hvordan man maskerer en enkelt primærfarge, men der stoppet det opp... Uansett, photoshop er utrolig spennende og det skal bli morro å lære seg det så jeg får hentet ut det beste i bildene jeg tar.

Tok forøvrig det samme bildet og trykket en gang på sharpness, samt autolevel. Det blir en del bedre enn originalen, men som man ser er det fortsatt litt bak Atles justeringer. Legg merke til at det er litt mer dybde/trykk i fargene på teppet og at detaljene i treverket på 1027 kommer mer frem.

NB! Setter forøvrig kjempestor pris på hjelp og tilbakemeldinger på fotograferingen. Det er utrolig viktig med feedback/konstruktiv kritikk fra andre for å kunne forbedre seg selv.

Original

Redigert med sharpness+autolevel
    Marantz`s Hjemmekino - Finanskrisen har inntatt kinoen...-img_0010-sharpness-autolevel-jpg
    Redigert av Atle

Intermediate Mor10 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette var skikkelig moro Marantz!

Har akkurat kjøpt meg et Canon EOS 400D og må lære meg en del om fotografering og Photoshop.

Skal vi leie Atle et par timer?

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mor10
    Dette var skikkelig moro Marantz!

Har akkurat kjøpt meg et Canon EOS 400D og må lære meg en del om fotografering og Photoshop.

Skal vi leie Atle et par timer?
    Gratulerer med nytt og Canonbra kamera Hadde vært artig med et lite fotokurs fra Atle, men den beste metoden er nok prøving og feiling, og ikke minst tilbakemeldinger fra andre med bedre ferdigheter på området. Heldigvis lærer man seg nye ting etterhvert. Bare se på bildet under som jeg tok for snart 2 år siden. Jeg kan ikke bare skylde på at det ble tatt med kompaktkamera...

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scrooge
    Et nyyydelig oppsett, som mer enn gjerne kan pryde forsiden på ethvert HiFi- hjemmekinomagasin!
    Det ser jo ut som en "million", og låter sikkert slik også!
    Tusen takk Scrooge. Rødmer nesten her nå ops:

Intermediate eksu sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,318
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan vel si at rommet har forandret seg en del på 2 år.

Rommet er nå utrolig stilig. Det er bare 1 ting ditt og mitt rom har til felles, og det er lerretet. :-D
    Epson | Panasonic | Denon | Emotiva | SVS

Min tråd

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eksu
    Kan vel si at rommet har forandret seg en del på 2 år.

Rommet er nå utrolig stilig. Det er bare 1 ting ditt og mitt rom har til felles, og det er lerretet. :-D
    Ja, det har gått fort unna gitt. Det er få ting jeg angrer på underveis. Hyppig utskifting av utstyr er selvfølgelig ikke billig, og jeg hadde nok sittet igjen med betydelig mer penger dersom jeg skulle hoppet rett fra CV til det jeg sitter med i dag. På den andre siden har jeg fått mange gode (og noen dårlige) erfaringer underveis og det hører nok med om man sakte men sikkert skal kunne peile seg inn på utstyr som passer preferansene best mulig. Det er interessant og til tider morsomt å lese tilbake i min egen tråd om meninger, synspunkter og preferanser som har endret seg underveis.

Jeg har forøvrig oppdatert første post med en liten bilde-oppsummering av veien så langt.

Tusen takk til alle som har fulgt tråden min hittil (som etterhvert har blitt ganske lang med 1400+ innlegg og nærmere 45000 visninger) og bidratt med innspill, tips og en morsom vits på en grå dag Dette har på mange måter blitt en slags familie #2 for meg, og jeg har atpåtil fått et par gode venner her inne

Active Karla sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    359
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det är bra att det finns förstärkare som H200 för oss som
    inte har råd med tex Chapter;-) och som kan driva dyra
    och avancerade högtalare utan att skämma ut sig.

Jag uppskattar att den kan spela distortionsfritt i riktigt höga volymer.
    Har kört Rage Aginst the Machine i 97 av 99 på volymen. Dagen efter
    kunde jag inte se grannarna i ögonen.

Det här med s-ljud och vasshet i diskanten är jag immun mot. Men det
    beror nog på att jag har sämre hörsel än tex dig. Vad är motsatsen
    till guldöron?? Dritöron kanske....

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er virkelig imponerende å se alt du har fått inn i leiligheten din Marantz. Utviklingen er formidabel med tanke på hvor kort tid det egentlig er siden du hadde CV anlegget :-D
    Gratulerer med funnet av en forsterker som fyller kravene dine
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate ruxxy sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    1,612
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med effektforsterker! Hegel H200; Det er varme

Bildet av det gamle oppsettet kontra det nye kan en vell kalle det nye; Vakkert? Frontene er Jmlab ikke sant? Veldig interesang kombo dette, nokk ett "Må oppleves for forståelse" oppsett

Gratulerer nokk en gang

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker så mye. Ja det er Jmlab på bildet.
    Fant et annet som jeg fikk "reddet" litt i photoshop...Synes vinkelen bildet ble tatt fra var litt artig (med unntak av de kraftige refleksjonene fra fronten på BD-spilleren min)
    Marantz`s Hjemmekino - Finanskrisen har inntatt kinoen...-img_0008-jpg

Det hjalp med noen enkle tips (tusen takk Atle ), men som med alt annet gjør øvelse mester. Sliter litt med tweaking av fargebalanse, samt fremheving av enkelte områder uten at det sorte blir "drept" (sikkert flere ting også, som jeg ikke ser selv foreløpig...).
    Har også tenkt å gå til anskaffelse av en bok om Photoshop, slik at jeg kan lære meg mer. Om noen har en bok å anbefale setter jeg pris på det. Jeg har CS2-versjonen.

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette ser drit bra ut Frode. Ikke bare er du flink til å ta blider, men du har et virkelig topp oppsett her.
    Er nesten så du må ta turen til Kløfta å innføre grunnkurs i bildeknippsing

Side 71 av 85 FørsteFørste ... 11 21 31 41 51 61 67 68 69 70 71 72 73 74 75 81 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •